LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iedereen met slechte ervaring over ROFRA meubelen reageren

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hansje64

iedereen met slechte ervaring over ROFRA meubelen reageren

Ongelezen bericht door hansje64 »

met hans ebert,ik ben al bijna 2 jaar bezig met ROFRA meubelen woonboulevard te breda.fabriek zit in griftsemolenweg 25 in vaassen
ik ben langs verschillende stoffeerderijen geweest en krijg overal het antwoord slechte schijm rubber,en de stof is aan het schifte,en verkleuren
enz....ik zit met mijn handen gebonden.maar vraag ook af of er meer mensen zijn met klachten over ROFRA meubelen ,en de behandeling van dat bedrijf,veel beloven en niets doen,ik heb alles bij elkaar een half jaar op tuin stoelen gezeten dank zij ROFRA meubelen :!:

maruschka

Re: iedereen met slechte ervaring over ROFRA meubelen reageren

Ongelezen bericht door maruschka »

wij 14 maanden geleden een kammertafel met acht stoelen gekocht de chaufeur was met weg toen we er achter kwammen dat de tafel en de stoelen stuk waren we hebben gelijk gebelt we zouden en klachten formelier krijgen en deze moesten we maar invullen en opsturen zo gezegt zo gedaan 2maanden later ziujn wij weer gaan bellen van hoe het zat hun wisten van niks papieren kwijt dus mooest als opnieuwe weer 2 maanden later en heel veel gebel van onze kant kwam er eidelijk ienmand kijken hij als nieuw binnen 6 weken maar je raadt het geen schrijven van hun kant geen spuulen na veel bellen kregen ik in oktber te horen dat de tafel uit de handel was en ik moest maar wachten ik noverber weer gebeldt de tafel kwam er aan en de stoelen wederen gemaakt dat was niet de afspraak maar dat kom ik niet bewijzen want hun zetten namelijk niks op papier nu drie tafel later en twee de stoelen opgehaalt en gemaakt zitten wij nu op leen stoelen met een kapote tafel wij hebben op advice van een juriste schirftelijk geprobeert de koop ongedaan te maken maar rofra wil hier niet aan en alleen maar nieuwe spullen geven wij zien dit echter naar een strijd van ruim 14 maanden niet meer zitten kunnen jullie ons misshien helpen want rofra is niet aangesloten bij welk klachten comissie dan ook

Dayennevt

Ongelezen bericht door Dayennevt »

Onze ervaringen met Rofra Utrecht zijn ook buitengewoon slecht. 17 juli 2006 hebben wij een kast en love seat bij de Rofra gekocht. De levertijd zou 14 weken zijn, vanwegen de vakantie periode. Daar konden wij ons wel in vinden. Echter na 16 weken gingen we toch maar bellen wanneer de verwachte levering zou plaatsvinden. Zij konden ons in eerste aanleg niks vertellen maar we zouden worden terug gebeld. Dat is nog niet een keer gebeurt. Toen we een week later het weer probeerde was het antwoord dat de container waar onze kast in zou zitten spoorloos was. Op dde vraag waarom wij daar niet over geinformeerd waren, kregen we te horen dat ze niet iedereen achteraan konden bellen. Zeer onbeleefd.
Na meerdemalen dan toch maar zelf bellen hoe de vorderingen waren kregen we een brief dat ze dan wel de stoel kwamen afleveren. Na het bellen wanneer de kast dan kwam was deze ook ineens binnen en werd de afspraak van 13 december verplaatst naar 20 december. Ruim 22 weken later. Toen de chauffeur de deur uit was (ze namen niet de moeite om te helpen met de stoel uitpakken) kwam ik er achter dat er een grote weeffout in de steol zat. Direct gebeld en er zou 3 januari iemand komen kijken. Ik bellen in de ochtend om te horen hoelaat ze ongeveer komen. Verbaasde reactie van nou mevrouw vandaag komt er helemaal niemand kijken. U moet eerst een klachtenformulier invullen. Maar er wordt een uitzondering gemaakt voor mij ze komen volgende week 10 januari. 10 januari hetzelfde verhaal als de 3de. Uiteindelijk zijn ze na veel bellen 7 februari wezen kijken, de chauffeur had als enige reactie "moet ik hier voor langs komen". Eind februari gebeld wanneer we de nieuwe steol hoes zouden ontvangen, was natuurlijjk helemaal niks van bekend. Maar zou gelijk besteld worden. Drie weken en dan zouden we de nieuwe hoes binnen moeten hebben. Nou vandaag weer gebeld, worden weer terug gebeld want van de hoes bestelling was natuurlijk niks terug te vinden. Wij zijn er klaar mee en hebben inderdaad geconsateerd dat ze bij niks aangesloten zijn.

