LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lange levertijd Beter Bed
Lange levertijd Beter Bed
22 juli 2014 heb ik een boxspring besteld via de website van Beter Bed. De boxspring is 180x200, gestoffeerd en de boxen geveerd met Minibonellveren en de matrassen zijn voorzien van pocketveren. Samen met mijn vriendin heb ik de winkel van Beter Bed al een keer bezocht en deze boxspring zag er toen prima uit. Op de website was de boxspring in aanbieding en dus besteld. De levertijd zou ongeveer 6 weken zijn, maar dat vond ik geen probleem. Ik heb 25% aanbetaald bij de bestelling online.
Vrijdag 29 augustus 2014 (5 weken later) werd de boxspring geleverd. Bezorgers waren vriendelijk, papieren voor de levering getekend en de resterende 75% betaald. Montage deed ik zelf, dit was eenvoudig. Echter tijdens de montage het probleem dat de boxen te smal waren (2x 80cm = 160cm breed).
De klantenservice gebeld van Beter Bed, 20min wachttijd en verschillende medewerkers gesproken (eentje erg bot, de ander gelukkig vriendelijk en begripvol). Afgesproken dat de boxspring diezelfde dag nog zou worden opgehaald. Tevens, zou de back-office mij maandag terugbellen voor een nieuwe leverdatum.
Maandag 1 september 2014 gebeld door Beter Bed. De boxen zouden opnieuw besteld moeten worden. Dit betekende weer 6 weken wachten (leverdatum 8 oktober 2014). Ik heb aangegeven dat als ze geen andere oplossing zouden hebben, ik de bestelling zou annuleren.
Woensdag 3 september 2014 belde Beter Bed dat de leverdatum 3 oktober 2014 zou worden. Dat was de enige optie die ze konden bieden, ik heb aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren.
De dagen daarna gezocht naar andere boxsprings en vooral gezocht naar reviews van andere beddenshops en hun levertijden. Uiteindelijk gelezen dat andere beddenwinkels ook niet altijd uitblinken in het nakomen van afspraken met soms horrorverhalen van maandenlange levertijd of het niet terugstoren van het aankoopbedrag bij annuleren.
Uiteindelijk Beter Bed gebeld om de aanvraag tot annuleren niet door te zetten, maar de levertijd van 3 oktober 2014 te laten staan. Dit was nu nog 'maar' 4 weken wachten.
Donderdag 2 oktober 2014 word ik gebeld door Beter Bed dat de levering niet kon plaatsvinden op vrijdag 3 oktober 2014, omdat de boxspring nog steeds niet bij hen was binnengekomen. Ik zou later gebeld worden voor de echte afspraak.
Vandaag, dinsdag 7 oktober 2014, gebeld door Beter Bed dat de leverdatum op hun website van woensdag 8 oktober 2014 niet correct is. De boxspring is nog steeds niet geleverd door hun leverancier en wanneer dat wel gebeurt, dat is de hamvraag...
Al met al wacht ik nu precies 11 weken (di 22 juli 2014 besteld, vandaag di 7 oktober 2014) en ik heb niets! Geen boxspring en vooral geen duidelijkheid, maar Beter Bed heeft wel mijn volledige betaling voor de boxspring. Ook het feit dat er niets aan compensatie voor het lange wachten wordt aangeboden, valt mij tegen van een grote firma als Beter Bed.
Ik ben in dubio om de boxspring weer te annuleren, al wacht ik dan bijna 3 maanden voor niets op mijn boxspring en zal ik vast en zeker ook een aantal weken moeten wachten tot Beter Bed mijn annulering heeft behandeld en het geld terugstort. Ik neem echter wel aan dat ik mijn volledige betaling terugkrijg (ik heb online besteld), want ik las op dit forum ergens dat Beter Bed 30% annuleringskosten berekend indien in de winkel een bed wordt besteld?
