LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogenboezem meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
G.M. Hengst

Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door G.M. Hengst »

WIj hebben wij Hoogenboezem een bankstel besteld.
Toen het eindelijk na 4 maanden werd geleverd hadden de monteurs geen tijd om het uit te pakken. Het bankstel is beschadigd. Tevens bleken de maten anders te zijn. De zitting van de bank is hoger dan de showroom, de zitting is dieper en de steun in de rug is minder.
Na 4 weken wachten (en de bank niet gebruiken) kwam een monteur die op afstand naar de bank keek en zei DIT IS CONFORM DE SHOWROOM. Het bedrijf weigert ook maar iets te doen.
Wij hebben inmiddels diverse brieven gezonden waarop niet wordt gereageerd.
Morgen zal Hoogenboezem gedagvaard worden om de de inmiddels door ons aangezegde ontbinding van de koopovereenkomst wegens wanprestatie door Hoogenboezem door de Kantonrechter te bevestigen en ons geld terug te krijgen.

Zijn er andere mensen met problemen met dit bedrijf?
Zijn er bij Radar nog andere klachten over Hoogenboezem?

Gaarne reacties.

Ik zal deze site op de hoogte houden van de voortgang.

Arthur van Horssen

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door Arthur van Horssen »

Hoe staat met met die kwestie, je had beloofd ons op de hoogte te houden. Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen en...... waar zit die zaak eigelijk?

Groetjes,

Arthur

Gerard M. Hengst

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door Gerard M. Hengst »

We hebben na lang wachten eindelijk de eerste (mondelinge) zittingsdag gehad. De rechter vond dat wij Hoogenboezem (Hardinxveld Giesendam hoofdkanoor, maar winkel door heel Nederland) een kans moesten geven, daar de meubel fabrikant op de zitting vertelde veel aan het bankstel te kunnen doen. Eergisteren zijn ze langsgeweest en nu willen ze een verklaring dat we akkoord gaan met de aanpassingen en ze vertelde niet het bankstel te kunnen aanpassen zodat we erin kunnen zitten. (maar daar koop je toch ook geen bankstel voor).
Ik ben niet bereid een verklaring te tekenen en gaan wel verder met de rechtszaak.

Voortgang via de rechtelijke macht gaat langzaam, maar we houden u op de hoogte.

Gerard M. Hengst

Arthur van Horssen

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door Arthur van Horssen »

Zijn er nog ontwikkelingen met uw rechtzaak?

Gr,

Art

t.boon

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door t.boon »

Ook wij hebben problemen met de firma Hoogeboezem, wij kochten ca 3/4 jaar geleden een bankstel bij de vestiging in breda, waarna na 4 maanden de leerlaag begon los te laten. het bedrijf kwam de bank ophalen om dit probleem te verhelpen, nadat ze de bank handden opgehaald stuurde zij een brief dat wij hier een bedrag van € 225,- voor moesten betalen, omdat dit niet onder de garantie valt, tot op heden hebben ze mij nog niet kunnen verwijzen naar een passage in de leveringsvoorwaarden waar zij hun houding op kunnen baseren.
Wij zijn nu bezig om evt verdere stappen te ondernemen.

G.M. Hengst

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door G.M. Hengst »

Hoogenboezem heeft het bankstel opgehaald en na kleine modivicaties teruggebracht. Het zitcomfort is neit verbeterd. Daarna is de rechtzaak weer verder gegaan.
Op 18 december a.s. doet de rechter uitspraak.
Zal dan verder de info geven.

gerard

Uitgesteld vonnis

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door Uitgesteld vonnis »

De rechter heeft bepaald at er pas eind januari vonnis gewezen wordt.
Afwachten dus!!

m suur

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door m suur »

Wij hebben een lederen bankstel gekocht bij Hoogeboezem Breda. Geleverd half oktober 2002.
Bij aflevering bleek al dat de kussens niet goed waren opgevuld, er is een monteur wezen kijken, die had het liefst gezien dat het bankstel compleet werd vervangen. Het bankstel was doorgezakt, ook kwam er veel ruimte in de rugleuning en voorfront, aan plooien niet te kort.
Het bankstel is opgehaald en alleen de rug en zitkussens zijn opgevuld, de plooien zitten er nog in, het is ook nog steeds doorgezakt.Maandag 3 febr. 2003 worden we teruggebeld om verdere stappen te ondernemen.

