LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Leonievd
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2010 17:54

Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door Leonievd »

Begin augustus hebben we bij de Leen Bakker nieuwe meubels gekocht. Er zat een maandje levertijd op en 2 september zouden we ze gaan halen. Uiteindelijk konden we geen vervoer regelen en ben ik vorige week terug gegaan om te vragen of ze ook konden bezorgen. Dit was geen probleem, 2 september werd het bezorgd.

Kreeg de avond ervoor een sms dat ze tussen half 9 en half 1 zouden komen, en de ochtend zelf een sms om 10 voor 10 dat we de volgende op de lijst waren en ze om 10 uur ongeveer bij ons zouden zijn. Dit heb ik doorgestuurd naar mijn vriend, die was namelijk thuis. Ik was aan het werk. Om 10 over 10 ben ik gebeld, maar ik kon niet opnemen, want ik stond voor de klas.

Om half 11 had mijn vriend nog steeds geen bezorgers gezien (hij heeft al die tijd in de deuropening gestaan waar hij de hele straat door kan kijken), dus is hij eens gaan kijken op internet. Staat er ineens: 'De bezorger trof niemand thuis aan, klant gebeld om 10.10' Dit is ook het tijdstip dat ik gebeld ben. Ik had inderdaad op moeten nemen, dit is niet gebeurd. Had ik opgenomen had ik ze op de verkeerde deur kunnen wijzen.

Toen ik de TNT belde werd het verhaal echter nog mooier. De chauffeur bleef beweren dat hij bij ons aan de deur is geweest en dat er echt niemand thuis was. Hij had zelfs een briefje in de brievenbus gedaan. Na een telefoontje met Leen Bakker bleek ook nog dat ze ons 2 maal op willen laten draaien voor de bezorgkosten. Hier ben ik het echter niet mee eens. Ja ik heb de fout gemaakt om mijn telefoon niet op te nemen. Had ik dit gedaan had ik ze er op kunnen wijzen dat ze aan de verkeerde deur stonden.

Later heb ik nogmaals gebeld met TNT Cargo zelf. Ik kreeg een zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon. Ook hij bleef volhouden dat de bezorger aan mijn deur was geweest. Om hem te citeren 'Mijn chauffeurs rijden deze route al jaren lang, vooral in Rotterdam, ze weten precies de weg'. Toen ik hem vervolgens zei dat hij dus suggereerde dat ik loog, werd hij boos en vond hij dat ik hem woorden in de mond legde. Ook zei hij dat de chauffeurs niet voor de lol zo'n grote bestelling weer mee terug nemen, dit komen ze bij elke volgende bestelling tegen. Dit begrijp ik, maar ik zit ook niet voor de lol nog een week extra zonder meubels.
Ik heb de meneer gevraagd of hij dan aan de chauffeur kon vragen hoe mijn voordeur/straat er uit zag, aangezien hij ook een briefje in de bus had gedaan. Dit vond hij onzin, want als de chauffeur zei dat de deur blauw is en hij blijkt rood te zijn, kon ik zeggen dat ze niet bij mij geweest waren (wat ze dus ook echt niet zijn).
De meneer wenste verder niet met mij in discussie te gaan en verbrak zo de verbinding. Ik moest het maar met Leen Bakker afhandelen, terwijl ZIJ in mijn ogen de gene zijn die fout zijn.. Niet thuis = 2 x bezorgkosten betalen is logisch. Maar wij hebben aan alle voorwaarden voldaan, dus ik vind het niet fair dat wij nu voor de kosten moeten opdraaien. A.s. donderdag komen ze opnieuw, ik ben benieuwd of ze dan weer aan diezelfde deur staan als afgelopen donderdag. Ditmaal hebben ze het telefoonnummer van mijn vriend..

