LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
R.ch
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 10:49

NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door R.ch »

**Klacht WoonFabriek**

NOOIT...NOOIT meer een bankstel bij de woonfabriek Amsterdam. We hebben onlangs een bank besteld bij Shop-in-shop winkel WoonFabriek te Amsterdam met levertijd van 8-10 weken. Een aankoop waar we content mee waren totdat bleek dat er bij de buurman identiek dezelfde bank verkocht werd voor 230 euro minder(30%aankoopbedrag).Dit hebben wij enkele dagen later ondekt. Meteen hebben we gemeld bij de klantenservice van de woonfabriek, ze vertelden dat ze het ging uitzoeken en mij uiterlijk maandag zou terugbellen. We zijn niet meer teruggebeld, ik heb zelf het initiatief moeten nemen om ze terug te bellen. De medewerker die ik sprak zij dat ze de exposant gesproken had en niet kon verklaren waar het prijsverschil in zat. Tevens vertelde zij dat er geen oplossing of tegemoet koming mogelijk was, de leverancier bepaald de prijzen. De oplossing was volgens de medewerker de bestelling annuleren, maar dan moesten wij 30% annuleringskosten betalen?? Dit laatste is totaal niet onze intentie want zoals ik al aangaf waren wij zeer content met de aanschaf van onze bank. De medewerker vertelde ook dat de concurrent waarschijnlijk groter inkoopt, dit lijkt mij onzin omdat de bank na het plaatsen van de order gemaakt wordt. Ze nemen absoluut geen verantwoordelijkheid en verwijzen naar de zogenaamde leveranier, ik denk zelf dat ze zeer regelmatig deze smoes gebruiken bij klachten die binnenkomen. Gezien de datum van bestelling en de datum van ´ontdekking´/melding bij de Woonfabriek (binnen 1 week) zijn wij van mening dat dit geen oplossing is. Ik kan u mededelen dat wij ons zelfs opgelicht voelen, de leverancier en exposant is namelijk hetzelfde.

Ook heb ik contact gehad met de leverancier van de bank, die verzekerde mij dat WoonFabriek zelf de prijzen bepaald van de banken die bij hen vandaan komen. De bank moet nu nog geleverd gaan worden en we hebben nu al een naar gevoel over.
Laatst gewijzigd door R.ch op 25 jan 2012 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gaat dus om verschil in prijs icm een buurbedrijf ?? Dus niks met kwaliteit / levertijden / aflevering etc etc etc.

En destijds was niet opgevallen of bij je opgekomen om bij deze buren ook ff te shoppen?

Kansloos dit. Koop is Koop.......jammer maar helaas. En daarom maar iedereen afraden om daar te kopen ??

Wellicht als het bedrijf enooooorm service gericht was hadden ze een beetje water bij wijn kunnen doen. Maar je dient zelf een vergelijkend prijzen onderzoek te doen.

R.ch
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 10:49

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door R.ch »

Als het prijsverschil enkele tientjes zou bedragen had ik mijn verlies genomen, maar het gaat hier om 230 euro vershil (30% aankoop). identiek dezelfde bank van dezelfde leverancier. Ik had inderdaad beter kunnen rondkijken, maar ja dat is achteraf. Ik heb om coulance gevraagd en er komt geen enkel gebaar van de WoonFabriek, ze vertelen iedere keer onwaarheden of verschuilen zich achter 'De Leverancier' om van je af te komen.

Pas op mensen mocht er na aankoop iets misgaan met het product dat u heeft gekocht bij de WF amsterdam, dan zullen ze er alles aandoen om hier niet voor op te draaien. Verantwoordelijkheid & Service kennen ze niet...Daar wil ik de mensen voor behoeden.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door agnesm »

R.ch schreef:Als het prijsverschil enkele tientjes zou bedragen had ik mijn verlies genomen, maar het gaat hier om 230 euro vershil (30% aankoop). identiek dezelfde bank van dezelfde leverancier. Ik had inderdaad beter kunnen rondkijken, maar ja dat is achteraf. Ik heb om coulance gevraagd en er komt geen enkel gebaar van de WoonFabriek, ze vertelen iedere keer onwaarheden of verschuilen zich achter 'De Leverancier' om van je af te komen.

