LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Morres Meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Hans Kruis

Morres Meubelen

Ongelezen bericht door Hans Kruis »

Tja, waar zal ik eens beginnen? Nou ik zal maar niet het hele verhaal hier vertellen, want dan gaan onze haren weer recht overeind staan. We kochten vol goede moed de meubels in januari 2003 en de meubels zouden (met nadruk) begin juni geleverd worden. Ja, we zijn nu inmiddels aangeland in januari (hoeveel maanden zijn we verder????). Ja geloof het of niet..... de meubels zijn nog steeds niet compleet na ACHT leveringen. Ja, je leest het echt goed hoor. Elke keer weer een vrije dag en men vergeet elke keer weer wat. Ik noem een voorbeeld "het deurtje"; Ja, men levert elke keer een linker ipv een rechter. Ja, ze zijn echt zielig daar en als ze het nou in een keer goed zouden doen zouden nog wat kunnen verdienen en dan klagen dat het zo slecht gaat...........
Einde klaagzang en een klacht ingedient eind vorig jaar en wat horen we...... ja NIKS...... Vast en zeker flauw gevallen van alle dingen die mis zijn gegaan.

Dus een tip voor iedereen..........
BESPAAR MOEITE EN KOOP NOOIT BIJ MORRES MEUBELEN!!!!!!!!

Gast

Re: Morres Meubelen

Ongelezen bericht door Gast »

Reactie is best te begrijpen, maar lang niet alle probemen zijn de meubelzaak te verwijten. De logistieke route loopt namelijk over meerdere schijven... (inkoop, vertegenwoordiging, fabrikant e.d.)
Bovendien is de leverdatum een STREEFDATUM, waar u geen rechten aan kunt ontlenen.
Omtrent de klachtenafhandeling ontbreekt blijkbaar het een en ander.

hans kruis

Ongelezen bericht door hans kruis »

Flauw hoor om over een d te zeuren maargoed, ik weet ook wel dat het over meerdere schijven gaat en ik vind het wel vreemd dat men zeven leveringen nodig heeft voor een deurtje met de desbetreffende scharnieren.
Ik als klant heb niet zoveel boodschap aan hoe de organisatie werkt.
Ik verwacht een goed product.

Arie514

Ongelezen bericht door Arie514 »

Weet je wat flauw is! Als je zelf nu problemen hebt met dit bedrijf om dan iedereen op te roepen om daar niet meer te kopen. Al die duizenden mensen die bij Morres gekocht hebben die wel tevreden zijn die hoor je helaas niet. Steek lekker je hand in eigen boezem en koop daar gewoon zelf niet meer! En ik werk er niet, heb ook geen belang bij Morres, maar dat geweeklaag van mensen af en toe, daar word ik flauw van ! En ik begrijp het wel hoor, want een programma als Radar zou helemaal niet leuk zijn als daar mensen in zouden komen die helemaal tevreden zijn, dat zou een zeer flauw programma worden !

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Morres is een bedrijf wat al vele jaren bestaat, als het zo slecht zou zijn dan had het allang het loodje gelegd. :D
flepp

Adrie Spee

Ongelezen bericht door Adrie Spee »

Dan ga je toch lekker naar seats and sofas
Nee Morres is een goeie zaak zoek maar op dit forum je leest er niks over.

allinda

Ongelezen bericht door allinda »

Toevallig hebben wij wel goede zaken met morris gedaan.
Het is voor u wel heel spijtig dat dit al zo lang moet duren.
Had u wel het geheel al betaald?

hans kruis

Ongelezen bericht door hans kruis »

Kijk we zitten inmiddels op de tiende levering.........
Je wordt er wel moe van als elke keer iets mis gaat.
Heb er gewoon behoorlijk de balen ervan

Carolien 1

Ongelezen bericht door Carolien 1 »

