Mijn vriend en ik hadden de Kramfors 2 en 3zits bank (olijfgroene besteld op 2/11/2006. De bank zou 21/11/06 geleverd worden. Erg snel dachten wij, maar ja wij dachten, mooi toch?. Echter kregen we in deze week een brief dat de bank ENIGE vertraging had en geleverd zou worden in week 5 (eindjanuari, begin februari). Nu is het dus week 4 en ik was natuurlijk al erg verheugd op de bank die zou komen. De tuinstoelen ben ik nu wel beu. Maar wat denk je, ligt er vanmiddag weer een brief van IKEA op de stoep. Met daarin, exact dezelfde brief als de vorige.. alleen tel er nog maar 8 weken bij op. De bank wordt nu verwacht in week 13. We gaan hem annuleren, want 22 weken wachten op een (ikea)bank lijkt me toch echt te gek voor worden. Excuses of uitleg hebben we niet gekregen. alleen begrip dat we onze aanbetaling terug wilden... daar heb je iets aan........ IK BAAL ER VAN, WANT HET WAS DE MOOISTE BANK DIE IK GEZIEN HEB. Maar ik kooooooop noooooooooit meer een bank bij de IKEA dat is een ding wat ik zeker weet! Ik klaag verder niet over de afhaaldingen en accessoires van IKEA, dat is in orde... (op voorraad na af en toe)
22 weken op tuinstoelen zitten isgeen pretje!
Hebben meer mensen dit meegemaakt bij IKEA?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IKEA:ENIGE! vertraging van 22 weken. Herkenbaar?
Re: IKEA:ENIGE! vertraging van 22 weken. Herkenbaar?
We wachten nog steeds. Afgelopen week zou de bank geleverd moeten worden maar helaas we hoorden maar niets. Toen zij we maar gaan mailen (bellen doen we niet meer, kost nog meer geld) en toen kregen we het antwoord dat de bank pas op 21 april geleverd zal worden (voorlopige indicatie).
En zo gaan we dus nog maar even 3 weken wachten....
Herkenbaar voor anderen?
En zo gaan we dus nog maar even 3 weken wachten....
Herkenbaar voor anderen?
Heb je een aanbetaling gedaan?
Nee, dan onmiddelijk de bestelling anuleren.
Nee, dan onmiddelijk de bestelling anuleren.
Ikea werkt voor zover ik weet niet met aanbetalingen.
Annuleren.....?
Zolang het niet om speciaal bestelde spullen gaat (zoals een op maat gemaakt aarechtblad) kun je bij ikea gewoon de spullen niet afhalen.
Zelfs tot 6 weken na levering kan je niet uitgepakte spullen retourneren, en krijg je volledig aankoopbedrag retour.
Dat werkt dus anders dan andere meubelwinkels, waar drammerige verkopers op handtekeningen jagen. Ontfutselen ze een handtekening, dan zit je direct vast aan 30% annuleringskosten, zelfs als je je nog op dezelfde dag bedenkt.
Annuleren.....?
Zolang het niet om speciaal bestelde spullen gaat (zoals een op maat gemaakt aarechtblad) kun je bij ikea gewoon de spullen niet afhalen.
Zelfs tot 6 weken na levering kan je niet uitgepakte spullen retourneren, en krijg je volledig aankoopbedrag retour.
Dat werkt dus anders dan andere meubelwinkels, waar drammerige verkopers op handtekeningen jagen. Ontfutselen ze een handtekening, dan zit je direct vast aan 30% annuleringskosten, zelfs als je je nog op dezelfde dag bedenkt.
Hoi, ik dacht dat je in januari al wilde annuleren?
Maar ja... als het de mooiste bank is die je ooit gezien hebt.... dan moet je nog maar "even" geduld hebben.
duimen dan maar dat ie de 21e wel komt!
Maar ja... als het de mooiste bank is die je ooit gezien hebt.... dan moet je nog maar "even" geduld hebben.
duimen dan maar dat ie de 21e wel komt!
Ja annuleren kan wel bij Ikea. We hebben idd een aanbetaling gedaan maar neem aan dat je deze gewoon terug krijgt.
echter vinden we de bank zo mee dat we nog wel even willen wachten.
Het is alleen jammer dat de communicatie niet helder is. Zeg gewoon waarom het zo lang moet duren, en waarom het steeds uitgesteld wordt.
echter vinden we de bank zo mee dat we nog wel even willen wachten.
Het is alleen jammer dat de communicatie niet helder is. Zeg gewoon waarom het zo lang moet duren, en waarom het steeds uitgesteld wordt.