LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Poppuliers en montage/constructiefouten
Poppuliers en montage/constructiefouten
In oktober 2002 bestelden wij 2 tweezitters bij Poppuliers in Oss. 25-1-2003 worden de banken geleverd. Al vanaf de eerste dag valt ons op dat de zithardheid van de 4 verschillende zitposities anders is. De beste positie komt in de buurt bij de bank die in de winkel staat/stond, maar op andere plaatsen zak je gewoon 15 centimeter dieper in de bank weg. ook beginnen 3 van de 4 zitkussens al direct te rimpelen terwijl de vierde hier geen last van heeft. Duidelijk is ook te zien en te voelen dat de dikte/vulling van de zitkussens anders is.
We hebben onze klacht telefonisch aangemeld bij Poppuliers en op 4-3-3 komt er een "servicemonteur" langs. Deze kijkt eens naar de bank, gaat enkele seconden zitten en mompelt iets over vullingen en singels. Vervolgens wordt er naar aanleiding van ons verhaal een kort rapportje opgemaakt met de volgende tekst:
Klant ontvreden over de zithardneid. Men vind deze veel te zacht al zo snel na de levering. Dit was niet verwacht bij aankoop. In de winkel zou deze harder zijn. Klant krijgt nader bericht.
Inderdaad kregen we nader bericht. op 10-3-3 krijgen we een kort briefje van Poppuliers waarin staat dat onze klacht ongegrond wordt verklaard omdat het geen fabricagefout of montagefout betreft.
Enkele haren gingen overeind staan en ik pakte nog steeds vriendelijk de telefoon. De telefoniste van Poppuliers zei dat ze niets meer konden doen omdat de zaak gesloten was. Wij moesten ons maar gaan melden bij de geschillencommissie om de zaak aldaar aan te melden. Goed idee van hun, dit schrikt natuurlijk veel mensen af omdat er een formulier van enkele kantjes ingevuld moet worden, er kosten aan verbonden zijn en de afhandeling een half jaar duurt.
Om toch te proberen de zaak vlot te trekken, hebben we het gehele verhaal nogmaals op papier gezet en aangetekend naar Poppuliers verstuurd op 15-3-3. Verder maar contact gezocht met de consumentenbond, Radar en kat in de zak om te zien of we daarmee iets kunnen bereiken.
Het gaat er bij ons niet in dat een bedrijf dat notabene aangesloten is bij het CBW zo makkelijk van zijn klachten af kan komen.
Dus, nu afwachten en voorlopig zit mijn zwangere vrouw in een tuinstoel omdat ze de bank niet meer uitkomt als ze er letterlijk induikt.
Wordt vervolgt..................
We hebben onze klacht telefonisch aangemeld bij Poppuliers en op 4-3-3 komt er een "servicemonteur" langs. Deze kijkt eens naar de bank, gaat enkele seconden zitten en mompelt iets over vullingen en singels. Vervolgens wordt er naar aanleiding van ons verhaal een kort rapportje opgemaakt met de volgende tekst:
Klant ontvreden over de zithardneid. Men vind deze veel te zacht al zo snel na de levering. Dit was niet verwacht bij aankoop. In de winkel zou deze harder zijn. Klant krijgt nader bericht.
Inderdaad kregen we nader bericht. op 10-3-3 krijgen we een kort briefje van Poppuliers waarin staat dat onze klacht ongegrond wordt verklaard omdat het geen fabricagefout of montagefout betreft.
Enkele haren gingen overeind staan en ik pakte nog steeds vriendelijk de telefoon. De telefoniste van Poppuliers zei dat ze niets meer konden doen omdat de zaak gesloten was. Wij moesten ons maar gaan melden bij de geschillencommissie om de zaak aldaar aan te melden. Goed idee van hun, dit schrikt natuurlijk veel mensen af omdat er een formulier van enkele kantjes ingevuld moet worden, er kosten aan verbonden zijn en de afhandeling een half jaar duurt.