hansje64

ik vind het leuk dat jullie gereageerd hebben op mijn reactie .
als ik het zo lees van jullie dan komt alles op het zelfde neer en krijgt iedereen een standaard reactie en word iedereen aan het lijntje gehouden .
met veel beloftes waar niets van terecht komt .
misschien als we allen samen werken komt er meer uit ,
samen sta je veel sterker .
graag hoor ik hier wel meer over van iedereen en hoop dan ook dat radar er iets mee zou willen doen .
volgens ons is dit een topje van een ijsberg .
ik wil het hier niet bij laten en ga er dan ook stapen voor ondernemen ben er boos over en ga er naar toe in Vaassen
hoop van heel veel mensen hier een reactie op te krijgen en dat er ook mensen zijn die hier gezamelijk aan mee willen werken .
als dat zo is hoor ik dat graag .

hansje64

Geplaatst op 01 Dec 2006 13:02 door mcp
In September 2006 hebben wij een 3 zits bank en een salontafel bij Rofra home besteld en aanbetaald.

Wij wonen op tweehoog op een etagewoning in de stad en hebben in de winkel aangegeven dat de bank niet over de gang/trap naar boven past maar wel naar twee hoog moet. Bij voorkeur via het balkon aan de voorzijde van de woning. Dat is daarna nog tweemaal telefonisch doorgegeven dus drie keer in totaal.

Bij levering was de salontafel de verkeerde en niet die wij hadden besteld. Voorts kwam Rofra erachter dat de bank niet over de trap kon. Ja, dat was dus drie maal gemeld maar daar wisten ze niets van.
De oplossing was dat ik dan zelf de bank maar naar boven moest zien te krijgen.

Ik kon kiezen: de bank werd voor de deur neergezet (het regende) of de bank werd mee teruggenomen. Wij zijn toen overeengekomen dat Rofra de bank mee terugneemt. We spraken een datum af om de bank door een door ons te betalen en in te huren verhuisbedrijfje dan maar zelf bij Rofra af te komen halen.

Op de recentelijk afgesproken dag echter geen bank. "Tja, de bank is helaas niet geleverd", was de boodschap. Het verhuisbedrijfje moesten we minimaal een dag van te voren afbellen dus te laat.

Affijn, de bank is er nog steeds niet en we vertrouwen erop dat het wel zal goedkomen maar bij Rofra kopen wij dus nooit meer wat.
Naar boven

hansje64

Geplaatst op 16 Jun 2006 14:39 door Ester G
Wij hebben (ook) een kast besteld bij Rofra Meubelen te Breda

De kast werd in Oktober 2004 geleverd, en betaald.
De leverancier was snel de deur uit dus reageren kon mijn man na eerst de kast te hebben schoongemaakt niet meer ( was echt heel stoffig!)

Er zat een grote scheur in het hout, diverse beschadigingen en druipers verf

midden Oktober zou er een service monteur komen, die kwam pas in de 1e week van december
In de 1e week van februari is men de kast pas komen ophalen en zou men hem gaan repareren

Hoezo ik heb toch geen gerepareerde kast gekocht maar een nieuwe?

