Het verhaal is nog niet afgelopen. Op woensdag zou er worden gebeld door IKEA over een nieuwe bezorging. Maar... je raadt het al. Geen bericht op woensdag. Vrijdag is er uiteindelijk kontakt. Ondertussen zijn al weer de nodige kosten gemaakt om de klantenservice van IKEA te pakken te krijgen. Ze kunnen pas volgende week (deze week) leveren. Dat wordt erg lastig als je zelf een opleiding begint en geen dag kunt verzuimen. Mijn dochter woont nog niet in Den Helder maar nog steeds in het Oosten van het land.
Wat later op de dag neemt een medewerker van IKEA Hengelo kontakt op. Er kan dezelfde avond nog geleverd worden, maar dan komt er maar één bezorger. Zelf aanpakken dus. Wat doe je? Je kunt geen kant op. Dus... dochterlief moet zelf ook sjouwen. Het gaat om meer dan 1100 kg. Het idee achter de levering was juist dat ze er niet alleen voor zou staan. Uiteindelijk blijkt de bezorger een oudere man te zijn die niet echt van aanpakken weet. Volgens mijn dochter was elke stap hem te veel. Uiteindelijk heeft zij zelf het meeste gesjouwd met behulp van een vriendin.
De meneer van de bovenstaande berichten zegt bezorger van één van de transportbedrijven te zijn waar IKEA zaken mee doet. Ik begrijp niet zo goed waarom hij reageert. Hoe IKEA het transport regelt en bij wie IKEA dit uitbesteedt is voor mij niet belangrijk.
Er is een overeenkomst met IKEA gesloten over het transport. Zij komt haar afspraken niet na.
Het voorstel van de IKEA vestiging in Hengelo wijgeren was voor onze dochter geen optie. De eerstkomende twee maanden was er geen mogelijkheid voor levering ivm de opleiding.
Maar goed, de spullen zijn geleverd, maar niet volgens de afspraak zoals die bij IKEA Hengelo is afgesloten. Afspraak was levering tot in huis. Door de late levering dus ook niet dit weekend de vloer kunnen leggen. Het komende weekend hebben mensen ivm Pasen andere verplichtingen. Dat komt haar op een vertraging van minimaal twee weken.
Hadden we alles van te voren geweten, dan hadden we het dus nooit zo aangepakt.
Wordt vervolgd...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IKEA bezorgservice
Re: IKEA bezorgservice
Hoi A.W.
Jeetje als ik het verhaal zo lees valt onze klacht in het niets! Inmiddels zijn we geholpen.
Heel herkenbaar is de frustratie van de niet nagekomen afspraken. Ook de tijd en energie die je erin stopt om tot een oplossing te komen zijn vervelend. Daarbij maak je ook een hoop (onnodige) telefoonkosten!
Afgelopen week hebben wij het nog even gecontroleerd bij IKEA Haarlem, het personeel wat de balie van de transportservice bemant loop in een IKEA-outfit. Dat de transportservice uitbesteed wordt is een ander verhaal.
Om op ons geval terug te komen: De bezorgservice heeft heel netjes op het afgesproken tijdstip de bank bezorgd.
Wij hopen dat dochterlief snel haar woning kan betrekken!
Jeetje als ik het verhaal zo lees valt onze klacht in het niets! Inmiddels zijn we geholpen.
Heel herkenbaar is de frustratie van de niet nagekomen afspraken. Ook de tijd en energie die je erin stopt om tot een oplossing te komen zijn vervelend. Daarbij maak je ook een hoop (onnodige) telefoonkosten!
Afgelopen week hebben wij het nog even gecontroleerd bij IKEA Haarlem, het personeel wat de balie van de transportservice bemant loop in een IKEA-outfit. Dat de transportservice uitbesteed wordt is een ander verhaal.
Om op ons geval terug te komen: De bezorgservice heeft heel netjes op het afgesproken tijdstip de bank bezorgd.
Wij hopen dat dochterlief snel haar woning kan betrekken!
Re: IKEA bezorgservice
Hi Otto, dat hopen wij ook.
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21
Re: IKEA bezorgservice
Wat vervelend dat er bij meerdere mensen dingen fout zijn gegaan
Ik heb een paar maanden geleden om 7 uur 's avonds een bedbank gekocht bij de Ikea, en ze konden 'm tussen 9 en 12 uur dezelfde avond nog komen brengen!
De bezorger(s) stonden tegen half 11 voor de deur en hebben de bedbank in de gang gezet
Ik heb een paar maanden geleden om 7 uur 's avonds een bedbank gekocht bij de Ikea, en ze konden 'm tussen 9 en 12 uur dezelfde avond nog komen brengen!
De bezorger(s) stonden tegen half 11 voor de deur en hebben de bedbank in de gang gezet
Re: IKEA bezorgservice
iedereen maakt fouten en of het nou de fout van de ikea is of van de bezorgdienst. zolang je op een nette manier naar de ikea of de bezorgdienst belt, doen ze er wel moeite voor om het de volgende keer goed te laten lopen. ik heb zelf een keuken gekocht, die zou op een vrijdag worden bezorgd. ik kreeg de donderdag ervoor een brief in de bus dat ik niet thuis was, en dat ik moest bellen voor een afspraak en dat er dan bezorgkosten zouden worden berekend waarbij ik er dus niet vanuit ga dat de keuken toch nog vrijdag zou komen. dus ik ben gaan werken de vrijdag. uiteindelijk werd ik gebeld dat ze voor mn deur stonden en ja.. ik was er niet, gewoon uitgelegd waarom ik ben gaan werken.. en er is niets aan de hand, een nieuwe afspraak gemaakt en zonder kosten.. het enige is dat je een weekje langer zonder keuken zit, maar er zijn altijd wel mensen waar je even langs kan gaan, en ook om te eten. dus dat probleem is dan ook weer opgelost.