LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Omdat mijn vriendin een zware rugoperatie heeft gehad moest ik goed bed kopen na jaren op een waterbed geslapen te hebben. Na uitgebreid geïnformeerd te hebben bij een Auping plaza en een andere Auping leverancier heb ik besloten tot aankoop van twee Auping AVS Vivo (medium) matrassen behorende bij mijn lengte en gewicht, en twee spiraalbodems met ‘cofortslide’ gekocht ‘het beste op de markt’. Omdat de prijzen hoog zijn €1500,- per matras heb ik eerst de matrassen gekocht en ongeveer een maand later de bedbodems.
Na de eerste nacht was ik gebroken. Het matras lag keihard. Het hoofdgedeelte van het matras was zacht in vergelijking met gedeelte voor het bovenlichaam wat weer kei hard was. Daar zit een kei harde rand in op de hoogte van de borstkas. Het heupgedeelte voelde aan als een kuil. Ik heb dit direct de volgende dag gemeld bij de leverancier. Hij vertelde mij dat het een kwestie van wennen was en dat de matrassen ingeslapen moesten worden. Dat scheelt 5% van de hardheid. Bovendien had ik recht op 30 dagen omruilgarantie. Na dertig slapeloze nachten heb ik hier een beroep op gedaan maar helaas. Hoewel er ‘koninklijke’ voor de naam van Auping staat is de service er niet naar. Ik had immers de matrassen al dertig dagen in huis gehad voor gebruik. De verkoper die mij steunde in deze heeft alles geprobeerd maar Auping gaf geen krimp.
Ik ben nu niet alleen heel moe maar ook triest dat ik een bed van meer dan € 4000,- euro heb en de service van een matras van twee tientjes. Wie kan mij helpen?
Na de eerste nacht was ik gebroken. Het matras lag keihard. Het hoofdgedeelte van het matras was zacht in vergelijking met gedeelte voor het bovenlichaam wat weer kei hard was. Daar zit een kei harde rand in op de hoogte van de borstkas. Het heupgedeelte voelde aan als een kuil. Ik heb dit direct de volgende dag gemeld bij de leverancier. Hij vertelde mij dat het een kwestie van wennen was en dat de matrassen ingeslapen moesten worden. Dat scheelt 5% van de hardheid. Bovendien had ik recht op 30 dagen omruilgarantie. Na dertig slapeloze nachten heb ik hier een beroep op gedaan maar helaas. Hoewel er ‘koninklijke’ voor de naam van Auping staat is de service er niet naar. Ik had immers de matrassen al dertig dagen in huis gehad voor gebruik. De verkoper die mij steunde in deze heeft alles geprobeerd maar Auping gaf geen krimp.
Ik ben nu niet alleen heel moe maar ook triest dat ik een bed van meer dan € 4000,- euro heb en de service van een matras van twee tientjes. Wie kan mij helpen?
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Veel geld uitgeven is geen garantie dat u lekker slaapt.R. Hood schreef:Omdat mijn vriendin een zware rugoperatie heeft gehad moest ik goed bed kopen na jaren op een waterbed geslapen te hebben. Na uitgebreid geïnformeerd te hebben bij een Auping plaza en een andere Auping leverancier heb ik besloten tot aankoop van twee Auping AVS Vivo (medium) matrassen behorende bij mijn lengte en gewicht, en twee spiraalbodems met ‘cofortslide’ gekocht ‘het beste op de markt’. Omdat de prijzen hoog zijn €1500,- per matras heb ik eerst de matrassen gekocht en ongeveer een maand later de bedbodems.
Na de eerste nacht was ik gebroken. Het matras lag keihard. Het hoofdgedeelte van het matras was zacht in vergelijking met gedeelte voor het bovenlichaam wat weer kei hard was. Daar zit een kei harde rand in op de hoogte van de borstkas. Het heupgedeelte voelde aan als een kuil. Ik heb dit direct de volgende dag gemeld bij de leverancier. Hij vertelde mij dat het een kwestie van wennen was en dat de matrassen ingeslapen moesten worden. Dat scheelt 5% van de hardheid. Bovendien had ik recht op 30 dagen omruilgarantie. Na dertig slapeloze nachten heb ik hier een beroep op gedaan maar helaas. Hoewel er ‘koninklijke’ voor de naam van Auping staat is de service er niet naar. Ik had immers de matrassen al dertig dagen in huis gehad voor gebruik. De verkoper die mij steunde in deze heeft alles geprobeerd maar Auping gaf geen krimp.
Ik ben nu niet alleen heel moe maar ook triest dat ik een bed van meer dan € 4000,- euro heb en de service van een matras van twee tientjes. Wie kan mij helpen?
Wie heeft u de omruilgarantie geboden en wat waren de voorwaarden ?
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
R. Hood
Je moet ten deze niet bij de fabrikant/importeur zijn, maar bij de verkoper. Met hem heb je de koopovereenkomst afgesloten en hij dient ervoor te zorgen, dat je wel een deugdelijk produkt krijgt (zeker als er vooraf afspraken over zijn gemaakt).
Maxiem.
