LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over op maat gemaakte stoel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
meamore

Ontevreden over op maat gemaakte stoel

Ongelezen bericht door meamore »

Beste lezer,
Ik heb enige tijd geleden een fautail op maat laten maken in een zorgwinkel.
Ik had moeite met zitten op mijn huidige meubels sinds ik rolstoel afhankelijk ben geworden.
Er vanuit gaande dat een op maat gemaakte fautail met motoren beter zou moeten zijn dan een standaard stoel bij een willekeurige winkel.

Ik heb de verkoper toen specifiek gevraagd om een zacht zit vlak. Dit omdat ik amper zitvlees heb op mijn stuitje. Er is toen gratis koudschuim in de stoel geplaatst bij de productie.

Na enige tijd bleek dat de stoel voor mij toch echt te hard was. Gebeld met de winkel en de volgende dag kwamen ze hem al halen. Ze zouden gratis de vulling in de zitting omruilen voor de zachtere standaard vulling.

Toen de stoel terug kwam merkte ik al direct dat de zitting er alleen maar harder op geworden is en dus nog steeds niet geschikt voor mij om vele uren in te kunnen zitten.

Ken de regels een beetje. Ik zou de verkoper eerst de gelegenheid moeten stellen een deugdelijk product te leveren, dit is al gedaan inmiddels lijkt me?
Kan ik nu de koop laten ontbinden? Ook al heb ik toch enkele maanden erop gezeten en er zitten wat kleine beschadigingen op. De stoel heeft me 1600 euro gekost, dan mag je toch wel wat goeds verwachten.
Oke ik kan me indenken dat het volledige bedrag terug krijgen niet reëel is en het een maat gemaakt product betreft.

Kan iemand mij adviseren wat ik nu het beste kan doen of handelen als ik nu weer contact ga opnemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Moneyman

Re: Ontevreden over op maat gemaakte stoel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn lijkt de beste optie om je te focussen op een oplossing, en nog niet op ontbinding. Zo te lezen denkt de verkoper prima mee en is die bereid zaken op te lossen. Ik ben wel benieuwd wat er precies afgesproken is over de hardheid, en hoe de gewenste hardheid vastgesteld is. Heeft zich daar een deskundige mee bemoeid?

En toen je na de aanpassing "direct al merkte" dat het nog steeds te hard was, wat heb je toen gedaan? Ik neem aan dat je dat direct bespreekbaar hebt gemaakt? Wat was toen de reactie van de verkoper?

meamore

Afgesproken in zoverre dat de verkoop adviseur, zo noemen ze zich wist dat ik een zacht zitvlak wilde. Daar is toen over gesproken en ik kreeg daarom de tempure vulling voor niks.

Nadat de vulling vervangen is heb ik het direct al tegen de bezorger gezegd, die adviseerde het eerst even een paar dagen aan kijken.

Op dat punt ben ik nu dus. Vraag me af wat redelijk is in deze voor ik contact ga opnemen.

Oplossen ook prima als het dan ook echt goed opgelost word.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit soort zaken zijn altijd lastig. Zitcomfort kun je niet simpel aanpassen. Dat is redelijk complex.

U wilt waarschijnlijk een heel soepel materiaal met zo min mogelijk tegendruk.

Wellicht is het mogelijk om de zitvulling te veranderen naar latex, waarbij u rekening moet houden dat deze vulling sneller slijt dan koudschuim, polyether of traagschuim.

Dit materiaal is ook duurder, dus een meerprijs zal waarschijnlijk ook berekend worden.
(Als de verkoper open staat voor een aanpassing)

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@Meamore,

Ik las dat u rolstoelafhankelijk bent, dat houdt in dat u in een rolstoel de deur uitgaat? Geeft de rolstoel geen problemen met zitten? Dan zou u kunnen overwegen om het gebruikte materiaal wat in de kussens van de rolstoel is verwerkt ook in uw fauteuil te laten verwerken.
Uw verkoopadviseur zal het een en ander uit kunnen zoeken of dit mogelijk is.
Vooralsnog zijn er geen redenen om de koop te ontbinden.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hoe dik is het zitkussen vulling ? En welke vering is gebruikt ?

meamore

Daar zit traagschuim/koudschuim in. Ook daar krijg ik last als ik er langere tijd inzit.
riddert schreef:@Meamore,

Ik las dat u rolstoelafhankelijk bent, dat houdt in dat u in een rolstoel de deur uitgaat? Geeft de rolstoel geen problemen met zitten? Dan zou u kunnen overwegen om het gebruikte materiaal wat in de kussens van de rolstoel is verwerkt ook in uw fauteuil te laten verwerken.
Uw verkoopadviseur zal het een en ander uit kunnen zoeken of dit mogelijk is.
Vooralsnog zijn er geen redenen om de koop te ontbinden.

meamore

Geen idee hoe dik, vering het voelt alsof er niks in zit.
gosewijn schreef:Hoe dik is het zitkussen vulling ? En welke vering is gebruikt ?

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Probeer uw zithouding eens aan te passen ,dus recht op zitten . Als u onderuit gaat zitten krijgt u meer druk op uw stuitje.

Of probeer eens 2 stroken schuim van ca , 20 breed te krijgen van sg 40 soft legt deze op de zijkant van de zittingen waardoor de druk op uw billen komt en niet op uw stuitje .Is dat een verbetering dan kan men dit in de zitvulling aanpassen of als los bekleden als kussen .Dit zijn moeilijke oplossingen en je steeds uitproberen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

meamore schreef: Ken de regels een beetje. Ik zou de verkoper eerst de gelegenheid moeten stellen een deugdelijk product te leveren, dit is al gedaan inmiddels lijkt me?
Kan ik nu de koop laten ontbinden? Ook al heb ik toch enkele maanden erop gezeten en er zitten wat kleine beschadigingen op. De stoel heeft me 1600 euro gekost, dan mag je toch wel wat goeds verwachten.
Even teug naar de kern : ik denk niet dat u kunt ontbinden. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de winkel gewoon geleverd wat u besteld heeft. U heeft geen garantie gekregen dat u lang en comfortabel kunt zitten. Dat kan niemand u geven. Met andere woorden : het advies kan nog zo zorgvuldig zijn gegeven, maar dat garandeert de uitkomst nog niet.

meamore

Oké ik heb een idee gekregen nu. Ik ga contact opnemen met de verkopende partij om te kijken wat er nog meer mogelijk is.

Bedankt voor de antwoorden.

Gesloten