LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leuke aktie van Beter Bed

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
S|mon

Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door S|mon »

Geachte Lezers,

Op 5 juli van dit jaar heb ik na mijn scheiding en na aankoop van een huis voor mijzelf besloten om een goed bed uit te gaan zoeken. Na eerdere goede ervaringen met de Firma Beter Bed besloot ik hier weer zaken mee te gaan doen.
Meteen bij aanvang van het verkoopgesprek heb ik gevraagd
of het mogelijk was om bij hun iets te bestellen en dat bij hun in opslag te houden, totdat ik mijn huis, waarvan ik 13 augustus dit jaar mijn sleutel kreeg, verbouwd had en klaar was om het bed te ontvangen. Dit was geen probleem, mits ik een aanbetaling deed. Perfect voor mij dus.

Na een tijdje de winkel doorgegaan te zijn heb ik een order geplaatst voor 1.936,- euro Niet mals voor een simpele verkoper van 26 jaar met een minimum inkomen dacht ik zelf. En na eerder goede zaken gedaan te hebben met de firma, besloot ik het gehele bedrag van 1.936,- euro neer te leggen als aanbetaling.

Echter na een maand of 3, zonder vooraf bericht te ontvangen stonden de bezorgers, met de complete order bij mij voor de dicht deur. Na contact met de winkel is besloten de artikelen mee terug te nemen en weer in opslag te plaatsen omdat er waarschijnlijk een foutje bij hun gemaakt was. Geen probleem tot dusver.

Maar in November kreeg ik een brief van de firma over de afroep order, en wat de bedoeling nu eigenlijk was. Na telefonisch contact met ene mevr. van Deinem van de customer service is toen besloten de order van afroep te halen en z.s.m. te leveren, aangezien ik voorzag mijn verbouwing van de slaapkamer tegen die tijd ( twee á drie weken later volgens deze mevrouw en hun eigen voorwaarden) klaar te hebben. Maar toen ik 12 december (twee weken na het telefoontje) nog geen afspraken kaartje ontvangen te hebben met de firma belde, bleek het waarschijnlijk pas half januari, begin februari geleverd te kunnen worden, omdat de order pas januari compleet zou zijn.
Nadat ik uit had gelegd dat de order al compleet was geweest, werd mij doodleuk verteld dat het wel vaker voorkomt dat delen van een afroep order aan klanten verkocht wordt, en dat de afroep order dan gewoon opgeschoven wordt. Letterlijk onder het mom van: "Wij hebben lang genoeg op u gewacht, nu wacht u maar op ons." Ook werd mij verteld dat het niet gebruikelijk is dat een order daadwerkelijk achteruit gezet wordt, en dat ik mij niet speciaal hoefde te voelen omdat ik toevallig het gehele bedrag van de order al had betaald. Terwijl op hun eigen website duidelijk vermeld staat dat ze evt. GRATIS EEN JAAR LANG UW ORDER IN OPSLAG HOUDEN BIJ BV. VERBOUWING OF VERHUIZING, TOT Ú ERAAN TOE BENT OM DE ARTIKELEN TE ONTVANGEN.
Toen ik enige meningsverschillen verder mijn geld terug eiste, en de order wilde annuleren, werd eerst zelfs gedaan of dit niet mogelijk was, en na enig aandringen zou ik dan wel een annulerings formulier krijgen, maar liep ik een groot risico om 30 tot 50% van het bedrag gewoon niet terug te krijgen, en dat dat aan de firma was om te beoordelen.

Nu werk ik zelf in de detailhandel, en volgens mij is het doorverkopen van mijn "in opslag" zijnde artikeln zelfs een vorm van diefstal, en zou zo'n firma i.p.v. mij te gewoon 2 maanden te laten wachten, een gelijkwaardig of beter alternatief moeten bieden. Dit is dus niet aan de orde. Er wordt gewoon gezegd dat ik maar geduld moet hebben en dat ik ergens anders toch niet voor de kerst een bed kan krijgen.

Nu is mijn vraag: Kan de firma zomaar ruim 900,- euro van mij afpakken, terwijl ze geen van hun afspraken nakomen, en mij op deze manier behandelt hebben?

