LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Otto-bank slijt snel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kirkev
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017 12:02

Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door Kirkev »

Hallo,

In februari hebben we een bank bij Otto aangeschaft, deze was in de aanbieding van 1000 naar 500 euro.
Echter in oktober begon het mij op te vallen dat ik de losse rugkussens meerdere keren per dag moet opschudden om het netjes te houden, de stof om de zitting los zit, deze kan ik omhoog trekken en de zitting aan de voorkant inzakt, als een matras dat doorgelegen is.
Iets later is ook de armleuning ingezakt in het midden.
Hier heb ik een klacht over ingediend en Otto heeft een meubelmaker laten langskomen. Deze gaf, tot mijn verbazing, aan dat dit door invloed van buitenaf is en geen materiaalfout. Hier is Otto op afgegaan en wil verder niks met de klacht doen.

Vandaag is het me opgevallen dat ook de bovenkant van de zitting ongelijkheden vertoond, ondanks dat we bewust voor binnenvering hebben gekozen.

Materiaal van de bank:
Hout, spaanplaat, polyester, microvezel, polyetherschuim, kunststof en metaal.

Het materiaal van de vulling in de zitting en armleuning kussens is polyetherschuim.
De dichtheid van het polyetherschuim is RG 27 + RG30.

Mijn vraag is, is dit echt normaal bij een bank van deze prijsklasse en materiaal? We zijn een twee persoonshuishouden, zonder kinderen.

Wij horen graag jullie mening

Groetjes
Kirkev
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2017 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben van mening dat je meer mag verwachten. Immers, van producten mag je verwachten dat ze dezelfde kwaliteit bieden als producten van het zelfde soort. Een paar jaar terug heb ik een twee zitter en een drie zitter voor respectievelijk 700 en 800 euro besteld en die zijn nog altijd goed.

Ik vind dat de meubelmaker zich te makkelijk vanaf maakt. Het zal best dat de oorzaak van buiten komt, maar beoordeeld moet worden of het materiaal conform is aan de verwachten die je redelijkerwijs mocht hebben.

Loeter

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door Loeter »

U heeft € 500,- betaalt en daar een bank naar gekregen. Oordelen of het product non-conform is doen ik niet zonder overeenkomst en foto's. (Buiten dat beschik ik niet over de expertise)

Als u tijd en zin heeft om uw recht te halen via een procedure lees dan verder, zo niet dan mag u stoppen met lezen. ;)

https://www.otto.nl/special/algemene-voorwaarden/ In artikel 17 lid 2 is bepaald dat, als u er niet uitkomt met Otto, u uw geschil kan laten beoordelen door de geschillencommissie. Let ook op lid 5, hiermee dreigen heeft mij telefonisch al heel wat verkopers overgehaald eieren voor hun geld te kiezen. Dit komt voornamelijk door de kosten die er voor de ondernemer aan verbonden zijn als uw klacht (deels) gegrond blijkt. Uw kosten zijn slechts € 52,50. Voor dat geld laat de geschillencommissie die second opinion uitvoeren, mocht dat nodig zijn.

Het fijne van deze procedure is dat deze heel laagdrempelig is (voor consumenten). Geen toga's, gewoon spijkerbroeken enz.

Voor meer info, hier de brochure: https://www.degeschillencommissie.nl/me ... ochure.pdf

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door crazyme »

Van een bank van 500 euro mag je verwachten dat je er op kunt zitten. Verwacht niet dat deze perfect is gestoffeerd en lang meegaat, want dat kan gewoon niet voor dat geld.

Dat alfatrion betere ervaringen heeft kan kloppen, maar dat gaat dan om een bank die 50% duurder is.

Het verschil is of je van elk materiaal het allergoedkoopste hebt of net een klasse beter.

