LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meubels van Rofra Home

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jogeo

meubels van Rofra Home

Ongelezen bericht door jogeo »

Schaf NOOIT iets aan bij RofraHome, tenzij je het direct meeneemt uit de winkel want de kwaliteit die je geleverd krijgt is in de verste verte niet dezelfde als die je in de showroom hebt gezien.

Op 13 maart j.l. hebben wij bij Rofra een eettafel, 6 eetkamerstoelen en een salontafel gekocht. Voor een totale prijs van Euro 3.700. De meubels zouden eind april geleverd worden. Dat werd plots 1 april !?!?!?! Doordat wij thuis nog verbouwden hebben wij dit verplaatst naar 15 april. De meubels werden binnengebracht en leken op het oog prima behalve dat mijn dochter direct een splinter van het tafelblad in haar hand kreeg. Dit direct gemeld aan de chauffeurs die al in de auto zaten. Zij zouden dit doorgeven. Daar hebben we nooit meer iets over gehoord. Al snel bleken er zich veel meer ongelakte en ruwe delen aan de meubels te bevinden. Daarbij sloot de la van de salontafel niet soepel en aan de leren bekleding met nagels van de eetstoelen zag je bij een stoel duidelijk dat de nagels er eerst verkeerd ingeslagen waren. Daarbij was de eettafel instabiel.

Schadeformulier opgestuurd. Bellen, bellen en nog eens bellen. Uiteindelijk kregen we te horen dat er niemand langs kon komen en dat we foto's van de beschadigingen moesten mailen. Hebben we gedaan en natuurlijk hoorden wij niets meer. Weer bellen, bellen. Ze zouden de meubels komen ophalen zodat de directie ze kon beoordelen. Ons inziens waren de 50 gemailde foto's (we hadden er wel 100 kunnen maken, zoveel beschadigingen) toch duidelijk genoeg. Weer niets horen natuurlijk dus er zelf weer achteraan. De meubels werden uiteindelijk 2 juni opgehaald en zouden 24 juni weer teruggebracht worden. (Wettelijk staat daar een termijn van 2 weken voor.) Omdat we inmiddels op internet gekeken hebben naar andere ervaringen met Rofra en onze eigen ervaringen, vertrouwden we niet echt op een goede afloop. De dag voor de terugbezorging nog gebeld met Rofra. Diverse malen natuurlijk, dat lukt nooit in EEN keer en de heer Slot krijg je al helemaal nooit aan de lijn! Maar de heer Gerritsen garandeerde ons dat het er nu 'piekfijn en perfect" uitzag en dat we "versteld" zouden staan. Dat het de 1e keer een kwestie was van: "Waar gewerkt wordt vallen spaanders". Ha, ha, aan elk meubelstuk mankeerde wel iets. Maar, volgens de heer Gerritsen, zouden we ERG blij zijn nu.

Nou, versteld stonden we. De meubels vertoonden dezelfde beschadigingen en deffecten als de eerste keer. De chauffeurs alles weer mee laten nemen. Weer heen en weer bellen. De Heer Gerritsen vertelde ons dat hij van de heer Slot had opgedragen gekregen het nu zelf op de lossen omdat het zijn schuld was dat de meubels weer niet goed waren. Dus hij gaf toe dat het niet goed was. Hij bood aan de meubels weer op te laten halen en binnen 1 week terug te bezorgen met een compensatie. Dit accepteerden wij niet. Dag erna bood hij aan 6 nieuwe stoelen te bezorgen binnen 3 dagen (!!!!) Ook dat wilden we niet. Hebben geprobeerd de koop te ontbinden en proberen tot een compromis te komen omdat we onze buik inmiddels aardig vol hebben van Rofra. Zitten inmiddels al bijna 4 weken zonder eethoek en salontafel. Maar de heer Schimmel, weer een directeur, vond dat de meubels van goede kwaliteit zijn en nu krijgen we het hele spul weer terug. Wettelijk gezien mag dit ook voor een 3e keer. Maar zodra ze in ons huis staan latenwe een onafhankelijke deskundige komen om de meubels te beoordelen. Zodra we dat rapport binnen hebben staan we sterker tegenover deze onbetrouwbare winkelketen.

