LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplossing meubelleed.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 jun 2005 23:27
Oplossing meubelleed.
Hallo,
14 maanden geleden kochten nagenoeg wij een complete inrichting. nu zijn we nog bezig om dit correct uitgeleverd te krijgen. We hebben al verkeerd geleverde stoelen geaccepteerd ( welliswaar met korting en omdat we ze niet vonden misstaan) een wandmeubel is echter nu zo verkleurd (hout is een natuurproduct en hier hebben we ook geen bezwaar tegen) dat vervangende onderdelen, welke meerdere malen verkeerd of beschadigd geleverd werden en dus wij ze niet accepteerden) als een vlag op een stro..... slaan. De leverancier zegt dat dit over twee maanden niet meer te zien is, waarop wij pas over minimaal 2 maanden gaan betalen.
Intussen zijn wij het gehele gezeur zo zat en willen we het wandmeubel niet meer.
Is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft?? en is het reeel om een dergelijke oplossing ( inlevern wandmeubel en geld retour) voor te stellen??
alvast bedankt voor jullie reactie.
14 maanden geleden kochten nagenoeg wij een complete inrichting. nu zijn we nog bezig om dit correct uitgeleverd te krijgen. We hebben al verkeerd geleverde stoelen geaccepteerd ( welliswaar met korting en omdat we ze niet vonden misstaan) een wandmeubel is echter nu zo verkleurd (hout is een natuurproduct en hier hebben we ook geen bezwaar tegen) dat vervangende onderdelen, welke meerdere malen verkeerd of beschadigd geleverd werden en dus wij ze niet accepteerden) als een vlag op een stro..... slaan. De leverancier zegt dat dit over twee maanden niet meer te zien is, waarop wij pas over minimaal 2 maanden gaan betalen.
Intussen zijn wij het gehele gezeur zo zat en willen we het wandmeubel niet meer.
Is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft?? en is het reeel om een dergelijke oplossing ( inlevern wandmeubel en geld retour) voor te stellen??
alvast bedankt voor jullie reactie.
Re: Oplossing meubelleed.
Hallo Cor,
De ervaring die ik heb loopt over een veel kortere tijd.
Bij mij werden meubels niet op de afgesproken tijd geleverd, omdat ze zogenaamd niet voorradig waren.
Nadat ik schriftelijk, en aangetekend, geeist had dat de meubels binnen 3 weken gebracht zouden worden was het leed snel geleden.
Het enige advies dat ik jou kan geven is, schrijf zo snel mogelijk een aangetekende brief aan
de geschillencommissie Wonen
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814
Alles is na te lezen op www.sgc.nl
Succes
De ervaring die ik heb loopt over een veel kortere tijd.
Bij mij werden meubels niet op de afgesproken tijd geleverd, omdat ze zogenaamd niet voorradig waren.
Nadat ik schriftelijk, en aangetekend, geeist had dat de meubels binnen 3 weken gebracht zouden worden was het leed snel geleden.
Het enige advies dat ik jou kan geven is, schrijf zo snel mogelijk een aangetekende brief aan
de geschillencommissie Wonen
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814
Alles is na te lezen op www.sgc.nl
Succes
Re: Oplossing meubelleed.
kind255,
uiteraard moet de winkel zijn aangesloten bij bijvoorbeeld CBW om naar de geschillencommissie te kunnen stappen. Omdat Cor geen winkel vermeld is niet zeker dat hij bij SGC terecht kan.
Volgens CBW voorwaarden krijgt de leverancier 4 extra weken indien de "vermoedelijke" levertijd is verlopen. (de ondernemer kent CBW voorwaarden beter dan de consument, en zorgt dus altijd voor een "vermoedelijke" levertijd op de bon) Je kan dus niet eisen dat de meubels binnen 3 weken alsnog worden geleverd. Wel kan je na verstrijken van 4 weken zonder kosten van de overeenkomst af.
Ook als het product (hier: wandmeubel) niet aan de eigenschappen voldoet die je er normalerwijs van kan verwachten, dan kan je de koop ontbinden.
uiteraard moet de winkel zijn aangesloten bij bijvoorbeeld CBW om naar de geschillencommissie te kunnen stappen. Omdat Cor geen winkel vermeld is niet zeker dat hij bij SGC terecht kan.
Volgens CBW voorwaarden krijgt de leverancier 4 extra weken indien de "vermoedelijke" levertijd is verlopen. (de ondernemer kent CBW voorwaarden beter dan de consument, en zorgt dus altijd voor een "vermoedelijke" levertijd op de bon) Je kan dus niet eisen dat de meubels binnen 3 weken alsnog worden geleverd. Wel kan je na verstrijken van 4 weken zonder kosten van de overeenkomst af.