Je moet ten deze niet bij de fabrikant/importeur zijn, maar bij de verkoper. Met hem heb je de koopovereenkomst afgesloten en hij dient ervoor te zorgen, dat je wel een deugdelijk produkt krijgt (zeker als er vooraf afspraken over zijn gemaakt).
Maxiem.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Maxiem, soms komt zo'n omruilactie bij de fabriek vandaan. En dan moet je dus wel bij de fabriek zijn.MAXIEM schreef:R. Hood
Je moet ten deze niet bij de fabrikant/importeur zijn, maar bij de verkoper. Met hem heb je de koopovereenkomst afgesloten en hij dient ervoor te zorgen, dat je wel een deugdelijk produkt krijgt (zeker als er vooraf afspraken over zijn gemaakt).
Maxiem.
De verkoper heeft geleverd wat door de klant is gekocht, daarmee is voldaan aan de koopovereenkomst.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Beste Maxiem,
Aan de ene kant moet ik je gelijk geven dat ik een overeenkomst heb met de verkoper. Maar aan de andere kant heeft de verkoper afspraken bij zijn leverancier i.v.m. garantie en omruilen. In dit geval Auping. Het omruilen van matrassen word door Auping zelf geregeld. Men krijgt dertig dagen na aankoop om je matras om te ruilen dwz de kern wordt omgeruild. Na deze periode moet men zelf € 150,- per matras betalen (exl. montagekosten en vervoer) om de kern te laten vervangen. Waar ik me over verbaast heb is dat Auping geen enkele coulance kent wat je namelijk wel zou verwachten als met een vermogen neertelt voor hun producten.
Het probleem is dat het Vivo matras door Auping zelf, en door de verkopers aangeduid wordt als beste product. Naar nu blijkt worden in de showrooms deze matrassen gepresenteerd op de duurste bedbodems die natuurlijk goed liggen, dan zijn drie hardheden namelijk soepel, medium, en firm. De ‘soepel’ matras is in bijna geen enkele showroom te ‘beliggen’ omdat deze weinig verkocht worden. Dus proef liggen wordt bij deze matras een probleem. De keuze voor de hardheid gaat volgens Auping op lengte en gewicht. Nu heb ik de lengte en gewicht voor een ‘medium’ matras en wordt de ‘soepel’ afgeraden. En als meerder verkoper het zelfde adviseren kan je er toch van uit gaan dat er een kern van waarheid in zit. Maar het matras wat ik nu heb ligt ondanks de prijs gewoon slecht en hoe moet ik dan aantonen dat ik geen degelijk product heb?
Aan de ene kant moet ik je gelijk geven dat ik een overeenkomst heb met de verkoper. Maar aan de andere kant heeft de verkoper afspraken bij zijn leverancier i.v.m. garantie en omruilen. In dit geval Auping. Het omruilen van matrassen word door Auping zelf geregeld. Men krijgt dertig dagen na aankoop om je matras om te ruilen dwz de kern wordt omgeruild. Na deze periode moet men zelf € 150,- per matras betalen (exl. montagekosten en vervoer) om de kern te laten vervangen. Waar ik me over verbaast heb is dat Auping geen enkele coulance kent wat je namelijk wel zou verwachten als met een vermogen neertelt voor hun producten.
Het probleem is dat het Vivo matras door Auping zelf, en door de verkopers aangeduid wordt als beste product. Naar nu blijkt worden in de showrooms deze matrassen gepresenteerd op de duurste bedbodems die natuurlijk goed liggen, dan zijn drie hardheden namelijk soepel, medium, en firm. De ‘soepel’ matras is in bijna geen enkele showroom te ‘beliggen’ omdat deze weinig verkocht worden. Dus proef liggen wordt bij deze matras een probleem. De keuze voor de hardheid gaat volgens Auping op lengte en gewicht. Nu heb ik de lengte en gewicht voor een ‘medium’ matras en wordt de ‘soepel’ afgeraden. En als meerder verkoper het zelfde adviseren kan je er toch van uit gaan dat er een kern van waarheid in zit. Maar het matras wat ik nu heb ligt ondanks de prijs gewoon slecht en hoe moet ik dan aantonen dat ik geen degelijk product heb?
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Geachte heer/mevrouw Hood,
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik van uw matras. Daar wij graag mee willen denken bij het vinden van een passende oplossing, wil ik u verzoeken om telefonisch met ons in contact te treden middels telefoonnummer 0570-681681.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Koninklijke Auping b.v.
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik van uw matras. Daar wij graag mee willen denken bij het vinden van een passende oplossing, wil ik u verzoeken om telefonisch met ons in contact te treden middels telefoonnummer 0570-681681.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Koninklijke Auping b.v.
Laatst gewijzigd door Klanten service op 12 okt 2010 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
@@@
Een koopovereenkomst omvat meer dan alleen het bestelde produkt:
Zie het BW7/17
Artikel 17
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Maxiem.
Een koopovereenkomst omvat meer dan alleen het bestelde produkt:
Zie het BW7/17
Artikel 17
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Maxiem.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Klanten service
Het valt te prijzen dat Auping AVS Vivo Matrassen wil meedenken in het oplossen van het probleem! Dat is dan weer een dikke plus op hun conduitestaat.
