LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop ontbinden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Asje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:31

Koop ontbinden

Ongelezen bericht door Asje »

Eind december bestelden wij bij Trendhopper/Eijerkamp in Zutphen een nieuw bankstel, deze werd nu zo'n 6 weken geleden geleverd. Na levering bleek de zitting van de bank veel te hoog te zijn. Er is niet op te zitten. De armleuningen zijn nu in verhouding veel te laag en we kunnen niet met de voeten bij de grond. Dezelfde avond hebben wij deze klacht gemeld per email en de nodige foto's bijgevoegd. Nu zijn we 6 weken verder en er is nog altijd geen oplossing. Vele malen is beloofd terug te bellen maar helaas zijn dit loze beloftes, telkens moeten wij er weer zelf achteraan. 2,5 week geleden werden wij gebeld door de fabriek, zij zouden het probleem voor Pasen opgelost hebben door langs te komen en de zitting te verlagen. Helaas tot op de dag van vandaag nog steeds niemand gezien of gehoord. Inmiddels begint die extra bank in de kamer (gelukkig hebben we de oude nog) erg in de weg te staan, de kinderen kunnen niet eens meer bij hun speelgoed. Weet iemand of het mogelijk is om de koop nog te ontbinden?
Laatst gewijzigd door Asje op 17 apr 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.


Asje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:31

Re: Koop ontbinden

Ongelezen bericht door Asje »

Beste Vogels,

Nee dat hebben wij niet bij de aankoop kunnen merken. Deze bank is niet op de juiste wijze gemonteerd. Er is dus ook niet op te zitten. Aangezien wij al zo'n zelfde model bank in het bezit hebben is het overduidelijk dat deze bank niet juist is.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop ontbinden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat je de klacht bij de verkoper hebt ingediend. Als dat het geval is dan kun je de koop inderdaad ontbinden, omdat de verkoper niet binnen een redelijke termijn de bank heeft hersteld of vervangen door een exemplaar dat wel geschikt was om op te zitten en dezelfde eigenschappen had als het exemplaar in de winkel.

MAXIEM

Re: Koop ontbinden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Asje

In je bericht geef je niet aan of je de bank "op het oog" hebt besteld/gekocht of dat je er daadwerkelijk in de showroom op het proefgezeten. Is dat laatste het geval en is er niet geleverd wat er besteld is (qua maatvoering), dan kun je wegens het niet leveren van het bestelde produkt de koop inderdaad ontbinden en de aankoopsom binnen 5 werkdagen terugeisen. Doe dat dan wél aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop ontbinden

Ongelezen bericht door alfatrion »

De brief aangetekend versturen is nergens voor nodig. Het vragen en krijgen van een ontvangstbevestiging volstaat prima en is tien keer zo goedkoop. Of stel in die zelfde brief een vraag. Krijg je daarop antwoord, dan heeft de verkoper je brief ontvangen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop ontbinden

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt je klacht ook indienen bij de geschillencommissie wonen. Daar kun je ontbinding van de koop vragen.

Herstel naar de juiste zithoogte lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing, maar dan moet er natuurlijk wel iets gebeuren aan de kant van eijerkamp.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Koop ontbinden

Ongelezen bericht door Umad »

vogels schreef:
Asje schreef:Beste Vogels,

Nee dat hebben wij niet bij de aankoop kunnen merken. Deze bank is niet op de juiste wijze gemonteerd. Er is dus ook niet op te zitten. Aangezien wij al zo'n zelfde model bank in het bezit hebben is het overduidelijk dat deze bank niet juist is.
Tja, dat schreef je dus niet in je 1e bericht. Foute/niet volledige info, leidt tot foute aannames.
Even gefixt voor je.

Gesloten