LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA klachtafhandeling

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
van der Zwan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:14

IKEA klachtafhandeling

Ongelezen bericht door van der Zwan »

Ik wilde jullie de volgende briefwisseling voorleggen; gewoon leuk maar anderzijds ook irritant (althans, vind ik) :P Wat vinden jullie??

Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen zaterdag zag ik in Ikea Delft op de kinderafdeling een leuke
kindertafel staan (VIKA MANNE); het tafelblad moest ik ophalen bij de
uitgiftebalie en de pootjes kon ik uit het magazijn ophalen. Thuisgekomen bleken de tafelpoten 70 cm hoog te zijn; terwijl ze in de showroom ongeveer 40 cm waren.
De maandag daarop heb ik in IKEA Barendrecht om de kleinere pootjes
gevraagd; waren daar onbekend en de eerste medewerkster wilde niet naar IKEA Delft bellen om om opheldering te vragen; ik moest naar de klantenservice. Ook daar was er in eerste instantie weerstand om te bellen naar Delft; ik moest echt aandringen. Bij navraag bleken de tafelpoten te zijn afgezaagd.
Toen ik daar mijn verbazing over uitsprak werd er laconiek op gereageerd;ja dan kunt u toch zelf ook de poten op maat zagen?

Ik heb nu een kindertafel voor volwassenen en zie geen ander alternatief dan zelf met de decoupeerzaag vier poten op gelijke hoogte af te zagen? Of is er nog een andere optie?

In afwachting op uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Jan van der Zwan



Beste meneer van der Zwan,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij betreuren het zeer dat u een negatieve ervaring hebt opgedaan tijdens uw bezoek aan ons
woonwarenhuis. Hiervoor onze oprechte excuses.
Met behulp van onder andere trainingen en cursussen trachten wij onze
medewerkers een klantvriendelijke instelling en uitstraling mee te geven. Uit uw e-mail blijkt dat wij hier niet altijd in slagen en we zullen hier in de toekomst zeker alert op blijven.

Het klopt dat onze decoratie afdeling soms zelf een bepaalde inbreng heeft in de geshowde artikelen.
Het tafel blad VIKA MANE is niet specifiek een kindertafel en bij die tafel
horen de Vika Currypoten. Waarschijnlijk heeft de dekoratie afdeling gedacht dat het op een lager nivo ook leuk zou kunnen zijn voor kinderen.

Met vriendelijk groet
IKEA Nederland B.V klanteninformatie
M. Smit


Beste mevrouw Smit,

Uw antwoord vind ik nogal teleurstellend; het komt in elk geval niet in
aanmerking voor de warme douche van RADAR.
Wij vonden dat lage niveau ook erg leuk voor onze kinderen, alleen zijn wij niet zo handig met de zaag.... Het is toch vreemd dat de (volgens u niet specifieke kinder-)tafel in de showroom in kinderland staat en deze in die hoedanigheid niet gekocht kan worden (en dat het er niet duidelijk bij vermeld staat!). Ook de medewerkster die ons hielp bij het bestellen van het blad heeft ons hier niet op gewezen.

Met vriendeljke groet,

Jan van der Zwan


Geachte mevrouw Smit,

Wij kunnen ons uw teleurstelling inbeelden. Toch kunnen wij u niet meer
vermelden dan hetgeen onze collega reeds aan u heeft medegedeeld. Mocht u toch besluiten de poten niet te verzagen, dan kan u deze onder vertoon van de kassabon retour brengen aan de balie van de klantenservice en ontvangt u uw geld retour.

Tot slot bieden wij u nogmaals onze oprechte excuses aan voor het geleden
ongemak.

Met vriendelijke groet,

Service/MJ
Inter IKEA Systems BV


Geachte heer,mevrouw,

Een teleurstellende afloop vind ik, maar ik laat het hier maar bij. Mijn naam is trouwens van der Zwan; mevrouw Smit is een collega van u.

Met vriendelijke groet,

Jan van der Zwan

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: IKEA klachtafhandeling

Ongelezen bericht door mr T. »

Eerlijk gezegd: gewoon niet zo zeuren. Het antwoord van Ikea lijkt me volstrekt duidelijk en was wat attenter geweest bij het uit het magazijn halen van de tafelpoten. Het lijkt me dat vanaf dat moment toch wel duidelijk had moeten zijn dat de tafelpoten langer dan 40 cm waren. Heb het trouwens nog even nagekeken op de website van Ikea en het tafelblad Vika Manne is inderdaad geen specifieke kindertafel. Het lijkt me in de gegeven omstandigheden dus maar vreemd dat uw vergissing maar in het nadeel van Ikea zou moeten worden uitgelegd.

16again
Berichten: 16498
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: IKEA klachtafhandeling

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben met TS eens dat IKEA zich bij de assemblage van de showroom modellen gewoon moet houden aan de bij het product behorende montagehandleiding.

Vervelend dit ongemak, maar je kunt tenminste je geld terug krijgen.

Kel Sawyer
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2006 22:59

Re: IKEA klachtafhandeling

Ongelezen bericht door Kel Sawyer »

Meneer van der Zwan,

Als u de tafel op kinderhoogte zo leuk vond in de winkel neem ik aan dat het niet moeilijk moet zijn om dit zelf thuis ook te realiseren? Een zaagtafel en een zaag en een vijl en klussen maar! Extra viltjes onder de poten plakken en klaar is kees!

Maak er gewoon wat leuks van!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: IKEA klachtafhandeling

Ongelezen bericht door een »

BIJ IKEA worden vaak modellen neergezet ter inspiratie. Zo zijn ook soms kasten al geschilderd etc. Het is wel handig als dit vermeld wordt op het showmodel zodat je weet wat je moet doe-het-zelven om hetzelfde resultaat te krijgen :D

Gesloten