Arthur

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door Arthur »

Heeft u het vonnis al binnen?

Eind Januari is het al geweest!

Groet,

Arthur

J. Hoogvliet

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door J. Hoogvliet »

Ook wij hebben verschillende problemen gehad met de firma Hoogenboezem. Als je voor € 7.000,= meubels besteld mag je wel een beetje service verwachten. Helaas dit bleek teveel voor de firma. Wij zijn haast 2 jaar in conclaaf geweest, met behulp van de rechtsbijstand. Het mocht allemaal niet baten. Het laatste euvel was een dressoir waar je niets aan ziet maar het voelt veel te ruw aan, alsof het niet geschuurd is. Deze zou geruild worden. Tot 2 x toe fout of kapot willen leveren. Daar trappen we niet in. Uiteindelijk hebben we het laatste openstaande bedrag maar betaald om van alle ellende af te zijn. 6 x een vrije dag opnemen omdat Hoogenboezen misschien komt kost nog meer geld. Nu wij dit gedaan hebben, krijgen we nog steeds post of we willen reageren om het dressoir om te ruilen. En of we willen betalen!! Hoezo wanorganisatie!!

D. Flikeert

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door D. Flikeert »

Ook wij hebben problemen met de firma Hoogenboezem in Breda en deze andere verhalen komen ons erg bekend voor. Wij hebben een eettafel, salontafel, tv-kast en dressoir besteld. Het leveren blijkt nogal moeilijk omdat wij in Zeeland wonen, maar in de winkel hadden ze ons verzekerd dat dit geen probleem zou zijn. Na vier maanden worden de eettafel, salontafel en tv-kast bij ons afgeleverd, maar de spullen worden niet voor ons uitgepakt. Onder de meubels zitten houten frames gespijkerd, die onze nieuwe houten vloer hebben beschadigd. Na een halfjaar wordt het dressoir geleverd, maar dit is niet het dressoir wat wij hebben besteld. Ze hebben hem wel laten staan, maar met een briefje laten weten dat het dressoir wat wij hebben besteld pas over een halfjaar wordt geleverd. Voor onze beschadigde vloer is iemand langs geweest. Wij hebben hier echter nog niets verder van vernomen. Volgens Hoogenboezem is dit verzekeringswerk en kan het nog wel even duren.
Bovendien hebben mijn ouders ook problemen gehad met deze firma. Zij hadden een bankstel besteld, deze is nooit geleverd, alleen het showmodel uit de winkel.
Wij wachten de reactie van Hoogenboezem nog af, maar zoals hier te lezen valt kunnen we nog lang wachten!

G. Krooswijk

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door G. Krooswijk »

Wij hebben enige tijd gelden een bankstel van Hoogenboezem gekregen. Helaas niet geheel wat wij ervan hadden verwacht. Na een bezoek van een monteur en enkele malen telefonisch kontakt met hun klantenservice, is de klacht geheel naar onze tevredenheid opgelost. Mag toch ook wel eens worden gezegd, toch?

T. Boon

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door T. Boon »

Ons avontuur is nog steeds niet over met de firma hoogenboezem, na een jaar over en weer zeuren, hebben wij nogsteeds een bankstel dat van ellende uit elkaar valt, inmiddels desduivels:evil: dus.

ckremer

Re: Hoogenboezem meubelen

Ongelezen bericht door ckremer »

Op 10-05-03 hebben we een aankoop gedaan bij bovengenoemde firma van een eettafel met 6 stoelen. Bij levering in juli 03 bleek een stoel beschadigd. Deze is hersteld. Een andere stoel had verkeerde kleur poten. Nu zijn we 16 mnd verder en is nog steeds de klacht niet verholpen . De kleur van de poten is nog steeds niet goed en het model van de poten wijkt nu ook af. Enkele maanden na levering bleek ook de tafel een scheve poot te hebben. De tafel is vervangen.
De klacht is schriftelijk bevestigd en de briefwisseling is begonnen. Tot op heden kan de firma Hoogenboezem ons niet vertellen wanneer de stoel in ons huis staat. Na 16 maanden heen en weer met de stoel voelen wij ons machteloos. Zouden we met kerst allemaal een plaatsje hebben aan onze tafel??

Gesloten