LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet geleverd door seats en sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
papo

niet geleverd door seats en sofas

Ongelezen bericht door papo »

Wij hebben in november jl. 2 banken besteld bij seats en sofas in Hoogeveen. Zij zouden in februari worden geleverd. Niet dus. De levering werd telkens met 4 weken verlengd en uiteindelijk zijn ze nu nog niet geleverd. Inmiddels hebben wij de bestelling afgezegd, omdat het ons te lang duurde.
Wel hebben wij bij het plaatsen van de bestelling een aanbetaling gedaan van 500 euro, waarvan seats en sofas maar bereid is om daar 125 euro van terug te betalen. Een schadepost van 325 euro dus.
Kan ik dit zo maar over mijn kant laten gaan? Zo nee, hoe krijg ik dan mijn geld terug?

Sossaboy

Re: niet geleverd door seats en sofas

Ongelezen bericht door Sossaboy »

S&S heeft bovenaan het koopcontract een levertijd en een uiterlijke levertijd staan,
als de uiterlijke levertijd verstreken is kan u het kostenloos annuleren en is S&S verplicht de gehele aanbetaling terug te betalen. De uiterlijke levertijd is een half jaar na aankoop datum.

MARGARETDEZEEUW

Ongelezen bericht door MARGARETDEZEEUW »

Zij hebben dit ooit ook bij ons geprobeerd.
Ik heb ze per fax op de hoogte gebracht dat ik het geld op kwam halen, zij hebben er immers niets voor geleverd dus waarom moet het zoveel kosten...
De dag ervoor begonnen ze te bellen dat ze al het geld hadden afgestort en niet zoveel in huis zouden hebben. Ik heb me vast gehouden aan wat ik had geschreven en heb ze dit ook gemeld. De volgende dag ben ik er heen gegaan, ze wilde me naar achteren hebben uit de winkel, ik wilde dit niet want ik voelde nattigheid. Ze hebben geprobeerd om er onderuit te komen, ik stond voor in de winkel en ben steeds harder gaan praten zodat elke klant kon horen wat er gaande was, toen hebben ze me alles terug betaald want op die manier ging het ze nog veel meer kosten als ik daar lang had gestaan.

Reageer alleen schriftelijk, op de site van consuwijzer staan een paar goede voorbeeldbrieven welke je als voorbeeld kunt gebruiken. Succes ermee!

yumishi

Ongelezen bericht door yumishi »

Bankstel gekocht bij seats en sofas ...na alles wat we naderhand over seats en sofas lazen(vooral negatieve reacties) werd het een ''enge onderneming''..maar gelukkig hier niks negatiefs ...goed de verkooptactiek is misschien wat agressief ..mja..als je daar geen trek in hebt kan je natuurlijk gewoon de winkel verlaten...voordeel is dat je er ook prima een heleboel van de prijs af kan dingen ,dus flink onderhandelen en je bent heel wat euro's minder kwijt .
Hier in Hengelo prima service tot nu toe ,bankstel binnen 3 weken al binnen en zelf afgehaald waarbij een medewerker keurig hielp het bankstel in de aanhanger te laden ...prima bankstel... juiste stof... juiste kleur ...geen beschadigingen of andere mankementen ....kortom zeer tevreden en helemaal happy hier ...prima bankstel voor prima prijs en keurig behandeld door 't personeel in Hengelo(OV)

dutchman68

Ongelezen bericht door dutchman68 »

Je hebt wel degelijk het recht om de meubels kosteloos te annuleren. De levertijd is gewoon overschreden. Hoe is dit verder afgekopen?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

dutchman68 schreef:Je hebt wel degelijk het recht om de meubels kosteloos te annuleren. De levertijd is gewoon overschreden. Hoe is dit verder afgekopen?
Levertijd overschrijding is alleen een grond om de koop te ontbinden wanneer er een "finale" levertermijn is afgesproken. S&S zet in heeeeele kleine lettertjes op de bon dat de levertijd met een half jaar kan uitlopen.....

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Die kleine lettertjes mogen niet "onredelijk bezwarend" zijn.
Een uitzonderlijk lange termijn om alsnog te leveren is mogelijk wel aan te vechten, al zal rechtsgang wel te hoogdrempelig zijn

Gesloten