LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Hallo luitjes,
Het volgend is er aan de hand; Eind Mei 2014 kochten wij bij BB een complete slaapkamer te weten kast en Boxspring met verstelbare bodems (elektrisch) en (op advies) M-Line matrassen. Dit hele spul kostte € 4616,-. Voorwaar niet niks dachten wij. In de jaren de bodems vrij weinig versteld, af en toe met tv kijken. September 2018 word ik geopereerd aan mijn nek en ga ik s'middags geregeld even een uurtje liggen en zet daarbij mijn kopeinde wat omhoog. Tot in november waar dat kopeinde met een knal onderuit gaat en blijkt dat het hele motorgedeelte er onderuit hangt. Na bellen met de klantenservice krijg ik na enkele weken een jonge gebruikte motor die ik zelf kan plaatsen volgens BB. Het spul uit elkaar gehaald (de beide bedden) en wat blijkt? De beide stangen voor hoofd- en voeteneind zijn verbogen waardoor de motor er niet meer in past. Terug buigen lukt niet dus maar weer gebeld. Nu na enkele weken teruggebeld en het blijkt dat er niets meer aan onderdelen te leveren is......
Wat nu? Ik heb een bed dat op slag waardeloos is en waar BB niets meer aan doen wil. De 3-jaar garantietermijn is voorbij en ik kan fluiten naar enige vorm van vergoeding, vervanging of wat dan ook. Schandalig!! Alsof mijn geld zo aan komt waaien. Nou, mooi niet. Ik moet er als alleenverdiener nog gewoon voor werken.,
Wij (mijn vrouw en ik) voelen ons nu behoorlijk in de kou gezet door Beter Bed. En; we zijn beide zeer boos, ja zelf ben ik furieus. Ik heb bij de klantenservice gevraagd of men denkt dat ik nu ga berusten in mijn lot en een ander bed ga kopen. Het antwoord is simpel; nee. Een bed van ruim 4 jaar oud word geacht toch zeker langer mee te gaan? Ons vorige bed was bijna 30 jaar oud!
Wat nu?
Het volgend is er aan de hand; Eind Mei 2014 kochten wij bij BB een complete slaapkamer te weten kast en Boxspring met verstelbare bodems (elektrisch) en (op advies) M-Line matrassen. Dit hele spul kostte € 4616,-. Voorwaar niet niks dachten wij. In de jaren de bodems vrij weinig versteld, af en toe met tv kijken. September 2018 word ik geopereerd aan mijn nek en ga ik s'middags geregeld even een uurtje liggen en zet daarbij mijn kopeinde wat omhoog. Tot in november waar dat kopeinde met een knal onderuit gaat en blijkt dat het hele motorgedeelte er onderuit hangt. Na bellen met de klantenservice krijg ik na enkele weken een jonge gebruikte motor die ik zelf kan plaatsen volgens BB. Het spul uit elkaar gehaald (de beide bedden) en wat blijkt? De beide stangen voor hoofd- en voeteneind zijn verbogen waardoor de motor er niet meer in past. Terug buigen lukt niet dus maar weer gebeld. Nu na enkele weken teruggebeld en het blijkt dat er niets meer aan onderdelen te leveren is......
Wat nu? Ik heb een bed dat op slag waardeloos is en waar BB niets meer aan doen wil. De 3-jaar garantietermijn is voorbij en ik kan fluiten naar enige vorm van vergoeding, vervanging of wat dan ook. Schandalig!! Alsof mijn geld zo aan komt waaien. Nou, mooi niet. Ik moet er als alleenverdiener nog gewoon voor werken.,
Wij (mijn vrouw en ik) voelen ons nu behoorlijk in de kou gezet door Beter Bed. En; we zijn beide zeer boos, ja zelf ben ik furieus. Ik heb bij de klantenservice gevraagd of men denkt dat ik nu ga berusten in mijn lot en een ander bed ga kopen. Het antwoord is simpel; nee. Een bed van ruim 4 jaar oud word geacht toch zeker langer mee te gaan? Ons vorige bed was bijna 30 jaar oud!
Wat nu?
-
- Berichten: 12818
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Een motor valt natuurlijk niet vanzelf naar beneden en om de stangen te verbuigen is kracht nodig. Wat u zou moeten doen is bewijzen dat dit door een constructiefout ontstaan is en u bv niet op het bed hebt staan dansen. Bij u ligt de bewijslast. Alleen daarmee zou u herstel of vervanging kunnen krijgen.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Tja dit is een geval van non conformiteit. De verwachte levensduur is langer dan vier jaar.
Misschien zijn ze aansloten bij een geschillencommissie? Cbw misschien?
Misschien zijn ze aansloten bij een geschillencommissie? Cbw misschien?
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Non-conformiteit? Dat na ruim vier jaar blijkt dat er iets verbogen is?
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
De motor is inwendig afgebroken en daarbij schijnen de buizen iets verbogen te zijn. Een nieuwe past er dus niet meer tussen. Ik vind dat zij tenminste mee kunnen werken aan een oplossing maar dat doen ze dus niet. Geen garantie = zoek het zelf maar uit. En daar ben ik erg boos over.....
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Heb hetzelfde meegemaakt. De stangen waren bij mijn “Beter” bed zelfs afgeknapt. Bij mij was het na 5,5 jaar.
Heb met flink wat onderhandelen, een flinke korting gekregen en een nieuw bed gekocht.
De stangen kunnen niet zwaar belast worden. Die zijn daar veel te dun voor.
Heb met flink wat onderhandelen, een flinke korting gekregen en een nieuw bed gekocht.
De stangen kunnen niet zwaar belast worden. Die zijn daar veel te dun voor.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Maar normaal gesproken is er per bed een motor. En die hangt op een bepaald plekje. Dat door het afbreken van die motor de stangen van het hoofd- en voeteinde zouden kunnen verbuigen is heel apart.
