LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoeveel korting
hoeveel korting
Wij willen een massieve eettafel en 6 monroe stoelen van “bert plantagie” kopen. Alles bij elkaar voor een netto prijs €4000. Leverancier geeft 20% korting. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten. Als consument heb ik een ander dealer gebeld en deze is bereid wat extra’s te geven in de vorm van meubelcheque. Mijn vraag is hoe ver kun je als klant korting vragen?
-
Re: hoeveel korting
Zo ver als je leverancier toe laat
-
misschien is het belangrijker om bij jezelf af te vragen bij wie je het beste gevoel hebt, bij wie je de beste service kan verwachten.
Wat als iets mis gaat bij de levering?
Zo goedkoop mogelijk willen uitzijn, leveranciers tegen elkaar uitspelen .....
wat als het op service aankomt?
Ik krijg altijd een wat onbehaaglijk gevoel van deze zaken, sorry.
Wat als iets mis gaat bij de levering?
Zo goedkoop mogelijk willen uitzijn, leveranciers tegen elkaar uitspelen .....
wat als het op service aankomt?
Ik krijg altijd een wat onbehaaglijk gevoel van deze zaken, sorry.
-
In de meubelhandel wordt veel gepingeld.
Je moet maar denken: er zijn altijd irritantere mensen dan ik. Dat helpt Want ik kan je garanderen: verkopers krijgen soms te maken met mensen die er gewoonweg Turkse praktijken op na houden. Die gaan maar door en gaan maar door.
Je bent gek als je het niet probeert, maar als een winkel erg gemakkelijk toegeeft, zit er meestal ook wel meer rek in.
Je moet maar denken: er zijn altijd irritantere mensen dan ik. Dat helpt Want ik kan je garanderen: verkopers krijgen soms te maken met mensen die er gewoonweg Turkse praktijken op na houden. Die gaan maar door en gaan maar door.
Je bent gek als je het niet probeert, maar als een winkel erg gemakkelijk toegeeft, zit er meestal ook wel meer rek in.
-
En om juist die verschrikkelijk irritante zeikerige praktijken te voorkomen heb ik mijn winkel inmiddels vol gehangen met borden waar op staat "AFDINGVRIJE WINKEL". Aangezien ik op borden daarnaast de laagste prijs garandeer, moet er niet gezeurd worden. Als iets voor 200 euro te koop staat en de klant biedt 175 euro, dan gaat mijn vraagprijs automatisch naar 225 euro om daarna voor te stellen dan toch maar in het midden te gaan zitten. Heerlijk die verbaasde koppen.
-
Hahaha Die moet ik onthouden
Bingo. Gisteren knoop doorgehakt. Leverancier heeft 3600 euro gevraagd. Totaal advies prijs was ongeveer €5000. Toch een dikke verschil nietwaar? Wat betreft garantie: "Bert Plantagie"meubelen valt onder fabrieksgarantie. Schijnt dat deze door een select aantal dealers verkocht mogen worden. Mocht er tijdens de garantieperiode wat misgaan dan schakelt dealer de fabrikant in. En mocht de klant tijdens reparatie toch meubelloos komen dan zorgt hij voor leenmeubel. Mijns inzien is het toch de moeite waard om bij diverse dealers een bezoek te brengen. (ook buiten regio). Als klant doe je ideeën op en krijg je een heel ander beeld betreffende inrichting.
-
....... wat betreft garantie:
fabrieksgarantie heb ie altijd, ook bij meubels.
Maar ook bij meubels geldt: je zult je moeten melden bij de dealer als er iets fout gaat. Mocht er bij levering direct iets fout gaan, dan meld je je ook bij de dealer.
Dat is hetgeen wat ik bedoel met de service/garantie.
En dan als laatste ... een adviesprijs is een adviesprijs. De prijs waar het voor weggaat ligt onder de adviesprijs.
Ik werk in een totaal andere branche dan de meubelbranche, maar als ik iets aanbied voor de adviesprijs, dan raak ik het absoluut niet kwijt.
Veel plezier met je aankoop in ieder geval!
fabrieksgarantie heb ie altijd, ook bij meubels.
Maar ook bij meubels geldt: je zult je moeten melden bij de dealer als er iets fout gaat. Mocht er bij levering direct iets fout gaan, dan meld je je ook bij de dealer.
Dat is hetgeen wat ik bedoel met de service/garantie.
En dan als laatste ... een adviesprijs is een adviesprijs. De prijs waar het voor weggaat ligt onder de adviesprijs.
Ik werk in een totaal andere branche dan de meubelbranche, maar als ik iets aanbied voor de adviesprijs, dan raak ik het absoluut niet kwijt.
Veel plezier met je aankoop in ieder geval!
Bij welke leverancier krijg je korting op Bert Plantagie, maar het moet niet ten koste gaan van de service.