Ook wij zijn niet teverden over Morres.
In april 2001 een banstel besteld word kapot geleverd oktober 2001 dirct terug gestuurd.
Op 31 januari 2002 hebben wij onze bank gekregen wij hebben hem onderhouden volgens de voorschriften maar als je ecoshine gebruikte en iemand gaat er met een natte vinger overheen dan gaat de verf eraf.
Er is iemand geweest van Morres we mochten een nieuwe bank uitkiezen.
Maar moeten omdat wij hem 2 jaar gebruikt hebben E577, verbruiksvergoeding betalen dit hebben wij teruggebracht tot E 377, maar nu komt het het prijsverschil tussen mijn oude en nieuwe bank is E600, dat moeten wij ook betalen,accepteren we dit niet dan hebben we geen recht van spreken meer.Dus nu komt 27 mei mijn nieuwe bankstel maar als ik ook maar een plekje zie dan eis ik gelijk een nieuwe.Maar met een leren bank zou je eigenlijk 10 jaar moeten doen .
Mijn oude bank word er nog steeds verkocht met het zelfde kelatoleder.
Ik mocht hem niet uitkiezen want dan kreeg ik geen garantie meer.
Ik vind eigenlijk dat ik die 600,euro prijsverschil niet hoor te betalen want hun leveren slechte kwaliteit en aan je rechtsbijstandverzekering heb je ook niets want zij zeggen accepteer het maar anders staat u met lege handen
Carolien Nieuwland

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bovendien is de leverdatum een STREEFDATUM, waar u geen rechten aan kunt ontlenen.
Hier wordt de plank flink misgeslagen. De ondernemer (Morres) heeft simpelweg de verplichting de overeenkomst na te komen.

De CBW voorwaarden kent twee soorten termijnen voor de levertijd:
1) vast overeengekomen levertijd:
Voorbeeld:“Levering in week 12.”
Als op de laatste dag van die week nog niet geleverd is dan heeft de consument het recht direct(!) de koop te ontbinden.

2)Vermoedelijke levertijd:
Voorbeeld: "levering waarschijnlijk in week 12"
Pas als een maand na week 12 nog niet geleverd is heeft de consument recht op kostenloze ontbinding van de overeenkomst.

Eventueel kan de consument bij te late levering zelfs schadevergoeding eisen.

ilja

Ongelezen bericht door ilja »

nou ik heb dus ook geen goed woord over voor MORRIS WONEN.
En nee ik koop er helemaal niets meer.

In het kort;
in dec 2003 eethoek besteld. Voor een bedrag van 2000 euro in totaal.(!) maar ach het was/is een schitterende eethoek.
levertijd 13 weken.....
levering: de tafel was beschadigd. andere tafeld zou daar voor komen..
de stoelen in een woord rampzalig de leren stoelen zijn slordig geniet, schuim komt er aan de zijkant uit wielen laten spontaan los, wieletjes draaien niet meer goed. en de stiknaaden zijn te hard aangetrokken waardoor mijn stoelen er niet uitzien. Moris reactie mevrouw leer verruimt u moet er maar vrede mee hebben! de tafel deden ze niet moeilijk over.
Nu 18 okt 04 na velen telefoontjes en brutaal te woord getaan door de KLANTEN (?) service ... ben ik eindelijk zo ver dat ze de stoeltjes voor onderzoek hebben opgehaald en het nieuwe tafelblad waar ik bijna een jaar op heb moeten wachten hebben de montuers vernield doordat ze te grote schroeven door het tafelblad hebben gehaald.. ZUCHT!

Maar dan moet je vooral niet gaan zeuren ...ik heb netjes alles van te voren betaald maar als je problemen hebt dan wordt je aso geholpen! niet eens een fatsoenlijke brief. of een net telefoontje laat staan een flesje wijn.