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welk type vering zit er in . Wat is het gewicht van u en uw partner. Welke stof soort is gebruikt . (platweefsel - fluweel ,etc )

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welk type vering zit er in . Wat is het gewicht van u en uw partner. Welke stof soort is gebruikt . (platweefsel - fluweel ,etc )

Kirkev
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017 12:02

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door Kirkev »

Mijn overweging is ook de geschillencommissie. Vandaar mijn vraag in dit forum. Inmiddels wordt die bank ook niet meer met die aanbieding verkocht, maar voor 550 euro. Op mijn factuur staat nog wel die afprijzing en met die gedachte is hij ook aangeschaft.
Hij is gekocht omdat we voor ongeveer 3 jaar niet al te grote bank nodig hebben. Dus verwachten ook geen hele lange levensduur. 3 jaar leek ons wel een prima inschatting voor een goedkope bank.

Binnenvering is wel een bewuste keuze geweest voor ons. Hij is ook te koop zonder. De binnenvering kostte ook extra. Het type vering kan ik helaas niet vinden. Ze zijn niet zo vrijgevig in de informatie van banken, weer een leermomentje.
We zijn beide rond de 80 kilo.
De stof is PRIMABELLE microgaren / structuurstof volgens de website.

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welk model - naam is het.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door crazyme »

Kirkev schreef: Hier heb ik een klacht over ingediend en Otto heeft een meubelmaker laten langskomen. Deze gaf, tot mijn verbazing, aan dat dit door invloed van buitenaf is en geen materiaalfout. Hier is Otto op afgegaan en wil verder niks met de klacht doen.
Was dat een ingehuurde meubelmaker of was dat een medewerker van Otto ?

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Van een bank van 500 euro mag je verwachten dat je er op kunt zitten. Verwacht niet dat deze perfect is gestoffeerd en lang meegaat, want dat kan gewoon niet voor dat geld.
1. Geadverteerd is dat de bank oorspronkelijk duizend euro koste.
2. Een kwalitatief product hoeft niet perse duur te zijn.
3. Het gaat hier om (naar ik aanneem) ernstige gebreken die zich binnen het halfjaar openbaren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
crazyme schreef:Van een bank van 500 euro mag je verwachten dat je er op kunt zitten. Verwacht niet dat deze perfect is gestoffeerd en lang meegaat, want dat kan gewoon niet voor dat geld.
1. Geadverteerd is dat de bank oorspronkelijk duizend euro koste.
2. Een kwalitatief product hoeft niet perse duur te zijn.
3. Het gaat hier om (naar ik aanneem) ernstige gebreken die zich binnen het halfjaar openbaren.
1. De bank koste 500 euro. Geen 1000 euro.
2. Klopt, maar minder betalen is meestal minder krijgen.
3. In de praktijk reageren klanten heel verschillend op gelijke klachten. De een reageert overtrokken en de ander weer heel laconiek. Zijn soms net mensen. Je moet dus proberen de klacht objectief te beoordelen.

Kirkev
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017 12:02

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door Kirkev »

gosewijn schreef:Welk model - naam is het.
Op de website staat ie als: hoekbank met losse rugkussens en sierkussens

Kirkev
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017 12:02

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door Kirkev »

De meubelmaker is ingehuurd van een extern bedrijf POS. Het is een duits bedrijf.

Ik ben zelf ook van mening dat wanneer een product in de aanbieding is voor de helft van het geld, dat het wel de waarde heeft van het originele bedrag . En niet dat de bank in de 'aanbieding' is, omdat de kwaliteit van de bank niet gelijk is aan de originele prijs. Het kan inderdaad ook een oud model zijn of een model dat uit het assortiment gaat.
Als ik bij bij Albert Heijn iets in de bonus koop, is de kwaliteit toch ook niet minder dan wanneer ik de originele prijs moet betalen?
Laatst gewijzigd door Kirkev op 04 jan 2017 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Otto-bank slijt snel

Ongelezen bericht door crazyme »

Pos is een serieus bedrijf wat voor heel veel meubelzaken klachten beoordeelt en ook thuis bij de klant oplost. Wanneer zij van mening zijn dat de klacht niet terecht is, dan durf ik te stellen dat u 95% kans heeft om een geschil bij de geschillencommissie te verliezen.

Gesloten