Anderzijds, wie weet levert Beter Bed volgende week wel en ik ben huiverig om bij een andere firma weer in een zelfde moeras terecht te komen bij het bestellen van een bed. Ook gekeken bij Ikea voor een boxspring, omdat die wel (bijna) direct kunnen leveren. Echter, Ikea heeft in haar assortiment geen complete boxspring van 180cm breed op dit moment.
Advies wordt zeer gewaardeerd. Weet iemand tevens of het normaal is dat de levertijd 3 maanden kan bedragen? Een grote firma als Beter Bed verkoopt toch meerdere boxsprings per week en het assortiment is ook niet dermate groot. Waarom moet het dan toch zo lang duren?
Wordt vervolgd...
Vrijdag 29 augustus 2014 (5 weken later) werd de boxspring geleverd. Bezorgers waren vriendelijk, papieren voor de levering getekend en de resterende 75% betaald. Montage deed ik zelf, dit was eenvoudig. Echter tijdens de montage het probleem dat de boxen te smal waren (2x 80cm = 160cm breed).
De klantenservice gebeld van Beter Bed, 20min wachttijd en verschillende medewerkers gesproken (eentje erg bot, de ander gelukkig vriendelijk en begripvol). Afgesproken dat de boxspring diezelfde dag nog zou worden opgehaald. Tevens, zou de back-office mij maandag terugbellen voor een nieuwe leverdatum.
Maandag 1 september 2014 gebeld door Beter Bed. De boxen zouden opnieuw besteld moeten worden. Dit betekende weer 6 weken wachten (leverdatum 8 oktober 2014). Ik heb aangegeven dat als ze geen andere oplossing zouden hebben, ik de bestelling zou annuleren.
Woensdag 3 september 2014 belde Beter Bed dat de leverdatum 3 oktober 2014 zou worden. Dat was de enige optie die ze konden bieden, ik heb aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren.
De dagen daarna gezocht naar andere boxsprings en vooral gezocht naar reviews van andere beddenshops en hun levertijden. Uiteindelijk gelezen dat andere beddenwinkels ook niet altijd uitblinken in het nakomen van afspraken met soms horrorverhalen van maandenlange levertijd of het niet terugstoren van het aankoopbedrag bij annuleren.
Uiteindelijk Beter Bed gebeld om de aanvraag tot annuleren niet door te zetten, maar de levertijd van 3 oktober 2014 te laten staan. Dit was nu nog 'maar' 4 weken wachten.
Donderdag 2 oktober 2014 word ik gebeld door Beter Bed dat de levering niet kon plaatsvinden op vrijdag 3 oktober 2014, omdat de boxspring nog steeds niet bij hen was binnengekomen. Ik zou later gebeld worden voor de echte afspraak.
Vandaag, dinsdag 7 oktober 2014, gebeld door Beter Bed dat de leverdatum op hun website van woensdag 8 oktober 2014 niet correct is. De boxspring is nog steeds niet geleverd door hun leverancier en wanneer dat wel gebeurt, dat is de hamvraag...
Al met al wacht ik nu precies 11 weken (di 22 juli 2014 besteld, vandaag di 7 oktober 2014) en ik heb niets! Geen boxspring en vooral geen duidelijkheid, maar Beter Bed heeft wel mijn volledige betaling voor de boxspring. Ook het feit dat er niets aan compensatie voor het lange wachten wordt aangeboden, valt mij tegen van een grote firma als Beter Bed.
Ik ben in dubio om de boxspring weer te annuleren, al wacht ik dan bijna 3 maanden voor niets op mijn boxspring en zal ik vast en zeker ook een aantal weken moeten wachten tot Beter Bed mijn annulering heeft behandeld en het geld terugstort. Ik neem echter wel aan dat ik mijn volledige betaling terugkrijg (ik heb online besteld), want ik las op dit forum ergens dat Beter Bed 30% annuleringskosten berekend indien in de winkel een bed wordt besteld?