Pas op mensen mocht er na aankoop iets misgaan met het product dat u heeft gekocht bij de WF amsterdam, dan zullen ze er alles aandoen om hier niet voor op te draaien. Verantwoordelijkheid & Service kennen ze niet...Daar wil ik de mensen voor behoeden.
Ik vind dit een beetje erg mierenneuken voor je gelijk.
Je had gewoon verder moeten kijken en nu niet achteraf zeuren omdat de bank bij de buren stukken goedkoper is. Je hebt een bank gevonden die je mooi vond en de prijs stond je aan en je hebt hem gekocht. Als je op internet gekeken had, was tie waarschijnlijk nog goedkoper geweest. Geef hierin jezelf de schuld, niet de winkel!

En dan nu zeggen dat er na aankoop iets mis is met het product dat ze er niet voor willen opdraaien, dat is nergens op gebaseerd. Is de bank niet goed dan? Dan heeft u een punt, maar het lijkt gewoon of u uw gram bij het bedrijf wilt halen om uw eigen gelijk te krijgen.

-1 voor topic starter!

trommel11
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2012 23:17

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door trommel11 »

Eigen Schuldd :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

R.ch schreef:Als het prijsverschil enkele tientjes zou bedragen had ik mijn verlies genomen, maar het gaat hier om 230 euro vershil (30% aankoop). identiek dezelfde bank van dezelfde leverancier. Ik had inderdaad beter kunnen rondkijken, maar ja dat is achteraf. Ik heb om coulance gevraagd en er komt geen enkel gebaar van de WoonFabriek, ze vertelen iedere keer onwaarheden of verschuilen zich achter 'De Leverancier' om van je af te komen.

Pas op mensen mocht er na aankoop iets misgaan met het product dat u heeft gekocht bij de WF amsterdam, dan zullen ze er alles aandoen om hier niet voor op te draaien. Verantwoordelijkheid & Service kennen ze niet...Daar wil ik de mensen voor behoeden.

Tsja, nogmaals....koop is koop. Ervan uitgaand dat het bedrijf je l*lkoekjes verkoopt met onzinverhaaltjes betreffende groot inkopen buren, en naar de leverancier wijzen.....wel dat verdient geen schoonheidsprijs inderdaad.

Aan de andere kant geef jezelf al aan dat achteraf meer rondkijken beter was......ja dan ben ik van mening dat je beter had moeten opletten....maar ind das een koe in de kont kijken.

En waar baseer je op dat dit bedrijf niets zal doen na aankoop bij eventueel misgaan ???

Waar jij nu mensen voor behoedt is dat zij niet lukraak deze zaak moeten binnenlopen en aankopen doen maar ook ff bij de buren moeten shoppen qua prijzen.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Met een beetje eigen oriëntatie had je beter moeten opletten, je kan hier de winkel niet de schuld van geven. Het kan ook zijn dat de service bij deze winkel veel beter is? Krijg je hem gratis bezorgd? Misschien moest je bij de andere bezorgkosten betalen? Bosje bloemen? Koffie? Er zijn meer dingen die een prijs maken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een winkel mag zelf hun prijzen bepalen, het is daarom aan jou als consument om goed rond te shoppen van tevoren.

Heel erg zonde want het is een behoorlijk bedrag, maar de winkel valt niks te verwijten.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Jannes22 »

R.ch schreef:De medewerker vertelde ook dat de concurrent waarschijnlijk groter inkoopt, dit lijkt mij onzin omdat de bank na het plaatsen van de order gemaakt wordt. Ze nemen absoluut geen verantwoordelijkheid en verwijzen naar de zogenaamde leveranier, ik denk zelf dat ze zeer regelmatig deze smoes gebruiken bij klachten die binnenkomen.
Hoeft geen smoes te zijn. Het kan zijn dat de buurman betere condities heeft met deze leverancier, dit kan verschillende redenen hebben. Groter inkopen moet je bv denken aan meerdere filialen die die bepaalde bank afnemen, daar kan je als zelfstandige vaak moeilijk in mee.

Voordat je de Woonfabriek zwart maakt graag eerst naar jezelf kijken en je huiswerk doen. Reden genoeg om de koop niet te annuleren want waarvoor zouden ze? Op het moment van aankoop bepaal jij als persoon een emotionele waarde bij dat product, je bent met jezelf in overeenstemming gekomen dat dat product het op dat moment waard was. Dat hij nu ergens anders goedkoper staat is pech hebben.

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Fauser »

Tja beetje kinderachtig inderdaad allemaal.
Misschien verkoopt de buurman de bank wel met minder marge.
Heeft ie binnenkort de deuren dicht omdat hij geen geld meer verdient..
Waarom moet een medewerker gaan verklaren waarin het prijsverschil zit met de concurrent ?
Weet zij veel...