Had ons verhaal eigenlijk pas willen vertellen als een en ander afgerond zou zijn, maar al bespaar ik hierdoor alvast maar 1 iemand die ik voor een Rofra-koop behoed, ben ik al blij.

Koop er dus NOOIT en NIMMER iets

franciscab123

Re: meubels van Rofra Home

Ongelezen bericht door franciscab123 »

Nou ik heb ook de oplossing gekregen van rofra , na tig keer zelf te hebben gebeld omdat ze nooit terug bellen , kreeg ik de oplossing dat ik de stoel om mocht ruilen in het filiaal in Zwolle, ik zei dat ik daar niet mee acc. ga omdat dat de stoel is die OOK beschadigd is en die dus ook niet wil hebben en hoe je dat moet doen als je daar geen auto voor hebt.
Toen werd er mij aangeboden datik stoelen uit het magazijn zou krijgen en dat de chauffeurs dan wel kwamen als ze in de buurt waren en dat als dat zo mocht zijn ik een telefoontje zou krijgen, ik dacht nog goh toch een goede oplossing dat meld ik dan natuurlijk ook!!
Maar nee hoor een dag later staan ze op de voicemail met weer een andere oplossing: ik kan alleen de stoel uit de winkel krijgen (die dus ook beschadigd is) en als ze 'm moeten bezorgen dat ik dan 150,00 euro bezorg kosten moet betalen!!!!!
Dat is dus 3 euro per km wat ik dan betaal!!
Zo'n spijt van mijn aankoop bij hun , echt nooit meer Rofra!!!!!!!!

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ben er om uw problemen met Rofra|Home op te lossen.
Rofra|Home is een bedrijf dat de afgelopen 5 jaar een gigantische groei heeft ondergaan. In 5 jaar tijd zijn we van 5 naar 17 winkels uitgegroeid, met alle gevolgen van dien. Deze zijn zowel positief als negatief. Negatief in die zin, dat we niet altijd de gewenste/beloofde levertijden en juiste service hebben kunnen nakomen.
Echter: Daar komt bij deze verandering in.
Heeft u een nare ervaring met ons? Laat het me alstublieft weten.
Heeft u een positieve ervaring met ons? Laat u me deze ook alstublieft weten.

Via deze weg zal ik proberen uw problemen op te lossen. Neemt u bij problemen alstublieft contact met me op.

Met vriendelijke groet,

Frank Slot
Hier moet je zijn dus; Bij Frank Slot. Elders op dit Forum bied hij zijn diensten aan. Maar zoals bekend bij Rofra veel bla bla over enorme groeicijfers en omzetten maar geen daden. Veel beloftes die gebroken worden en toezeggingen gedaan aan klanten worden verdraaid.

Els Tielen

Ongelezen bericht door Els Tielen »

Wij hebben een heel goede ervaring met Rofrahome.
De door ons gemelde gebreken zijn netjes opgelost. En Rofrahome stelde zich heel flexibel op bij het afspreken van een ophaal- en terugbrengdag.
Het gaat dus ook wel eens WEL goed bij Rofrahome.
Ik wil dit positieve bericht dan ook graag in dit forum vermelden. Dat is wél zo eerlijk voor Rofrahome.

sjoegel

beste Els,

Hoe kom je hier terecht ? 1e posting :wink: Hierna komt weer een vloed van fake goed nieuws berichten van Rofra.

kees.bugter

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Wij hebben al jaren een prima ervaring met dit bedrijf !!!

jogeo

Misschien is het handiger als Rofra de meubels in EEN keer goed aflevert? Dat mag je wel verwachten van nieuwe meubels. Heb het nooit eerder meegemaakt dat ALLE meubelstukken verbreken vertoonden en dat we ze na "reparatie" (NIEUWE MEUBELS) in dezelfde staat geleverd kregen als de 1e keer. Blijf toch erg benieuwd hoe ze er straks, na 3 x, uitzien. Zit dan wel 7 weken zonder salontafel en eethoek. En dat voor Euro 3.700,00.

mirelle10

Ongelezen bericht door mirelle10 »