Anderzijds, wie weet levert Beter Bed volgende week wel en ik ben huiverig om bij een andere firma weer in een zelfde moeras terecht te komen bij het bestellen van een bed. Ook gekeken bij Ikea voor een boxspring, omdat die wel (bijna) direct kunnen leveren. Echter, Ikea heeft in haar assortiment geen complete boxspring van 180cm breed op dit moment.
Advies wordt zeer gewaardeerd. Weet iemand tevens of het normaal is dat de levertijd 3 maanden kan bedragen? Een grote firma als Beter Bed verkoopt toch meerdere boxsprings per week en het assortiment is ook niet dermate groot. Waarom moet het dan toch zo lang duren?
Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door DGNL op 08 okt 2014 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lange levertijd Beter Bed
U kunt de koop ontbinden op grond van wanprestatie, dat is wat anders dan annuleren en dan zijn zij niet gerechtigd om 30% in eigen zak te steken.DGNL schreef: Ik ben in dubio om de boxspring toch weer te annuleren, al wacht ik dan bijna 3 maanden voor niets op mijn boxspring en zal ik vast en zeker ook een aantal weken moeten wachten tot Beter Bed mijn annulering heeft behandeld en het geld terugstort. Ik neem echter wel aan dat ik mijn volledige betaling terugkrijg (ik heb online besteld), want ik las op dit forum ergens dat Beter Bed 30% annuleringskosten berekend indien in de winkel een bed wordt besteld?
De garantie dat het ergens anders beter is heeft u helaas niet, de garantie dat beter bed het fatsoenlijk kan oplossen heeft u echter ook niet. Dat is een overweging die u zelf alleen kunt maken.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Wilde u dat of wilde Beter Bed de boxspring direct ophalen ?DGNL schreef:Afgesproken dat de boxspring diezelfde dag nog zou worden opgehaald.
Waar slaapt u nu op ? Uw oude bed ?
Re: Lange levertijd Beter Bed
Bedankt voor de reacties. Gisteren bovenstaand bericht geplaatst, vandaag een email ontvangen van Beter Bed (hebben ze soms meegelezen dat ik mij stoorde aan het gebrek aan duidelijkheid?) met de melding dat de levering nu zal plaatsvinden op vrijdag 17 oktober.
Stel ze leveren echt het bed, dan kom ik uit op een levertijd van 12,5 week. Ik blijf mij er toch over verbazen dat een groot bedrijf als Beter Bed 3 maanden nodig heeft om een bed te leveren. Ik heb een vrij populaire boxspring van onder de 1000 euro, volgens mij moeten ze die wekelijks verkopen in één van de vele filialen. Dat zou dan toch nooit zo lang moeten duren?
@ Berndv: De koop ontbinden op grond van wanprestatie, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip! Overigens, ik kan toch ook ontbinden op basis van herroepingsrecht? Of kan dat alleen als ik de boxspring heb ontvangen en deze bevalt niet binnen 2 weken?
U heeft tevens gelijk dat ik geen garantie heb dat het elders beter geregeld is, maar na 3 maanden wachten ben ik eerlijk gezegd wel klaar met de beloftes van Beter Bed. En dan is het ook nog maar de vraag of Beter Bed volgende week vrijdag 17 oktober echt het bed komt bezorgen..
@ Crazyme: Beter Bed stelde voor om de boxspring met de te kleine boxen te laten staan, echter met grotere matrassen die uitstaken aan de zijkant vond ik dit geen doen. Bovendien, stel er zou iets met de te kleine, gestoffeerde boxen gebeuren in de tussentijd, dan was ik bang dat Beter Bed ze niet terug zou nemen. En hoe zit het met herroepingsrecht als je het matras wel hebt, maar niet de complete boxen? Dus om deze reden Beter Bed vriendelijk verzocht om alles op te halen.
