LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lorem

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
patje0255

Re: Koop niet bij Woonsquare Poppeliers

Ongelezen bericht door patje0255 »

Ach hier kan ik over mee praten...

Ben al bijna 1 jaar bezig om mijn geld terug te krijgen. Heb al 1x een bankstel geruild gekregen maar deze is ook niet goed. Er komt nu deze maand een rechtszaak aan.

witte angora

Re: lorem

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor iedereen die ditzelfde is overkomen ( staan nogal wat fora over Woonsquare Poppeliers) op internet
Als iedereen nou eens op fora op internet ging kijken vóórdat er gekocht wordt, zullen dit soort zaken geen klanten overhouden, en vanzelf ophouden te bestaan.

Lijkt me veel zinvoller dan allerlei nutteloze achteraf-zullen-we-ze-wel-even-pakken-acties op touw zetten. Hoe goed dit ook bedoeld is.

Hoe was het ook al weer? 'Berouw komt na de zonde?' Wel, spijt komt na de aankoop. Leer de mensen dus vóórdat ze gaan kopen informatie over een bedrijf in te winnen, en er zullen een hele hoop miskopen voorkomen worden.

Verder wens ik je veel s6 met je strijd. :D

WA

patje0255

t is maar wat je net leest op internet.

Wat ik dan tegenkwam ging dan weer voornamelijk over de levertijd.. mijn bankstel is netjes op tijd geleverd... later kwam ik dan meer klachten tegen over de bankstellen zelf..

Als bedrijf zijnde en dan nog wel met het CBW logo... mag je toch iets van verwachten. Deze verdiend t logo zeker niet.

Ook als je geen logo hebt.. dien je je aan de regels te houden. dit is non conformiteit.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

patje0255 schreef:t is maar wat je net leest op internet.

Wat ik dan tegenkwam ging dan weer voornamelijk over de levertijd.. mijn bankstel is netjes op tijd geleverd... later kwam ik dan meer klachten tegen over de bankstellen zelf..

Als bedrijf zijnde en dan nog wel met het CBW logo... mag je toch iets van verwachten. Deze verdiend t logo zeker niet.

Ook als je geen logo hebt.. dien je je aan de regels te houden. dit is non conformiteit.
Waarom dan een rechtzaak ? Wanneer ze het CBW logo hebben zijn ze erkend door het CBW en kun je naar de geschillencommissie. Veel eenvoudiger en goedkoper !

patje0255

Omdat ze vinden dat zij de bank in PERFECTE staat geleverd hebben, wat dus niet zo is.. (op de afleverbon hebben de mannen vd vrachtwagen nog erop gezet wat er mankeerd!)
En ik ben via de gemeente doorverwezen naar een advocaat en die heeft t ook niet gehad over eerst naar een geschillencommisie..

de dagvaarding is deze week.. dus we zullen zien

crazyme

Dan zal de rechter jullie wel doorverwijzen.

Een advocaat heb je voor een procedure voor de geschillencommissie niet nodig, mogelijk een beetje opportuun van die advocaat.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Dan zal de rechter jullie wel doorverwijzen
Waarom zou die?
Wettelijk gezien kan je altijd naar de rechter stappen, als consument is de gang naar geschillencommissie voor aangesloten winkels gewoon een extra keuze.

De rechter vindt het allleen minder leuk als de zaak al eerder bij geschillencommissie inhoudelijk is behandeld, dat is hier niet het geval

crazyme

16again schreef:
Dan zal de rechter jullie wel doorverwijzen
Waarom zou die?
Het is de praktijk. Alleen wanneer beide partijen afzien van behandeling door de geschillencommissie zal de rechter de zaak behandelen.

Het is ook de meest verstandige oplossing. In het leven geroepen door de consumentenbond, juist om de langdurige en kostbare gang naar de rechter te voorkomen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Alleen wanneer beide partijen afzien van behandeling door de geschillencommissie...
Zoals ik art 19.4. van de CBW voorwaarden lees, bepaalt de consument of een kwestie uiteindelijk bij geschillencommissie of de rechter belandt.
Het is ook de meest verstandige oplossing
Dat verschilt per geval!
Zie bijvoorbeeld LJN BH2899: waar de geschillencommissie gewoon star zou vasthouden aan CBW voorwaarden, en 30% annuleringskosten zou toekennen, oordeelde de rechter dat de keukenwinkel daadwerkelijk geleden schade moest aantonen. De winkel liet dit na, en trok hierdoor aan kortste eind!

Soms kun je niet eens meer naar de geschillencommissie, (niet ontvankelijk) als bijvoorbeeld het probleem al langer dan 3 maanden speelt.

crazyme

16again schreef: Soms kun je niet eens meer naar de geschillencommissie, (niet ontvankelijk) als bijvoorbeeld het probleem al langer dan 3 maanden speelt.
Dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Gesloten