LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ophelia Rotterdam

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
seli30078

Ophelia Rotterdam

Ongelezen bericht door seli30078 »

Hallo
Graag wil ik via dit forum mijn ongenoegen tonen over de service van meubelzaak Ophelia te Rotterdam, ik heb vorig jaar op 8 augustus 2009 een eethoek bij deze zaak gekocht twv 750 euro. De eethoek bestaat uit een tafel met 4 stoelen in een landelijke stijl van creme kleurig met een blank houten blad en stoelen in dezelfde stijl. Na al een paar keer de poten te hebben moeten vastdraaien daar deze elke keer wiebelden brak vorig weekend (pinksterweekend) 1 poot volledig af
aangezien de eethoek slechts 9 maanden oud is besloot ik gister om de meubel zaak te contacten en te vragen wat hun service in deze is. Ik werd toen zo onbehoorlijk en asociaal te woord gestaan dat ik vandaag ook via hun website
www.ophelia.nu een bericht heb gestuurd om nogmaals mijn klacht schriftelijk in te dienen.
Nu kreeg ik hier vandaag reactie op en ook deze reactie laat te wensen over, zie hieronder de correspondentie tot dus ver;

Geachte,> na gister, 25 mei 2010, telefonisch contact te hebben gehad met een van uw > medewerkers doe ik u hierbij schriftelijk nogmaals mijn klacht toekomen.Op > 8 augustus 2009 heb ik een tafel met 4 stoelen bij jullie gekocht in > rotterdam, het betreft hier een landelijk setje van roomkleurig en blank > houten blad , dit setje tezamen kostte 750 euro. Nu nog geen 9 maanden > later na al heel wat problemen met de poten, die iedere keer \'dansen\' en > we dan dus weer vastdraaien, breekt er afgelopen pinksterweekend een poot > totaal af. Dit lijkt me niet de bedoeling van een tafel die nog geen 9 > maanden oud is, maar volgens uw collega van ophelia was 750 euro niet veel > geld, PARDON???? Uw colllega heeft mij honds te woord gestaan en > onbehoorlijk bejegend!!! bovendien ook nog opgehangen....> Voor mij is namelijk 750 euro wel HEEL VEEL geld en bovendien verwacht ik > dan kwaliteit, en deze is zeer beneden peil. Als mijn klacht niet serieus > word genomen ga ik jullie zaak op alle websites (opgelicht.nl, tros radar, > kassa, kat in de zak etc) zwart maken want ik pik dit nooit hoe ik gister > te woord ben gestaan! nogmaals zo behandel je een klant niet die met een > klacht belt.....>> Ik wil jullie er tevens nog op wijzen dat 1 jaar garantie op > spullen/meubels etc is vastgelegd in de non-conformiteits bepalingen in > Brussel bij de Europese Unie.>> Uiteraard hoop ik dat dit alles niet nodig is en we alsnog tot een > oplossing kunnen komen.>> Met vriendelijke groet,> dyan selier>>

en nu de reactie van Ophelia van eerder vandaag:
Geachte, het is na 9 maanden niet zo dat wij daar nog iets aan kunnen doen, als er eerder klachten over de tafel waren, hadden we dat graag in een eerder stadium vernomen.Er zijn meerdere van deze setjes verkocht, waarbij wij verder geen problemen hebben ontvangen, het is dan ook niet te bepalen wat na 9 maanden de oorzaak is. Verder viel deze collectie inderdaad in de goedkopere kwaliteits meubels , een eettafel met bewerkingen voor rond de 300,- euro,daarvan kun je niet het allerbeste van verwachten , alle waarde naar zijn geld, maar als het al direct voor problemen had gezorgd, hadhet anders geweest en hadden wij er nog compensatie voor kunnen vinden. Wij hebben over het algemeen weinig klachten over onze omgang met mensen, het ligt er ook aan hoe de klant ons benaderd,aangezien de dreigementen die u hier al direct uit, zal dat ook te wensen hebben overgelaten,spijtig dat u zo over ons denkt, maar daar kunnen wij verder niets mee. Mocht u inderdaad verdere stappen ondernemen, welke wij niet terecht vinden,verwachten wij dat schriftelijk te ontvangen, hoogachtend, Ophelia

