LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA slaapbank doorgezakt, garantie?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dhc

Re: IKEA slaapbank doorgezakt, garantie?

Ongelezen bericht door dhc »

Wat jij wil is niet belangrijk, IKEA heeft gewoon het recht om te onderzoeken hoe en wat. Dat jij daar niet aan mee wenst te werken.tja, dan heb je een uitdaging...

schaapje

Ongelezen bericht door schaapje »

Garantie is iets anders dan niet goed geld terug. Bij garantie moet degene die aan jouw het product heeft verkocht gedurende de garantie periode het product kosteloos repareren of een vervangend product regelen indien repareren niet mogelijk is.

Het zou raar zijn als je je geld volledig terug kreeg. Dit lokt fraude in de hand (mensen die na 1.5jaar/2jaar een bed breken om hun geld volledig terug te krijgen). Je mag het uiteraard altijd vragen, je hebt er geen recht op. Wel vind ik het raar dat je het product moet brengen, het gaat immers om een groot product. Ik zou proberen iets met foto's te regelen.

Misschien was het een productiefout, en is de volgende beter. Anders kan je altijd nog proberen de middenbank te ondersteunen door er een kist of iets dergelijks onder te zetten

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Goldkiwi schreef:Hallo allemaal.

Ik heb precies een jaar geleden een (lycksele) slaapbank bij de ikea gekocht. Ik heb er een half jaar op geslapen, daarna merkte ik dat ik er niet meer lekker op lag. Ik dacht dat het aan mij lag... Maar ik kwam er kort geleden achter dat de hele middenbalk van de slaapbank is doorgezakt, waardoor ik in een 'kuil' lig... Ik ben nog geen 60 kilo en dit zou niet zo snel moeten gebeuren. Ik slaap nu op een matras op de grond omdat ik rugklachten krijg van het bed.

Ik ben bewust voor een wat duurdere slaapbank gegaan, omdat ik het belangrijk vind om goed te kunnen slapen. Bij de beschrijving stond ook dat de slaapbank geschikt was voor dagelijks gebruik.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg te horen dat ik nog garantie heb op de slaapbank, en deze naar een vestiging moet brengen om daar te laten inspecteren. Als daaruit blijkt dat het klopt wat ik zeg, kan ik een nieuwe slaapbank mee krijgen. Dus ik moet een auto gaan huren om dit te doen..? En aangezien deze na een half jaar in ging zakken, zal een nieuwe slaapbank van het zelfde model dit ook doen. Het liefst wil ik gewoon mijn geld terug. Maar mochten ze hiermee akkoord gaan, er ligt ook een matras van 170 euro op, en een bankhoes van 80 euro... Het probleem zit in het bedframe. Als ik hiervan geld retour krijg, zit ik nog met het matras, de hoes, en de bedbox die ik erbij heb gekocht.

Wat raden jullie mij aan om te doen, en wat zijn in deze situatie mijn rechten?

Groetjes,
Jantine
Nee joh, geen auto huren, ze hebben bij de Ikea ook bakfietsen te huur, kost een paar euro per uur, en je kunt je slaapbank er makkelijk op kwijt.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Goldkiwi schreef:Natuurlijk mogen ze mijn slaapbank onderzoeken. De hele middenbalk is doorgebogen en dat zullen ze gauw genoeg zien... Maar heb ik verder ook iets te zeggen over het vervangende product wat ze me willen geven? Moet ik genoegen nemen met een nieuwe slaapbank die ik dan ook na een half jaar terug moet brengen, of mag ik ook m'n geld terug vragen?
In principe staat ikea in zijn recht. Nu weet ik dat ze meestal niet zo moeilijk doen bij Ikea dus ik zou zeker vragen of het mogelijk geld terug te krijgen. Wie weet...Wettelijk zijn ze daar echter niet toe verplicht tenzij blijkt dat het product niet te repareren of te vervangen valt.
Ik zou er niet van uit gaan dat een volgende bank ook zo snel kapot gaat. U bent niet de enige die die bank gekocht heeft. Als ze bij bosjes doorzakken dan gaat Ikea ze echt niet meer verkopen.