Op dit moment slapen mijn vriendin en ik op een matras op de grond. Armoedige situatie en niet comfortabel, maar het zou tijdelijk zijn. Leuk dat samenwonen met je vriendin en een nieuw bed kopen. Dit hadden we ons toch wel anders voorgesteld.
Stel ze leveren echt het bed, dan kom ik uit op een levertijd van 12,5 week. Ik blijf mij er toch over verbazen dat een groot bedrijf als Beter Bed 3 maanden nodig heeft om een bed te leveren. Ik heb een vrij populaire boxspring van onder de 1000 euro, volgens mij moeten ze die wekelijks verkopen in één van de vele filialen. Dat zou dan toch nooit zo lang moeten duren?
@ Berndv: De koop ontbinden op grond van wanprestatie, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip! Overigens, ik kan toch ook ontbinden op basis van herroepingsrecht? Of kan dat alleen als ik de boxspring heb ontvangen en deze bevalt niet binnen 2 weken?
U heeft tevens gelijk dat ik geen garantie heb dat het elders beter geregeld is, maar na 3 maanden wachten ben ik eerlijk gezegd wel klaar met de beloftes van Beter Bed. En dan is het ook nog maar de vraag of Beter Bed volgende week vrijdag 17 oktober echt het bed komt bezorgen..
@ Crazyme: Beter Bed stelde voor om de boxspring met de te kleine boxen te laten staan, echter met grotere matrassen die uitstaken aan de zijkant vond ik dit geen doen. Bovendien, stel er zou iets met de te kleine, gestoffeerde boxen gebeuren in de tussentijd, dan was ik bang dat Beter Bed ze niet terug zou nemen. En hoe zit het met herroepingsrecht als je het matras wel hebt, maar niet de complete boxen? Dus om deze reden Beter Bed vriendelijk verzocht om alles op te halen.
Op dit moment slapen mijn vriendin en ik op een matras op de grond. Armoedige situatie en niet comfortabel, maar het zou tijdelijk zijn. Leuk dat samenwonen met je vriendin en een nieuw bed kopen. Dit hadden we ons toch wel anders voorgesteld.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Ik vrees van niet. Dat kan alleen bij een koop op afstand. Zoals ik uw verhaal lees heeft u het bed in de winkel gekocht, en daar geldt dat recht niet.DGNL schreef:Overigens, ik kan toch ook ontbinden op basis van herroepingsrecht? Of kan dat alleen als ik de boxspring heb ontvangen en deze bevalt niet binnen 2 weken?
Re: Lange levertijd Beter Bed
Beste Berndv, dan denk ik dat u mijn verhaal niet goed heeft gelezen. In de eerste regel geef ik duidelijk aan dat ik de boxspring heb besteld via de website van Beter Bed. Herroepingsrecht is dus zeker wel van toepassing, mijn inziens.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Mijn welgemeende excuses. U heeft dat inderdaad goed aangegeven, en ik heb er overheen gelezen. U heeft inderdaad recht op retour vanwege de wet koop op afstand.DGNL schreef:Beste Berndv, dan denk ik dat u mijn verhaal niet goed heeft gelezen. In de eerste regel geef ik duidelijk aan dat ik de boxspring heb besteld via de website van Beter Bed. Herroepingsrecht is dus zeker wel van toepassing, mijn inziens.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Geen probleem Berndv, uw meedenken wordt gewaardeerd.
Vandaag zou dan eindelijk de boxspring geleverd worden, maar helaas heeft Beter Bed mij gisteren telefonisch en per email ingelicht dat de levering van vandaag niet gehaald zou worden. Ze hebben de boxspring nog steeds niet ontvangen van leverancier en de datum is nu (voor de 4e keer) verschoven, ditmaal naar woensdag 29 oktober 2014.
