LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] piet klerkx-Waalwijk reparatie? 8 weken !
-
piet klerkx-Waalwijk reparatie? 8 weken !
Stoelen gekocht bij piet klerks.
Na een tijdje is de rugleuning scheef, bellen, en na een maand komt een man kijken, zijn conclusie:
Eetkamerstoelen zijn door ondeugdelijke las, gevaarlijk, achterleuning kan zo achterover kiepen.
Stoelen worden opgehaald, met bevestiging (schriftelijk) dat ze binnen 3 tot 6 weken terug zijn.
6 weken zijn om, horen niks.
Bellen....we worden daags erop terug gebeld, niet dus.....
Weer bellen, Ja we kijken het voor u na, en bellen vanmiddag terug.
Ja hoor, en wat zegen ze: we moeten nog maar even twee weken langer wachten op onze stoelen !!!! bla bla bla....
Schandalig vind ik het! Het zijn bepaald geen 'koopjes', de stoelen waren €500 per stuk.
Staat zwart op wit dat we ze binnen 6 weken terug hebben, wat moet ik nu hiermee doen??
Ben echt erg boos
Na een tijdje is de rugleuning scheef, bellen, en na een maand komt een man kijken, zijn conclusie:
Eetkamerstoelen zijn door ondeugdelijke las, gevaarlijk, achterleuning kan zo achterover kiepen.
Stoelen worden opgehaald, met bevestiging (schriftelijk) dat ze binnen 3 tot 6 weken terug zijn.
6 weken zijn om, horen niks.
Bellen....we worden daags erop terug gebeld, niet dus.....
Weer bellen, Ja we kijken het voor u na, en bellen vanmiddag terug.
Ja hoor, en wat zegen ze: we moeten nog maar even twee weken langer wachten op onze stoelen !!!! bla bla bla....
Schandalig vind ik het! Het zijn bepaald geen 'koopjes', de stoelen waren €500 per stuk.
Staat zwart op wit dat we ze binnen 6 weken terug hebben, wat moet ik nu hiermee doen??
Ben echt erg boos
Re: piet klerkx-Waalwijk reparatie? 8 weken !
Heb je wel tijdelijk vervangende stoelen in bruikleen gekregen?
Uit eigen ervaring weet ik dat veel fabrikanten erg traag reageren bij een reparatie. Ik kan mij goed voorstellen dat u niet tevreden bent.
Uiteraard mag u Piet klerx hierop afrekenen, zij moeten de fabrikant "achter de vodden zitten" En dat is waarschijnlijk onvoldoende gebeurd.
Helaas is het een structureel gegeven. Als winkelier kun je je zaakjes (serviceapparaat) goed op orde hebben, maar de fabrikant verpest het vaak door een lakse houding. Zij hebben immers geen contact met de eindgebruiker....
Een frame lassen hoeft overigens niet meer dan 3 weken te duren (1 week voor ophalen, 1 week voor reparatie en 1 week voor retour winkelier)
Wat u kunt doen : vraagt u eens om het telefoonnummer van de fabriek. De mening van een consument zal ze daar wel wat harder doen lopen....
Uiteraard mag u Piet klerx hierop afrekenen, zij moeten de fabrikant "achter de vodden zitten" En dat is waarschijnlijk onvoldoende gebeurd.
Helaas is het een structureel gegeven. Als winkelier kun je je zaakjes (serviceapparaat) goed op orde hebben, maar de fabrikant verpest het vaak door een lakse houding. Zij hebben immers geen contact met de eindgebruiker....
Een frame lassen hoeft overigens niet meer dan 3 weken te duren (1 week voor ophalen, 1 week voor reparatie en 1 week voor retour winkelier)
Wat u kunt doen : vraagt u eens om het telefoonnummer van de fabriek. De mening van een consument zal ze daar wel wat harder doen lopen....
-
Vandaag nog een keer met Klerkx contact gehad.
Hun reaktie: Uhmmmm, stoelen staan nog egens, waar , weten we niet, alleen niet bij de fabrikant......
De stoelen zijn nog niet eens weg !!! Laat staan dat ze weten waar ze zijn. Er is nog helemaal niks mee gedaan.
Bestellen van nieuwe stoelen kost minder tijd dan repareren.
Begin het dus steeds schandaliger te vinden.
Hun reaktie: Uhmmmm, stoelen staan nog egens, waar , weten we niet, alleen niet bij de fabrikant......
De stoelen zijn nog niet eens weg !!! Laat staan dat ze weten waar ze zijn. Er is nog helemaal niks mee gedaan.
Bestellen van nieuwe stoelen kost minder tijd dan repareren.
Begin het dus steeds schandaliger te vinden.
Dan wordt het dus tijd om eens van je af te bijten!
Schrijf een aangetekende brief, waarin je PK in gebreke stelt.
Geef PK nog 2 weken om gerepareerde danwel nieuwe stoelen te leveren.
Indien die termijn verstrijkt zonder levering ga je ervan uit dat de koop ontbonden is, en verlang je je geld terug.
Geef aan dat indien PK niet aan een van deze 2 genoemde oplossingen wil meewerken, dat je dit gaat voorleggen bij de geschillencommissie, en dat je dan tevens gaat voor een schadevergoeding.
Schrijf een aangetekende brief, waarin je PK in gebreke stelt.
Geef PK nog 2 weken om gerepareerde danwel nieuwe stoelen te leveren.
Indien die termijn verstrijkt zonder levering ga je ervan uit dat de koop ontbonden is, en verlang je je geld terug.