Ook als het product (hier: wandmeubel) niet aan de eigenschappen voldoet die je er normalerwijs van kan verwachten, dan kan je de koop ontbinden.
Re: Oplossing meubelleed.
16again,
En dat die winkel aangesloten moet zijn bij een branche organisatie is voor mij heel duidelijk. Maar het is niet verkeerd om Cor zelf ook verder te laten zoeken.
Je ziet dat het wel gelukt is. Dus jouw stellige overtuiging dat het niet kan gaat in dit geval niet op.Je kan dus niet eisen dat de meubels binnen 3 weken alsnog worden geleverd.
En dat die winkel aangesloten moet zijn bij een branche organisatie is voor mij heel duidelijk. Maar het is niet verkeerd om Cor zelf ook verder te laten zoeken.
Re: Oplossing meubelleed.
kind255
Bij tekenen van de overeenkomst accepteer je de voorwaarden (=periode van 4 weken voor nalevering). Vervolgens kan je dus niet eisen (alleen maar hopen) dat nalevering binnen 3 weken gebeurt.
In jouw geval is nabestelling + levering gelukkig vlot verlopen.
Bij tekenen van de overeenkomst accepteer je de voorwaarden (=periode van 4 weken voor nalevering). Vervolgens kan je dus niet eisen (alleen maar hopen) dat nalevering binnen 3 weken gebeurt.
In jouw geval is nabestelling + levering gelukkig vlot verlopen.
Re: Oplossing meubelleed.
Waarvan akte.
En nu terug naar Cor.
Is het voor hem ook duidelijk wat er bedoeld wordt?
We lezen het wel.
En nu terug naar Cor.
Is het voor hem ook duidelijk wat er bedoeld wordt?
We lezen het wel.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 jun 2005 23:27
Re: Oplossing meubelleed.
Hallo,
alle goede reactie ten spijt ( ik ben wellicht niet helamaal duidelijk geweest) de meubels werden binnen gestlede tijd geleverd echter beschadigd e.d. waardoor ze retour moesten / gerepareerd moesten worden.
we hebben ze dus wel.
overigens is de zaak wel aangesloten bij het cbw. doch dit lijkt volgens de site meer een belangenbehartiger voor de branche, juist daarom vroeg ik hier of iemand er reeds ervaring mee heeft. je wilt wel met enige zekerheid investeren in een borgsom tenslotte.
groet,
cor
alle goede reactie ten spijt ( ik ben wellicht niet helamaal duidelijk geweest) de meubels werden binnen gestlede tijd geleverd echter beschadigd e.d. waardoor ze retour moesten / gerepareerd moesten worden.
we hebben ze dus wel.
overigens is de zaak wel aangesloten bij het cbw. doch dit lijkt volgens de site meer een belangenbehartiger voor de branche, juist daarom vroeg ik hier of iemand er reeds ervaring mee heeft. je wilt wel met enige zekerheid investeren in een borgsom tenslotte.
groet,
cor
Re: Oplossing meubelleed.
Kijk uit bij de geschillencommissie met zaken als "kleurverschil."
In een eerder topic waren rode leren fauteuils gekocht, en aan de zijkant was er een flink donkerder. De consument ging, gewapend met een rapport van ingehuurde eigen deskundige ("onacceptabel kleurverschil") naar de geschillencommissie, en kreeg toch het deksel op zijn neus.
De deskundige van de geschillencommissie vond het wel een normaal kleurverschil voor een natuurproduct!
Vervolgens heeft die consument die uitspraak (met fotos) op het internet geplaatst.
Merkwaardig dat zowel dat topic als de internetpagina met fotos niet meer te vinden zijn. Is er alsnog wat met die consument geregeld...??
In een eerder topic waren rode leren fauteuils gekocht, en aan de zijkant was er een flink donkerder. De consument ging, gewapend met een rapport van ingehuurde eigen deskundige ("onacceptabel kleurverschil") naar de geschillencommissie, en kreeg toch het deksel op zijn neus.
De deskundige van de geschillencommissie vond het wel een normaal kleurverschil voor een natuurproduct!
Vervolgens heeft die consument die uitspraak (met fotos) op het internet geplaatst.
Merkwaardig dat zowel dat topic als de internetpagina met fotos niet meer te vinden zijn. Is er alsnog wat met die consument geregeld...??