LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ewesterhoud
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2013 15:38

na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door ewesterhoud »

Afgelopen 6 januari hebben wij bij Goossens Wonen in Nuenen een salontafel gekocht voor €719,- Flink boven ons budget, maar hij was wel erg mooi! Omdat wij niet de onbewerkte houten versie wilden, hebben we gekozen voor een eiken soft touch lak.
Afdingen ging helaas niet, want alles wordt ingevoerd in de computer en de prijs die daar uit komt is de prijs die je moet betalen, daar kon de verkoper helaas niets aan veranderen.
De koop werd toch gesloten en nadat alles in de computer werd ingevoerd kwam daar netjes het bedrag uit van €719,- plus de kosten voor het onderhoudssetje. We hebben ook nog een aanbetaling gedaan van € 180,-
10 dagen (!) later worden we gebeld door de verkoper van Goossens dat de tafel bij de spuiter staat, maar dat een fout van hun kant er iets mis is gegaan in de prijs en dat we nu ineens voor de soft touch lak €150,- moeten betalen (20% van het aankoopbedrag). Ze snappen zelf ook niet hoe dat kan, maar het is niet anders, wij moeten voor de kosten opdraaien.

Nu hebben wij een koopovereenkomst (en online een aparte bestelbevestiging) met Goossens waar alle informatie over de tafel op staat inclusief de lak en die Goossens ons aan biedt voor € 719,- Daar mogen ze dan toch wettelijk niet vanaf wijken? Zij bieden ons de tafel aan voor die prijs, die prijs hebben wij geaccepteerd en dan is het hun fout en hun probleem en zij moeten opdraaien voor de kosten die dat met zich meebrengt.

Graag uw mening!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door berndv »

Koop=koop. Op het moment dat de overeenkomst gesloten werd, is de prijs bepaald en daar zijn beide partijen toen mee akkoord gegaan. Als de tafel conform de overeenkomst geleverd wordt, dus als de lak en dergelijke hier op vermeldt staan, dienen ze dit gewoon te leveren voor de afgesproken prijs. Dat er "iets" fout is gegaan is kort gezegd, hun probleem.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ewesterhoud schreef:Afgelopen 6 januari hebben wij bij Goossens Wonen in Nuenen een salontafel gekocht voor €719,- Flink boven ons budget, maar hij was wel erg mooi! Omdat wij niet de onbewerkte houten versie wilden, hebben we gekozen voor een eiken soft touch lak.
Afdingen ging helaas niet, want alles wordt ingevoerd in de computer en de prijs die daar uit komt is de prijs die je moet betalen, daar kon de verkoper helaas niets aan veranderen.
De koop werd toch gesloten en nadat alles in de computer werd ingevoerd kwam daar netjes het bedrag uit van €719,- plus de kosten voor het onderhoudssetje. We hebben ook nog een aanbetaling gedaan van € 180,-
10 dagen (!) later worden we gebeld door de verkoper van Goossens dat de tafel bij de spuiter staat, maar dat een fout van hun kant er iets mis is gegaan in de prijs en dat we nu ineens voor de soft touch lak €150,- moeten betalen (20% van het aankoopbedrag). Ze snappen zelf ook niet hoe dat kan, maar het is niet anders, wij moeten voor de kosten opdraaien.

Nu hebben wij een koopovereenkomst (en online een aparte bestelbevestiging) met Goossens waar alle informatie over de tafel op staat inclusief de lak en die Goossens ons aan biedt voor € 719,- Daar mogen ze dan toch wettelijk niet vanaf wijken? Zij bieden ons de tafel aan voor die prijs, die prijs hebben wij geaccepteerd en dan is het hun fout en hun probleem en zij moeten opdraaien voor de kosten die dat met zich meebrengt.

