LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Tamara079
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 15:26

Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door Tamara079 »

26 oktober 2017 hebben zowel mijn moeder als ik allebei dezelfde boxspring stel home 415 met de 1000 firm pocketveer matrassen aangeschaft in jullie Swiss Sense winkel in Zoetermeer.

Wij hebben bij onze aankoop bij de Swiss Sense winkel in Zoetermeer ons laten adviseren welke boxspring set het beste bij ons zou passen.

We hebben hierbij uitgelegd dat we allebei forse gezondheid problemen hebben en een goede boxspring van groot belang zou zijn.

Daarbij hebben zowel mijn moeder als ik allebei gekozen voor extra comfort van een elektrische boxspring.

Op het moment dat we de boxspring dezelfde dag wilde verschonen werdt ons duidelijk dat we om de twee matrassen te moeten draaien de matrassen geheel uit zijn kern moesten halen om het matras te moeten kunnen keren wat voor ons niet te doen is.

Wij hebben hier meteen over gebeld met Swiss Sense daar deze informatie ons in de Swiss Sense winkel niet was verteld.

Ook het het matras en de topper schuiven een stuk weg van de boxspring en lig je in de elektrische stand in een grote hobbel (kuil) wat nog veel meer rug en nekklachten veroorzaakt.

Wij hebben hier meermaals contact over gezocht zowel telefonisch als via de mail.
Wij zijn meerdere keren op een zeer onbeschofte manier door een aantal Swiss Sense medewerkers te woord gestaan, en zelfs meerdere keren door Swiss Sense de verbinding verbroken.
Ook beloofde terug bel afspraken vanuit Swiss Sense worden gewoon niet nagekomen.

Wij zijn van mening dat ons het verkeerde advies is gegeven bij aankoop in de Swiss Sense winkel, al zeker wat het matrassen systeem betreft dan wel niet het slaap comfort.
Zowel mijn moeder als ik ervaren allebei dezelfde klachten.
Ook in lig stand liggen de matrassen erg slecht en geeft dit wanneer je langer ligt veel rug en nekklachten.

Wel heeft Swiss Sense ons een matrassen amti-slipmat opgestuurd wat niet voldoende helpt tegen het verschuiven en je elke dag het matras moet terug duwen op zijn plaats.

We hebben allebei een waardebon opgestuurd gekregen van 25 euro die we mochten verzilveren als pleister op de zere wond.
We hebben wel gesteld als we hierna nog de problemen zich zouden voordoen we zeker aan de bel zouden trekken, wat we ook hebben gedaan.
De waardebonnen kan Swiss Sense hierbij gewoon van ons terug krijgen, aangezien we hier niks mee opschieten.

Wij hebben in de eerste instantie gevraagd om de matrasstopper om hopelijk hierbij het probleem te verhelpen maar er werdt ons verteld dat de eventuele matrasstopper misschien wel slijtage, dus schade kon geven omdat het dan achteraf zou worden gemonteerd aan onze boxspring, dan wel niet het eventuele kleurverschil.

Wij willen geen schade aan de boxsprings, en dit zou dan ook niet onder de garantie vallen.
Hiermee zijn we dus ook niet akkoord gegaan.

Swiss Sense in Zoetermeer blijkt ineens verhuist te zijn.

Er werdt ons medegedeeld dat we welkom zijn in een van de andere Swiss Sense winkels om hierbij een keus te maken in een ander matras, waarbij voor ons het probleem niet verholpen is en we nu zeker wel van mening zijn je in 10 minuten zeker niet kunt beoordelen of een matras wel goed ligt en wij al een van de duurdere boxsprings hebben met de duurste matrassen.
Daarmee in ons vertrouwen door Swiss Sense de manier van communiceren helemaal weg en enorm beschaamd.

Er valt op de boxspring gewoon niet te slapen ook, dit hebben we zeker niet in de winkel gemerkt en voel je pas als je er een poosje op ligt.

