LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet je betalen wat ze in de winkel vragen, Beter Meubel
Moet je betalen wat ze in de winkel vragen, Beter Meubel
Ik ben nog niet zo lang geleden met mijn vriendin naar Beter Meubel gegaag in Baarle Nassua. We hebben daar heel mooie dingen gezien. Sterker nog we hebben daar bijna onze complete woonkamer gekocht. Tafel stoelen bank kast etc. De prijs meer dan 6000 euro, over korting wilde hij niet praten want ze waren de goedkoopste. Ik geloof hier niet zo in maar wil graag mensen horen die ook bij Beter Meubel hebben gekocht en wel korting hebben gekregen of juist niet.
Re: Moet je betalen wat ze in de winkel vragen, Beter Meubel
Ik weet niet hoe je het gebracht hebt, maar in (bijna) iedere winkel valt af te dingen.
Op het moment dat je je hele woonkamer daar hebt uitgezocht en je begint dan over de prijs, dan valt er meestal wel over te praten.
Ga dan niet vragen of je korting krijgt (het antwoord is dan meestal nee), maar breng er zelf gewoon een bod op uit....
Willen ze in eerste instantie niet mee met een lagere prijs, loop dan gewoon weg.
Vaak kan het dan namelijk opeens wel.
Maar je moet het zelf natuurlijk wel overtuigend brengen.
Verkopers zijn erin getraind.
Ze hebben snel genoeg door of je het met overtuiging brengt of niet.
Ze hebben ook snel genoeg door of je wanneer zij niet accoord gaan je toch wel het gehele bedrag gaat betalen of niet.
Wanneer ik je verhaal zo lees zal je het waarschijnlijk niet met overtuiging hebben gebracht en zal je dus nooit korting af kunnen dwingen.
Op het moment dat je je hele woonkamer daar hebt uitgezocht en je begint dan over de prijs, dan valt er meestal wel over te praten.
Ga dan niet vragen of je korting krijgt (het antwoord is dan meestal nee), maar breng er zelf gewoon een bod op uit....
Willen ze in eerste instantie niet mee met een lagere prijs, loop dan gewoon weg.
Vaak kan het dan namelijk opeens wel.
Maar je moet het zelf natuurlijk wel overtuigend brengen.
Verkopers zijn erin getraind.
Ze hebben snel genoeg door of je het met overtuiging brengt of niet.
Ze hebben ook snel genoeg door of je wanneer zij niet accoord gaan je toch wel het gehele bedrag gaat betalen of niet.
Wanneer ik je verhaal zo lees zal je het waarschijnlijk niet met overtuiging hebben gebracht en zal je dus nooit korting af kunnen dwingen.
Had je jezelf niet beter eerst kunnen informeren, prijzen vergelijken bij andere zaken etc, dan nu pas je afvragen of het ergens anders goedkoper had gekund?
Beetje laat nu, en gewoon genieten van je meubels, en een volgende keer eerst beter orienteren.
Beetje laat nu, en gewoon genieten van je meubels, en een volgende keer eerst beter orienteren.
Ik heb ze nog niet gekocht. Het is nl vrij moeilijk om tevergelijken, iedere zaak heeft zijn produkten en dat zijn bijna nooit dezelfde. Dus vergelijken blijft moeilijk.
Nichtje van me heeft daar ook gekocht (weliswaar maar voor 2000 euro).
Zij krieeg gratis een setje bijzettafeltjes ter waarde van 80 euro.
Vind ik nog weinig. 5% procent moet je er minimaal afkrijgen, bij aanbetaling vooraf moet je er zeker 10% afkrijgen.
Zij krieeg gratis een setje bijzettafeltjes ter waarde van 80 euro.
Vind ik nog weinig. 5% procent moet je er minimaal afkrijgen, bij aanbetaling vooraf moet je er zeker 10% afkrijgen.
Aah, in de eerste mail staat dat je daar (bijna) je hele woonkamer hebt gekocht, vandaar!
Ik zou zeggen, denk er goed over na, ga nog eens ergens anders kijken, en maak dan een keuze, let goed op de garantie-voorwaarden, vooral op de stof, vering e.d van de bank etc.
Succes.
Ik zou zeggen, denk er goed over na, ga nog eens ergens anders kijken, en maak dan een keuze, let goed op de garantie-voorwaarden, vooral op de stof, vering e.d van de bank etc.
Succes.