Dat verbuigen zou mijns inziens alleen maar kunnen als op een omhoog staand deel gezeten wordt door een zwaar persoon.
Dat verbuigen zou mijns inziens alleen maar kunnen als op een omhoog staand deel gezeten wordt door een zwaar persoon.
Costnix
vindt dit leuk
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Ik ben het met lady1234 eens, dit moet overbelasting zijn geweest. En dat kan best een paar jaar eerder hebben plaatsgevonden. En dan kan de klant wel furieus zijn, maar zijn eigen schade bij een ander in de schoenen schuiven is niet terecht.
De bewijslast ligt in elk geval bij de klant.
De bewijslast ligt in elk geval bij de klant.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Daar ben ik het ook mee eens.
Maar een onvoldoende sterke constructie is natuurlijk snel overbelast, dus de fout kan zijn oorsprong op de tekentafel hebben.
Mogelijke praktische oplossing. Rechtbuigen en indien mogelijk met hoekprofiel constructie versterken
Of een deskundige hiernaar laten kijken, en op grond van zijn bevinding naar de geschillencommissie stappen. Ook al is de CBW garantie verlopen, nog steeds heb je recht op een deugdelijk product gedurende de normaal te verwachten levensduur.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Je kan natuurlijk recht buigen, maar daar worden metalen onderdelen nooit sterker van.
Een handig iemand hersteld dit natuurlijk zelf, met nieuw materiaal, maar niet iedereen heeft 2 rechter handen.
Een handig iemand hersteld dit natuurlijk zelf, met nieuw materiaal, maar niet iedereen heeft 2 rechter handen.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Bij het rechtbuigen, is bij mijn bed een stang gebroken. Het onderdeel was niet (meer) te bestellen.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Wij hebben ook een tweepersoonsbed gekocht bij Beter Bed, een Karlsson met twee afzonderlijke matrassen en electrische verstelling van hoofd- en voeteneind. Levering in feb 2017. In sept 2018 wilde ik liggend in bed het hoofdeinde omhoog brengen, normaal gebruik. Halverwege was er een enorme knal en mijn hoofdeinde, en ikzelf, ploften weer in de horizontaalstand en de stukken bakeliet vlogen door de slaapkamer. Na een week of zes kwam er een monteur die vaststelde dat het bakelieten motorhuis volledig in tweeën was gebroken. Bovendien was het metalen frame verbogen. Er is bij dat bed een geheel nieuw motorhuis met 2 motoren geplaatst alsmede een nieuw frame. Ook het andere bed vertoonde een verbogen frame, dat is ook vervangen (niet het motorhuis). Ik heb toen al de verdenking gekregen dat het mechanisme niet bestand is tegen normaal gebruik.
In juli 2019 knalde het motorhuis van het andere bed uit elkaar, precies hetzelfde verhaal. Het bed plofte weer omlaag en de stukken bakeliet vlogen door de kamer. Gemeld bij Beter Bed en afspraak gemaakt voor eind aug.
Mijn mening dat het hefmechanisme niet bestand is tegen normaal gebruik heb ik aan de telefoniste van Beter Bed medegedeeld met het verzoek een definitieve oplossing aan te bieden. Ik wacht de reacties van Beter Bed af in deze. Mogelijk volgt een gang naar het CBW. En ik koop nooit meer een bed bij Beter Bed.
In juli 2019 knalde het motorhuis van het andere bed uit elkaar, precies hetzelfde verhaal. Het bed plofte weer omlaag en de stukken bakeliet vlogen door de kamer. Gemeld bij Beter Bed en afspraak gemaakt voor eind aug.
Mijn mening dat het hefmechanisme niet bestand is tegen normaal gebruik heb ik aan de telefoniste van Beter Bed medegedeeld met het verzoek een definitieve oplossing aan te bieden. Ik wacht de reacties van Beter Bed af in deze. Mogelijk volgt een gang naar het CBW. En ik koop nooit meer een bed bij Beter Bed.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Met je achterwerk op het scharnierpunt is normaal gebruik, maar wat vaak gebeurt is dat het hoofdeinde een klein stukje omhoog staat en er vervolgens bovenop wordt gezeten.
De hefboomwerking is dan enorm.
De hefboomwerking is dan enorm.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Wil je nu zeggen dat dit bij mij heeft plaatsgevonden? Was je erbij?
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Dit forum gaat over feitelijke ervaringen met de producten en de service van Beter Bed, laten we het dan ook feitelijk houden en geen algemeenheden, die op zich volkomen juist kunnen zijn, debiteren, met alle respect.
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Ik heb twee jaar geleden ook een bed gekocht bij Beter Bed. Ben daar uiterst tevreden over, ook over de service van Beter Bed.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Iemand ervaring met de service van Beter Bed?
Ik zie vaker elektrisch verstelbare met alleen hoofdeind stuk gaan,
de totaal verstelbare dus ook je voeten deel zelden.
Of koop een hand bediende, die gaan zelden stuk, en tijdens het verstellen er niet vol op leunen.
Ik denk dat meerdere merken hier last van hebben en niet alleen Beter Bed.
Er worden diverse merken met Stickers verkocht en soms kan een andere bedden winkel wel deze onderdelen leveren, even foto maken en langs gaan.
de totaal verstelbare dus ook je voeten deel zelden.
Of koop een hand bediende, die gaan zelden stuk, en tijdens het verstellen er niet vol op leunen.
Ik denk dat meerdere merken hier last van hebben en niet alleen Beter Bed.
Er worden diverse merken met Stickers verkocht en soms kan een andere bedden winkel wel deze onderdelen leveren, even foto maken en langs gaan.