Beste jegeo,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ze zijn een ster in het niet terugbellen en vooral in de schuld bij de klant leggen. Wij hebben CED nomex / Eindhoven laten komen via de rechtsbijstand. Zijn jullie bij een rechtsbijstandverzekering aangesloten?
Wij hebben vorig jaar een bank en stoel gekocht kort daarna bleek de bank niet zo lekker te liggen als gedacht. En de stoel materiaal is gebarsten en lijkt een soort craquelle(?) Ik naar de winkel bellen klachtenformulier ingevuld niets vernomen net als jullie, wij bellen bellen etc uiteindelijk zouden we zelf alles veroorzaakt :? ja tuurlijk! Nu iets meer dan een jaar verder en met een dagvaardiging inhanden heeft ROFRA besloten om de bank en stoel op te halen en het totaal bedrag krijgen we terug. Wanneer ze dat niet doen.. dan wordt alles uit de kast getrokken om alsnog ons geld te krijgen. Soms denk ik wel eens misschien kunnen gedupeerde klanten gesamelijk een rechtszaak tegen rofra aanspannen. Zo kunnen ze niet doorgaan.... :twisted:

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Geachte gedupeerden.
Dit is tevens de laatste klacht welke ik in deze behandel.
Juridisch gezien heeft u recht op een schadeloze levering van uw aankoop.
U bent geenzins verplicht genoegen te nemen met reparatie of het invullen van welk formulier dan ook daar het om volstrekt nieuwe meubelen gaat en daaraan mag gewoon niets mankeren. Wenst de leverancier u in deze niet tegemoet te komen dan heeft u het recht de koop ongedaan te maken. Onderneem verder niets meer dan dat u vanaf dit moment een advocaat met de zaak belast. Diens eerste brief aan de leverancier zal de leverancier in gebreke stellen met daarin de eis tot volledige compensatie van geleden schade alsmede vergoeding der kosten welke uw advocaat maakt. Wees kort en bondig naar uw leverancier toe. Indien uw leverancier u benadert nadat u de zaak uithanden heeft gesteld verwijs dan altijd door naar uw advocaat en ga verder geen discussies met de leverancier aan. Verbreek desnoods de verbinding met deze.

jor

Ongelezen bericht door jor »

troubleshooter schreef:Geachte gedupeerden.
Dit is tevens de laatste klacht welke ik in deze behandel.
Beetje last van hoogmoedswaanzin of is het de warmte.?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ambtelijke prietpraat is tot daaraantoe, ik stoor mij vooral aan onjuistheden.
Juridisch gezien heeft u recht op een schadeloze levering van uw aankoop.
U bent geenzins verplicht genoegen te nemen met reparatie
De klant dient weldegelijk accoord te gaan met reparatie: Vervanging eisen van op maat/kleur speciaal vervaardigde meubels is een onredelijke eis die verkoper onnodig op kosten jaagt.

klant Rofra

Ongelezen bericht door klant Rofra »

ook wij hebben een kast van Rofra, met schuifdeuren, gebroken wit. Is echt precies de kast die we destijds zochten. We hebben de kast eind 2007 gekocht en getekend voor aankoop op de aanschafbon. Daarop stond vermeld dat de kast een levensduur kent van vijf jaren. Het eerste jaar begon het ladegedeelte van de kast te verzakken, eerst licht, daarna iets meer. Begin van dit jaar (dus net een jaar buiten de 12 maanden garantie, maar binnen de levendsduur), hoorden we een harde krak. Een van de stijlen van de glazen schuifdeuren is geheel gebarsten in de breedte!!! Gelijk met Rofra gebeld en afgesproken dat ik foto's zou maken, een serviceformulier zou opstellen en alles zou opsturen naar Vaassen. Zo gezegd, zo gedaan. In maart opgestuurd en regelmatig gebeld. Pas na de zomervakantie kwam er iemand langs om de klacht te beoordelen. Inmiddels was het dossier met de foto's zoekgeraakt. De beoordeling was, dat het zou gaan om een fabricagefout en dus niet veroorzaakt door normaal gebruik. Bovendien is een onderpoot van de kast ook gebarsten en ook hiervoor is door de deskundige van Rofra vastgesteld dat het gaat om een fabricagefout en niet is gelegen in verkeerd gebruik of het niet waterpas staan van de kast. Ook de luchtvochtigheidsgraad is goed.
En de oplossing van Rofra voor deze fabricagefout binnen de levensduur van de kast: brengt u de kast van ca 2.30 m hoog en ca 1.50 breed maar maar naar Vaassen (150 km rijden), dan willen we hem wel repareren voor 250 euro. Dat is dus een eenzijdige oplossing, waarmee de kosten voor Rofra worden gedekt, terwijl sprake is van een fabricagefout (volgens de deskundige van Rofra dus). Wordt vervolgd, ik ben hierover nog in gesprek met Rofra. Ik ga er ook van uit dat de heer Slot ook mij als klant serieus neemt en een meer passende oplossing zal voorstellen.