Dussssssssss... iedereen moet voor zich weten en ze hebbenook leuek spullen maar zorg maar niet dat je een klacht ergens over hebt want je wordt SLECHT geholpen... ik weet ook nog niet hoe dit gaat aflopen maar als dit nog lang gaat duren dan laat ik de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden.

tantatientje

Ongelezen bericht door tantatientje »

18 oktober 2004,
Sinds ik op mezelf ben gaan wonen koop ik al mijn meubels bij Morres Meubel ik was zeer te spreken over ze. Maar wat ik niet begrijp is, dat als je klachten hebt, ze niet eens na gaan hoelang je dan wel of niet klant ben en het afhandelen van de klachten is ronduit belabbert onze nieuwe meubels hebben we in mei 2002 zelf uitgekozen, en ja de levering heeft heel lang geduurd, en ja de een of ander was kapot, en ja binnen twee jaar ging de een of ander stuk, ja en de bankstel ziet er niet uit nu komt het, we moeten de voorrij kosten van een inspecteur zelf betalen en tweederde van alle kosten komt voor onze rekening. Oke onze eigen schuld, maar waar blijft de goede oude "de klant is koning?" tegenwoordig is het heel ver te zoeken.....Het is meer de "de klant betaal voorruit en als er klachten zijn, zijn wij niet thuis.". Ik was een heeeel tevreden klant van Morres Meubel....

Puk

Ongelezen bericht door Puk »

waarom betalen sommige mensen hier alles van te voren?????

ilja

tegenwoordig heb je niet meer de keus dat je achteraf mag betalen je moet eerst een deel aanbetalen en een deel betalen bij aflevering.
maar wij waren zo eerlijk en netjes om gelijk alles te betalen..wij zijn wel netjes alleen morris niet met de afhandeling van klachten.

Ben trouwens verheugd dat ik niet de enigste ben die problemen heeft met de meubelleverancier.

harr

Ongelezen bericht door harr »

`Wat een onzin... niet de keus... wel de keus, gewoon naar een andere leverancier gaan. En eerlijk gezegd, uit 'eerlijkheid' alles vooraf betalen is op zijn minst niet erg slim.

Het CBW stelt zelf maximaal 25% als redelijk trouwens. Ook al belachelijk veel in mijn optiek... helemaal als je de waardeloze klantenservice van steeds meer bedrijven in ogenschouw neemt.

meijnders

Ongelezen bericht door meijnders »

Ik koop niets meer bij Morris.
in eind 2001 is ons een lederen hoekbankstel bezorgd.
eind 2003 dacht ik dat er vuil op mijn leuning zat.
Maar mispoes de bovenlaag v/d lak kwam eraf.
Intussen is het niet alleen de leuning maar het hele 3zits gedeelte ,
dus zit al een hele tijd met een doek over dat gedeelte.
De service monteur is geweest moest 30 euro voorrijkosten betalen.
Wat is uiteindelijk de conclusie dat we een bedrag van 275.00 euro
plus de kosten van een stoffeerder moeten betalen.
Terwijl het echt een fabrieksfout is.
Dus geen ander bankstel tegen een redelijke vergoeding,
m.aar ellende van ergenis .
Dus wij vinden het schandalig dat je als klant wordt afgescheept.

astrid-

Ongelezen bericht door astrid- »

Eettafel met stoelen bij Morres telefonisch besteld nadat we in de zaak zijn geweest. Levering was ca 14 weken. Uiteindelijk eerder dan verwacht gekomen en er is niks mee aan de hand. Helemaal goed, net als e service.

en nee, ik werk niet bij Morres :) :)

morrus

Ongelezen bericht door morrus »

er kan altijd weleens iets fout gaan.. dat wil nog niet zeggen dat je mensen het advies moet geven er nooit meer te kopen. mij maakt het niet uit dat je er niet meer koopt.. maar ik bedoel, het gaat in de meeste gevallen waarschijnlijk goed.

ilja

Het zal jouw eens overkomen als je na 1 jaar TROEP in je huis hebt wat van ellende uit elkaar valt en waar je wel Dik voor hebt moeten betalen..
Ik heb nu dde laatste dwangbrief geschreven naar directeur, de alg. directie en de klantenservice. en anders ga ik een gerechtelijke procedure starten.

En ik waardeer het juist dat dit soort forums bestaan had ik het maar eerder gelzen dan wist ik waar ik mee te maken kreeg.

Gesloten