LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jul 2017 11:08
Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Ik heb 3 jaar geleden een set woonkamer meubelen gekocht bij Verouden wonen in Eindhoven.
Nu heb ik defect aan het meubel (dressoir kast deur valt af) en ga ik informatie vragen bij de meubel zaak of ze me kan helpen met verkrijgen van onderdelen (kast scharnier) of eventueel relevant product info daarvan.
Via mail is er geen reactie. Via telefoon, helaas altijd dezelfde service medewerker aan de lijn gehad. Antwoord is kort, zonder ordernummer geen spraak van verder vragenstelen. Artikel uit de collectie, geen ondersteuning en geen advies.
In mijn geval heb ik geen garantie op het meubel en deze is ook niet meer in de collectie. Ik heb dus pech.
Hebben jullie ervaring met meubelzaak wat voor ondersteuning kan je verwacht van hun? Is volgende die ik meemaak gebruikelijk?
- Ze bellen niet naar fabrikant voor je en geven ook geen informatie af van de fabrikant zodat je zelf contact kan opnemen.
- Ze helpen niet mee met mogelijk oplossing, zoals bij een bestaand model een vervanging verkrijgbaar is.
- Ze verwijzen je om zelf te gaan googlen naar oplossing of naar een meubelmaker te vragen om oplossing te vinden.
- De telefonische gesprek duurt 5 minuten en de service medewerker geeft aan dat ze niet meer verder wilt met dit gesprek en hangt telefoon gelijk op.
Product zonder garantie verwacht ik toch wel tegen betaling wel advies / ondersteuning kan krijgen?
Nu heb ik defect aan het meubel (dressoir kast deur valt af) en ga ik informatie vragen bij de meubel zaak of ze me kan helpen met verkrijgen van onderdelen (kast scharnier) of eventueel relevant product info daarvan.
Via mail is er geen reactie. Via telefoon, helaas altijd dezelfde service medewerker aan de lijn gehad. Antwoord is kort, zonder ordernummer geen spraak van verder vragenstelen. Artikel uit de collectie, geen ondersteuning en geen advies.
In mijn geval heb ik geen garantie op het meubel en deze is ook niet meer in de collectie. Ik heb dus pech.
Hebben jullie ervaring met meubelzaak wat voor ondersteuning kan je verwacht van hun? Is volgende die ik meemaak gebruikelijk?
- Ze bellen niet naar fabrikant voor je en geven ook geen informatie af van de fabrikant zodat je zelf contact kan opnemen.
- Ze helpen niet mee met mogelijk oplossing, zoals bij een bestaand model een vervanging verkrijgbaar is.
- Ze verwijzen je om zelf te gaan googlen naar oplossing of naar een meubelmaker te vragen om oplossing te vinden.
- De telefonische gesprek duurt 5 minuten en de service medewerker geeft aan dat ze niet meer verder wilt met dit gesprek en hangt telefoon gelijk op.
Product zonder garantie verwacht ik toch wel tegen betaling wel advies / ondersteuning kan krijgen?
-
- Berichten: 12966
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Het gaat dus om een oud model meubel die niet meer te leveren is. Met een orderbon is te achterhalen welt type het is en is een leverancier te achterhalen.
Heeft u misschien een foto van het scharnier en de maat ervan?
Heeft u misschien een foto van het scharnier en de maat ervan?
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Is het zo lastig om te accepteren dat zij u ook niet kunnen helpen ?charlene1030 schreef:Artikel uit de collectie, geen ondersteuning en geen advies.
- Ze bellen niet naar fabrikant voor je en geven ook geen informatie af van de fabrikant zodat je zelf contact kan opnemen.
- Ze helpen niet mee met mogelijk oplossing, zoals bij een bestaand model een vervanging verkrijgbaar is.
- Ze verwijzen je om zelf te gaan googlen naar oplossing of naar een meubelmaker te vragen om oplossing te vinden.
- De telefonische gesprek duurt 5 minuten en de service medewerker geeft aan dat ze niet meer verder wilt met dit gesprek en hangt telefoon gelijk op.
Product zonder garantie verwacht ik toch wel tegen betaling wel advies / ondersteuning kan krijgen?
Een deur valt niet zomaar van een kast af. Waarschijnlijk stond de deur open en is er iemand tegenaan gelopen en is het scharnier met montageplaat en al uit de constructie van de kast gerukt ?
In zo'n geval kun je niet anders dan een meubelmaker inschakelen.
Maar plaats eens een foto van de schade, wie weet heeft iemand hier een creatief idee ?
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
De tip van @crazyme, om een meubelmaker te laten komen (of een klusser via een klussite) is prima.
