LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering wehkamp

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
joycevn
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:02

Levering wehkamp

Ongelezen bericht door joycevn »

Op 6 november 2010 tijdens de kortingdagen bestelde wij een boxspring bed op wehkamp.nl.
De levertijd stond toen op 3 weken. Na 3 weken netjes wachten blijft de levertijd nu staan op 2 weken.
Inmiddels hebben wij al 4 e-mailtjes gestuurd met de vraag wanneer het bed nu echt komt. Hierop komt al 4x alleen het onderstaande automatische e-mailtje terug:

Helaas hebben wij het door u bestelde artikel nog niet op voorraad. Op onze website melden wij de verwachte levertijden die we van de leveranciers doorkrijgen. Om verschillende redenen kan het voorkomen dat de artikelen ons toch niet binnen de gestelde termijn geleverd worden. Uiteraard doen wij voortdurend ons best om de bestelling binnen de afgesproken termijn af te leveren. Onze excuses voor het ongemak.
Voor de actuele status van uw bestelling kunt u op Mijn wehkamp.nl kijken. Klik hiervoor op de volgende link: https://www.wehkamp.nl/MijnWehkamp/Mijn ... ingen.aspx
Mocht u nog geen Mijn wehkamp.nl account hebben, dan kunt u er via de volgende link een aanmaken: https://www.wehkamp.nl/Klantgegevens/Op ... count.aspx
Wellicht kunt u op onze website alsnog een andere keus maken uit ons assortiment. Klik op de volgende link om direct naar onze website te gaan: http://www.wehkamp.nl/Default.aspx

Met vriendelijke groet,

Ellen Boone
Klantenservice wehkamp.nl
http://www.wehkamp.nl

Daar heb je dus nog geen antwoord aan, dus maar de klantenservice gebeld.
Waarom ze dit klantenservice noemen bij de wehkamp snap ik werkelijk waar echt niet na dit telefoongesprek.
Mevrouw de Wit nam de telefoon aan en weigerde een oplossing aan te bieden.
Het zou erg netjes zijn geweest als zij mij liet uitpraten maar ook daarvan was geen sprake.
Het lijkt mij dat Wehkamp nu met een oplossing dient te komen.
Bijvoorbeeld een vergelijkbaar boxspring bed voor dezelfde prijs van de site die WEL geleverd kan worden.
Ook snap ik niet dat wanneer de bedden niet op voorraad zijn waarom zij dan wel aangeboden worden op internet.
Is het misschien zo dat ze deze bedden niet voor de kortingsprijs kunnen leveren??? Kortom een hele slechte zaak... Wehkamp.nl

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het lijkt erop dat zij deze bedden niet op voorraad hebben maar ze pas bij een 3e bestellen als iemand zo`n bed bij hen besteld.
In dat geval zijn zij afhankelijk van derden.

De vraag is of ze uberhaupt wel het soort bed dat jij wilt op voorraad hebben. Zo niet dan schiet je er denk ik weinig mee op om een andere uit te kiezen.

Je zult of moeten wachten of de bestelling moet cancelen.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

joycevn
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:02

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door joycevn »

Geachte heer Pieters,

Zojuist heb ik mijn klantgegevens aan u verzonden.
Wij hopen dat u met een passende oplossing zal komen.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Bij mij stond er een levertijd verwacht van 6 weken.
binnen 2 weken had ik het in huis

Dit is toch logisch dat ze soms niet alles direct kunnen leveren.
De fabriek kan ook toevallig een paar onderdelen niet kunnen maken etc.

Misschien ben ik wel te geduldig. Maar dit is toch prima.
Je kan altijd nog annuleren :!:

joycevn
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:02

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door joycevn »

Tiepmiep,

U heeft veel geluk gehad dat het bij u wel snel binnen was.
Heeft u bovenstaande klacht wel goed doorgelezen?
De wachttijd was 3 weken, nu is dat al uitgelopen naar 6 weken :o
Ik vind dat wij ook erg geduldig zijn maar na 6 weken wachten is het toch niet meer een kwestie van geduld.
Ik kan u verzekeren dat 6 weken op een luchtbed slapen niet echt fijn is.
Als er een onderdeel mist of er geen voorraad is dient de wehkamp nog altijd de klant in te lichten mevrouw tiepmiep.
Annuleren? Echt niet! Wij willen een boxspring bed voor de speciale prijs die is beloofd tijdens de kortingsdagen.

joycevn
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:02

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door joycevn »

Nog even een update over deze situatie.
Wij hebben een e-mail gehad van de heer Pieters die zijn hulp aanbood om te bemiddelen in deze zaak.
Hierna is er vervolgens nog steeds niks aan gedaan en staat de levertijd nog steeds op nog maar weer eens 2 weken.
A.s. zaterdag 25 december zijn wij dus al 7 weken op ons bed aan het wachten!!
Tot mijn allergrootste verbazing staat dit bed nu op de website met een levertijd van 1 week! :o
Ongelofelijk...

joycevn
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:02

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door joycevn »

Vandaag een e-mail gekregen dat het bed EINDELIJK op voorraad is gekomen!
Kijk ik op "mijn bestelling" heeft de Wehkamp doodleuk mijn kortingsprijs geannuleerd en moet ik nu 60 euro meer betalen!
Dit kan echt niet! Hier heb ik NOOIT mijn toestemming voor gegeven!!!
:cry:

MAXIEM

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door MAXIEM »

joycevn

In feite is de koopprijs de prijs, wil deze fraaie firma meer, dan kun je uiteraard de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden.

