LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ikea ontbrekende plank
Ikea ontbrekende plank
Afgelopen donderdag 7 december hebben wij een kast gekocht bij de Ikea vestiging te Haarlem. (Hemnes ladenkast a 200 Euro)
Thuis gekomen, kast in elkaar proberen te zetten, maar er bleek een plank te ontbreken en van een andere plank zaten er 2 in de verpakking.
Vrijdag Ikea gebeld met de vraag hoe nu verder. Er werd verteld dat we met de montageinstructie en de kassabon terug moesten gaan om de betreffende plank te ruilen. Diezelfde dag nog terug gegaan en een nieuwe plank mee gekregen.
Thuis gekomen bleek het gatenpatroon van de meegeleverde plank verkeerd te zijn geboord. Zelf boren bleek geen optie omdat 1 van de reeds geboorde gaten dusdanig was geboord dat het gat wat ik eventueel zelf zou boren het andere gat zou overlappen, waardoor het een uitgelubberd gat zou worden.
Wederom klantenservice gebeld met de vraag hoe nu verder, aangezien wij 30 kilomter van de Ikea wonen en dit geintje dus al 120 kilometer zou gaan kosten.
De klantenservice vertelde mij om toch weer terug te gaan om het onderdeel om te ruilen en te melden dat ik voor de tweede keer terug moest komen, zodat er een vergoeding voor gemaakte kilometers kon worden gegeven.
Maandag is mijn vriendin naar de Ikea gegaan met het fout geboorde onderdeel.
Hier vertelde men doodleuk dat ze de hele kast maar moest terugbrengen, omdat ze het onderdeel niet uit een andere verpakking wilden halen en niet wisten wat er fout was aan het meegeven onderdeel. (Er was achteraf overigens duidelijk te zien dat het foutief was geboord)
Nu heb ik zelf de klantenservice gebeld met de vraag of ze het ontbrekende stuk hout niet op kunnen sturen of de kast zelf om kunnen ruilen. Ze hebben tenslotte een bezorgdienst en je mag toch wel een heel klein beetje service verwachten? Maar nee, er werd mij medegedeeld dat ik de kast maar weer uit elkaar moest halen en terug moest brengen, ondanks dat ik al het verpakkingsmateriaal al heb weggegooid.
WAT EEN WAARDELOZE SERVICE VAN DE IKEA!!!!!!
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
Ik ga straks weer terug met het hele zooitje en dan heeft het me 180 kilometer reiskosten en een hoop tijd gekost. Ben benieuwd of er een vergoeding tegenover staat. Wordt vervolgd!
Thuis gekomen, kast in elkaar proberen te zetten, maar er bleek een plank te ontbreken en van een andere plank zaten er 2 in de verpakking.
Vrijdag Ikea gebeld met de vraag hoe nu verder. Er werd verteld dat we met de montageinstructie en de kassabon terug moesten gaan om de betreffende plank te ruilen. Diezelfde dag nog terug gegaan en een nieuwe plank mee gekregen.
Thuis gekomen bleek het gatenpatroon van de meegeleverde plank verkeerd te zijn geboord. Zelf boren bleek geen optie omdat 1 van de reeds geboorde gaten dusdanig was geboord dat het gat wat ik eventueel zelf zou boren het andere gat zou overlappen, waardoor het een uitgelubberd gat zou worden.
Wederom klantenservice gebeld met de vraag hoe nu verder, aangezien wij 30 kilomter van de Ikea wonen en dit geintje dus al 120 kilometer zou gaan kosten.
De klantenservice vertelde mij om toch weer terug te gaan om het onderdeel om te ruilen en te melden dat ik voor de tweede keer terug moest komen, zodat er een vergoeding voor gemaakte kilometers kon worden gegeven.
Maandag is mijn vriendin naar de Ikea gegaan met het fout geboorde onderdeel.
Hier vertelde men doodleuk dat ze de hele kast maar moest terugbrengen, omdat ze het onderdeel niet uit een andere verpakking wilden halen en niet wisten wat er fout was aan het meegeven onderdeel. (Er was achteraf overigens duidelijk te zien dat het foutief was geboord)
Nu heb ik zelf de klantenservice gebeld met de vraag of ze het ontbrekende stuk hout niet op kunnen sturen of de kast zelf om kunnen ruilen. Ze hebben tenslotte een bezorgdienst en je mag toch wel een heel klein beetje service verwachten? Maar nee, er werd mij medegedeeld dat ik de kast maar weer uit elkaar moest halen en terug moest brengen, ondanks dat ik al het verpakkingsmateriaal al heb weggegooid.
WAT EEN WAARDELOZE SERVICE VAN DE IKEA!!!!!!
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
Ik ga straks weer terug met het hele zooitje en dan heeft het me 180 kilometer reiskosten en een hoop tijd gekost. Ben benieuwd of er een vergoeding tegenover staat. Wordt vervolgd!
Re: Ikea ontbrekende plank
Dit hoort bij het concept van Cash & carry. Goedkoop is soms pech en duurkoop. Heeft U echt wel goed gekeken ?
Re: Ikea ontbrekende plank
Ik heb absoluut goed gekeken!
Dat mag ook wel met een technische achtergrond..
Zie foto voor het bewijs.
Het gaat om het middelste gat. Het kleine gaatje in de balk had geboord moeten worden zoals het gat links daarvan. (die zit er voor niks) Er moet namelijk een schroef invallen. Het kleine gat zit in de breedte wel op de juiste plaats, maar qua hoogte niet. Op de tweede foto is het punt te zien waar het gat had moeten zitten.