jogeo

Wij zijn eindelijk van Rofra Home verlost, pff. Dat heeft veel tijd en energie gekost. Op een gegeven moment is rofra door de advocaat gesommeerd een derde keer te leveren en dit keer alle meubels in perfecte staat. Weer reageerde Rofra door ons uit te nodigen om in Vaassen de meubels te komen inspecteren. Daar wilden we niet eens op ingaan. Ze kregen 1 week de tijd te leveren en, zoals je van Rofra kan verwachten, reageerden ze op dag 7 op 17.15 ! Oh, oh, oh, wat een bedrijf. De meubels werden voor de 3e keer geleverd en dit maal had de heer Slot de meubels ZELF geinspecteerd en ze GOED bevonden. En, zo vertelde de heer Slot, de meubels stonden al lange tijd klaar om geleverd te worden. De salontafel was vlak voor levering geverfd, rook vreselijk en de glasplaat plakte aan het meubel vast, onder het glas waren verfspetters zichtbaar. Weer kale/ruwe delen alsmede diverse beschadigingen en op 4 van de 6 eetstoelen stonden CIJFERS. Niet onder de zitting o.i.d. maar op duidelijk zichtbare plekken! Goede inspectie van de heer Slot, petje af! Dit geeft aan hoe Rofra Home met zijn klanten omgaat. De advocaat heeft een dagvaarding opgesteld en eindelijk, eindelijk, die flutmeubels van Rofra het huis uit en geld terug op rekening. Wat een vreselijk bedrijf is dit. Ze weten inderdaad precies hoever ze kunnen gaan en als je geen rechtsbijstand verzekering hebt ben je mooi de klos. Aan iedereen die nog met dit bedrijf in de clinch ligt: heel veel sterkte en aan degenen die dit bedrijf nog niet kennen: houden zo!

cjpurdy

Ongelezen bericht door cjpurdy »

Ow jee,

Ik maak me nu echt zorgen.. Ik heb me hele inboedel ingekocht bij rofra home. Totale order 9000,- euro. Ik heb al een meningsveschil met ze over een korting die ik zou krijgen. Woensdag word het geleverd allemaal. Ik heb gelezen dat ik dubbel alles na moet gaan kijken tot kastjes deuren toe voordat ik voor ontvangst teken. Ik vraag me af nu ik alles zo heb gelezen of ze geen broeders zaak zijn met seats and sofa's? Ik weet namelijk dat het daat precies hetzelfde aan toe gaat. of zal dat toeval zijn?
Iemand nog tips voor mij voor 1 december als het geleverd word?
Ik ga duimen dat ik een geluks vogeltje ben hiermee ( dat ben ik normaal nooit haha ) want ik heb me meubels nu hard nodig. Sterkte allemaal en ik laat nog weten hoe het is gegaan.

sjoegel

Je vraagt om tips, Kijk goed na op gaatjes van houtworm. Elders op dit forum is te lezen van mensen wiens meubelen vol houtworm zaten.
Als je gelakte meubels hebt kijk of de lak goed vast zit. Dit kun je controleren aan de onderzijde van een lade. Krabben met een mesje. Veel meubels worden in Vaassen gelakt. De originele lak verdraagt de lak van Rofra niet waardoor deze loslaat.
Kijk goed of er geen krasjes op het glas zitten. Veel meubelen worden geschuurd wanneer het glas er nog inzit. Dit geeft geheid krassen. Veel leer van hun meubels komt uit China. Kijk dit goed na op fouten. Kijk of alle meubels dezelfde kleur hebben.

Belangrijkste. Betaal pas als je tevreden bent en wanneer je schriftelijk 3 jaar garantie hebt gekregen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Betaal pas als........ je schriftelijk 3 jaar garantie hebt gekregen.
Verder goede tips, maar voor garantie is de overeenkomst toch bindend lijkt mij

Gesloten