Graag uw mening!
Ik denk dat ze gewoon moeten leveren voor de prijs die afgesproken is en die
dus op je koopovereenkomst staat.
Hoop dat er leden zijn die je daar duidelijke info over kunnen geven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door tenormin »

Helemaal eens met de andere twee inzenders. Dit was een afgesproken prijs en bovendien een prijs die aanvaardbaar was, dus niet iets wat bespottelijk goedkoop is. Waarvan een koper kan weten dat "dit te mooi is om waar te zijn". Dat ze het zelf niet snappen is hun probleem; niet het uwe. Er zal dus, zonder extra €150,00, geleverd moeten worden.
Mochten er problemen komen, zijn ze aangesloten bij het CBW? Kunt u daar eerst informatie inwinnen als ze niet willen leveren voor de afgesproken prijs.
Laatst gewijzigd door tenormin op 17 jan 2013 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lijkt mij ook dat ze gewoon voor de afgesproken prijs moeten leveren maar bel of mail voor de zekerheid even met het juridisch loket.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door berndv »

Goossens staat op dit forum ook niet echt bekend als een lekker bedrijf met goede service, als je je meubels na de soms te lange periode ontvangt en scheelt iets aan, kan de klant lekker verrekken.

De zoekfunctie hier op de term Goossens levert al 11 pagina's op. Niet allemaal over deze Goossens, maar toch zeker wel 75%

@tenormin helaas zijn ze nergens bij aangesloten

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door crazyme »

ewesterhoud schreef: Graag uw mening!
Ze moeten niet zo kinderachtig doen en het verlies nemen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door tenormin »

@berndv, heb nog niet op de site gekeken; dat is een groot nadeel om bij een niet aangesloten meubelzaak te kopen. Dat ziet er dus niet best uit als er zoveel klachten staan over Goossens. De pest is, sorry voor deze uitdrukking, dat mensen niet eerst eens rondneuzen op internet om te kijken hoe zo'n zaak word beoordeeld. Dat geld ook voor de stenen winkel, tenzij je de zaak kent; ik kijk eerst voor ik ergens iets aanschaf. Wat natuurlijk geen vrijwaring geeft bij een zaak terecht te komen die zich niet houd aan de afspraken, maar dan heb je toch iets meer zekerheid.

@ewesterhoud, is er een levertijd afgesproken? In de meubelbrache is een tijd van 8-12 weken normaal (tenzij ze iets op voorraad hebben).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb er twee keer volledige huiskamer gekocht! Heel mooi spul.
Nee je krijgt geen korting na jaar krijg je ineens een bon thuis 2 % van aankoopbedrag mag je besteden,was bij ons aardig wat.
Goosensniet goedkoop,maar kwaliteit,althans bij mij wel,geen gezeur en alles blijf heel mooi...

Je leest altijd alleen de klachen he!

Nee ik zou ze houden aan overeenkomst,staat zwart op wit...
Wij moesten ook voor al onze meubels speciale laag aan laten brengen,was niet goedkoop,maar bij ons gelijk ,meegerekend...
Dus bellen en zeggen,netjes dan jammer maar overeen komst...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De les die hieruit geleerd moet worden is:

Doe nooit een aanbetaling!

Je bent nooit verplicht een aanbetaling te doen. Weigert de ondernemer te leveren zonder aanbetaling? Dan gaat de koop niet door. Ondernemer loopt omzet + winst mis en jij hebt verder geen problemen.

Vergeet niet dat je bij bijvoorbeeld faillissement je aanbetaling sowieso kwijt bent.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012- ... uitbetalen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:De les die hieruit geleerd moet worden is:

Doe nooit een aanbetaling!

Je bent nooit verplicht een aanbetaling te doen. Weigert de ondernemer te leveren zonder aanbetaling? Dan gaat de koop niet door. Ondernemer loopt omzet + winst mis en jij hebt verder geen problemen.

Vergeet niet dat je bij bijvoorbeeld faillissement je aanbetaling sowieso kwijt bent.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012- ... uitbetalen
Helemaal als het bedrijf niet cbw aangesloten is

ewesterhoud
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2013 15:38

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door ewesterhoud »

Dank voor alle reacties!