Dat de fabrikant de prijzen bepaalt dat klopt als een bus.
Ook de 30 % annuleringskosten zijn correct en volgens richtlijn.
Natuurlijk mag de winkel verwijzen naar de fabrikant, waarom zou dit een smoes zijn ?
Zij zijn uiteindelijk degene die de kostprijs bepalen en de bank uitleveren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze ondernemer krijgt onder uit de zak omdat hij een bank duurder verkocht dan de concurrent 1 deur verder? Daar is dit forum niet voor. Een pak koffie van merk X is in de ene supermarkt ook duurder dan de andere. Of goedkoper. Men noemt dat "vrije markteconomie".

De fabrikant bepaalt nooit de prijzen, dat is je reinste tropenkolder.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door RedShy »

Bob Schurkjens schreef:Deze ondernemer krijgt onder uit de zak omdat hij een bank duurder verkocht dan de concurrent 1 deur verder? Daar is dit forum niet voor. Een pak koffie van merk X is in de ene supermarkt ook duurder dan de andere. Of goedkoper. Men noemt dat "vrije markteconomie".

De fabrikant bepaalt nooit de prijzen, dat is je reinste tropenkolder.
Helemaal mee eens.

Een bedrijf in een slecht daglicht proberen te plaatsen op internet omdat ze je niet tegemoet willen komen. Dat noem ik zielig.

Helemaal je eigen schuld, had je van te voren maar beter rond moeten kijken. Blijkbaar stond de prijs die jij ervoor betaald hebt je ook aan aangezien je de koop gesloten hebt. Ik begrijp dat het zuur is als je ontdekt dat hij ergens anders goedkoper is, maar het bedrijf is jou niets verplicht.
Om dan maar gelijk kinderachtig op een forum te gaan schreeuwen dat ze geen service hebben en mensen er vooral niet moeten kopen, over wie zegt dat nou werkelijk iets??

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Fauser »

De fabrikant bepaalt nooit de prijzen, dat is je reinste tropenkolder.
Mee eens.
Een fabrikant bepaalt natuurlijk niet wat de winkelier uiteindelijk op zijn prijskaart moet zetten.
Alleen is de kostprijs van een product wel bepalend voor de uiteindelijke verkoopprijs van het product in combinatie met de marge.
Dus in zoverre wordt de uiteindelijke verkoopprijs ( deels ) wel door de fabrikant bepaalt en door de gehanteerde condities.

Mefred
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2012 22:10

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Mefred »

Wij zijn nu al 2 jaar bezig om een gedeelte van onze bank vergoed te krijgen of nieuwe hoezen te krijgen. Veel heen en weer gemail, loze beloftes, van het kastje naar de muur en weer terug. Certificaten die nooit waren opgestuurd en toen ineens 3 keer, maar waarvan slechts 1 onze deurmat heeft bereikt. Hebben we besloten om er een advocaat op te zetten om ons gelijk te krijgen. De ooit gekochte antraciet zwarte hoekbank begon na een 1/2 jaar al te verkleuren naar legergroen met eerst bruine vlekken en toen naar oranje vlekken, dit terwijl die toch zo goed was behandeld met protexx. We hebben zo onze twijfels of onze bank überhaupt is behandeld, omdat ze m ook een tijdje 'kwijt' zijn geweest. Diverse experts over de vloer gehad, maar of het nu vlekken of verkleuringen waren, daar konden de heren het niet over eens worden. Op een gegeven moment werd er gezegd dat het kattenpies zou kunnen zijn. Op zich mogelijk met 3 katten, maar daar moest de beschermende behandeling toch tegen helpen? En ik heb hele knappe katten die kunnen in vierkantjes piesen. Nadat de zoveelste expert me vertelde dat ik het onze eigen schuld was, dat ik m niet bij een budget-winkel had moeten kopen, was ik er klaar mee. Onze advocaat was bereid om nog naar de rechter te stappen, maar wij moeten wel bewijzen dat er in de winkel was gezegd, dat de stof mooier zou blijven en niet zo verkeuren als we de bank zouden laten behandelen met Protexx.... Een kansloos welles nietes verhaaltje.

