Anderhalf jaar geleden kochten wij een Kramfors zetel bij Ikea. Na een eerste foute levering (2 maal hetzelfde stuk) kregen wij een aantal weken later het juiste geleverd. Hier waren echter rare plekken in te vinden, en na een aantal maanden begon het leder te scheuren. Deskundige langsgeweest, omruiling goedgekeurd, en na een paar maand kregen we een ander salon geleverd. In die omruiling waren ook van die rare plekken te zien, heb dit meteen doorgemailed naar Ikea, maar ben zo vriendelijk geweest om niet opnieuw een omruiling te vragen.
Maanden later... opnieuw scheuren. Ze sturen weer een deskundige die een omruiling goedkeurd.
Wij gaan naar Ikea, hun nieuwe uitgave van de Kramfors zetel bekijken, maar deze kan ons niet bekoren, andere modellen ook niet.
Wij moeten dus elders een nieuw salon kopen en hebben daarom ons geld terug gevraagd. We kregen vorige week meteen een mail dat ze op 19/09/09 onze zetel komen ophalen. Er stond niks in over een eventuele terugbetaling. Na een aantal keer gebeld te hebben laat Ikea me hun beslissing weten: 650€ cash en 650€ in waardebonnen.
Kan dit zomaar? De schuld ligt volledig bij hun. Ik wil helemaal geen waardebons.
We gaan deze middag alvast even langs bij de klantendienst, maar had graag wat extra meningen gekregen.
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ikea Kramfors
Re: Ikea Kramfors
Bij retour product ivm gebreken hoef je geen tegoedbonnen te accepteren.
Wel is het normaal indien je het product langere tijd gewoon probleemloos gebruikt hebt, om een verbruiksvergoeding over die periode (soort afschrijving dus) te betalen.
Indien de aanschafprijs 1300 Euro was, dan betaal je in dit aanbod geheel geen verbruiksvergoeding.
Wel is het normaal indien je het product langere tijd gewoon probleemloos gebruikt hebt, om een verbruiksvergoeding over die periode (soort afschrijving dus) te betalen.
Indien de aanschafprijs 1300 Euro was, dan betaal je in dit aanbod geheel geen verbruiksvergoeding.
Re: Ikea Kramfors
Ik zou ook geen waardebons willen hebben anyway Ik denk dat je in je handjes mag knijpen dat je uberhaupt geld terug krijgt. neem er genoegen mee zou ik zeggen want veel bedrijven doen daar niet eens aan. Die geven alleen waardebonnen niks geld terug.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Ikea Kramfors
Ik vind het een nette oplossing, omdat je in principe het volledige bedrag terugkrijgt voor een bank waar je toch een hele tijd op gezeten hebt. Die 650 euro komen wel op aan borden, schaaltjes, bureaustoel, ik noem maar wat. Zo'n tegoedbon (of eigenlijk: tegoedpasje) is onbeperkt geldig.
Eventueel kan je er ook Ikea cadeaubonnen (-pasjes) van kopen voor je familie, altijd een veelgevraagd cadeau
Eventueel kan je er ook Ikea cadeaubonnen (-pasjes) van kopen voor je familie, altijd een veelgevraagd cadeau