Vreemd, foto plaatsen lukt niet helaas
Dat mag ook wel met een technische achtergrond..
Zie foto voor het bewijs.
Het gaat om het middelste gat. Het kleine gaatje in de balk had geboord moeten worden zoals het gat links daarvan. (die zit er voor niks) Er moet namelijk een schroef invallen. Het kleine gat zit in de breedte wel op de juiste plaats, maar qua hoogte niet. Op de tweede foto is het punt te zien waar het gat had moeten zitten.
Vreemd, foto plaatsen lukt niet helaas
Laatst gewijzigd door Crown op 07 dec 2009 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ikea ontbrekende plank
je moet hem omdraaien
Re: Ikea ontbrekende plank
Ik ben eigenlijk best verbaasd over de reactie van Ikea Haarlem
Een kleine anderhalf jaar terug hadden wij in Amsterdam een hoogslaper gekocht op een zondag. Die avond bij het in elkaar zetten bleek 1 lat niet goed te zijn.
Ik de volgende ochtend Ikea Haarlem gebeld (die zit dichterbij) of zij me aan een juiste plank konden helpen. Ik mocht met de foute lat langskomen en zo gezegd zo gedaan.
Ter plekke heeft vier man personeel ongeveer tien dozen opengemaakt om te zien of daar wel de goede plank in zat. Omdat ik al die tijd heb gewacht (ze zijn drie kwartier bezig geweest om de enorme pakken uit de winkel te halen, te openen en te concluderen dat de pakketten elke keer niet de juiste plank bevatte) en geduldig bleef kreeg ik uiteindelijk uit pak 10 de goede lat en als dank voor mijn geduld een kadobon van 10 euro. Jammer dat jij een minder goede ervaring hebt!
Een kleine anderhalf jaar terug hadden wij in Amsterdam een hoogslaper gekocht op een zondag. Die avond bij het in elkaar zetten bleek 1 lat niet goed te zijn.
Ik de volgende ochtend Ikea Haarlem gebeld (die zit dichterbij) of zij me aan een juiste plank konden helpen. Ik mocht met de foute lat langskomen en zo gezegd zo gedaan.
Ter plekke heeft vier man personeel ongeveer tien dozen opengemaakt om te zien of daar wel de goede plank in zat. Omdat ik al die tijd heb gewacht (ze zijn drie kwartier bezig geweest om de enorme pakken uit de winkel te halen, te openen en te concluderen dat de pakketten elke keer niet de juiste plank bevatte) en geduldig bleef kreeg ik uiteindelijk uit pak 10 de goede lat en als dank voor mijn geduld een kadobon van 10 euro. Jammer dat jij een minder goede ervaring hebt!
Re: Ikea ontbrekende plank
misschien iets om te proberen, bel eens, vraag naar de bedrijfsleider en wijs hem op deze posting op tros radar.
stuur de link ook naar hun info@ met je contact gegevens.
Ikea staat bekend om de goede service, ze zullen met een hele grote kadobon moeten komen om deze blunder goet te maken
stuur de link ook naar hun info@ met je contact gegevens.
Ikea staat bekend om de goede service, ze zullen met een hele grote kadobon moeten komen om deze blunder goet te maken
Re: Ikea ontbrekende plank
Wij kopen vrij veel bij Ikea, en hebben eigenlijk nog nooit een slechte service gehad.
Wel wordt aangeraden om het pakket ter plekke open te maken en na te kijken, maar ik geef toe dat we dat vaak niet doen omdat het te lastig is om een open pakket naar huis te vervoeren.
Wel wordt aangeraden om het pakket ter plekke open te maken en na te kijken, maar ik geef toe dat we dat vaak niet doen omdat het te lastig is om een open pakket naar huis te vervoeren.
Re: Ikea ontbrekende plank
Ik hoef geen cadeau bon, ik weet dat ik voor Amsterdam of Haarlem een flink aantal KM moet maken en hou bij aankoop daar rekening mee, dus daar op parkeerplaats uitpakken en controleren of accepteren dat je meerdere keren moet rijden.
Niet Ikea maar de fabrieken die het zo voordelig mogelijk moeten leveren maken de fout en bij teveel fouten word er een andere fabriek gezocht dus zij zijn juist blij met veel klachten....
Dankzij klachten zullen ze juist beter worden wat zij ook graag willen.
Dus als je iemand met een open doos uit Haarlem ziet vertrekken, dan weet je dat het een eigenaar van web winkeltje kan zijn....
Niet Ikea maar de fabrieken die het zo voordelig mogelijk moeten leveren maken de fout en bij teveel fouten word er een andere fabriek gezocht dus zij zijn juist blij met veel klachten....
Dankzij klachten zullen ze juist beter worden wat zij ook graag willen.
Dus als je iemand met een open doos uit Haarlem ziet vertrekken, dan weet je dat het een eigenaar van web winkeltje kan zijn....
Re: Ikea ontbrekende plank
Een plank manco kan je op de parkeerplaats wel zien, vaststellen dat de gaten verkeerd zitten (zoals het geval bij topicstarter) lukt pas echt bij het in elkaar zetten.
Als winkelier zou ik juist blij zijn als de zaken zo goed op orde zijn dat er nauwelijks klachten binnenkomen!dus zij zijn juist blij met veel klachten....
-
- Berichten: 32269
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ikea ontbrekende plank
Tsja, Ikea is nu eenmaal de Leen Bakker en de Kwantum uit Zweden, of niet dan. Het is goedkoop, ziet er op zich niet eens zo slecht uit, maar de kwaliteit is vaak om te...