En over de matrassen eruit halen werdt ons medegedeeld dat we dan maar beter hadden moeten kijken.
Wat ik zeker een hele rare opmerking vind omdat daar overheen een zware topper lag en dit niet te zien was en hierbij deze informatie achterwege is gelaten ondanks het melden van zware operaties die zijn ondergaan.
Daarbij werdt ook door de medewerkster van Swiss Sense medegedeeld dat wellicht mijn moeder bij mij zou kunnen helpen met het matras keren en ik omgekeerd bij haar, wat ons zeker heel erg bevreemd daar wij hier allebei niet in staat voor zijn.
Zelfs met zijn tweeën is dit niet te doen.

Swiss Sense stelt dat ze ons verzoek tot annuleren niet kunnen inwilligen en dat wij iedere poging tot suggestie hebben afgewezen wat zeker niet kloppend is en dat we bij annulering 50 procent van de kosten op ons verhaald zal worden.
Dit betekent dat wij 1485 euro zelf dienen te betalen waar wij allebei zeker niet mee akkoord zullen gaan.

Inmiddels heb ik de geschillencommissie ingeschakeld.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door Regggy »

Maar even, wat verwacht je nu precies van Swiss Sense? Matrassen moeten regelmatig omgedraaid worden, omdat de druk anders steeds op dezelfde kant wordt uitgeoefend en je kuilvorming krijgt. Hoe die constructie eruit zag heb je in de winkel kunnen zien toen je het bed kocht. Waarom er dan verbazing over is snap ik niet precies. Als jij zegt 'het bed ligt niet lekker' is dat een zeer subjectieve mening. Zou een winkelketen daarop moeten besluiten het volledige bed terug te nemen en jou al je geld terug te geven? Dat lijkt me niet heel winstgevend.

gosewijn
Berichten: 2924
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door gosewijn »

26 Oktober gekocht levering ,3 a 4 maanden . Het is nu 27 Februari. Wanneer heeft u het bed gekregen ?.

U wilt het matras verschonen , vraag mij af waarom ,matras is mee bekleed met de stof van de ombouw.

Had u voor dit bed een polyaether matras of ook binnen vering ?.

U gaat slapen in zit stand ? Ja dan ligt u verkeerd ,daar is het niet voor bedoeld. Tv kijken of boek lezen ideaal.

In zit stand gaat uw matras schuiven vraag mij af hoe , zij zit toch vastgerits aan bodem.

Zomaar wat vragen en opmerkingen.

rvjapio
Berichten: 1032
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door rvjapio »

@regggy het hangt van de soort matras af of ze regelmatig moeten worden omgedraaid. Bij de mijne kan dat niet eens. Verder heeft vragensteller helaas verzuimd om proef te slapen. Dan wordt comfort en liggemak al gauw een persoonlijke zaak waar een handelaar niks mee kan.

Tamara079
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 15:26

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door Tamara079 »

Wij slapen voor de duidelijkheid niet in de elektrische stand. Maar zowel de elektrische stand als liggend liggen de matrassen erg slecht en geeft daarbij ook nog eens kuilvorming.
De elektrische stand gebruik ik al niet eens meer voor tv kijken of een boek omdat dit nog meer klachten geeft.
Dat matrassen zouden normaal gesproken gedraaid moeten worden begrepen we zelf ook, maar dat is met deze boxspring bijna onmogelijk omdat de kernen uit de matrassen gehaald moeten worden om de matrassen te kunnen keren wat zelfs al met zijn tweeën niet te doen is.
Daarbij schuiven de matrassen ondanks de matras mat elke dag een stuk naar voren.
Deze informatie is ons ook niet bij de koop verteld en dit was niet te zien, er lag een zware topper over de boxspring, terwijl we juist geadviseerd waren en er om gezondheidsproblemen juist voor deze boxspring was gekozen.
Daarbij hebben we gekozen voor firm matrassen voor boven de 80 kilo, (wegen rond de 75 kilo ongeveer) en daarbij een dure topper.
Maar op de boxspring valt absoluut ook niet te slapen.
Dit heeft absoluut niks e maken met dat comfort en liggehakt een persoonlijke zaak is.
Zo'n dure boxspringset zou zeker gezien de prijs geen kuilvorming mogen geven.
Helaas was proefslapen bij Swiss Sense niet mogelijk.
En heeft Swiss Sense daarbij het verkeerde advies gegeven.
Helaas ben ik zeker niet de enige met soortgelijke klachten want het regent van de klachten over Swiss Sense, dan nog niet over de onvriendelijke klantenservice te spreken, waarbij al vaker de hoorn op de haak is gegooid.
Swiss Sense is alles behalve eerlijk.
Kijk anders ook even naar Radar Online: Swiss Sense | Loden Leeuw 2017: nomineer!https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -nomineer/