Wat kan ik hier nu aan doen??? Hebben we gewoon pech of?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door tennis »

Hier zijn lotgenoten, welke de zelfde slechte ervaring gemaakt hebben:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... er#p984015

skilltone

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door skilltone »

wat ik niet begrijp dat je ze jou telefoonnummer hebben gegeven, terwijl je vriend thuis is. Daarnaast denk ik dat hier sprake is, dat door onjuiste gegevens, door onduidelijk schrijven of overnemen van gegevens het niet op de juiste manier gebeurd is.

Ja, TNT kan er niks aan doen dat je niet opneemt en de juiste gegevens geeft, al is het door Leen Bakker door gegeven. Leen bakker kan niks aan doen, dat jij niet bereikbaar ben, omdat je eigen nummer heb opgegeven.

Dus je schuld ligt bij jou. Je had naast je nummer, ook kunnen controleren of de adres gegevens kloppend zijn. Heb je dat wel met je nieuwe afspraak gedaan?

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door 16again »

hij heeft al die tijd in de deuropening gestaan waar hij de hele straat door kan kijken
Hebben anderen hem gezien? Heeft hij buren ofzo gedag gezegd?
Met zo'n verklaring van buren sta je zeker sterker.
je schuld ligt bij jou. Je had naast je nummer, ook kunnen controleren of de adres gegevens kloppend zijn
Leen Bakker heeft vervoerder ingeschakeld. Indien huisadres op koopovereenkomst klopt, valt TS niets te verwijten

Leonievd
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2010 17:54

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door Leonievd »

16again schreef:
hij heeft al die tijd in de deuropening gestaan waar hij de hele straat door kan kijken
Hebben anderen hem gezien? Heeft hij buren ofzo gedag gezegd?
Met zo'n verklaring van buren sta je zeker sterker.

Volgens mij niet, naaste buren werken overdag en de rest kennen we eigenlijk niet zo goed.
je schuld ligt bij jou. Je had naast je nummer, ook kunnen controleren of de adres gegevens kloppend zijn
Leen Bakker heeft vervoerder ingeschakeld. Indien huisadres op koopovereenkomst klopt, valt TS niets te verwijten
Ik kom niet uit een ei, natuurlijk zijn de adres gegevens kloppend. Dit stond ook in het SMSje wat ik van ze kreeg. Daar staan adres gegevens en ordernummer in.
Ik had mijn nummer opgegeven omdat we het in de eerste instantie zouden gaan halen en ik niet had verwacht dat het bedrijf (wat volgens eigen zeggen al jaar in jaar uit deze route rijdt) 'ons' huis niet kon vinden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door sjoegel »

Leen bakker heeft als doelgroep mensen met niet veel geld. Sommige noemen dit Tokkies of erger nog onrendabelen, maar dat zul je van mij niet horen. Het gaat om de massa, veel verkopen, om hier nog wat aan te verdienen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Bij Leen bakker moet veel gehakt worden om iets te verdienen op die goedkope zut. Dus... veel spaanders, lees gevallen waar het niet zo soepel loopt. Gerenomeerde zaken verzorgen zelf het vervoer van hun spullen.

Dus voor een dubbeltje willen kopen kan problemen geven. Had je de meubels niet gewoon op kunnen halen ?

Leonievd
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2010 17:54

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door Leonievd »

sjoegel schreef:Leen bakker heeft als doelgroep mensen met niet veel geld. Sommige noemen dit Tokkies of erger nog onrendabelen, maar dat zul je van mij niet horen. Het gaat om de massa, veel verkopen, om hier nog wat aan te verdienen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Bij Leen bakker moet veel gehakt worden om iets te verdienen op die goedkope zut. Dus... veel spaanders, lees gevallen waar het niet zo soepel loopt. Gerenomeerde zaken verzorgen zelf het vervoer van hun spullen.