Maxiem.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door 16again »

heeft de Wehkamp doodleuk mijn kortingsprijs geannuleerd en moet ik nu 60 euro meer betalen!
Dat kan echt niet! Wehkamp dient gewoon voor overeengekomen prijs te leveren.

Uit de voorwaarden:
Art9.3
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
wil deze fraaie firma meer, dan kun je uiteraard de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden.
Gezien de wet koop op afstand kan dat altijd als product niet geleverd is.

joycevn
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:02

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door joycevn »

Geachte heer Pieters,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij willen dit bed alleen ontvangen voor de prijs waarvoor wij deze besteld hebben, dit is 499,00.
Sinds gisteren is zonder onze toestemming de prijs gewijzigd.

Vandaag om 14:00 heb ik de klantenservice gebeld om te vragen waarom de prijs veranderd is.
Mevrouw antwoordde dat het bed nu van een andere leverancier komt.
Waarop ik vroeg om de factuur alstublieft aan te passen.
Dit kon niet volgens mevrouw en ik moest maar naar de klantenservice bellen na ontvangst.
Dat slaat natuurlijk nergens op, voor 20ct per minuut verwacht je wel meer dan zo'n antwoord.
Uiteindelijk vroeg ik naar u en werd de verbinding gewoon verbroken door mevrouw.
Ik vind dit erg asociaal, snappen zij niet dat dit voor wehkamp.nl gezichtsverlies is?

Als dit bed geleverd word nemen wij deze dus alleen in ontvangst mits er de correcte factuur bij zit.
Zoniet dan zullen wij het bed niet afnemen.

jeda24
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:40

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door jeda24 »

ook ik heb met de kortingsdagen iets besteld bij wehkamp, een laptop en wel op 27 september 2011. levertijd 1 week. na 1 week wachten en nog niks gehad of gehoord te hebben, maar een mail gestuurd. standaard reactie terug. op de site stond ondertussen levertijd 3-5 dagen. Nu zijn we de 10e van oktober, en ik heb nog niks ontvangen en gehoord. maar weer bellen. antwoord: helaas kan ik niks voor u doen,bladiebladiebla... op de site is de levertijd nu veranderd in 2-3 dagen. dus ze kunnen de site wel aanpassen naar levertijdenn die naar mijn weten niet haalbaar zijn (of misschien wel als je de normale prijs betaald???) maar een laptop leveren aan een klant die al 2 week wacht, ho maar. ik heb ook al een klacht ingediend bij consuwijzer, ben benieuwd wat zij hier op zeggen. ik vind dit een zeer slechte zaak van wehkamp, als je niks kunt leveren zet dat dan op de website, ipv de levertijd te verkorten!!!!!!!!!

ChristelDamen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2011 01:53

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door ChristelDamen »

laat me raden het gaat om de larvik boxpring ;) Wehkamp faalt de laatste tijd eenorm!

stofzuigertje

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De levertijd is niet de voorraad van de winkel maar meestal de voorraad opgave en levertijd bij fabriek of groothandel die het nog moet leveren!

Ook deze winkel verkoopt erg veel van importeur rechtstreeks naar klant dus het is een opgave van deze importeur en diverse winkels hebben voor hetzelfde product dezelfde levertijden!

Als je zekerheid wilt koop je bij Ikea, daar staat de huidige voorraad van 1 uur terug online te lezen.
Dan weet je hoeveel er nog is en de verwachting voor komende uren.
Dan zie je of ze het hebben, kun je proef liggen op bedden en gelijk meenemen!

Ook dure speciaalzaken leveren zo vanaf importeur dus goedkope of dure winkel hoeft wat klachten betreft niets uit te maken.
Alleen als ze het zelf in voorraad hebben heb je zekerheid!

jeda24
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:40

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door jeda24 »

ik zal eens kijken of ze bij Ikea ook laptops verkopen.... :lol: want daar ging het om.

maar het grappige is dat ik dus 2 week niks hoor van Wehkamp, en ik plaats een reactie op Radar, en voila! een mailtje dat de levertijd weer is teruggezet naar een week! Dus ik ben weer terug bij af :evil:

gelukkig heb ik de laptop niet nodig voor mijn opleiding die begint in november.... :x sarcasmesarcasme.
met een beetje geluk heb ik 'm over 3 week wel binnen zucht

stofzuigertje

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een laptop kun je het beste bij een kleine winkel kopen uit voorraad.
Geen transport risico en als ze zelf kunnen herstellen is dat ook nog sneller.

Als ik hier boven kijk zie ik Meubels en dat jij een Laptop bij Wehkamp hier tussen zet dan krijg je die Ikea computers... die ze niet verkopen!

jeda24
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:40

Re: Levering wehkamp

Ongelezen bericht door jeda24 »

Deze laptop was in de aanbieding, 150e goedkoper dan waar maar ook. vandaar dat ze niet leveren.

Gesloten