Om toch te proberen de zaak vlot te trekken, hebben we het gehele verhaal nogmaals op papier gezet en aangetekend naar Poppuliers verstuurd op 15-3-3. Verder maar contact gezocht met de consumentenbond, Radar en kat in de zak om te zien of we daarmee iets kunnen bereiken.
Het gaat er bij ons niet in dat een bedrijf dat notabene aangesloten is bij het CBW zo makkelijk van zijn klachten af kan komen.
Dus, nu afwachten en voorlopig zit mijn zwangere vrouw in een tuinstoel omdat ze de bank niet meer uitkomt als ze er letterlijk induikt.
Wordt vervolgt..................
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Ik heb bij poppeliers ook een bankstel gekocht waar ik zeer tevreden over ben, heb een klein probleempje gehad bij levering maar dat is perfekt bij mij thuis opgelost zonder sores. Ik vind de service perfekt snelle afhandeling met goede vaklui.
Bedankt
Het hoeft niet altijd negatief te zijn!!!!!!!1
Bedankt
Het hoeft niet altijd negatief te zijn!!!!!!!1
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Johan,
Zeker je eerste ervaring met Poppeliers?
Wacht jij maar af als er zich problemen voor gaan doen, dan zullen we wel iets anders lezen van je!
Ik was zelf in eerste instantie ook erg te spreken over Poppeliers, en je raad het al, toen er zich problemen voordeden moest ik maar contact opnemen met Protexx!
Ik heb niet eens Protexx op mijn banken zitten, het is een fabrieksbehandelde stof!
Toch moest ik contact opnemen met Protexx, hun zouden mij wel helpen, nou mooi niet dus!
En terecht, ik heb helemaal niets met Protexx te maken, heb geen garantiekaart en ben ook niet aangemeld, toch hebben deze mensen mij uitzonderlijk goed geholpen, ze hebben een brief op poten geschreven naar Poppeliers, en wat denk je, ze, Poppeliers, blijven het proberen van zich af te zetten!
Ze schermen met het C.B.W., en gaan er vervolgens van uit dat je daar vanaf ziet omdat daar toch wel behoorlijke kosten aan zitten, nou dat hebben ze geweten hoor!
Alle kosten, en mijn geld terug, heeft Poppeliers kunnen betalen, de sukkels!
Nee, ik heb, net als vele andere ex-klanten van hun, geen enkel goed woord voor Poppeliers!
Zeker je eerste ervaring met Poppeliers?
Wacht jij maar af als er zich problemen voor gaan doen, dan zullen we wel iets anders lezen van je!
Ik was zelf in eerste instantie ook erg te spreken over Poppeliers, en je raad het al, toen er zich problemen voordeden moest ik maar contact opnemen met Protexx!
Ik heb niet eens Protexx op mijn banken zitten, het is een fabrieksbehandelde stof!
Toch moest ik contact opnemen met Protexx, hun zouden mij wel helpen, nou mooi niet dus!
En terecht, ik heb helemaal niets met Protexx te maken, heb geen garantiekaart en ben ook niet aangemeld, toch hebben deze mensen mij uitzonderlijk goed geholpen, ze hebben een brief op poten geschreven naar Poppeliers, en wat denk je, ze, Poppeliers, blijven het proberen van zich af te zetten!
Ze schermen met het C.B.W., en gaan er vervolgens van uit dat je daar vanaf ziet omdat daar toch wel behoorlijke kosten aan zitten, nou dat hebben ze geweten hoor!
Alle kosten, en mijn geld terug, heeft Poppeliers kunnen betalen, de sukkels!
Nee, ik heb, net als vele andere ex-klanten van hun, geen enkel goed woord voor Poppeliers!