Zoals je kunt lezen willen ze op geen enkele manier tot een oplossing komen, ook de opmerking "alle waarde naar zijn geld" vind ik echt ronduit BELACHELIJK!
een eethoek bestaande uit 4 stoelen met een tafel voor 750 euro vind ik nou niet echt goedkoop!
ben benieuwd wat andere forum gebruikers hiervan vinden....
't lijkt me toch normaal je garantie hebt, zeker binnen een bepaalde termijn?

seli30078

Re: Ophelia Rotterdam

NAV eerdere reactie van OPHELIA mijn reactie hierop:

Geachte,

Aan jullie reactie te merken willen jullie niet tot een oplossing komen, dus zoals eerder gezegd zal ik andere stappen moeten nemen.
Ik zal rechtsbijstand inschakelen daar jullie alles wegwuiven zonder aanwijsbare reden. Hoe durven jullie ook te schrijven 'alle waarde naar ze geld' met andere woorden, wij verkopen troep? voor 750 euro....
nogmaals het is BELACHELIJK hoe jullie met klanten omgaan.

OPHELIA = latijns voor oplichting?????

Mijn eerder genoemde stappen om op websites te posten zal vanaf vanavond overal te zien zijn!

Als jullie 750 euro zo'n nietszeggend bedragje vinden, zullen we nog weleens zien....
Nogmaals ik laat het hier NOOIT bij zitten

Met vriendelijke groet,
Dyan Selier

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

seli30078 schreef:Als mijn klacht niet serieus word genomen ga ik jullie zaak op alle websites (opgelicht.nl, tros radar, kassa, kat in de zak etc) zwart maken want ik pik dit nooit
Dit komt op mij over als pure chantage.

Daarbij ben ik het met de winkel eens. Een complete eethoek voor 750,- KAN gewoon geen top kwaliteit zijn. Daarbij: hoe worden de meubels gebruikt : iedereen weet dat een stoel 4 poten heeft en dat wanneer je op de stoel gaat "wippen" dit niet best is.

Omdat je zo ontzettend agressief de confrontatie zoekt denk ik dat hier de oorzaak ligt.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik kan niets onredelijks vinden in de opstelling van Ophelia. Uw reactie hierop echter is pure chantage en is strafbaar.

Tip; lijm die poot met constructielijm en het probleem is uit de wereld :D .

seli30078

deze reactie kwam nadat IK was opgehangen en onbehoorlijk te woord was gestaan he door Ophelia! dit vergeten jullie even voor alle duidelijkheid!
actie op reactie...

en de poot is zeker niet te lijmen.....

dus van een meubelzaak mag je geen garantie verwachten binnen een jaar?
ik vind van wel en weet ook zeker ik in me recht sta
en nogmaals voor mij is 750 euro wel heel veel geld
en dan verwacht ik niet dat ik binnen een jaar een andere tafel nodig heb!

ten CATE

Ongelezen bericht door ten CATE »

Ik ben ook eens bij deze meubelzaak geweest en deel de mening ook dat dit minder prettige mensen zijn om zaken mee te doen daar ik ook onbeschoft ben behandeld aldaar

Tevens vind ik ook dat het bedrag van 750 euro (1600 gulden) veel geld is voor iets wat niet eens een jaar gebruikt kan worden

tevens wie is ophelia om te zegggen dat dit niet veel geld is !!!

ik vind dat seli30078 in haar recht staat en dat ik dit ook niet over mijn kant zou laten gaan

succes in je strijd en laat het recht zege vieren in deze zaak

ten cate

Jannes22

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Je geeft aan dat je vaak de poten hebt om moeten draaien? Waarom heb je niet gelijk aan de bel getrokken dan? Het is vaak wel zo dat wanneer een houten product (tafel/stoel etc,) fabrieksfouten bevat het probleem binnen een half jaar naar voren moet komen. Blijkbaar heb je problemen gehad en dus had je aan de bel moeten trekken. Nu komt het na 9 maand idd vreemd over als 'ineens' de poot is geknapt.

Gesloten