LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MSM Woonboulevard Ulft

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
keri01
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2016 10:30

MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door keri01 »

Wij wilden 2 stoelen kopen waarvan een model in de toonzaal stond. Toen we de stof wilden uitzoeken kwam een oude dame (achteraf bleek dat zij de eigenaresse was) een kar brengen met stalen. Nadat wij de stof hadden uitgezocht vroegen wij wat de prijs zou zijn met deze stof en toe bleek dat er een verkeerd prijskaartje op zat (2013) de stoel werd duurder omdat het een oude prijs was. Volgens mij is het zo dat je het product moet verkopen met de prijs die er op staat maar omdat wen de stoelen graag wilden hebben accepteerden we dat maar. Mijn volgende vraag over de garantie moest ze navragen, het bleek 1 jaar te zijn. Volgens mij moet dat 2 jaar zijn maar kennelijk hebben ze niet zo heel veel vertrouwen in hun eigen producten welke volgens zeggen uit "verwegistan" kwamen. Toen wij vroegen om 2 van deze stoelen te bestellen ging de dame weg om een orderblok te halen. Ze kwam terug met orderblok en een snelle verkoper, een man die ons al zeker 6 keer voorbij gelopen was zonder te groeten maar goed dat terzijde. Deze "vriendelijke" man kwam even mee om te zeggen dat iemand van mijn postuur 185 - 110 kg veel te groot was en ze niet eens 3 maanden garantie wilde geven en eigenlijk de stoelen niet aan ons wilden verkopen. Tja als je dit soort rommel wilt verkopen dan kan je beter je deuren sluiten. Wilde dit verhaal toch even delen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 feb 2016 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door igen »

Ik wil je niet beledigen, maar 180kilo is wel behoorlijk wat overgewicht. Dat houden de meeste stoelen niet.
Verder is MSM ulft een goedkope winkel zonder hoogwaardige producten. Leuk spul, uit het Oostblok, waar LeenBakker en Kwantum ook hun zooi halen...

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door 16again »

@igen
Je haalt lengte en gewicht door elkaar ,110kg is niet uitzonderlijk (maar wel zwaar)

Wel zo netjes van verkoper om je erop te wijzen, dat het product niet geschikt voor je is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door moederslink »

TS is 1.85 lang en 110 kg zwaar :wink: ( andersom is wel errug sneu en raar :lol: )
@TS: volgens mij hadden de stoelen voor de prijs verkocht moeten worden met de prijs op dat prijskaartje, dan hadden ze hun zaakjes maar op orde moeten hebben. Bovendien was 1 van de twee een showmodel .
En nu? Toch maar niet gekocht mag ik hopen?
Ook ik vind het wel goed dat deze verkoper hierop wijst.
Dat betekent i.m.o nog niet dat het " zooi is " , al is het goedkoper dan een gerenommeerde meubelzaak. Soms heb je niet veel geld, maar moet je toch wat nieuwe stoelen kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door crazyme »

igen schreef: Verder is MSM ulft een goedkope winkel zonder hoogwaardige producten. Leuk spul, uit het Oostblok, waar LeenBakker en Kwantum ook hun zooi halen...
Wat een onzin. Ze verkopen schillig en Bert plantagie; alleen een blinde kan dat vergelijken met de meuk van leenbakker en kwantum.

Wanneer je een mening wilt ventileren, mag dat. Maar investeer dan iets meer tijd in de vorming daarvan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door GJvdZ »

igen schreef:Ik wil je niet beledigen, maar 180kilo is wel behoorlijk wat overgewicht. Dat houden de meeste stoelen niet.
Verder is MSM ulft een goedkope winkel zonder hoogwaardige producten. Leuk spul, uit het Oostblok, waar LeenBakker en Kwantum ook hun zooi halen...
Waar iets gemaakt wordt is niet relevant. Productiebedrijven kunnen in principe iedere kwaliteit maken die de opdrachtgever wil hebben. Er hangt alleen een prijskaartje aan. Kwantum zal zo goedkoop mogelijk willen inkopen, anderen geven meer uit voor betere kwaliteit. Overigens is de meubelbranche bij uitstek een branche waar kwaliteit en prijs vaak niets met elkaar te maken hebben. Je leest vaak genoeg over problemen met hele dure meubels die bij bijvoorbeeld IKEA meubels helemaal niet voorkomen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door prem »

110 Kilo kan te zwaar zijn voor een fijn gebouwde stoel. Goed dat ze je hebben gewaarschuwd! Voor beide partijen problemen vermijd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door crazyme »

keri01 schreef:Wij wilden 2 stoelen kopen waarvan een model in de toonzaal stond. Toen we de stof wilden uitzoeken kwam een oude dame (achteraf bleek dat zij de eigenaresse was) een kar brengen met stalen. Nadat wij de stof hadden uitgezocht vroegen wij wat de prijs zou zijn met deze stof en toe bleek dat er een verkeerd prijskaartje op zat (2013) de stoel werd duurder omdat het een oude prijs was. Volgens mij is het zo dat je het product moet verkopen met de prijs die er op staat maar omdat wen de stoelen graag wilden hebben accepteerden we dat maar. Mijn volgende vraag over de garantie moest ze navragen, het bleek 1 jaar te zijn. Volgens mij moet dat 2 jaar zijn maar kennelijk hebben ze niet zo heel veel vertrouwen in hun eigen producten welke volgens zeggen uit "verwegistan" kwamen. Toen wij vroegen om 2 van deze stoelen te bestellen ging de dame weg om een orderblok te halen. Ze kwam terug met orderblok en een snelle verkoper, een man die ons al zeker 6 keer voorbij gelopen was zonder te groeten maar goed dat terzijde. Deze "vriendelijke" man kwam even mee om te zeggen dat iemand van mijn postuur 185 - 110 kg veel te groot was en ze niet eens 3 maanden garantie wilde geven en eigenlijk de stoelen niet aan ons wilden verkopen. Tja als je dit soort rommel wilt verkopen dan kan je beter je deuren sluiten. Wilde dit verhaal toch even delen.
Eigenlijk bent u gefrustreerd omdat ze u geen stoel wilden verkopen die u had uitgezocht. De reden (voorkomen van problemen) is heel legitiem, toch moet u nog even kwijt dat iemand die het waagt om u zes keer niet te groeten als onvriendelijk neer te zetten.

Uw reactie is zo negatief dat ik msm eigenlijk alleen maar kan complementeren in hun visie goede klanten van slechte te onderscheiden.

keri01
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2016 10:30

Re: MSM Woonboulevard Ulft

Ongelezen bericht door keri01 »

Als je vooraf informatie geeft heb je achteraf geen discussie. Als je erbij vermeld dat je dit product afraad voor mensen boven een bepaald gewicht dan ben je duidelijk. Als je al een prijs erbij zet van 3 jaar geleden dan heb je de zaken niet op orde. Stel dat deze "aardige" verkoper er niet was geweest en de eigenaresse de stoelen had verkocht dan hadden we dus binnen 3 maanden een probleem gehad. Overigens mijn vrouw weegt 65 kg en dus wat hun criteria is om niet te verkopen ontgaat mij dan ook.

Gesloten