Die aanbetaling is het probleem niet hoor. En bovendien zijn we al jaren op zoek naar een mooie tafel, dus laat ik die niet zomaar schieten door geen aanbetaling te willen doen. Ik zal wel proberen om er in de toekomst onderuit te komen, op de website staat namelijk (las ik later) dat je achteraf mag betalen en niets over een verplichte aanbetaling (nog niet in de voorwaarden nagezocht trouwens)

@tenormin
De levertijd zou slechts 5 weken zijn. De tafel was op voorraad en het duurde 3 weken langer door de lak die wij erop wilden. En toen de tafel bij de spuiterij aankwam hebben ze het probleem schijnbaar geconstateerd.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Consuwijzer en die bellen mij maandag terug met 'deskundig' advies, dus ik hoop dat ik maandag zwaaiend met een wetboek binnen kan lopen en dat ze dan op hun knieën vallen en smeken om vergiffenis. Zou toch een mooi scenario zijn, niet? :lol:
En zo niet dan annuleer ik de bestelling kosteloos en ga ik weer op zoek naar een andere tafel (bij een andere zaak), want ik ga dit bedrag dus nooit bijbetalen!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ewesterhoud schreef:Dank voor alle reacties!

Die aanbetaling is het probleem niet hoor. En bovendien zijn we al jaren op zoek naar een mooie tafel, dus laat ik die niet zomaar schieten door geen aanbetaling te willen doen. Ik zal wel proberen om er in de toekomst onderuit te komen, op de website staat namelijk (las ik later) dat je achteraf mag betalen en niets over een verplichte aanbetaling (nog niet in de voorwaarden nagezocht trouwens)

@tenormin
De levertijd zou slechts 5 weken zijn. De tafel was op voorraad en het duurde 3 weken langer door de lak die wij erop wilden. En toen de tafel bij de spuiterij aankwam hebben ze het probleem schijnbaar geconstateerd.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Consuwijzer en die bellen mij maandag terug met 'deskundig' advies, dus ik hoop dat ik maandag zwaaiend met een wetboek binnen kan lopen en dat ze dan op hun knieën vallen en smeken om vergiffenis. Zou toch een mooi scenario zijn, niet? :lol:
En zo niet dan annuleer ik de bestelling kosteloos en ga ik weer op zoek naar een andere tafel (bij een andere zaak), want ik ga dit bedrag dus nooit bijbetalen!

Ik hoop dat je aanbetaling dan wel snel terug komt.
Hooo voor je dat je de tafel krijgt zoals afgesproken en de winkelier zijn verlies danwel met minder marge genoegen neemt en voortaan beter zijn systemen op orde heeft.

S6 !

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Een van de broers Goosens heeft jarenlang (misschien nog wel) in het bestuur van het CBW gezeten,
zo een groot bedrijf en dan geen lid.
Lees eerst eens goed voor je reageert.

ewesterhoud
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2013 15:38

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door ewesterhoud »

Net bij Goossens geweest en een pittig gesprek gevoerd waarbij wij heel duidelijk waren over ons standpunt. Na wat telefoontjes naar de baas en voorstellen van hun kant hebben we uiteindelijk gelijk gekregen en wordt de tafel volgens de overeenkomst geleverd.

Toch nog een pluim voor Goossens Wonen in Nuenen!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ewesterhoud schreef:Net bij Goossens geweest en een pittig gesprek gevoerd waarbij wij heel duidelijk waren over ons standpunt. Na wat telefoontjes naar de baas en voorstellen van hun kant hebben we uiteindelijk gelijk gekregen en wordt de tafel volgens de overeenkomst geleverd.

Toch nog een pluim voor Goossens Wonen in Nuenen!

Wel jammer dat dit altijd achteraf zo moet gaan en niet in een eerder stadium.
Anyway, tafel wordt geleverd volgens overeenkomst, hopelijk was dit een leermoment voor Goosens.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door tenormin »

@ewesterwoud, inderdaad jammer dat het zo moet, maar gelukkig dat dit nu is opgelost. Veel plezier met uw aankoop (na levering ff goed kijken); tja, da's ex-beroeps deformatie :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: na aanschaf wordt tafel ineens duurder??

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat is waar goed kijken of het er op zit,wij zagen het gelijk!
in de winkel werd al gezegd,kijk dit is met en dit is zonder....net een heel klein beetje glans,niet veel,maar het is dat je het zelf weet...

fijn dat het opgelost is!!
nu even wachten zal wel lekkere leverijd opzitten :wink: is altijd en overal..

Gesloten