De dame van Beter Bed was overigens uitzonderlijk vriendelijk, meelevend en meedenkend, hoewel ik moet zeggen dat ik tot nu toe bijna altijd vriendelijk te woord ben gestaan door Beter Bed (op 1 enkele keer na door een dame van de klantenservice die waarschijnlijk haar dag niet had) en dat ik Beter Bed ook altijd goed heb kunnen bereiken. De dame van gisteren wist mij tevens te vertellen dat annuleren geen enkel probleem zou vormen, omdat ik nu al 3 maanden wacht op mijn bed. Mijn volledige betaling (100%) zou ik dan zo snel mogelijk terugontvangen.
Al met al ben ik dus zeker te spreken over Beter Bed; duidelijke website en de klantenservice is goed te bereiken. Nu alleen nog het bed leveren, al ben ik er van overtuigd dat Beter Bed dit niet zelf in de hand heeft.
Vandaag zou dan eindelijk de boxspring geleverd worden, maar helaas heeft Beter Bed mij gisteren telefonisch en per email ingelicht dat de levering van vandaag niet gehaald zou worden. Ze hebben de boxspring nog steeds niet ontvangen van leverancier en de datum is nu (voor de 4e keer) verschoven, ditmaal naar woensdag 29 oktober 2014.
De dame van Beter Bed was overigens uitzonderlijk vriendelijk, meelevend en meedenkend, hoewel ik moet zeggen dat ik tot nu toe bijna altijd vriendelijk te woord ben gestaan door Beter Bed (op 1 enkele keer na door een dame van de klantenservice die waarschijnlijk haar dag niet had) en dat ik Beter Bed ook altijd goed heb kunnen bereiken. De dame van gisteren wist mij tevens te vertellen dat annuleren geen enkel probleem zou vormen, omdat ik nu al 3 maanden wacht op mijn bed. Mijn volledige betaling (100%) zou ik dan zo snel mogelijk terugontvangen.
Al met al ben ik dus zeker te spreken over Beter Bed; duidelijke website en de klantenservice is goed te bereiken. Nu alleen nog het bed leveren, al ben ik er van overtuigd dat Beter Bed dit niet zelf in de hand heeft.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Er is (nog) geen sprake van een wanprestatie (= tekortkoming + verzuim). Daarvoor moet TS eerst een ingebrekestelling sturen.berndv schreef:U kunt de koop ontbinden op grond van wanprestatie, (...)
Een beroep op het herroepingsrecht is uiteraard wel mogelijk.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Beter bed is bij CBW aangesloten.alfatrion schreef:Er is (nog) geen sprake van een wanprestatie (= tekortkoming + verzuim). Daarvoor moet TS eerst een ingebrekestelling sturen.berndv schreef:U kunt de koop ontbinden op grond van wanprestatie, (...)
CBW voorwaarden betreffende levertijd:
Zodra de vermoedelijke levertijd met 1 maand verstreken is, kan je de koop ontbinden. Hier is geen ingebrekestelling voor nodig.
Re: Lange levertijd Beter Bed
ik was allang naar de ikea gehuppeld. Knap dat je zoveel geduld hebt.
Re: Lange levertijd Beter Bed
@ 53078: Op dit moment heeft IKEA 3 boxsprings op haar website staan en de maximale breedte is 160cm. Wij willen graag 180cm breed, dus valt de IKEA helaas af.
@ 16again: Klopt. De dame van Beter Bed wist mij te vertellen dat een klant Beter Bed 4 weken de tijd moet geven om het bed te kunnen leveren. Als het bed na 4 weken niet geleverd is kan de klant kosteloos het contract ontbinden en zouden dus ook geen annuleringskosten betaald moeten worden.
@ 16again: Klopt. De dame van Beter Bed wist mij te vertellen dat een klant Beter Bed 4 weken de tijd moet geven om het bed te kunnen leveren. Als het bed na 4 weken niet geleverd is kan de klant kosteloos het contract ontbinden en zouden dus ook geen annuleringskosten betaald moeten worden.
Re: Lange levertijd Beter Bed
Ik hou niet van wachten. Gewoon uitzoeken en meenemen!