gosewijn
Berichten: 2924
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door gosewijn »

U heeft nog niet op alle vragen geantwoord , wat was uw vorige matras ?. Wanneer heeft u het bed ontvangen ?.
U heeft op eigen verzoek een hard matras gekozen ( 1000 ) u had de 500 moeten hebben naar mijn idee.
Als u goed de folders of op internet had gekeken naar de matrassen had u kunnen zie en lezen ,dat het 5 - 7- 9 zones heeft ,dat betekend dat er minimaal 2 zones zijn die zachter of harder zijn . even goed voelen en uw slaaphouding aanpassen ,is even wennen.
Matras omkeren is ook even wennen ,stelt niets voor , Alleen niet de tijk er helemaal afhalen , bovenzijde ,begin rits ca 70 cm dicht laten zitten.
Bij S S heeft u omruilgarantie voor de matrassen. U heeft zoveel klachten gelezen over S S ,waarom koopt u daar dan ?.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door Regggy »

Tsja, ik was ook huiverig voor Swiss Sense, maar toen ik op zoek ging naar een goede Boxspring was dit de enige winkel waar ik goed geholpen werd. Uiteindelijk toch besloten daar te bestellen. Op internet ondertussen bang geworden van alle negatieve verhalen. De levering, bleek prima zoals aangegeven te zijn. De stank van het bed bij aflevering? Niets van gemerkt.

Enige nadeel was dat bij het omdraaien van het topdekmatras voor de eerste keer er een gat in bleek te zitten. Iets wat duidelijk niet door mij veroorzaakt was. 1 mail verder en SS kwam het gratis omruilen tegen een gloednieuw topdekmatras.

Het bed zelf slaapt al maanden fantastisch. Niet dat ik je klachten niet serieus neem, maar soms is het weleens fijn om bij een bedrijf waar zoveel **** over gegeven wordt online ook een een positieve ervaring mee te geven.

prometheus53
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2012 18:10

Re: Klachten Swiss Sense. Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door prometheus53 »

Toch ook even een heel erg positieve ervaring bij Swissence,februari 2020 verliep onze 5 jarige garantie op onze boxspring begin februari ontdekte ik dat mijn matras ingedeukt was aan de zijkant ,dit gemeld bij swissence en binnen 2 weken werd er een nieuwe gebracht en geplaatst ,echter na maanden zijn wij in september 2020 ,toen ontdekte ik dat ook het matras van mijn vrouw dezelfde klacht heeft,dit wederom gemeld nu stuurde zij eerst een monteur die moest beoordelen of dat het matras inderdaad deze klacht had,nou dat was dus ook zo en de monteur zij eigenlijk direct deze wordt omgeruild ,na 2 weken kwam ons nieuwe matras en ligt er nu weer op. en dat allemaal zonder enige moeite ,wij zijn heel erg tevreden met de afhandeling van onze klachten.kijk dit mag ook wel eens vermeld worden .TOPPIE SWISSENCE.

Gesloten