L.S.
Op 16 -06-2006 heb ik een bed en 3 poefjes besteld bij de Zuidersterin in Capelle a/d/ IJssel. Het bed werd helaas te laat geleverd op 25-09-2006, waarbij ik een korting heb gekregen van 83,44 euro over het bedrag van het bed (1425,56 euro incl. btw en bezorgkosten) ivm de te late levering. Dit staat ook op de afleverbon die toen is meegeleverd. De poefjes zouden later bezorgd worden, want die waren nog niet binnen van de leverancier. Na het inelkaar zetten van het bed bleken zowel de hoezen als de skirting niet geleverd, hierover heb ik contact opgenomen en dit is genoteerd. Op 30-10-2006 zouden zowel de hoezen als de skirting als de 3 poefjes van 40x40cm geleverd worden. Toen heb ik opnieuw een vrije dag genomen van mijn werk en werd sóchtends vroeg gebeld door de expeditie dat de poefjes niet bij de levering zouden zitten, deze bleken toch niet binnen te zijn. Ik werd echter verrast toen rond het middaguur 2 poefjes werden geleverd en alleen de skirting van mijn bed. Vervolgens kwam ik er bij het uitpakken van de poefjes erachter dat de maat niet klopte namelijk er was 50x50cm, terwijl de bestelling ging om 3 poefjes van 40x40. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de Zuiderster en dit gemeld. Op 14 november 2006 kreeg ik een brief dat de verkeerde poefjes waren besteld en dat de leverancier een aantal weken nodig had om dit te corrigeren. Op 14 -04-2007!!! kreeg ik eindelijk de brief dat nu alles binnen was en er stond een leveringsdatum voor maandag 18 juni a.s.
Zou het dan toch nog goed komen na minstens 20 telefoontjes en letterlijk als klant te woord gestaan worden door een dame van de klantenservice die zegt:"Ik heb vrijdag niet gewerkt, ik heb u niet beloofd de leverancier te bellen (op maandag) en ik ga dat ook niet doen", en dat terwijl mij de vrijdag ervoor gevraagd werd om op maandag opnieuw te bellen omdat de leverancier op vrijdagmiddag niet meer te bereiken was.
Ik heb bij navraag nog wel wat korting gekregen, 128,39 op totaal van 1668,85, dus nog geen 8%.
Vandaag zou de nalevering plaatsvinden van de 3 poefjes (40x40) en de ontbrekende hoezen zoals hieronder beschreven.
Helaas mocht het weer niet lukken om de bestelling juist te leveren.
De chauffeur had 3 ingepakte poefjes bij zich van 40x40, maar slechts 8 pootjes ipv 12..
Verder zouden de hoezen worden nageleverd, maar bleken niet de hoezen aanwezig, maar een skirting. De skirting van het bed had ik al reeds eerder nageleverd gekregen. De chauffeur wist van niets, maar wilde wel graag de openstaande 45,00 euro afrekenen. Dit heb ik ook betaald.
Tevens heb ik de chauffeur gevraagd om op de bon te schrijven hetgeen niet in orde was, maar kreeg het antwoord dat dit niet nodig was, hij zou gaan bellen melde hij mij.
Direct na zijn vertrek heb ik de klantenservice gebeld aangegeven wat er mis was gegaan. Zij zou een en ander navragen en mij terug bellen.
Vervolgens moest ik voor een boodschap weg en zou later de poefjes uitpakken....
Toen ik thuiskwam heb ik de poefjes en de pootjes uitgepakt en kwam tot de ontdekking dat 1 poefje met de verkeerde stof bekleed was (velours donkerbruin ipv forest bruin zoals bed en overige 2 poefjes), verder bleken 4 pootjes beschadigd. Dit kon ik helaas niet meer melden aan de klantenservice omdat deze na 16.00 niet meer te bereiken is.
Al met al een heel verhaal met veel ergernis, ik ben nu een jaar verder en nog is mijn bestelling niet compleet, daar baal ik van, want verder ben ik over het bed op zich best tevreden.
Mijn vraag is of ik juridisch iets kan beginnen tegen dit bedrijf, want al die vrije dagen, telefoontjes (bel het hoofdkantoor en de lijn wordt verbroken..)en de enorme ergernis loopt bij mij de spuigaten uit.
Ik heb op dit forum gezien dat er meerdere slechte ervaringen zijn met de Zuiderster, misschien kan iemand mij op weg helpen.
mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leveringsperikelen en slechte service Zuiderster
Re: Leveringsperikelen en slechte service Zuiderster
Zodra je een korting accepteert als goedmaker voor te late levering, kan je niet meer over die vertraging klagen. Dat is dan "afgekocht."
Zodra nieuwe afspraken betreffende levertijdstippen weer niet worden nagekomen heb je pas weer recht tot klagen
Zodra nieuwe afspraken betreffende levertijdstippen weer niet worden nagekomen heb je pas weer recht tot klagen