Eind december heb ik bij Kwantum een bestelling geplaatst, waaronder een lampenkap en een lectuurbak. Bedrag werd binnen enkele uren van mijn rekening afgeschreven. Omdat de bestelling na weken nog niet was geleverd, getracht de klantenservice te bereiken. Onmogelijk. Nergens werd op gereageerd. Niet op het formulier, niet via FB en niet telefonisch: compleet onbereikbaar. Kwantum heeft wel Thuiswinkel waarborg. Ook die benaderd, maar ook daar geen enkele reactie. Begin februari Thuiswinkel waarborg gebeld en dan krijg je als reactie, dat ze het te druk. hebben. Wat heeft deze waarborg dan voor zin? Zo kunnen onbetrouwbare webwinkels als de Kwantum eindeloos doorgaan en blijven ze hun waarborg behouden.
Vorige week kwam plotseling de bestelling binnen: zwaar beschadigd. Lampenkap helemaal kapot, lectuurbak ingedeukt. Weer de Klantenservice van Kwantum gemaild met foto's. Geen enkele reactie. Alleen een reactie van Kwantum via FB: goh wat vervelend voor je. Verder totale stilte. Hoe lang kunnen dit soort bedrijven nog doorgaan met webshops zonder dat ze hun bedrijfsvoering op orde hebben? Wel je laten betalen, maar geen enkele service. Ook Thuiswinkel Waarborg is een wassen neus, want die doen niets. Welke garantie heb je als consument, dat je beschermd wordt tegen dit soort webwinkels?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbetrouwbare Webshop Kwantum en niet functionerende Thuiswinkel Waarborg
Re: Onbetrouwbare Webshop Kwantum en niet functionerende Thuiswinkel Waarborg
Er zijn meerdere stappen om je koop af te zeggen. De vraag is of je dat wil?
De eerste vraag is wat is de afgesproken levering termijn? Je kunt alleen van de koop af als deze ruim verstreken is en je daarna nog een kans hebt gegeven om alsnog te leveren.
Zo ja, dan is het verstandig om een mail te sturen dat je meerdere keren contact hebt gezocht (met de datums), dat er nog steeds geen levering heeft plaatsgevonden en dat je de koop gaat ontbinden. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Laat hun deze mail schrijven. Hun gaan proberen om je geld terug te geven. Geen rechtsbijstandverzekering, zet erbij dat je binnen 14 dagen je geld terug wil.
Heb je betaald met je creditcard? Bel hun dan op en doe een beroep op aflevering verzekering (afhankelijk van de voorwaarden).
Als je geld niet terug krijg, ga dan voor een bindend uitspraak naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/
De eerste vraag is wat is de afgesproken levering termijn? Je kunt alleen van de koop af als deze ruim verstreken is en je daarna nog een kans hebt gegeven om alsnog te leveren.
Zo ja, dan is het verstandig om een mail te sturen dat je meerdere keren contact hebt gezocht (met de datums), dat er nog steeds geen levering heeft plaatsgevonden en dat je de koop gaat ontbinden. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Laat hun deze mail schrijven. Hun gaan proberen om je geld terug te geven. Geen rechtsbijstandverzekering, zet erbij dat je binnen 14 dagen je geld terug wil.
Heb je betaald met je creditcard? Bel hun dan op en doe een beroep op aflevering verzekering (afhankelijk van de voorwaarden).
Als je geld niet terug krijg, ga dan voor een bindend uitspraak naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/
-
- Berichten: 12815
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Onbetrouwbare Webshop Kwantum en niet functionerende Thuiswinkel Waarborg
Dropshippers, dat zijn onbetrouwbare webshops. Maar een gevestigde keten met webshop kan ook wel eens een fout maken. Maar dat maakt ze niet direct onbetrouwbaar. Als dit hun normale werkwijze zou zijn hadden ze niet meer bestaan.
Zat er bij de levering een herroepingsformulier? Mocht contact blijvend niet mogelijk zijn, dan gewoon herroepen en terug sturen. U hebt al foto’s en bewijs dat u het hebt willen melden.
Zat er bij de levering een herroepingsformulier? Mocht contact blijvend niet mogelijk zijn, dan gewoon herroepen en terug sturen. U hebt al foto’s en bewijs dat u het hebt willen melden.