Ah bedankt nou dan weet ik alvast dat ze dus wel korting geven. Kijk ik vind nl zo als je voor 6000 euro spullen koopt dan moet je gewoon iets kunnen doen met de prijs. En dat probeer ik nu uit tezoeken alvoor ik er voor de tweede keer heen ga. Kijk 10 % is denk ik best veel maar een procent of 6 moet toch lukken. Ik praat nogmaals over Beter Meubel in Baarle Nassua. Ik geloof dat Goossens ook daarover valt maar dat weet ik niet zeker
Volgens mij kun je niet afdingen bij de Belgen.
Afdingen is iets voor Nederlanders, naar mijn weten zijn die Belgen niet zo, als wij.
Of die zaak in Baarle Nassau echt zo goedkoop is, betwijfel ik ten zeerste.
Afdingen is iets voor Nederlanders, naar mijn weten zijn die Belgen niet zo, als wij.
Of die zaak in Baarle Nassau echt zo goedkoop is, betwijfel ik ten zeerste.
Welke kwal zit hier onder MIJN naam te schrijven????????????????
Lekker FLAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lekker FLAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is niet helemaal waar.Het is nl vrij moeilijk om tevergelijken, iedere zaak heeft zijn produkten en dat zijn bijna nooit dezelfde. Dus vergelijken blijft moeilijk.
Vaak kopen ze bij de zelfde groothandels in en hebben verschillende meubelzaken wel degelijk de zelfde meubels staan.
Je moet alleen even goed kijken.
En afdingen kan altijd hoor.
Het ligt er maar net aan hoe je het doet.
Niet meteen toehappen, zeker niet wanneer je je hele woonkamer er wilt kopen.
Hoi, ook wij hebben onze meubels gekocht bij Beter Meubel in Baarle Nassau. Wij waren destijds (3,5 jaar geleden) 14.000 gulden kwijt, maar daarvoor hadden we meubels gekocht voor het leven (zeiden ze). Nu hebben we al een hele kale plek op de bank. Na gebeld te hebben met de klantenservice, werd ons verteld dat onze garantie tijd om was en dat ze hiervoor niet aansprakelijk waren. Dat weten wij natuurlijk ook en daarom vroegen wij of het mogelijk was om de bank opnieuw te laten bekleden en of ze ons wat tegemoet wilden komen in de kosten. Dat konden ze dus absoluut niet doen, als we de bank opnieuw wilden laten bekleden, moesten we dus het hele bedrag zelf betalen. Op de vraag wat ons dat dan zou kosten, kregen we het antwoord dat deze stof niet meer leverbaar was. Dus nu zitten wij na 3,5 jaar tegen een verschrikkelijke lelijke bank aan te kijken. En dat voor die prijs, dat moet gewoon niet kunnen. Ik moet er wel even bij vermelden, dat de bank een geheel vormt met het hele bankstel. Dus als we de bank opnieuw moeten laten bekleden met een andere stof, we altijd nog met de stoelen zitten. En dat voor meubels voor het leven. En ook wij hebben geen korting gehad bij Beter Meubel.
ok bedankt voor deze info. Ik dacht nl dat Beter Meubel erg goed stond of staat aangeschreven. En geen korting krijgen als je voor zoveel geld iets koopt ik blijf het schandalig vinden.
naar mijn weten zijn er meerdere klachten over Beter Meubel geweest.ok bedankt voor deze info. Ik dacht nl dat Beter Meubel erg goed stond of staat aangeschreven. En geen korting krijgen als je voor zoveel geld iets koopt ik blijf het schandalig vinden.
ruim van tevoren voor dit topic verscheen.
als ik mij niet vergis werd het onderwerp destijds bij Kassa behandeld.
Over iedere zaak komen klachten en hoe groter de zaak hoe meer klachten er komen...
je kan nu eenmaal niet iedereen tervreden stellen.
je kan nu eenmaal niet iedereen tervreden stellen.
wij zijn er ook geweest en over korting valt niet te praten. als je dezelfde meubelen elders goedkoper ziet krijg je het verschil van ze terug.
Waarom naar die grote meubelboulevards,gaan eens bij een kleiner bedrijfje in de regio kijken,ze kunnen bijna alles leveren war er bij die grote toko's uigestald staat,er daar kun je wel pingelen,en de service is er meestal beter want ze durven hun naar niet te grabbel te gooien
Op bijna alles kun je wel korting krijgen. Gewoon even stevig door informeren, en anders vragen naar de chef. Die doet vaak wel wat van de prijs af!
En ik las elders in de topic dat afdingen iets voor Nederlanders is. Dat is niet waar! In heel veel culturen is het de gewoonste zaak van de wereld om af te dingen. Vooral in Oosterse en Aziatische culturen
En ik las elders in de topic dat afdingen iets voor Nederlanders is. Dat is niet waar! In heel veel culturen is het de gewoonste zaak van de wereld om af te dingen. Vooral in Oosterse en Aziatische culturen