Hallo ik heb een tijd geleden een IKEA bed gekocht,
en gelijk bij thuiskomst bleek een onderdeel niet aanwezig te zijn.
Dus bellen en er werd gezegt dat onderdeel(middenbalk) niet benodigd was (ok dan zal wel goed zijn dacht ik).
Maar na een tijdje begon er het een en ander te verzakken dus weer bellen bleek dat er een middenbalk bij gekocht moest worden. dit terwijl er eerder was gezegd dat dit niet nodig was.
Toen toch maar die balk gekocht.
En na 6 maanden liet de bed rand los waardoor de lattenbodem naar de grond zakte.
Dus gelijk ikea gebeld en na een paar weken en veel bellen eindelijk een reactie. Ik mocht een nieuw bed uitzoeken.
Nu 1,5 jaar na aankoop beginnen de veren van de matras duidelijk voelbaar te worden dus weer IKEA bellen, ne een paar weken geen reactie gekregen te hebben weer eens bellen. Nu afgesproken dat er een externe expert kwam kijken.
een maand na dat deze expert is geweest nog geen reactie dus weer bellen. Nu werd mij gezegd dat het ontstaan is door niet normaal gebruik . Nu willen ze (zogenaamd) zo goed zijn om het toch om te ruilen. Maar ja nu moet ik weer op en neer rijden :S..
Kan ik niet eisen van de IKEA dat ze een vergoeding of iets dergelijk geven (ben nu al 3x heen en terug gereden door hun slechte producten) ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IKEA bed en matras
Re: IKEA bed en matras
Nee, dat kunt u niet.
IKEA is een winkel waarbij u de meubels zelf moet vervoeren, dus ook wanneer er iets mis is.
Wanneer u bezorgservice wilt, moet u kopen in een winkel welke deze service biedt.
IKEA is een winkel waarbij u de meubels zelf moet vervoeren, dus ook wanneer er iets mis is.
Wanneer u bezorgservice wilt, moet u kopen in een winkel welke deze service biedt.
-
Ligt er aan hoe je het probleem aankaart.
Wij hebben, een jaar of 2 geleden kasten gekocht met vouwdeuren.
Met daarin uitschuifbare lades .....
Alleen, de combinatie met vouwdeuren en lades, was fout.
Dat had de verkoper eigenlijk moeten bemerken.
Heb, toen wij ontdekten dat de lades niet uitgeschoven konden worden, op een zondag natuurlijk , een mailtje gestuurd naar IKEA.
We werden uitgenodigd om de spullen terug te brengen.
Toen wij kwamen bleek er in de computer een dossier aanwezig.
En kregen we, toen alles was afgehandeld, reiskosten vergoeding en bonnen voor het restaurant. er werd gevraagd met hoeveel personen we waren gekomen, of er kinderen bij waren ....
Met vragen kom je verder dan met eisen ........
Lieske
Wij hebben, een jaar of 2 geleden kasten gekocht met vouwdeuren.
Met daarin uitschuifbare lades .....
Alleen, de combinatie met vouwdeuren en lades, was fout.
Dat had de verkoper eigenlijk moeten bemerken.
Heb, toen wij ontdekten dat de lades niet uitgeschoven konden worden, op een zondag natuurlijk , een mailtje gestuurd naar IKEA.
We werden uitgenodigd om de spullen terug te brengen.
Toen wij kwamen bleek er in de computer een dossier aanwezig.
En kregen we, toen alles was afgehandeld, reiskosten vergoeding en bonnen voor het restaurant. er werd gevraagd met hoeveel personen we waren gekomen, of er kinderen bij waren ....
Met vragen kom je verder dan met eisen ........
Lieske
Ook als er in een winkel aangesloten bij het CBW was gekocht, dan betaal je volgens de voorwaarden gewoon voorrij- en transportkosten bij claimen van garantie na anderhalf jaar.Wanneer u bezorgservice wilt, moet u kopen in een winkel welke deze service biedt.
Topic starter zou in dit geval gewoon kunnen vragen of IKEA transport op zich neemt. (gratis ivm afhandeling garantie)