Maar goed, een 2e kast zou komen, maar kwam toch maar niet

Een 3e kast kwam "speciaal uit Engeland" ( tis maar gewoon zo'n witte apothekers- kast met 2 deuren aan de onderkant en aan de bovenkant 2 ruitjes met erachter planken........)

De kast is afgeleverd en gelijk weer mee terug genomen; ook deze kast was niet goed; de witte verf was al gescheurd bij binnenkomst

Een 4e kast zou vorige week geleverd worden, maar is toch maar niet op de vrachtwagen geladen, "want er waren toch nog wat dingetjes aan waar naar gekeken moest worden"

We hebben aangegeven hier niet gelukkig mee te zijn, en dat we ons geld terug willen ( € 1000,= ) Maar dat wil men niet doen......
We mogen kiezen tussen een tegoed- bon of de kast alsnog te laten leveren.

Dit is ons vorige week aangegeven.
We zijn erg coulant, hebben ze nog 1 kans gegeven om de kast te leveren, want we zijn helemaal klaar met ROFRA en wil absoluut nix anders meer bij hun uit gaan zoeken.........

Maar wat zijn onze rechten?????????
Het aanbieden van een bon is toch eigenlijk niet rechts- geldig??????
Naar boven

hansje64

Geplaatst op 09 Apr 2007 15:06 door Verstuur mail hansje64 Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht
16again

Geplaatst op 16 Jun 2006 17:59 door Verstuur mail 16again
Je hebt rofra voldoende tijd gegund om alsnog de kast te leveren.
ivm wanprestatie heb je gewoon recht op ontbinden van de koop en geld terug.
Naar boven

crazyme

Geplaatst op 16 Jun 2006 19:23 door crazyme
Waarschijnlijk is uw kast handgeschilderd.

Ter plaatse van de verbindingen kan het massieve hout gaan werken waardoor scheurtjes ontstaan. In princiepe is dat normaal.

U moet het echter wel weten wanneer u zo'n kast koopt. Dat is de verantwoordelijkheid van de verkoper / verkoopster.

Dit slechts ter aanvulling op de opmerking van 16again.

Ik ben ook van mening dat u na bijna 2 jaar er een einde aan moet breien.
Naar boven
Naar boven

hansje64

plonia

Geplaatst op 05 Jul 2006 07:11 door plonia
Het verhaal klinkt ons helaas erg bekend in de oren. Rofra wil en zal leveren en is doof voor brieven van ons. Zelfs met de rechtsbijstand komen wij er tot nu toe niet uit. De leveringsvoorwaarden zijn in het nadeel van de koper en ze hebben daar mensen zitten die juridisch precies weten wat ze wel en niet kunnen doen.
Wij willen ons geld ook terug maar Rofra meldt dat als wij ontbinden dat wij de helft van ons geld terugkrijgen.
Veel succes Exclamation
Naar boven

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De leveringsvoorwaarden zijn in het nadeel van de koper
Heeft je rechtsbijstandsverzekering die leveringsvoorwaarden al gechecked op "onredelijk bezwarende bedingen."?

Wettelijk is bepaald dat een winkel niet zomaar alles in zijn levervoorwaarden mag opnemen.

hansje64

Afspraak levertijd
Ik heb op 12 oktober 2005 een bestelig gedaan bij dit bedrijf(Rofla), een meuubelzaak in Villa Arena. Het was een bestelling van meer dan 3000 euro. De levertijd zou 12 weken zijn en werd ook nog s...
Rofra meubelen - Salon tafel en eethoek - 14-02-2006

Ester G

Ongelezen bericht door Ester G »

Hey hallo!

Kreeg via mijn e- mail door dat er nog steeds van alles speelt bij
" Onze vrienden Rofra" en dus laat ik nogmaals iets van ons horen!