Geef aan dat indien PK niet aan een van deze 2 genoemde oplossingen wil meewerken, dat je dit gaat voorleggen bij de geschillencommissie, en dat je dan tevens gaat voor een schadevergoeding.
-
Brief is er uiteraard uit.
Nog geen enkele reaktie gehad.
Hou jullie op de hoogte.
Nog geen enkele reaktie gehad.
Hou jullie op de hoogte.
-
Stoelen zijn terug, en een 'schadevergoeding'
Nou echt een dik lachertje was dat: een bon dat als we voor 1000 euro meubels kopen, we 100 euro terug krijgen.
Wat denken ze nu bij Piet Klekx ??? We hebben een jaar terug alle meubels vernieuwd (waarvan een groot deel bij PK), wat moet ik met een bon voor 100 euro korting als ik voor 1000 euro moet kopen?
Moet ook nog eens vóór 24 juni gebeuren ook.
Maar weer eens gebeld.....
*zucht* wordt weer vervolgd dus.
Nou echt een dik lachertje was dat: een bon dat als we voor 1000 euro meubels kopen, we 100 euro terug krijgen.
Wat denken ze nu bij Piet Klekx ??? We hebben een jaar terug alle meubels vernieuwd (waarvan een groot deel bij PK), wat moet ik met een bon voor 100 euro korting als ik voor 1000 euro moet kopen?
Moet ook nog eens vóór 24 juni gebeuren ook.
Maar weer eens gebeld.....
*zucht* wordt weer vervolgd dus.
Gaat het nu nog om een financieel voordeeltje eruit te slepen ?
U geeft niet eens aan of de stoelen nu in orde zijn
U geeft niet eens aan of de stoelen nu in orde zijn
-
Piet Klerkx heeft zelf aangegeven met een vergoeding te komen, dat komt niet van ons af.
Tot op heden geen reaktie van hun kant.
Stoelen zijn terug, maar de lederen bekleding is op 3 van de 4 stoelen niet goed terug gedaan.
Blijft dus: wordt weer vervolgd.
Tot op heden geen reaktie van hun kant.
Stoelen zijn terug, maar de lederen bekleding is op 3 van de 4 stoelen niet goed terug gedaan.
Blijft dus: wordt weer vervolgd.
Gezien uw reactie hadden ze dat beter niet kunnen doen...Piet Klerkx heeft zelf aangegeven met een vergoeding te komen, dat komt niet van ons af.
Ik zou ook beledigd zijn als je zo'n bon aangeboden krijgt! Dit heeft niets te maken met een vorm van excuus of genoegdoening... het is gewoon reclame!!! Doe mij dan maar gewoon het beloofde telefoontje hoor met het verlossende antwoord!Gezien uw reactie hadden ze dat beter niet kunnen doen...
Gelukkig hebben wij besloten onze stoelen zelf op te halen bij Piet Klerkx in Amersfoort. Gelukkig zagen we in het magazijn al direct dat het een ander model was die er wel heel erg veel op leek maar waarvan de stof toch ietsje anders was. Ons is toen aangeboden om ze toch mee te nemen zodat we toch stoelen hadden om op te zitten en dan zou er iemand bij ons langs komen om het op te lossen... nou, dat dachten we dus niet....!!!
We hebben ook direct het geld terug gevraagd en gezegd dat we gewoon de bestelling opnieuw wilde plaatsen!!! Weken later werd er gebeld... "ehm... welke stof wilde u ook alweer hebben?" Nadat we diverse keren door verschillende mensen zijn gebeld hebben we de hele bestelling geannuleerd en op marktplaats hele mooie en bijna nieuwe stoelen gekocht...
-
Telefoon van de directie gehad.
Geven toe dat er fout op fout gestapeld is.
excuus, excuus, excuus.....
Voor mij de is de zaak afgedaan.
In ieder geval geen meubels meer van PK, dat is een ding wat zeker is.
Geven toe dat er fout op fout gestapeld is.
excuus, excuus, excuus.....
Voor mij de is de zaak afgedaan.
In ieder geval geen meubels meer van PK, dat is een ding wat zeker is.
Toch netjes dat ze de moeite namen om excuses aan te bieden, je hebt er welliswaar niets aan, maar zij ook niet....
Die bon die u ontvangen heeft is geen vergoeding kan ik u vertellen, die krijgt iedereen die meubels heeft gekocht bij pietklerck en die in deze periode afgeleverd worden. Heb zelf namelijk onlangs de meeste meubels ontvangen van piet klerxk in 2 delen en alle 2 de keren zat er die bon bij! Nu hebben wij 17 januari 2006 2 banken besteld en daar is de leverancier van falliet gegaan, kregen we in april een mail dat ze dus niet geleverd konden worden maar ze een nieuwe leverancier hadden gevonden die ze nu ging maken, nu ben ik vandaag gebeld dat die banken pas in augustus geleverd kunnen gaan worden vanwege nieuwe vertraging en vakantie periode, we hadden al een tijdelijke bank geleverd gekregen en nu kunnen ze ons serviceplan van 180 euro nog vergoeden maar moet ik het daar bij laten en het accepteren??
Dag Quicksilver,
de zaak is voor u wel afgedaan (schadevergoeding?), maar heeft u ondertussen de stoelen alweer terug gekregen.......?
V.w.b. die bon, dit is natuurlijk lariekoek. En dan ook nog besteden binnen een kort termijn........
Gr. Hutch
de zaak is voor u wel afgedaan (schadevergoeding?), maar heeft u ondertussen de stoelen alweer terug gekregen.......?
V.w.b. die bon, dit is natuurlijk lariekoek. En dan ook nog besteden binnen een kort termijn........
Gr. Hutch