Dus gewoon genoegen nemen met vervanging, waarschijnlijk komt alles goed.

dhc

IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.

olaf79

dhc schreef:IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.
Ook dat weet je natuurlijk weer. Ikea geeft wel geld terug als er veel problemen zijn met een product. Niet geschoten is altijd mis.

dhc

Ja dat weet ik. Ik weet namelijk een heleboel en hoef niet te doen alsof.
Rot voor je...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
dhc schreef:IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.
Ook dat weet je natuurlijk weer. Ikea geeft wel geld terug als er veel problemen zijn met een product. Niet geschoten is altijd mis.
Je kunt ook de Staatsloterij vragen of jij een keertje de hoofdprijs mag winnen, maar kom op zeg, na 1 jaar gebruik vragen of je je geld (ongezien) terug mag krijgen....

Er is ook nog zoiets als fatsoen...

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Waarom is TS niet naar de Ikea gegaan toen de bank in ging zakken na een half jaar? Ikea is niet zo moeilijk met garantie.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

mh73 schreef:Waarom is TS niet naar de Ikea gegaan toen de bank in ging zakken na een half jaar? Ikea is niet zo moeilijk met garantie.
Het eerste wat ik dacht. Op een matras op de grond naast de slaapbank gaan slapen in plaats van contact op te nemen met Ikea. Niet slim, want nu moet u aantonen dat u geen schuld hebt aan het defect.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 21 dec 2014 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ervaring met Ikea en een doorgezakt matras (tot 2 keer toe):

Als je toendertijd de slaapbank (en de rest) heb laten bezorgen neem dan contact op met de klantenservice. Wij hebben toen foto's gemaild van het matras. Daarna werd er contact met ons opgenomen om een afspraak te maken en werd ons matras de 1ste keer netjes opgewisseld. De 2e keer wilden wij het matras enkel terug inleveren en geld terug, maar werd het matras netjes opgehaald. Na het ophalen kregen we na een paar dagen een mailtje. Met dat mailtje zijn we naar de klantenservice gegaan en kregen we een cadeaupas met daarop het volledige aankoopbedrag. Je krijgt dus niet direct geld terug, maar een tegoedpas. De rest van de spullen zijn in orde, dus die kan je ook (begrijpelijk) niet terug geven TENZIJ je bij de aankoop van die spullen een IKEA Family pas hebt gebruikt. Dan mag je namelijk altijd onbeperkt ruilen of retourneren. ;)

Succes!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het liggen met 60 Kg is geen probleem maar een slaapbank...
Als iemand anders die zwaarder is niet ging zitten maar neer plofte.....
Ja dan is er soms meer dan 100Kg en 1x kan genoeg zijn.

Dus word deze wel eens door andere dan jezelf als bank gebruikt en gaat iedereen netjes zitten en niet neer ploffen...?

Verder graag even de prijs vermelden nu, want ik bekeek de E199- versie.
Als het een andere is, graag even melden uit deze serie welke.
En op tekening / montage instructie kun je aangeven om welk onderdeel het gaat.
Dat kan via pagina en/of deel nummer wat er bij staat en die is ook online te zien.

Verder is een foto van defecte deel sturen of alleen die demonteren en naar Ikea meenemen ook soms mogelijk maar stuur ze eerst eens die foto van defecte deel.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:

Inderdaad, kan ik bevestigen ! Hielp wel dat ik al tijdje Ikea Family member ben. Praatjepot dat Ikea geen geld terug zou geven.

Maar Ikea moet natuurlijk wel de kans krijgen om te herstellen.

olaf79

Teunbosseman schreef:
olaf79 schreef:

Inderdaad, kan ik bevestigen ! Hielp wel dat ik al tijdje Ikea Family member ben. Praatjepot dat Ikea geen geld terug zou geven.

Maar Ikea moet natuurlijk wel de kans krijgen om te herstellen.
Uiteraard. Ik doel meer op het feit als er ontdekt wordt dat een product fout ontworpen is, gevaarlijk is of gewoon niet goed werkt. Ikea is m.i. juist heel makkelijk in die soort dingen (aangezien het inkoop toch allemaal geen drol kost).

Gesloten