Afgelopen week een nieuwe bank gekocht bij een echte winkel en echte service. En voor bijna het zelfde bedrag, dus zo budget is de Woonfabriek niet. Al is het de laatste meubelwinkel van het land. Ik zit nog liever op een klapstoeltje dan daar ooit nog iets te kopen.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Stof voor banken/gordijnen verkleuren ALLEMAAL. Hoe duur of goedkoop ook. Verkleuring kan na 10 minuten al. Laat staan na een half jaar. Of verkleur jij niet als je in de zon zit?

Protexx beschermt niet tegen zonlicht. Alleen tegen vuil etc.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door crazyme »

Kwikshit schreef: Protexx beschermt niet tegen zonlicht. Alleen tegen vuil etc.
En je laat je kat toch niet over de bank heen pissen ?

en dan met droge ogen roepen "da mag toch nie ?" :roll:

Mefred
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2012 22:10

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Mefred »

In de winkel was aangegeven dat behandelen met Protexx verkleuring zou voorkomen en dat de stof beter zou blijven. Jammerdebammer!

Kattenpies zou volgens het certificaat er toch heel gemakkelijk uit moeten komen... En ooit katten gezien die vierkantjes kunnen piesen?

Bert0910
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:07

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Bert0910 »

Mijn dochter heeft bij de woonfabriek een bank en bed gekocht.
Besteld voor 1 oktober 2012, geleverd op 21 december.
Het leuke was dat de Woonfabriek probeerde de btw verhoging door te rekenen
Dat is nog niet het grootste probleem, toen de bank werd geleverd bleek dat de zogenaamde koppeling om de twee elementen vast te zetten, op de verkeerde plek zat.
Toen mijn dochter de Woonfabriek belde werd er eerst gedaan alsof ze zich aanstelde.
Nadat mijn dochter boos werd, zeiden ze dat ze maar even het formulier op internet moest invullen en daarbij wat foto's moest doen.
Wederom reageerde mijn dochter nogal boos, zij leveren iets en als dat niet in orde is moeten ze dit verhelpen.
Na een paar uur werd ze teruggebeld (dat wel), met de mededeling dat er iemand langs zou komen.
Wanneer? Dat wisten ze niet of wilden dat niet zeggen.
Nu is het afwachten of ze uberhaupt wel komen.
Dus inderdaad, koop niets bij deze firma, ZEER SLECHTE service

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door alloallo »

Het doorberekenen van de hogere BTW is niet geheeld onterecht.

De leveringsdatum is immers bepalend en niet de besteldatum.

Normaliter maakt men voor de koop hierover afspraken

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: NOOIT..NOOIT meer WoonFabriek Amsterdam

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Bert0910 schreef:Mijn dochter heeft bij de woonfabriek een bank en bed gekocht.
Besteld voor 1 oktober 2012, geleverd op 21 december.
Het leuke was dat de Woonfabriek probeerde de btw verhoging door te rekenen
Dat is nog niet het grootste probleem, toen de bank werd geleverd bleek dat de zogenaamde koppeling om de twee elementen vast te zetten, op de verkeerde plek zat.
Toen mijn dochter de Woonfabriek belde werd er eerst gedaan alsof ze zich aanstelde.
Nadat mijn dochter boos werd, zeiden ze dat ze maar even het formulier op internet moest invullen en daarbij wat foto's moest doen.
Wederom reageerde mijn dochter nogal boos, zij leveren iets en als dat niet in orde is moeten ze dit verhelpen.
Na een paar uur werd ze teruggebeld (dat wel), met de mededeling dat er iemand langs zou komen.
Wanneer? Dat wisten ze niet of wilden dat niet zeggen.
Nu is het afwachten of ze uberhaupt wel komen.
Dus inderdaad, koop niets bij deze firma, ZEER SLECHTE service
Hoe en wat ze aan de telefoon gezegd hebben kan ik niks over zeggen. Vaak komt een gesprek van 2 kanten en klanten kunnen ook wel eens rare dingen zeggen.

Echter, het is heel gebruikelijk dat ze even aan u vragen om een formulier in te vullen met de juiste gegeven en een foto. Fabrikanten vragen vaak om een foto van de situatie en dit is sneller en goedkoper dan wanneer er iemand langs moet komen om die ene foto te nemen. Bij het invullen van een formulier hebben ze tevens gelijk de juiste gegevens van u en heeft u het ook zwart op wit staan. Dat ze niet direct kunnen zeggen wanneer ze iets herstellen is vrij logisch, bedrijven zitten ook met een agenda en hoogstwaarschijnlijk besteden ze dit uit.

Conclusie, dingen kunnen gebeuren, er kan eens een foute productie bij zitten. Geduld is een goede zaak.

Gesloten