LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JAAR ellende door Seats & Sofa's . HELP

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
missiem

JAAR ellende door Seats & Sofa's . HELP

Ongelezen bericht door missiem »

Dit is een zaak van een vriendin van me:

april 2011:bankstel gekocht.juli2011 driezitsbank kapot,ter reperatie..zou binnen 6 weken gerepareerd en bezorgt worden,niet gebeurt.Meerdere malen gebeld,gemaild,gefaxed,elke keer te horen krijgen,binnen 1 week krijgt u de bank terug,niet gebeurt. November 2011: 2 zitsbank ook kapot,opgehaald voor reparatie. Intussen 2 leenbanken gekregen,beide verschillend van kleur en mindere kwaliteit. Weer geen bericht wanneer we beide banken zouden terugkrijgen. Weer valse beloftes.

Naar raadsvrouw geweest, brief opgesteld,gehandeld binnen garantietermijn. Gedreigd met de hele koopovereenkomst te ontbinden maar voorgesteld of binnen 2 weken een nieuw bankstel of totaalbedrag terug. 2 weken de tijd gegeven om op het voorstel te reageren anders juridische stappen bij geschillencommisie.

17 januari 2012:raadsvrouw hft gebeld met seats & sofa's. De bank zou ma 23 jan 2012 worden geleverd. NIET gebeurd!
Brief gestuurd op 24 jan om de gehele koopovereenkomst te onbinden en binnen 7 dagen het bedrag te storten. Geen woord of actie terug van Seats & Sofa's.

Wat nu? De raadsvrouw kan alleen nog maar helpen en procederen als mijn vriendin de volle pond voor rechtshulp betaald. Zoals ik het begreep is er geen enkele geschillencommissie oid. Het liefste ga ik voor haar naar S&S toe om met een leidinggevende die bevoegd is beslissingen te maken,voor eens en voor altijd om te de tafel en niet eerder weg gaan maar bij S&S Capelle lopen er alleen verkopertjes rond? Het liefste neem ik trosradar mee op mijn rug. Wat kan ik nu doen of het beste doen?

Winterman

Re: JAAR ellende door Seats & Sofa's . HELP

Ongelezen bericht door Winterman »

missiem schreef:Het liefste ga ik voor haar naar S&S toe om met een leidinggevende die bevoegd is beslissingen te maken,voor eens en voor altijd om te de tafel en niet eerder weg gaan maar bij S&S Capelle lopen er alleen verkopertjes rond?
Niet alleen in Capelle. Ben bang dat procederen toch de enige optie is.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarschijnlijk is een dagvaarding al voldoende...

Computert

Ongelezen bericht door Computert »

missiem schreef: Het liefste ga ik voor haar naar S&S toe om met een leidinggevende die bevoegd is beslissingen te maken,voor eens en voor altijd om te de tafel en niet eerder weg gaan maar bij S&S Capelle lopen er alleen verkopertjes rond? ?
Liepen er maar "verkopertjes" rond want daar valt meestal nog wel mee te praten en die zijn vaak (nog) klantvriendelijker dan die ongemotiveerde, uitgerangeerde, onderbetaalde en daardoor ongeinteresseerde "ervaren 50+ verkopers" waar je met geen mokerhamer doorheen komt als het om klantvriendelijke service / informatie vertrekking gaat.
Hier hebben veel meubel(discount)zaken last van, maar S&S spant toch echt wel de kroon hoor. Geen telefoonnummers op de site dus je kan geen contact opnemen, laat staan met het hoofdkantoor. Je moet langs gaan en dan word je ook nog eens geconfronteerd met halsstarrige verkopers.
Er stond nog één hoekbankje in de showroom die net 2 dagen uit de "aanbieding" was en nu 2x zo veel kostte.
Ik kreeg met geen mogelijkheid iets van de prijs af...akie is aktie meneer...was de reactie, dus nu, 2 dagen later..na de "aktie", de volle mep betalen.
Het was het laatste hoekbankje van dat model en merk die er stond.
Come on...Seats and Sofa's...gimmi a break ...doe die ook nog even voor een "laatste showroom modelprijsje weg"...maar nee hoor..Aktie is aktie...waarvan op dat moment absoluut niets van te merken was.
Het enige waar die verkoper nog plezier in scheen te hebben was het feit dat ik helemaal voor niets was langs gekomen (autorit van 50 km) en me lichtelijk stond te ergeren aan die halsstarrige houding en onvriendelijk verkoopmentaliteit van de "ervaren verkoopadviseurs", waar ze op de S&S site
zo vol lof over zijn :shock:...my ass :lol:
Thanks...but no thanks...mij zien ze daar nooit meer terug :(

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

ik begrijp uberhaupt niet waarom er nog mensen zijn die iets bij Seats en Sofa's kopen. Ik heb er altijd al met een flinke boog omheen gelopen.
Al sinds de oprichting van dit bedrijf, dikke 10 jaar geleden, zijn er volop klachten over het personeel en de kwaliteit van de meubelen.
Ook zijn zij al meermaals op tv ter verantwoording geroepen door kassa en radar.