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
ik wacht ook al vanaf half februari of dat ze mijn bank willen maken waar ze zelf met een stanleymes een scheur in hebben gesneden vervolgens je bank half uitpakken snel weggaan zodat je er pas later achterkomt en nu gewoon niks meer laten horen je voor leugenaar uitmaken en je laten zitten het zijn gewoon criminelen met hun mooie verkooppraatjes aan me hoela toetst de cbw niet eerst de bedrijven die zich bij hen aansluiten
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Geachte mevrouw van der Linden,
In gevolg op het door u gestelde op dit forum willen wij graag als volgt reageren;
Op 2 januari 2003 is bij u een bankstel geleverd van het merk Galia®. Op de pakbon staat vermeld dat het bankstel in goede staat bij u is afgeleverd. Dit type bankstel wordt verpakt in exportverpakking om transportschade te voorkomen. Vervolgens heeft u melding gemaakt bij de afdeling klantenservice dat u schade heeft aan het bankstel, hierbij is met u een afspraak gemaakt dat de meubelspecialist u zou bezoeken op 20 januari 2003. Op deze dag was u echter om 10.15 uur niet thuis. Een nieuwe afspraak voor 17 februari 2003 had meer succes, naar aanleiding van dit bezoek heeft de klantenservice per brief aan u gereageerd met de volgende tekst:
“Geachte heer v/d Linden,
Naar aanleiding van het bezoek van onze meubelspecialist van hedenmorgen hebben wij navraag gedaan bij onze bezorgers en uit dit gesprek is ons gebleken dat onze bezorgers bij het openen van de verpakking geen gebruik maken van een stanley mes.
Bovendien hebben wij de afleverbon gecontroleerd en ook hier heeft u geen melding gemaakt van een snee in de bekleding welke veroorzaakt zou zijn door onze bezorgers.
De oorzaak van het probleem in het midden latend zijn wij ten alle tijden bereidt de beschadiging kosteloos te herstellen en voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Vertrouwend u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Poppeliers Meubelen BV
Klantenservice”
Naar aanleiding van deze brief heeft u contact opgenomen en hebben wij het benodigde leer bij Calia in Italië besteld.
De levertijd van dit leer is net als op het bankstel 12 weken. Dit leer is inmiddels bij ons gearriveerd en wij hopen het bankstel in week 21 bij u op te halen, waarvoor wij nog telefonisch contact met u opnemen.
Hopende hiermee de kwestie compléét te hebben belicht. Het is echter jammer dat u ons nu uitmaakt voor crimineel. Wij durven te stellen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat een andere ondernemer u laten zitten met deze schade.
Wij streven naar tevreden klanten en doen er dan ook alles aan ook deze vervelende zaak op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Poppeliers Almere
Klantenservice
In gevolg op het door u gestelde op dit forum willen wij graag als volgt reageren;
Op 2 januari 2003 is bij u een bankstel geleverd van het merk Galia®. Op de pakbon staat vermeld dat het bankstel in goede staat bij u is afgeleverd. Dit type bankstel wordt verpakt in exportverpakking om transportschade te voorkomen. Vervolgens heeft u melding gemaakt bij de afdeling klantenservice dat u schade heeft aan het bankstel, hierbij is met u een afspraak gemaakt dat de meubelspecialist u zou bezoeken op 20 januari 2003. Op deze dag was u echter om 10.15 uur niet thuis. Een nieuwe afspraak voor 17 februari 2003 had meer succes, naar aanleiding van dit bezoek heeft de klantenservice per brief aan u gereageerd met de volgende tekst:
“Geachte heer v/d Linden,
Naar aanleiding van het bezoek van onze meubelspecialist van hedenmorgen hebben wij navraag gedaan bij onze bezorgers en uit dit gesprek is ons gebleken dat onze bezorgers bij het openen van de verpakking geen gebruik maken van een stanley mes.
Bovendien hebben wij de afleverbon gecontroleerd en ook hier heeft u geen melding gemaakt van een snee in de bekleding welke veroorzaakt zou zijn door onze bezorgers.
De oorzaak van het probleem in het midden latend zijn wij ten alle tijden bereidt de beschadiging kosteloos te herstellen en voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Vertrouwend u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Poppeliers Meubelen BV
Klantenservice”
Naar aanleiding van deze brief heeft u contact opgenomen en hebben wij het benodigde leer bij Calia in Italië besteld.