Het hele verhaal er omheen, ongevraagde "morele bijstand" van de onderste plank ... " absoluut onnodig!
Het hele verhaal er omheen, ongevraagde "morele bijstand" van de onderste plank ... " absoluut onnodig!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jul 2017 11:08
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
@NeoDutchio
Van artikel type is zeker de fabrikant achter te halen. Maar dit lijkt niet gecommuniceerd mag worden. Is dit vanwege commerciële geheimhouding of wilt de service medewerker gewoon geen moeite doen?
Het meubel van 3 jaar oud en scharnier versleten moet ik maar accepteren dat de kwaliteit niet top is, kan gebeuren.
Ik heb absolute geen verstand van klussen, dacht scharnier zou wel heel gangbaar onderdeel zijn en zeker in meerder modellen gebruikt zou worden door dezelfde fabrikant. Dit is de reden dat ik terug naar de meubelzaak gaan voor meer info, nadat ik eerst bij Gamma niets passen kan vinden.
Zie bijlage met de foto.
Van artikel type is zeker de fabrikant achter te halen. Maar dit lijkt niet gecommuniceerd mag worden. Is dit vanwege commerciële geheimhouding of wilt de service medewerker gewoon geen moeite doen?
Het meubel van 3 jaar oud en scharnier versleten moet ik maar accepteren dat de kwaliteit niet top is, kan gebeuren.
Ik heb absolute geen verstand van klussen, dacht scharnier zou wel heel gangbaar onderdeel zijn en zeker in meerder modellen gebruikt zou worden door dezelfde fabrikant. Dit is de reden dat ik terug naar de meubelzaak gaan voor meer info, nadat ik eerst bij Gamma niets passen kan vinden.
Zie bijlage met de foto.
- Bijlagen
-
- scharnier.JPG (75.82 KiB) 1855 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Zoek eens op de naam op internet wat op het scharnier staat , kan het zo niet lezen. Wurt heeft ook een grote kollektie.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Ga met deze onderdelen langs bij de plaatselijke ijzerwarenhandel (hang- en sluitwerk) en laat u een bèter scharnier aanbevelen. Daarna kunt u de montage met een schroevendraaier eerst zèlf proberen ...
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Ik zou hier eens kijken.https://www.scharnierenwinkel.nl/index. ... XmtYjPFjqB. Daar zal ie vast wel tussen zitten
-
- Berichten: 12966
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Als het enkel het scharnier is die kapot is en de kast en deurtjes zijn nog heel is het vrij makkelijk. Zo te zien is het een standaart opschroef scharnier met een Standaart potgat. Kosten hiervan is een paar euro. Elke bouwmarkt heeft deze liggen.
De meubelmaker is natuurlijk te achterhalen, maar u wilt niet weten met hoeveel meubelmakers een winkelier zaken doet. Ieder maakt maar een bepaald aantal meubels. Eerst moet dus het model bekend zijn en aangezien deze nu niet meer te krijgen is, is het zoeken naar een spelt in een hooiberg. Met uw bon er bij is een artikelnummer of naam bekend waarop dat gezocht kan worden. Het lijkt mij dan ook geen onwil.
Mijn tip zou zijn om of naar de bouwmarkt te gaan, of ga met het kromme scharnier naar een meubelmaker in de buurt. Voor het geld hoeft u het niet te laten, maar het geeft wel een hoop minder stress en gedoe dan het via de winkelier te laten uitzoeken.
De meubelmaker is natuurlijk te achterhalen, maar u wilt niet weten met hoeveel meubelmakers een winkelier zaken doet. Ieder maakt maar een bepaald aantal meubels. Eerst moet dus het model bekend zijn en aangezien deze nu niet meer te krijgen is, is het zoeken naar een spelt in een hooiberg. Met uw bon er bij is een artikelnummer of naam bekend waarop dat gezocht kan worden. Het lijkt mij dan ook geen onwil.
Mijn tip zou zijn om of naar de bouwmarkt te gaan, of ga met het kromme scharnier naar een meubelmaker in de buurt. Voor het geld hoeft u het niet te laten, maar het geeft wel een hoop minder stress en gedoe dan het via de winkelier te laten uitzoeken.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jul 2017 11:08
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Bedankt allemaal voor de tips! Weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken. Inderdaad zelf alternatief zoeken schilt zeker hoop frustratie een stress bij de meubelzaak.
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Ik zou wel alle scharnieren van de deur vernieuwen ,
Re: Klachten over service bij Verouden wonen Eindhoven
Wat is de naam van de kast ?charlene1030 schreef:Bedankt allemaal voor de tips! Weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken. Inderdaad zelf alternatief zoeken schilt zeker hoop frustratie een stress bij de meubelzaak.