Mijn moeder, 81 jaar, koopt bij Sanders Meubelstad in Zwolle een nieuw bankstel, een kast en een tv-meubel voor een totaalbedrag van € 4.700,=.
Deze meubels zijn voor haar nieuwe huis.
Op 15 oktober worden ze geleverd in haar nieuwe huis. Door 2 man wordt 1 bank, die ingepakt en wel op zijn kant op een hondje staat, binnen gereden. De oudste man hangt over de bank en zegt: eerst knaken mevrouwtje anders halen we de rest niet uit de wagen.
Mijn moeder verbaasd dat ze al moet betalen voordat ze de spullen heeft gezien. Hebben ze dat niet aan u verteld dan dat dat bij ons normaal is, vroeg de jongste man. Nee zijn mijn moeder, dat wist ik niet. Maar goed ik betaal wel. Mijn moeder pint en ze moest een brief ondertekenen. Waar is dat voor, vraagt ze. Gewoon tekenen mevrouw, dat is maar een formaliteit.
Mijn moeder tekent braaf.
Even later komt haar schoonzoon binnen. Jeetje wat is er met die bank gebeurt die hier in de hoek staat. Een hele deuk erin.
We hebben gelijk foto's gemaakt en een melding gemaakt. Maandag belde Jolanda van de klantenservice. Maandag 2 november wordt de bank opgehaald en gaan we hem even maken. U bent dan wel een paar weken de bank kwijt. Zo werd gezegd.
Ik, haar dochter, is het daar niet mee eens. Mijn moeder heeft een nieuwe bank gekocht en geen sloop of showroommodel en eist een nieuw bankstel zoals afgesproken op de dag van de koop.
De reacties die terug komen via de mail en telefoon is allemaal hetzelfde.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mail wil ik u als volgt informeren.
Wij begrijpen dat het heel vervelend is voor uw moeder echter hebben wij het recht om te herstellen. Zie artikel 15 lid 1 van de CBW-voorwaarden als uit rtikel 7:21 lid 1 BW, in relatie met artikel 7:22 leden 1 en 2 BW.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jolanda van Nooij
Klantenservice Sanders Meubelstad
Ik ben heel boos. Mijn moeder van 81 jaar is gewoon in de maling genomen. Als de bank even had gestaan en er was dan schade dan snap ik de mail. Maar in dit stadium toch niet?
Mijn moeder heeft toch een nieuwe goede en hele bank gekocht? Ze hebben gewoon een bank met schade neergezet, mijn moeder laten betalen en zijn weg gegaan. Maar mijn moeder kan het slikken en anders kan ze stikken.
Ik ben enorm boos. Hoe neem je een oude dame in de maling.
Vanmiddag heb ik de verkoper in Zwolle gebeld. Hij reageerde heel erg verbaast en zou er achteraan gaan en mij gelijk terug bellen.
Hij heeft niet meer gebeld. Misschien belt hij morgen nog?
Zo gaat men bij Sanders Meubelstad met klanten om. Geld is binnen dus kunnen we ze nu laten stikken.
Zou de media belangstelling hebben voor dit verhaal? Kanniewaarzijn of Radar?
We werden leuk en goed geholpen in Zwolle en we hadden alle vertrouwen. Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal gebakken lucht is geweest.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levering van bank met schade
Re: Levering van bank met schade
Maar wat is dan het alternatief? Als uw moeder de bank had geweigerd vanwege schade, had ze ook niet dezelfde dag een nieuwe bank gekregen. Dit soort dingen zijn nou eenmaal vaak niet uit magazijn leverbaar. Het maakt dus weinig uit of uw moeder moet wachten op de reparatie van deze bank, of op een andere bank.
-
Het punt is natuurlijk dat er een bank met schade is geleverd ; ik lees toch best wel vaak hier dat het geleverde product niet voldoet aan het uitgezochte product.
Dat is toch wel zeer kwalijk, vind ik.
Je verheugt je op de nieuwe bank (kast en tv meubel) , betaalt daar een fors bedrag voor en de bank moet weer worden weggehaald en " gerepareerd " en weer zit je tig weken zonder bank. Hoe is dit dan te voorkomen?
Dat is toch wel zeer kwalijk, vind ik.
Je verheugt je op de nieuwe bank (kast en tv meubel) , betaalt daar een fors bedrag voor en de bank moet weer worden weggehaald en " gerepareerd " en weer zit je tig weken zonder bank. Hoe is dit dan te voorkomen?
Daar gaat het niet om Jefdus. Het gaat erom dat er een beschadigde bank is geleverd en dat ze niet welwillend zijn om een nieuwe te leveren. Schijnbaar denken ze dat mijn moeder van 81 jaar aan het karate is geweest en dat zij de bank heeft kapot gemaakt. Ook als het nieuw te leveren bankje 12 weken duurt dan wil ze nog die nieuwe bank waar ze voor heeft betaald.
Formeel staan ze in hun recht. Dat kunt u niet fijn vinden maar het is zo. Wanneer u dit los kan zien van uw situatie moet u begrijpen dat niet elk bankstel waar een krasje op zit de container in gaat.
Een kras op een nieuwe auto wordt ook hersteld.
Maar wat ik nog kwalijker vind :
Een kras op een nieuwe auto wordt ook hersteld.
Maar wat ik nog kwalijker vind :
Ik hoop dat dit niet letterlijk zo gezegd is ???oudste man hangt over de bank en zegt: eerst knaken mevrouwtje anders halen we de rest niet uit de wagen.
Walgelijk , deze man zou per direct ontslagen moeten worden !!.Maryvdijk schreef:. De oudste man hangt over de bank en zegt: eerst knaken mevrouwtje anders halen we de rest niet uit de wagen.
Ik hoop voor hem dat de directie dit niet leest....., anders is het voor hem einde verhaal.
Zou me niet verbazen als de directie juist intern het tot beleid maakt om zoveel mogelijk al betaald te krijgen, terwijl het spul nog in de vrachtwagen staat.hawkwind schreef:Ik hoop voor hem dat de directie dit niet leest....., anders is het voor hem einde verhaal.