LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] matraslengte electrische boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
tuanbesar

matraslengte electrische boxspring

Ongelezen bericht door tuanbesar »

Wij hebben pas een electrische boxspring gekocht. Om het meteen goed te doen hebben we een lengte van 2.20m genomen. In praktijk blijkt het bed inderdaad 2.2m te zijn maar het matras maar 2.15m.

Dit heeft volgens de leverancier te maken met de ruimte die nodig is tussen de matras en het hoofdbord ivm het op en neer gaan van het bed (anders schuurt het).
Die uitleg begrijp ik wel maar:
1. Gaat men altijd uit van bedlengte en niet van slaaplengte?
2. Is er een bepaalde marge die door de fabrikant gebruikt wordt? Deze 5cm verschil lijkt mij wat veel en het ziet er ook uit als een behoorlijk gat.

Ik hoop dat iemand antwoord heeft.

tennis

Re: matraslengte electrische boxspring

Ongelezen bericht door tennis »

Het is juist, wat de leverancier zegt.
Kijk eens hier:
Lengte en breedte
De standaardlengte van moderne matrassen is 200 tot 220 cm. Bijvoorbeeld: als je 1.85 m lang bent, is 210 cm al aan te raden. Er moet immers ruimte zijn voor je kussen en als je een verstelbaar hoofdeinde hebt, wordt het bed anders al snel te kort. Anderzijds is de beschikbare ruimte voor het bed in je slaapkamer bepalend voor de maat die je kiest. De matraslengte is namelijk altijd korter dan de ledikantlengte: de ombouw zelf neemt ook centimeters in beslag!Eenpersoonsbedden zijn meestal negentig cm breed. Tweepersoonsbedden zijn er vanaf 120 cm. Deze worden ook wel ‘twijfelaar’ genoemd. De meeste bedden zijn echter breder. Extra brede bedden zijn er vanaf 180 cm tot maar liefst 220 cm ‘king size’.

Bron:
vtwonen

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Een matras wordt altijd een paar centimeter kleiner gemaakt. Dat is juist.

tuanbesar

Ongelezen bericht door tuanbesar »

Bedankt voor de reacties. Ik had al zo'n vermoeden maar ik vond die 5cm zo veel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is niet alleen om het schuren te voorkomen, maar aan het voeteneind moet er ook nog wat ruimte zijn voor je dekbed, als je dat tenminste een stukje onder je matras stopt. En zeker een vier-seizoenen dekbed kan behoorlijk dik zijn.

Gesloten