Met vriendelijke groet,

Simon

chantal

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door chantal »

simon, het ligt er aan of ze aangesloten zijn bij het CBW of niet
Zijn ze aangesloten kan je direkt annuleren, want ze leveren later dan 4 weken na de afgesproken datum, Dit kan dan zonder kosten.

Zijn ze niet aangesloten dan weet ik niet wat de wet hierover zegt

succes ermee!

groetjes chantal

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

Als ik je verhaal lees heb je alle recht om de order te ontbinden ipv annuleren, en hierbij heb je recht op je volledige aankoopbedrag retour.

Probleem kan hooguit zijn:
wat heb je zwart op wit, en wat waren telefonische afspraken.

Ik raad aan altijd alles zoveel mogelijk schriftelijk te doen, en eventuele telefoongesprekken ook nog schriftelijk te bevestigen.

Realiseer je je overigens welk risico je loop bij volledige vooruitbetaling als de leverancier failliet gaat?

S|mon

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door S|mon »

Schriftelijk is al moeilijk, als je om een annulerings formulier per fax vraagt, sturen ze wel éé'n, maar ze sturen geen faxnummer om het te retouneren. En om bij "Beter Bed" iemand aan de lijn te krijgen die echt iets kan beslissen, lijkt onmogelijk.
We wachten af.

dave

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door dave »

hoi simon,

ik kan alleen zeggen dat een handtekening per fax gewoon niet rechtsgeldig is, dat zou jij als verkoper toch ook kunnen weten!
Tip ga naar het filiaal waar je gekocht hebt naar de filiaalmanager, daar zeg je niets over.
Dat is toch je aanspreekpunt, eerder ook al de gene die je bij de verkoop geholpen heeft!
succes

S|mon

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door S|mon »

Klinkt goed, maar er staat niets over de winkel doordat die niets doet, die schuift alles af naar het Hoofdkantoor, en wil/kan zelfs helemaal niets doen, zelfs niet bemiddelen naar eigen zeggen.
Dus succes heb ik wel nodig.
En ja, ik wist die dingen al, maar dat gaat bij "Beter Bed" niet op dus, zoals dat wel zou moeten.

frankie

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door frankie »

je kan even kijken op pagina 2 van het meubelforum voor mijn ervaringen met beter bed. (reacties op het item van mevrouw dambacher) bellen en schrijven met beter bed is nutteloos evenals naar het filiaal gaan. dat is inderdaad degene waarmee je de koop heb gesloten maar deze mag verder niets doen van het hoofdkantoor. Hoewel het nutteloos is, schrijf wel, dan sta je later sterker bij het cbw. Geeft overigens een leuk tintje aan je probleem, om de brieven van beter bed kun je je kostelijk vermaken. Je zou bijna denken dat ze door een belg geschreven worden, maar dat is waarschijnlijk een belediging voor de belgen. mijn geschil komt nog voor bij het cbw. tip lees goed de voorwaarden. er is een groot verschil tussen annuleren en de overeenkomst opzeggen van rechtswege. Alleen beter bed begrijpt dit niet, maar ik neem aan het cbw wel.

S|mon

Re: Leuke aktie van Beter Bed

Ongelezen bericht door S|mon »

Ik zal heel eerlijk zijn, op koopzondag (14-12) trof ik in het filiaal van beter bed Leeuwarden waarschijnlijk per toeval toen ik een klachtenbrief kwam brengen, hun rayonleider Noord Nederland tegen. Deze was WEL bereid te praten en luisteren, en na een lang gesprek en veel begrip van zijn kant werd mij beloofd om voor kerst, mijn bed (alleen met evt. tijdelijk andere matrassen) maar dus wel het gewilde ledikant te leveren, zelf met (zonder daar om te vragen) een compensatie van 250,- euro. Mocht dit niet lukken, dan zou ik mijn geld terug krijgen.
Ik moet eerlijk zijn, eerst zien, dan geloven.
Maar deze man leek mij in ieder geval wel bereid iets voor klanten te willen doen.
Ik hou jullie op de hoogte, er is namelijk toegezegd al de volgende dag te reageren, met een oplossing.

Duimen maar!!!!!!!!!

Gesloten