LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA, geen garantie

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door devious »

Maar de wet maakt daar iets heel anders van. Er is altijd sprake van garantie. Een winkel kan wel enige voorwaarden daaraan verbinden, maar màg dus geen producten "zonder garantie" verkopen. En dat doet de Ikea blijkbaar wel. EN ik ben een azijnpisser, dus...vandaar dit topic. :mrgreen:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door sadfly »

Kringloop is geen vergelijk, die verkoopt gebruikte goederen. ikea verkoopt nieuwe produkten.
Laatst gewijzigd door sadfly op 11 aug 2013 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door Hellig »

Ondertussen dit maar mooi even gevonden. Alftrion gequote en Ikea heeft het in behandeling, alleen heb ik geen mail zoals zij beweren van wel. Beetje gek, redactie klacht.nl verwittigd. Verder wacht ik het even af.

Dank allen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door crazyme »

devious schreef:Maar de wet maakt daar iets heel anders van. Er is altijd sprake van garantie. Een winkel kan wel enige voorwaarden daaraan verbinden, maar màg dus geen producten "zonder garantie" verkopen. En dat doet de Ikea blijkbaar wel. EN ik ben een azijnpisser, dus...vandaar dit topic. :mrgreen:
Contradictie tussen wet en de praktijk. Succes verder met je topic.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door devious »

De wet is er juist om te worden toegepast in de praktijk. Dus van "contradictie" is geen sprake. Wel van een stoute Ikea ( in geval van Klacht.nl )

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

devious schreef:De wet is er juist om te worden toegepast in de praktijk. Dus van "contradictie" is geen sprake. Wel van een stoute Ikea ( in geval van Klacht.nl )

Nou wat let je, op met het wetboek naar Ikea voor je aankoop uit de Ikea uitverkoop hoek.
Laat ff weten hoe is afgelopen...

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: IKEA, geen garantie

Ongelezen bericht door Hellig »

Poeh.. Eindelijk fatsoenlijk respons van Ikea NL.

Maar natuurlijk zit er garantie op de onderdelen, en ik heb ze inmiddels ook geruild. Maar weer in IkeaDuiven wilden ze weer gaan tegensputteren. Service kennen ze daar echt niet. Echt vreselijk. En nu maar hopen dat de ladefronten NIET meer opbollen.

Gesloten