Wat blijkt, wordt niet gedekt want alleen schade op het leer wordt gedekt. Dit staat dus nergens vermeld, niet op de site, niet in het 'contract' van het gouden garantieplan. Wat ik ook frappant vind is dat door verkopers het gouden garantieplan wordt aangeprijst als 5 jaar lange garantie op je bankstel terwijl dit alleen garantie op het leer is en dan ook schade op het leer. Men zou de melding doorzetten naar Montel service. Heb meteen Montel gebeld nadat ik bericht had gehad van het gouden garantieplan. Ook Montel zegt dit valt inderdaad niet onder het gouden garantie plan valt. Ik moest foto's sturen van de naad en men zou daarna contact opnemen. Men schat de reparatie op enkele honderden euro's was ze zouden het hele zitvlak opnieuw moeten bekleden. Wat kleur/structuur verschil zou geven. Dus we krijgen van Montel 15% korting op nieuwe banken. In de tussentijd probeer ik de voorwaarden te krijgen van 'het gouden garantieplan' welke niet in mijn bezit is behalve een soort van 'contract' maar tot op heden krijg ik geen reactie meer van het bedrijf achter het gouden garantieplan, wat eerder dezelfde dag(zelfs na paar uur) nog reageerde. Wij dachten ongeveer 10 jaar met de banken te kunnen doen. Nu vind ik die 15% korting wel erg aan de lage kant dus ga daar nog een mail achteraan sturen. (men maakt dus extra winst op hun eigen slechte kwaliteit) Maar gezien menig andere ervaringen op het internet over Montel maak ik weinig kans. Overigens in de voorwaarden van Montel zelf:Met het Gouden Garantie Plan bent u 5 jaar verzekerd van zorgeloos genieten.
U heeft bij aankoop uitgebreide informatie ontvangen over het Gouden Garantie Plan.
Hieronder staan de belangrijkste voordelen op een rijtje:
5 jaar ‘all in’ garantie
5 jaar reinigings- en onderhoudsproducten
5 jaar onbeperkte hulp bij meldingen
5 jaar gratis telefonische helpdesk
5 jaar kosteloos professionele hulp bij vlekken en schade
5 jaar worldwide service
5 jaar lang toegang tot exclusieve website, met persoonlijke registratie van deelname aan Gouden Garantie Plan en directe toegang tot praktische tips over het onderhoud van leer.
Wat zou betekenen dan 20% van de kosten, reparatie en voorrijkosten voor Montel zelf is.in het 4e en 5e jaar na factuurdatum: de kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen voor 20% voor rekening van Ondernemer. Klant betaalt in dit jaar 75 euro voorrijkosten bij bezoek van een servicemonteur.
Ik vind het gouden garantieplan, de 'all in' garantie die op de site van Montel wordt geadverteerd en door de verkopers misleidend en vraag mij af of er nog andere stappen zijn die genomen kunnen worden