NEEEEEEEE HOOOOR
een nieuwe goede kast ( van ROFRA Breda) hebben wij nog steeds niet, wees maar niet bang!

Zelfs nadat mijn man nu persoonlijk de directeur aan de lijn heeft gehad, en deze zou zodra er een nieuwe kast binnen zou komen, dan zou hij ons bellen en persoonlijk via de telefoon samen met ons de kast bekijken ( ?) en dan zou de kapotte kast die bij ons binnen staat, omgeruild worden.................. (NOT)

eens even kijken;
04-10-2005 eerste kast geleverd
18-10-2005 kast door servicemonteur bekeken en moest omgeruild
07-12-2005 nieuwe kast; weer niet goed; beschadigingen volop
07-02-2006 weer de servicemonteur, en hij moest weer omgeruild worden
14-03-2006 opgehaald
29-03-2006 kast gemaakt, teruggehad; weer niet goed
07-07-2006 weeeer een nieuwe en weer sleche kast; teruggegeven!
28-06-2006 nieuwe kast; weeer niet goed
03-10-2006 hey daar is de servicemonteur weer, nee deze kast kon hij niet repareren, er moest een nieuwe komen.......
19-12-2006; weer een nieuwe kast, en deze is ( SURPRISE!) KAPOT!

Gebeld met directeur, en die beloofde dus bovenstaande, nou het duurt wel effe maar dan heb je ook echt kwaliteit.............

We zijn van plan om een keer met de auto naar binnen te rijden, daar worden ze misschien wakker van.....
- Of zou men misschein stiekem ook meekijken op deze site en ons van de week ineens bellen......................

hansje64

halo Ester G met hansje64
hier is mij verhaal van rofra meubelen
pasen 28-3-2005 gekocht
een aubergine fluwelen bankstel,die in de winkel stond was een paas aanbieding 3 zit bank en 2 clubs ik heb een kussen met de rits open gemaakt, en er zat echt rubber in,dus dat was goed,we hebben de aan koop getekend,en ze ging naar de kassa,ze kwam terug met de mededeling dat dit al verkocht was,maar dat er nog 5 in het magazijn stonden,ik vroeg nog of dat de zelfde waren,en ze zij ja,we hebben gezegt dat we eerst op vacantie gingen,en na de vacantie het gelevert zou worden.eind april,mij eigen bankstel heb ik aan mij dochter gegeven,met de veronder stelling dat het eind april gelevert werd,dus niet,en toen begon de ellende met Rofra meubelen....
ik heb bijna 2 maanden op een tuinstoel gezeten,met veel op enneer gebel en allerlij belofte,zoals volgende week heeft u het,dus niet,en tot mij verbazing kwam het toch,maar op 22 juni,ze hebben het binnen gebrachten uit gepakt,en tot mij verbazing,dacht ik dat het 2 dehands was,luningen van de clubs in gezakt,achter plaat club zat los.een poot zat los,en een club onder zijde had geen noppen,en kussen van een club was te klein,om dat de club groter was.
ik heb gelijk een klacht ingediend bij de bezorgers en fabriek.
en toen begon het.
service monteur 4 juli 2005 stoelen moeten terug.
bericht rofra 18 augustus opgehaald worden en zouden binnen 10 dagen weer retour zijn,maar was een foute brief ging niet door,zouden nu twee nieuwe clubs krijgen,zijn besteld,zo fantastich wat een service,mis dus naar de kortste keren het zelfde, kussens weer plat.
25-11-2005 klacht ingediend monteur geweest,zag er zelf geen gat in,en alles was niet goed volgens hem,de vuling kwam door de stof heen.
na vele klachten word het bankstel op 19 april 2006 weer meegenomen,zouden alles in orde maken,weer leuningen maken,zorgen dat er bekleding onder de stof zou komen,zodat er geen vulling door de stof zou komen,kussens met goede rubber doen.
na twee maanden weer op een tuin stoel te hebben gezeten,kwam het eindelijk weer thuis,tot mijn grote verbazing was er een ding veranderd ,de kussens daar was 5 centiemeter blauw schuim in aan gebracht dat ze niet meer zo plat waren,2 uur werk. 2 maanden tuin stoel.
na vele klachten hebben ze een brief gestuurd,dat het bankstel naar behoren is gemaakt,en ze verder niets kunnen doen.einde oefening.
ben nu ondertussen al een half jaar aan het klagen,en beloven van alles ,maar komt geen doorbraak in, enzit gewoon weer op platte kussens, heb een aangetekende brief gestuurd maar geven niet thuis..........

