LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] korting na koop
korting na koop
Op 25.11.2003 hebben wij bij P. Klekx meubels gekocht voor ruim Euro 4000,-- Op dat moment werd er uitdrukkelijk verteld dat er geen kortingregelingen liepen. Op 9.12.2003 kwam er echter via internet een actie van 10% korting.
Mijn vraag is: Ik heb wel eens gehoord dat er een wettelijke regeling is dat men recht heeft op die korting als dat binnen 14 dagen is.
Weet iemand hier meer over?
Mijn vraag is: Ik heb wel eens gehoord dat er een wettelijke regeling is dat men recht heeft op die korting als dat binnen 14 dagen is.
Weet iemand hier meer over?
Re: korting na koop
je krijgt toch geen gelijk. wij hadden een bankstel gekocht bij klexks.wat afgeprijst was maar naar een half jaar was het al stuk. wij hebben niets vergoed gekegen omdat het afgeprijst was,ik heb hier al eerder voor gewaarschuld op een andere pagina
Ik verwacht dat Anja weinig kans heeft op alsnog korting. Die korting had je gewoon bij de koop moeten bedingen.
Nelleke
Een CBW-erkende winkel kan echt niet zomaar onder zijn garantieverplichting uit door te stellen dat er korting verschaft is. In de woonbranche wordt vrijwel niets voor de adviesprijs verkocht.
Betreft het een nieuw product, dan heb je gewoon recht op garantie.
Dit is zowel wettelijk als in de CBW voorwaarden vastgelegd.
Nelleke
Een CBW-erkende winkel kan echt niet zomaar onder zijn garantieverplichting uit door te stellen dat er korting verschaft is. In de woonbranche wordt vrijwel niets voor de adviesprijs verkocht.
Betreft het een nieuw product, dan heb je gewoon recht op garantie.
Dit is zowel wettelijk als in de CBW voorwaarden vastgelegd.
hallo 16 again
wij hadden het bankstel gekocht voor 4000gulden normaal kosten het 6000gulden . naar een half jaar ging de stof van de bank kapot. ik heb zelfs een brief geschreven aan de directeur van klerkx . wij zijn met kussen en al bij klerkx geweest . ik ben zeker een half jaar bezig geweest om iets vergoed te krijgen of te laten maken. maar klerkx deed het niet. het mooiste van alles is .dat wij bij klerkx van te voren voor 10.000gulden ander meubilair gekocht hadden. .bij pietje is de motto afgeprijsde meubels geen garantie
nou hou doe en bedankt pietjevoor je service
wij hadden het bankstel gekocht voor 4000gulden normaal kosten het 6000gulden . naar een half jaar ging de stof van de bank kapot. ik heb zelfs een brief geschreven aan de directeur van klerkx . wij zijn met kussen en al bij klerkx geweest . ik ben zeker een half jaar bezig geweest om iets vergoed te krijgen of te laten maken. maar klerkx deed het niet. het mooiste van alles is .dat wij bij klerkx van te voren voor 10.000gulden ander meubilair gekocht hadden. .bij pietje is de motto afgeprijsde meubels geen garantie
nou hou doe en bedankt pietjevoor je service
Je kan naar de geschillencommissie stappen.
http://www.geschillencommissie.nl/
Hier zijn slechts geringe kosten aan verbonden bij eventueel verlies. Je hebt geen advocaat nodig.
Zoals ik het begrijp wordt je garantieverzoek niet eens in behandeling genomen omdat het product afgeprijsd was. Als je dat inderdaad schriftelijk kan aantonen dan schat ik je kansen hoog in.
Stond er op je koopbon dat je geen garantie hebt?
http://www.geschillencommissie.nl/
Hier zijn slechts geringe kosten aan verbonden bij eventueel verlies. Je hebt geen advocaat nodig.
Zoals ik het begrijp wordt je garantieverzoek niet eens in behandeling genomen omdat het product afgeprijsd was. Als je dat inderdaad schriftelijk kan aantonen dan schat ik je kansen hoog in.
Stond er op je koopbon dat je geen garantie hebt?
ja maar met super kleine lettertjes die wij natuurlijk te laat zagen anders had ik het bankstel niet gekocht
nog een keer voor de goede orde er stond dus
op afgeprijsde artikelen of meubilair geen garantie
op afgeprijsde artikelen of meubilair geen garantie
De ondernemer kan dat wel proberen te bedingen op deze wijze, maar dit beding is gewoon strijdig met zowel de wet als de regels van de CBW branchevereniging.
Volgens mij kan je dit "geen garantie" beding dus succesvol aanvechten.
Je had een korting van 33%, en voor het betaalde bedrag mag je nog steeds een normale kwaliteit verwachten.
Ik zou ook de consumentenbond, Kassa,en radar inlichten over de handelswijze van piet klerkx. Ondernemers proberen veelal uit die programmas te blijven , waardoor zaken "ineens" opgelost worden.
Volgens mij kan je dit "geen garantie" beding dus succesvol aanvechten.
Je had een korting van 33%, en voor het betaalde bedrag mag je nog steeds een normale kwaliteit verwachten.
Ik zou ook de consumentenbond, Kassa,en radar inlichten over de handelswijze van piet klerkx. Ondernemers proberen veelal uit die programmas te blijven , waardoor zaken "ineens" opgelost worden.
nou dat is het dus piet klerkx goed gelukt om de zaak flink op te lichten
inmiddels hebben wij het bankstel vorig jaar uit huis gegooid het liefste had ik het bij piet klerkx voor de deur gezet
maar ik werd er gewoon misselijk van dat ik naar een half jaar van bellen ,schrijven er zefs heen geweest met kussen en al.dat ik niets berijkt had.maar even goed bedankt voor je advies
nelleke[/b]
inmiddels hebben wij het bankstel vorig jaar uit huis gegooid het liefste had ik het bij piet klerkx voor de deur gezet
maar ik werd er gewoon misselijk van dat ik naar een half jaar van bellen ,schrijven er zefs heen geweest met kussen en al.dat ik niets berijkt had.maar even goed bedankt voor je advies
nelleke[/b]
Ik heb 5 jaar geleden mijn meubels bij P. Klerkx gekocht. Bij aflevering bleek dat er verkeerde pootjes bij het bankstel zaten. Even gebeld met Piet, het was geen enkel probleem alleen moesten de pootjes besteld worden. Een aantal weken later werden de pootjes alsnog geleverd en onder de bank gemonteerd. Tevens kregen wij een bos bloemen voor het ongemak. Heel netjes van P. Klerkx
wij hebben bij klerkx in totaal voor 14.000 guldensgekocht (toen nog guldens)maar nog geen bloempje gehad .daar had ik ook niets aan. maar ik ga hier verder niet meer op in. de groeten
Beste Anja, je hebt een koopovereenkomst gesloten die bindend is. Een eventuele korting had je vooraf moeten bedingen. Het zou alleen voor de winkel beter zijn om uit coulance jou die 10% korting alsnog te verlenen. Het kan verschillende redenen hebben waarom ze dit niet doen. Als je korting wilt vraag er dan voordat je je handtekening zet om!!!