Dus voor een dubbeltje willen kopen kan problemen geven. Had je de meubels niet gewoon op kunnen halen ?
Nee, als we het zelf op hadden kunnen halen hadden we dit wel gedaan. We kregen het vervoer niet rond.
Ik wil niet voor een dubbeltje kopen, ik vind de meubels erg mooi en al helemaal niet goedkoop...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

sjoegel schreef:Leen bakker heeft als doelgroep mensen met niet veel geld. Sommige noemen dit Tokkies of erger nog onrendabelen, maar dat zul je van mij niet horen. Het gaat om de massa, veel verkopen, om hier nog wat aan te verdienen.
nou nou... dat is wel een beetje overdreven. het is net als de ikea bulk, maar om het dan meteen voor tokkies te nomen gaat wel wat ver. Ik denk dat maar weinig mensen geen enkele spullen van de ikea of leenbakker hebben staan.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door sprookje »

Nou ik heb veel meubels van beter meubel die echt wel wat kosten in ons huis staan,staat daar toch wel een lamp van leen bakker mooi te wezen aan mijn dure salon.
Het is niet omdat wij ons die dure meubels kunnen permiteren dat wij beter zijn dan de kopers bij leen bakker.
Laatst gewijzigd door sprookje op 07 sep 2010 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door crazyme »

sprookje schreef: Daarom vind ik jouw vooringenomenheid niet zo mooi sjoegel.
Ik kan geen verkeerd woord vinden in de reactie van sjoegel.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door sprookje »

Leen bakker heeft als doelgroep mensen met niet veel geld. Sommige noemen dit Tokkies of erger nog onrendabelen, maar dat zul je van mij niet horen

je hebt gelijk hoor crasyme,even te snel gelezen.

Leonievd
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2010 17:54

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door Leonievd »

crazyme schreef:
sprookje schreef: Daarom vind ik jouw vooringenomenheid niet zo mooi sjoegel.
Ik kan geen verkeerd woord vinden in de reactie van sjoegel.
Ik wel.. Zelf het niet bedoelen als Tokkies, maar het toch wél even aanhalen. Ik voel me weldegelijk aangesproken.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door poespas »

De schuld ligt absoluut bij de bezorger, je vriend was immers gewoon thuis en zij staan voor de verkeerde deur.
Dat jij de tel niet op kon nemen staat hier totaal los van, zo`n flutsmoes heb ik nog nooit gehoord.

Zij proberen jou geheel onterecht de schuld in de schoenen te schuiven.
Gewoon voor de 2e maal bezorgen ZONDER EXTRA KOSTEN.

Hun fout, dus zij lossen het maar op.

Ik zou wel contact opnemen met Leen Bakker want daar heb je tenslotte een overeenkomst mee.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wanneer mensen zich beledigd voelen door mijn opmerking bied ik daarvoor mijn welgemeende verontschuldigingen aan. :wink:

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Leen Bakker / TNT Cargo bezorging

Ongelezen bericht door mihoen »

crazyme schreef:Ik kan geen verkeerd woord vinden in de reactie van sjoegel.
ik ook niet hoor. dat iemand zich aangesproken voelt, jammer dan. bij de aldi staan ook vaak genoeg boodschappenauto's uit de wat hogere prijsklasse. en daar hoor je ook niemand over.

ik zou me bij leen bakker hoofdkantoor melden met een klacht over de bezorger. op het moment dat een bezorgorder in het plaatselijke filiaal gemaakt is, hebben zij er geen invloed meer op daar. zij controleren de beschikbaarheid van de artikelen bij het centrale magazijn en wijzen de klant op de procedure. je krijgt zelfs een blad mee, WAT JE MOET LEZEN, zodat je weet waar je aan toe bent. en als je her er niet mee eens bent, kun je het dan ter plekke annuleren als je dat wilt.

ik snap al die commotie over leen bakker niet, het is toch tnt die fout gemaakt heeft? dat leen bakker zou kunnen helpen, ja daar kan ik in komen. eigenlijk zouden zij tnt moeten aanspreken op deze vage actie. en laat tnt dan maar opdraaien voor de kosten

Gesloten