Racquel

Ongelezen bericht door Racquel »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een klacht over deze "meubelzaak".

Mijn verhaal over onze buffetkast ( á 1000 euro.... )
Op 6 december 2006 kwamen ze de kast brengen, mijn moeder heeft open gedaan en contant betaald. Ze konden alleen op dinsdag of woensdag komen dus voor mij was het onmogelijk om hier zelf bij aanwezig te zijn. Toen ik thuis kwam direct met mijn vader naar de kast gaan kijken. Dit was werkelijk een nachtmerrie: er zitten 2 verschillende glazen deurtjes in onze kast waarvan in het midden een plankje er doorheen te zien is met spijkers en al!! ZEER lelijk afgewerkt, er is een schroef onderaan ingedraait met als gevolg dat er een bolling met een scheur op de onderste plank zit, de hele kast zit onder de scheuren en er zitten deuken in. Ik heb direct naar deze firma opgebeld met de mededeling dat ze deze kast direct weer op konden komen halen. Maar nee, ik moest uiteraard eerst zo'n formuliertje invullen bla bla bla... Heel handig allemaal en erg klantvriendelijk ( NOT! ). Dit formulier had ik zowaar de volgende dag in huis ( waarschijnlijk lag deze al klaar.. ) direct op de brievenbus gedaan, en gaan wachtten... Na vele telefoontjes later kwamen ze kijken op 10 januari, verrassend genoeg vond ook de monteur dat deze kast niet zo netjes was afgeleverd. Ik had trouwens al aan de telefoon verteld dat het niet op te lossen was met een lakje of iets dergelijks, maar nee ze wilde eerst een monteur langs sturen... Daarna NIETS meer vernomen van deze firma. Na vele telefoontjes van de week een brief gekregen dat ze dinsdag 17 april de kast willen komen ruilen. Hun direct een mailtje gestuurd dat dit niet kan omdat er dan niemand aanwezig is. 3 dagen daarop werd mijn vriend gebeld door Rofra dat ze graag de 17e langs wilde komen. Wat begrijpen die mensen niet???? Ik stuur ze een e-mail met de mededeling dat ze alleen op vrijdag kunnen komen, en hun vragen of ze dinsdag willen komen?? Heel raar! Nu net weer een mailtje gestuurd met de vraag wat ze niet begrijpen. Ben benieuwd of ik nu wel een reactie krijg, waarschijnlijk niet. Al met al ben ik nu al dik 4 maanden bezig met een kast van 1000 euro. Ik had beter een kast bij de Ikea kunnen kopen, daar hebben ze tenminste wel service!!
WERKELIJK SCHANDALIG, ik hoop ook echt van harte dat niemand meer iets bij dit asociale bedrijf koopt!!!!!

Als jullie verdere stappen gaan ondernemen tegen Rofra home, laat het me weten!!!!!!

maruschka

Ongelezen bericht door maruschka »

wij zijn 14 maanden met rofra aan het bellen en schrijven geweest om onze eethoek geruilt te krijgen nu zijn we zins een maand bezig om het koop contact teonbinden met de rechtswinkel omdat hun engers bij zijn aangesloten en omdat ze geen antwoord geven op aangeteken brieven maruschka

Gesloten