LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lamp (ramp?) gekocht bij Raamsveld te Hillegom

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Zilks meisje

Lamp (ramp?) gekocht bij Raamsveld te Hillegom

Ongelezen bericht door Zilks meisje »

Op 27 mei jl bestelde ik 2 hanglampen bij de Fa. Raamsveld Wonen in Hillegom voor een totaalbedrag van Euro 398,00. Vandaag 30 mei zou ik de hanglampen betalen en ophalen. Mijn partner, die vandaag mee was gegaan, vond echter 2 andere (duurdere!) hanglampen mooier. Tot onze grote stomheid weigerde de verkoopster de koopopdracht om te zetten. Zij wees ons op een bordje met de tekst dat ruilen niet was toegestaan. Zij was onwrikbaar en een chef bleek niet aanwezig. Wij hebben haar verzocht telefonisch contact op te nemen met het hoofdkantoor, ten einde dit misverstand te bespreken. Tot onze ontzetting weigerde de baas ons echter telefonisch te woord te staan! De verkoopster deed nog 1 poging: we mochten de order annuleren a raison van 30% en vervolgens de nieuwe lampen bestellen. Ik was zo woedend dat ik zo de winkel ben uitgelopen.
Tot mijn schrik lees ik nu op dit Forum soortgelijke ervaringen van andere kopers bi de Fam. Raamsveld in Hillegom.
Ik heb zojuist de directie een mailtje gestuurd waarin ik een beroep doe op hun coulance, maar nog geen reactie ontvangen. Ik vrees het ergste. Wie heef een advies voor mij? Alvast bedankt!
Zilks meisje

hbwoz

Re: Lamp (ramp?) gekocht bij Raamsveld te Hillegom

Ongelezen bericht door hbwoz »

Op 27 mei jl bestelde ik 2 hanglampen bij de Fa. Raamsveld Wonen in Hillegom voor een totaalbedrag van Euro 398,00. Vandaag 30 mei zou ik de hanglampen betalen en ophalen. Mijn partner, die vandaag mee was gegaan, vond echter 2 andere (duurdere!) hanglampen mooier. Tot onze grote stomheid weigerde de verkoopster de koopopdracht om te zetten.
Het is heel gebruikelijk dat bestelde goederen afgenomen dienen te worden.
Zij wees ons op een bordje met de tekst dat ruilen niet was toegestaan. Zij was onwrikbaar en een chef bleek niet aanwezig. Wij hebben haar verzocht telefonisch contact op te nemen met het hoofdkantoor, ten einde dit misverstand te bespreken.
Hoezo misverstand ? Je kreeg toch de lampen die je had besteld.

Ik heb zojuist de directie een mailtje gestuurd waarin ik een beroep doe op hun coulance, maar nog geen reactie ontvangen.
Je hebt vandaag pas dat mailtje verstuurd, denk je dat ze achter de PC zitten te wachten op mail ?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

we mochten de order annuleren a raison van 30% en vervolgens de nieuwe lampen bestellen.
Formeel heeft de winkel wel gelijk, en had men zelfs 50% annuleringskosten kunnen rekenen

Echter, die annuleringskosten zijn gebaseerd op misgeloopte omzet als de opdracht niet doorgaat.

Omdat je hiervoor duurdere lampen wilde kopen wordt geen omzet misgelopen (integendeel juist!) , en de winkel had zich dus wel wat coulanter kunnen opstellen.

Wat je kan proberen: geef aan 30% annuleringskosten te willen betalen, als je voor hetzelfde bedrag korting krijgt op de andere lampen......

Zilks meisje

Wat je kan proberen: geef aan 30% annuleringskosten te willen betalen, als je voor hetzelfde bedrag korting krijgt op de andere lampen......

Dit vind ik echt een goede tip, ga ik zeker proberen, bedankt!
Zilks meisje

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Het lijkt me logisch dat speciaal bestelde producten afgenomen dienen te worden omdat de winkel ze ook vaak niet terug kan geven, en het nog maar de vraag is of iemand anders ze wil kopen.
Kan een investering zijn die je als winkel niet wil hebben om op voorraad te leggen.
Ook al al zou je deze producten als winkel wel terug kunnen geven zijn er toch een aantal handelingen die geld kosten.
Denk daarbij aan administratiekosten, financiele afhandeling, verzending (heen en terug), en verzendklaar maken van het product en naar het postkantoor brengen.
Als je een werknemer dit moet laten doen kost dat toch gauw een arbeidsuur en die zijn tegenwoordig niet goedkoop meer.

Just my 2 cents

Zilks meisje

Ik vrees dat ik niet duidelijk ben geweest: de 2 hanglampen die ik in eerste instantie wilde hebben, had de Fa. Raamsveld op voorraad en zijn niet speciaal besteld. Ze stonden in het magazijn, echter ik kon ze op dat moment niet meenemen en zou de week erop langs komen om ze op te halen. Daarom kan ik mij niet vinden in hun standpunt dat ik 30% annuleringskosten moet betalen, terwijl ik duurdere hanglampen ervoor in de plaats wil hebben.
Ik vind de houding van Raamsveld ook uit commercieel oogpunt niet verstandig. Ik heb zo'n vervelend gevoel overgehouden aan de wijze waarop ik te woord werd gestaan en het starre beleid, dat kan mijns inziens ook op een andere manier.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

-----------------------------------------------------------------------
Ik vrees dat ik niet duidelijk ben geweest: de 2 hanglampen die ik in eerste instantie wilde hebben, had de Fa. Raamsveld op voorraad en zijn niet speciaal besteld
------------------------------------------------------------------------

Dat werpt een heel ander licht op de zaak.
Beetje onwil van de winkel en niet goed om hun klantenbestand op peil te houden.
Als het een voorraadartikel betreft mag het geen probleem zijn een ander product uit te leveren.
Volgens mij moet dat zonder meer kunnen.
Je had nog niet betaald toch ?
Ik zou ze gewoon laten barsten.
Dat kan zowiezo als je niets getekent hebt volgens mij.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik vrees dat ik niet duidelijk ben geweest: de 2 hanglampen die ik in eerste instantie wilde hebben, had de Fa. Raamsveld op voorraad en zijn niet speciaal besteld.
Formeel heeft van Raamsveld gewoon gelijk, en jij hebt ongelijk.

Zelf denk ik dat u die lampen thuis heeft uitgepakt en niet meer in de originele verpakking heeft / kunt aanbieden. Het terugleggen van een onverpakte lamp in het magazijn komt overeen met het weggooien van die lamp, zoiets gaat gewoon niet goed.

Wanneer u de verpakking ongeopend heeft aangeboden haaft u een punt. Dan had men zonder enig risico de lampen kunnen ruilen.

Mac10

Ongelezen bericht door Mac10 »

[/quote] had de Fa. Raamsveld op voorraad en zijn niet speciaal besteld. Ze stonden in het magazijn

Of een bedrijf een artikel wel of niet op voorraad heeft, maakt voor de consument niets uit. Een handtekening is bindend en het artikel staat vanaf dat moment op uw naam, of het nu wel of niet besteld moet worden. Door het artikel voor u weg te zetten, kan het bedrijf het niet meer uit voorraad aan andere klanten verkopen en heeft daardoor misschien verkoop misgelopen.

Gesloten