Re: Onbetrouwbare Webshop Kwantum en niet functionerende Thuiswinkel Waarborg
Bij dit bedrijf is geen sprake van een incident. Kijk op Trustpilot hier is sprake van een structurele wanprestatie. Dat maakt een bedrijf onbetrouwbaar.
Uiteraard ben ik op de hoogte van het feit, dat er een betwisting bij de creditcard Company kan worden ingeroepen, dat er een geschillencommissie bestaat, dat er via de Rechtsbijstandsverzekering procedures kunnen worden gestart etc etc. Maar daar gaat in deze niet om. Het gaat er om dat wij hier in 1ste instantie te maken hebben met een bedrijf, dat voortdurend een webshop hanteert, waarbij zij de indruk wekken te kunnen leveren en waarbij zij tevens de indruk wekken, dat zij een goed functionerende klantenservice hebben. Niets is minder waar. Goederen worden pas na tijden geleverd, vervolgens zwaar beschadigd verstuurd, waarbij ze een klantenservice hebben, die totaal niet functioneert. Kortom een bedrijf dat geen enkele verantwoordelijkheid neemt. De CEO doet in de pers haar beklag, dat de zaken zo slecht lopen. Niet verwonderlijk met deze slechte bedrijfsvoering. Wat vergeten wordt, is dat wij, consumenten, nu geheel afhankelijk zijn van online bestellingen en er kennelijk geen enkele wijze is, waarop dit wordt gemonitord. Van Thuiswinkel. Waarborg zou je mogen verwachten dat zij een toetsbare waarborg afgeven. Ook dat functioneert niet. Het gaat mij in deze niet om het geld, maar om de wijze waarop bedrijven met hun klanten omgaan en de zaken afhandelen. Daarbij zijn vele zeer goede grote en kleine bedrijven, die hun spugende best doen, maar daar hoort de Kwantum zeker niet toe. Laat het als een waarschuwing dienen om kritisch te kijken bij welk bedrijf je bestellingen doet, want enige controle bestaat er niet.
Uiteraard ben ik op de hoogte van het feit, dat er een betwisting bij de creditcard Company kan worden ingeroepen, dat er een geschillencommissie bestaat, dat er via de Rechtsbijstandsverzekering procedures kunnen worden gestart etc etc. Maar daar gaat in deze niet om. Het gaat er om dat wij hier in 1ste instantie te maken hebben met een bedrijf, dat voortdurend een webshop hanteert, waarbij zij de indruk wekken te kunnen leveren en waarbij zij tevens de indruk wekken, dat zij een goed functionerende klantenservice hebben. Niets is minder waar. Goederen worden pas na tijden geleverd, vervolgens zwaar beschadigd verstuurd, waarbij ze een klantenservice hebben, die totaal niet functioneert. Kortom een bedrijf dat geen enkele verantwoordelijkheid neemt. De CEO doet in de pers haar beklag, dat de zaken zo slecht lopen. Niet verwonderlijk met deze slechte bedrijfsvoering. Wat vergeten wordt, is dat wij, consumenten, nu geheel afhankelijk zijn van online bestellingen en er kennelijk geen enkele wijze is, waarop dit wordt gemonitord. Van Thuiswinkel. Waarborg zou je mogen verwachten dat zij een toetsbare waarborg afgeven. Ook dat functioneert niet. Het gaat mij in deze niet om het geld, maar om de wijze waarop bedrijven met hun klanten omgaan en de zaken afhandelen. Daarbij zijn vele zeer goede grote en kleine bedrijven, die hun spugende best doen, maar daar hoort de Kwantum zeker niet toe. Laat het als een waarschuwing dienen om kritisch te kijken bij welk bedrijf je bestellingen doet, want enige controle bestaat er niet.
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Onbetrouwbare Webshop Kwantum en niet functionerende Thuiswinkel Waarborg
Trustpilot is geen hard bewijs he. Mensen klagen altijd eerder dan dat ze complementeren. Pas als je het aantal klachten tegen over het totale aantal tevreden klanten stelt kan je pas iets zinnigs zeggen. En zelfs op trust pilot zijn er veel meer positieve dan negative meldingen.
NeoDutchio
vindt dit leuk