De levertijd van dit leer is net als op het bankstel 12 weken. Dit leer is inmiddels bij ons gearriveerd en wij hopen het bankstel in week 21 bij u op te halen, waarvoor wij nog telefonisch contact met u opnemen.
Hopende hiermee de kwestie compléét te hebben belicht. Het is echter jammer dat u ons nu uitmaakt voor crimineel. Wij durven te stellen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat een andere ondernemer u laten zitten met deze schade.
Wij streven naar tevreden klanten en doen er dan ook alles aan ook deze vervelende zaak op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Poppeliers Almere
Klantenservice
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Ik ben nu wel erg benieuwd naar je reactie op die brief van Poppeliers klantenservice, Karin.
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Beste Karin,
Toch een nette reactie van Poppeliers en in ieder geval doen ze er wat aan, dat lees vaak anders op dit forum.
Groet,
Johan
Toch een nette reactie van Poppeliers en in ieder geval doen ze er wat aan, dat lees vaak anders op dit forum.
Groet,
Johan
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
karin, ik mis nu wel jouw reaktie
klachten op dit forum zetten is terecht , maar als poppeliers gelijk heeft is het behoorlijk asociaal om zo een bericht te schrijven.
ik stoor mij er verschikkelijk aan dat dit forum misbruikt wordt voor dit soort zaken. als een klacht op een nette wijze wordt opgelost , wees dan ook eens tevreden.......
klachten op dit forum zetten is terecht , maar als poppeliers gelijk heeft is het behoorlijk asociaal om zo een bericht te schrijven.
ik stoor mij er verschikkelijk aan dat dit forum misbruikt wordt voor dit soort zaken. als een klacht op een nette wijze wordt opgelost , wees dan ook eens tevreden.......
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Ik heb een bankstel 3-2 zits gekocht in Oss en het begint nu in te zakken via deze site heb ik vernomen dat Poppeliers een slechte service heeft.
Mijn bankstel is nog geen 3 maanden oud!
Mijn bankstel is nog geen 3 maanden oud!
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Ik heb een bankstel 3-2 zits gekocht in Oss en het begint nu in te zakken via deze site heb ik vernomen dat Poppeliers een slechte service heeft.
Mijn bankstel is nog geen 3 maanden oud!
wat moet ik doen?
Mijn bankstel is nog geen 3 maanden oud!
wat moet ik doen?
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
pechvogel, wat je moet doen is je klacht gewoon melden bij poopeliers en je pas druk maken als zij er een probleem van maken.
misschien gaat het bij jou gewoon goed en maak je je nu druk om niets.
het cbw is verder een keurig bureau die alle klachten netjes afhandeld , dus voor alsnog geen rede om je druk te maken
succes ermee!!
misschien gaat het bij jou gewoon goed en maak je je nu druk om niets.
het cbw is verder een keurig bureau die alle klachten netjes afhandeld , dus voor alsnog geen rede om je druk te maken
succes ermee!!
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Poppeliers is aangesloten (sinds enige tijd) bij het CBW. Deponeer dus alle klachten over deze firma daar. http://www.cbw.org
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
Ongelovelijk wat een hoeveelheid klachten omtrent seats and sofa`s en poppeliers. Zijn dat dochterondernemingen?
Re: Poppuliers en montage/constructiefouten
populiers is egggggt een goeiiie winkel
alle mensen super aardig vriendelijk leuk altijd altijd altijd goed bij populiers.. allemaal mooie bankstellen deze toerkoo heeft hele goeie ervarink met populiers..
hebben jullie ashtublief werk voor mij???????
alle mensen super aardig vriendelijk leuk altijd altijd altijd goed bij populiers.. allemaal mooie bankstellen deze toerkoo heeft hele goeie ervarink met populiers..
hebben jullie ashtublief werk voor mij???????