LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht duur lederen bankstel gekocht bij Stoutenbeek Beverwk

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
tieka

klacht duur lederen bankstel gekocht bij Stoutenbeek Beverwk

Ongelezen bericht door tieka »

Eind 1999 heb ik een leer bankstel gekocht voor 5500 gulden bij Stoutenbeek. Na een jaar kwam er een onverklaarbare donkere vlek op de bank. Dacht nog dat ik die zelf veroorzaakt had? Er kwamen steeds meer ruwe vlekken op de banken. Ondertussen had ik grote prive problemen en helemaal geen oog meer voor mijn banken. Toen ik weer een beetje uit de problemen was en al mijn bezoek riep van waar heb jij die vlekkerige banken vandaan heb ik de winkel op de hoogte gebracht. Mijn "wettelijke"garantie periode was voorbij. Na lang heen en weer gemail kwam er een kwaliteitscontroleur langs die beaamde nog nooit zoiets raars gezien te hebben. De banken waren na 3 jr. rijp voor grof vuil!! De winkel bood mij een tegoed bon aan van 1247 euro die ik binnen 1 maand moest besteden aan een nieuw bankstel?? Ik ben in de winkel gaan kijken.......maar alle bankstellen......ook in de uitverkoop waren vele honderde euro,s duurder. Ik moet rond komen van een uitkering en heb niet de middelen om er dus zoveel bij te leggen. Ook dat heb ik de winkel verteld. Wat heb ik aan een tegoed bon?? Mijn banken zouden volgens de verkoper met de jaren mooier worden en zeker 15 jaar mee gaan?? Ondertussen heb ik de winkel al tientallen brieven geschreven. De tegoedbon zou ik afgelopen jan. mogen hebben besteed?? Een tegoedbon waar ik dus niets aan heb! Van zo,n duur bankstel mag je toch wel verwachten dat het langer mee zal gaan dan 3 jaar?? De winkel reageerd niet meer terug...........Mensen............koop nooit iets bij Stoutenbeek!!!!!!!!
De service en menselijkheid is daar ver te zoeken!!!!!!!!!!

16again

Re: klacht duur lederen bankstel gekocht bij Stoutenbeek Beverwk

Ongelezen bericht door 16again »

Zo onredelijk vind ik Stoutenbeek niet.
Het is niet de fout van de winkel dat je te lang hebt gewacht met claimen van de garantie, waardoor deze verlopen is.

Ook is het aanbod, om 50% van de originele aanschafprijs als korting te geven bij nieuwe aanschaf, zeer coulant te noemen

Dat je, door veranderde omstandigheden, financieel niet in staat bent om van dit aanbod gebruik te maken is Stoutenbeek niet aan te rekenen.

P.K

Ongelezen bericht door P.K »

Dit is nog erger bij piet klerkx
Bankstel gekocht voor €2000 in de uitverkoop ,koste normaal €3500
Naar een half jaar het eerste gaatje er in waardoor ,niemand weet het
gaatje werd steeds groter
Klerkx opgebeld ,brief geschreven ,persoonlijk geweest met kusen en al
maar ,ik kreeg telkens te horen OP AFGEPRIJSDE MEUBELS GEEN GARANTIE
Dit is nu echt een k..t zaak

16again

Ongelezen bericht door 16again »

P.K.

Zoals ik in soortgelijke gevallen al hier schreef:
PietKlerkx is aangesloten bij het CBW. Je kan gewoon naar de geschillencommissie stappen.
Daar geldt immers dat elk beding van de overeenkomst, dat voor de consument ongunstiger is dan de CBW voorwaarden, wordt vernietigd.
Je hebt dus gewoon garantie!

PK

Ongelezen bericht door PK »

Slechte service dus bij piet klerkx

gastjes

Ongelezen bericht door gastjes »

Ons is het zelfde overkomen
Alleen bij hadden een eethoek gekocht ,bij piet klerkx in waalwijk
In een stoel kwam ook een klein gaatje
Wij kregen het andwoord
Op af geprijsde meibels geen garantie

slecht p.k

Ongelezen bericht door slecht p.k »

ja bij piet klerkx is de service slecht
bij hebben dit onder vonden met ons slaapkamerkast
wij hadden die net een half jaar staan toen de deur niet meer van het slot ging
achteraf bleek het slot af gebroken te zijn
wij hebben daar 4 weken op moeten wachten tot er uit eindelijk een monteur kwam
voor ons nooit meer p.k

tieka

Ongelezen bericht door tieka »

Vindt jij het maar geen slechte service van stoutenbeek!? Dat ik pas NA de garantie periode in staat was om te "klagen" wil nog niet zeggen dat het klopt dat zo,n duur bankstel al na 2 jaar begint te vergaan!!! Als je een ijskast koopt met 1 jr wetelijke garantie mag je toch ook verwachten dat hij meer dan 1 jaar mee gaat. Stel je ijskast gaat na 2 jaar stuk? En je krijgt een tegoedbon van de helft van de aan koop prijs? Daar zit je toch niet op te wachten? Je wil gewoon een nieuwe ijskast!!! Of tenminste je ijskast gerapareerd?
Mijn bankstel ging volgens de verkoper minstens 15 jr. mee en zou met de jaren alleen maar mooier worden!! Het bankstel is nu rijp voor grof vuil!! Ik wil gewoon een goed bankstel terug! Een zelfde bankstel of een gelijkwaardig bankstel waar ik minstens 10 jaar mee doe....want dat was het uitgangspunt en de rede waarom ik mijn huidige rampen bankstel kocht!!! Door een tegoedbon van de helft van het aankoop bedrag 1 maand? aan te bieden geven ze feitelijk al toe dat er iets niet klopt!! toch? MENSEN!!!!!!!!!!! KOOP GEWOON NOOIT EEN BANKSTEL BIJ STOUTENBEEK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Piet Klerx en Stoutenbeek zijn allebei bedrijven van Macintosh retail

wat nu

Ongelezen bericht door wat nu »

ik wil toch even reageren piet klerkx
ik had daar in de uitverkoop een bankstel gekocht
de rug van het banstel werd dof (stof)
contact opgenomen met piet klerkx in waalwijk
en met grote moeite kwam er iemand kijken
maar ook wij hadden geen garantie zeiden ze
want het bankstel was afgeprijst

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als dat letterlijk zo op de aankoopbon staat "op showroommodellen geen garantie" is er wat voor te zeggen, want daar heb je bij aankoop voor getekend. Indien niet, nogmaals contact opnemen met Klerkx of anders de gang maken naar de geschillencommissie.

Gesloten