Beste mensen, wie kan mij helpen?
Ik heb vorig jaar een bank gekocht bij een Meubel Outlet (wel onderdeel van een bestaande meubelzaak). Binnen korte tijd waren er al problemen met bij de naden van de bank. Er is nooit iemand komen kijken en het werd afgescheept dat het een Outlet Bank was en de Fabriek failliet was. Dus de fabrieksgarantie verviel. Nu ontstonden er sinds kort weer problemen bij een ander deel van de bank, wederom bij de naden. Ik zag dat hun inmiddels een andere zaak begonnen zijn op de zelfde plek als de Meubel Outlet, maar dan onder een andere naam (zelfde eigenaar dus). De persoon waar ik eerder al contact mee heb gehad was op dat moment niet in de zaak. Uiteindelijk via de telefoon hem kunnen bereiken. Nu had hij telefonisch aan mij beloofd dat ik een keer langs mocht komen en ik een nieuwe bank mag uitkiezen voor het zelfde geld. Eindelijk werd er wat gedaan!
Ga ik naar die winkel. Is die man per staande voet ontslagen, omdat hij wel meer problemen had veroorzaakt. Gelukkig zijn de mensen die de zaak hebben overgenomen heel schappelijk en correct. Nu komen ze as donderdag naar de problemen van de bank kijken.
Nu komt echter de vraag: vrijdag belde ze me dat ze donderdag ook gelijk de bank mee willen nemen voor reparatie. Nu ben ik bang dat deze bank in gebreken zal blijven ook in de toekomst. Ik wil het er op gaan spelen dat ik een nieuwe bank mag gaan uitzoeken ipv reparatie. Want als ik het nu laat repareren sta ik misschien niet meer in mijn recht op een andere bank, omdat ik hiermee akkoord ben gegaan.
Welke rechten heb ik als klant om een reparatie af te weren en te gaan spelen op een andere bank?
Alvast bedankt voor het meedenken
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn rechten bij kapotte bank
Re: Mijn rechten bij kapotte bank
Als je had willen ontbinden dan had dit al lang schriftelijk moeten doen. Ik zie hier nu geen recht meer op je geld terug. Je hebt recht op herstel of vervanging naar jouw keuze. Als je geen herstel wilt dan moet je vragen om vervanging. Je zou kunnen vragen om ruilen of je geld terug, maar daarop heb je geen recht.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 jan 2013 09:43
Re: Mijn rechten bij kapotte bank
daar was ik echter al bang voor. Ik had er door persoonlijke problemen geen tijd voor genomen om dat toen uit te zoeken. Stom van me.
Het moet dus in goed overleg met de nieuwe eigenaar van die winkel en hopen dat hun het accepteren dat ik een andere bank wil, desnoods met bijbetaling
Het moet dus in goed overleg met de nieuwe eigenaar van die winkel en hopen dat hun het accepteren dat ik een andere bank wil, desnoods met bijbetaling
Re: Mijn rechten bij kapotte bank
Je hebt wel recht op vervanging, dus een hele nieuwe. Als de verkoper dat niet wil en voet bij stuk houd, dan kun je alsnog ontbinden. Pak het wel slim aan en vraag hier schriftelijk om, zodat je later bewijs hebt. Je zult dan alleen wel naar de rechter moeten en daar heb je misschien ook geen zin in.
Re: Mijn rechten bij kapotte bank
Is het niet de keus van de verkoper, om te repareren of te vervangen?
Ik denk dat TS van geluk mag spreken dat ze nog komen kijken naar zijn bank, als de verkopende partij failliet is gegaan heeft de nieuwe eigenaar daar helemaal geen verplichting toe.
Ik denk dat TS van geluk mag spreken dat ze nog komen kijken naar zijn bank, als de verkopende partij failliet is gegaan heeft de nieuwe eigenaar daar helemaal geen verplichting toe.
Re: Mijn rechten bij kapotte bank
Nee. De verkoper mag soms een eis van de koper afwijzen, maar daar moeten de omstandigheden dan wel naar zijn.kokka schreef:Is het niet de keus van de verkoper, om te repareren of te vervangen?
Niet de verkopende partij, maar de fabrikant is failliet gegaan.kokka schreef:als de verkopende partij failliet is gegaan heeft de nieuwe eigenaar daar helemaal geen verplichting toe.