Als iedereen deze tent gewoon boycot zijn ze snel failiet. er zijn genoeg andere meubelzaken die niet al te duur geprijsd zijn, zoals bijv. Profijtmeubel.
heb je écht weinig te spenderen kan j nog beter meubelen bij Kwantum kopen. betere kwaliteit, zelfde prijs en personeel is zo rot nog niet over het algemeen.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Computert schreef: Er stond nog één hoekbankje in de showroom die net 2 dagen uit de "aanbieding" was en nu 2x zo veel kostte.(
Misschien de volgende keer bij Albert Heijn proberen om iets wat sinds twee dagen niet meer in de aktie is toch voor de aktieprijs te krijgen...

Computert

Jij bent vast de dochter van die verkoper...of de verkoper zelf, en jezelf op dit forum Josephien noemt, in je roze jurkje met bijpassende pumps :lol:
Want dat zei die "verkoopadviseur" ook :wink:
Waarop ik nog een compliment maakte dat S&S toch niet met Appie Heijn te vergelijken is...maar dat begreep tie toch niet helemaal :shock:
Anyway...waar ik me het meest aan ergerde was de onvriendelijke wijze waarop ik te woord werd gestaan...Hello...de klant is nog altijd koning hoor :roll:
Door zijn "adittude" verwees hij me "right away" naar de concurrent hoor :arrow: en is S&S een betaalde klant kwijt...duhhhh :wink:
Als hij me vriendelijk en professioneel te woord had gestaan en als gebaar van goede wil...iets van de prijs had afgedaan...al was het maar 25 euro...of de vervoerskosten van ook, 25 euro, voor hun rekening had genomen had ik die hoekbank wel gekocht. Het is zijn bekrompen, ongeinteresseerde en vooral klantonvriendelijke houding die de verkoop te niet gedaan heeft..what the F* maken die 2 dagen nou uit om niet tot een compromis te komen van een paar tientjes op zo'n hoekbank.
Resultaat, verkoper heeft een hoekbank verkocht, klant blij, en komt terug voor nog meer meubelen bij S&S bij diezelfde verkoper, verkoper blij want hij doet z'n werk met plezier en verkoopt daardoor meer meubelen 8)
Maar wat weet ik er nou van..ik ben geen verkoper :roll:
Laatst gewijzigd door Computert op 24 apr 2012 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Computert schreef:Jij bent vast de dochter van die verkoper...of de verkoper zelf, en jezelf op dit forum Josephien noemt, in je roze jurkje met bijpassende pumps :lol:
Want dat zei die "verkoopadviseur" ook :wink:
Waarop ik nog een compliment maakte dat S&S toch niet met Appie Heijn te vergelijken is...maar dat begreep tie toch niet helemaal :shock:
Anyway...waar ik me het meest aan ergerde was de onvriendelijke wijze waarop ik te woord werd gestaan...Hello...de klant is nog altijd koning hoor :roll:
Door zijn "adittude" verwees hij me "right away" naar de concurrent hoor :arrow: en is S&S een betaalde klant kwijt...duhhhh :wink:
Als hij me vriendelijk en professioneel te woord had gestaan en als gebaar van goede wil...iets van de prijs had afgedaan...al was het maar 25 euro...of de vervoerskosten van ook, 25 euro, voor hun rekening had genomen had ik die hoekbank wel gekocht. Het is zijn bekrompen, ongeinteresseerde houding die de verkoop te niet gedaan heeft..what the F* maken die 2 dagen nou uit om niet tot een compromis te komen van een paar tientjes op zo'n hoekbank.
Resultaat, verkoper heeft een hoekbank verkocht, klant blij, en komt terug voor nog meer meubelen bij S&S bij diezelfde verkoper, verkoper blij want hij doet z'n werk met plezier 8)
Maar wat weet ik er nou van..ik ben geen verkoper :roll:
Dus om 25 euro laat jij de bank staan? Wie is er nu bekrompen?

En ik denk persoonlijk dat ze niet zo rouwig zijn dat ze u als kortingsjager kwijt zijn als klant. U komt voor een aanbieding en bent gewoon te laat. 1 dag, 1 week, 1 maand boeit niet. De aanbiedingen bij hen zijn niet zo als bij de appie maar een paar dagen of een week geldig maar een maand en soms nog langer.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

oh my goddddd

Seats en sofas hou toch op.

Ja jaren geleden wisten wij ook nog niet dat seats en sofas zo slecht was, niet alleen de kwaliteit was bagger ook de verkoper was een drama.
Maja zoals dat gaat, je ziet een bankstel, betaalbaar en denkt ach.

Toen begon het drama.
De poten werden los bijgeleverd, in de showroom stond het bankstel (achteraf) zonder poten, ja dan kon je er wel op zitten ja.
Bij thuiskomst de poten eronder, vergeet het maar, 3 poten van 1 bank kon je er niet onder krijgen omdat de busjes niet in de bank zaten.

De andere bank lukte het bij 3 poten en 1 poot niet, toen kwamen we er al achter dat je zodra je de poten eronder had, jij veranderde in een kabouter, wij zijn beiden niet klein, maar onze pootjes zweefden boven de grond.

De kwaliteit zou sterk zijn, wij hebben 3 honden dus het moet wel tegen een stootje kunnen.
Het werd me ook nog verkocht als leer.
Thuis springt de kleinste hond op de bank, het beest weegt amper 4 kilo, maar gelijk een gat in het leer.
Nou ja LEERRRRR, ga toch weg, een goede kwaliteit leer is niet zomaar kapot, bovendien kun je dat niet "schillen".
Deze kwaliteit had je bij het minste of geringste een kras, toen ik met mijn nagel over de bovenkant ging, nam ik dus de toplaag mee onder mijn nagel.

Terug en een ellenlang gebed begon.
Banken zouden gerepareerd worden, er moesten busjes in om de poten eronder te plaatsen, en ze moesten iets aan dat gat doen.

Ik denk dat we wel 100x in die zaak zijn geweest en net zovaak gebeld hebben, beloftes werden niet nagekomen.
Uiteindelijk de zooi terug gekregen, wat ze ermee gedaan hadden god mag het weten maar je kon er niet meer op zitten, het leek of we nu op een stuk beton zaten met een lapje omhulsel.
Dat was dus niet de bedoeling.

Terug................ bellen, de zaak opnieuw bezoeken, stennis maken enz. enz.
Uiteindelijk na heel veel gedonder en gedreig (van onze kant) kwamen ze met het voorstel om dan maar een nieuw bankstel uit te zoeken.

Geleerd van mijn vorige ervaring, ik ging weer voor leer, in de winkel teste ik meteen even of het te schillen was, (tegenwoordig zou ik er een aansteker bij houden omdat een goede kwaliteit leer niet meteen brand, maar die wijsheid had ik zoveel jaren terug nog niet).
Uiteindelijk bleek het een waardeloos bankstel, maar 2 dingen, je kon er niet op zitten, maar het lag wel goed :lol: en ik kon het met schuursponzen schoonmaken het leer bleef erop.

Ook dat bankstel niet lang gehad, de kleinste bank nog voor de honden gehouden want die lagen er ook heerlijk op.
Snel een fatsoenlijk bankstel gekocht, ja daar was de prijs ook naar, maar na een dik jaar van ellende was ik wel genezen.
Liever wat meer betalen voor een goede kwaliteit en garantie dan me ooit weer in zo'n drama te storten.

Mijn advies?
Elke week blijven klagen en bellen, minstens 5x per week, tot ze helemaal flauw van je worden en besluiten dat ze van je gezeik af willen.

Heel veel suc6 toegewenst.

Computert

Berndv: Klantvriendelijkheid...en wel het gebrek daaraan...deed de verkoop de das om...lees de postings nog eens goed door...bye..bye :wink:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Computert schreef:Berndv: Klantvriendelijkheid...en wel het gebrek daaraan...deed de verkoop de das om...lees de postings nog eens goed door...bye..bye :wink:
Owh ja?
Het is zijn bekrompen, ongeinteresseerde houding die de verkoop te niet gedaan heeft

Computert

Renske99 schreef:Mijn advies?
Elke week blijven klagen en bellen, minstens 5x per week, tot ze helemaal flauw van je worden en besluiten dat ze van je gezeik af willen.
Heel veel suc6 toegewenst.
Mooi verhaal Renske :shock:
Dat wilde ik maar niet doen...voor mij is S&S afgedaan... :D
Ik ga wel naar de Albert Heijn voor de aanbiedingen... :)
En naar een echte meubelzaak, waar nog wel aandacht voor de klant is, voor de meubels :wink:
Laatst gewijzigd door Computert op 24 apr 2012 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Computert

berndv schreef:
Computert schreef:Berndv: Klantvriendelijkheid...en wel het gebrek daaraan...deed de verkoop de das om...lees de postings nog eens goed door...bye..bye :wink:
Owh ja?
Het is zijn bekrompen, ongeinteresseerde houding die de verkoop te niet gedaan heeft
Maar verder was tie wel "Klantvriendelijk" hoor :wink:

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Computert schreef:Jij bent vast de dochter van die verkoper...of de verkoper zelf, en jezelf op dit forum Josephien noemt, in je roze jurkje met bijpassende pumps :lol:
Ik weet niet wat deze aannames ermee te maken hebben en de lol zie ik ook niet in.

Gesloten