Maxiem.
Het valt te prijzen dat Auping AVS Vivo Matrassen wil meedenken in het oplossen van het probleem! Dat is dan weer een dikke plus op hun conduitestaat.
Maxiem.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Daar hebben we het wetboek weer.MAXIEM schreef:@@@
Een koopovereenkomst omvat meer dan alleen het bestelde produkt:
Zie het BW7/17
Artikel 17
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Maxiem.
De verkoper heeft nooit verteld dat de rugklachten verdwijnen. Er is niets meer beloofd dan is waargemaakt.
Dus er is geleverd wat de klant heeft besteld.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Ik heb niet zoveel vertrouwen als jij dat de post van klanten service legitiem is.MAXIEM schreef:Klanten service
Het valt te prijzen dat Auping AVS Vivo Matrassen wil meedenken in het oplossen van het probleem! Dat is dan weer een dikke plus op hun conduitestaat.
Maxiem.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Dan ben ik toch wel blij met mijn matrasje (140x200) van 230 euries bij Ikea
Maar zonder gekheid, als je 30 dagen omruilgarantie hebt (op schrift) en je klopt binnen die 30 dagen aan, wat is dan het probleem
Maar zonder gekheid, als je 30 dagen omruilgarantie hebt (op schrift) en je klopt binnen die 30 dagen aan, wat is dan het probleem
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 dec 2010 11:23
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Meneer Hood,
Ook wij hebben al na 4 maanden problemen ondervonden met onze matrassen.
Voor ons nooit meer een Auping en zeker niet bij Auping PLaza Leiderdorp.Onze klachten zijn gemeld bij de winkel en Auping zelf. Auping zelf geeft aan dat we het met de dealer moeten uitzoeken. We zitten al maanden zonder de matrassen ( deze zijn voor controle ingenomen)en worden van het kastje naar de muur gestuurd.
We hopen dat u betere wordt geholpen.
Ongelooflijk voor een bedrijf met zo'n naam.
Ook wij hebben al na 4 maanden problemen ondervonden met onze matrassen.
Voor ons nooit meer een Auping en zeker niet bij Auping PLaza Leiderdorp.Onze klachten zijn gemeld bij de winkel en Auping zelf. Auping zelf geeft aan dat we het met de dealer moeten uitzoeken. We zitten al maanden zonder de matrassen ( deze zijn voor controle ingenomen)en worden van het kastje naar de muur gestuurd.
We hopen dat u betere wordt geholpen.
Ongelooflijk voor een bedrijf met zo'n naam.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Zelf ben ik ook dealer van o.a. Auping. Zijn prima matrassen en absoluut geen miskoop. Elke Auping dealer kan elke matras binnen 30 dagen reour sturen voor verandering van hardheid van de matras. Auping geeft zelfs gratis bruikleenmatrassen. Echter u geeft weer NA 30 dagen gebruik te willen maken van ruilrecht. Auping berekent dan een bedrag voor kosten. Vaak, tenminste wij wel, nemen deze kosten voor onze rekening en hoeft de klant deze niet te betalen. Maar daar is elke dealer vrij in.
Elke matras die retour gaat naar Auping, komt (gemiddeld) binnen 14 dagen weer retour. Dit is na te vragen bij de service afdeling van Auping.
Let wel: u heeft matrassen gekocht bij de dealer en niet bij Auping. Dus de dealer behoort het op te lossen. Auping kennende werken deze in dit geval zekers mee. Iemand die naar 90 dagen nog terug komt, helaas.. Het is jammer dat het zo nu loopt, maar daar bent u zelf ook een klein beetje schuldig aan.
Mensen die ook dit probleem hebben, het ligt aan de dealer!
En oh ja, Ikea matrassen zijn qua prijs niet te vergelijken met wel goede matrassen. Dat ondervindt je pas als je er op geslapen hebt.
Elke matras die retour gaat naar Auping, komt (gemiddeld) binnen 14 dagen weer retour. Dit is na te vragen bij de service afdeling van Auping.
Let wel: u heeft matrassen gekocht bij de dealer en niet bij Auping. Dus de dealer behoort het op te lossen. Auping kennende werken deze in dit geval zekers mee. Iemand die naar 90 dagen nog terug komt, helaas.. Het is jammer dat het zo nu loopt, maar daar bent u zelf ook een klein beetje schuldig aan.
Mensen die ook dit probleem hebben, het ligt aan de dealer!
En oh ja, Ikea matrassen zijn qua prijs niet te vergelijken met wel goede matrassen. Dat ondervindt je pas als je er op geslapen hebt.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
En dat weet je zeker omdat je zelf jaren op Ikea matrassen geslapen hebt
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Geachte heer/mevrouw 'Bedklachten',
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik alsmede de service omtrent uw matrassen. Graag willen wij u verzoeken om met ons in contact te treden hieromtrent. Dit is mogelijk middels ons e-mailadres [email protected] of middels ons telefoonnummer 0570-681681.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Koninklijke Auping b.v.
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik alsmede de service omtrent uw matrassen. Graag willen wij u verzoeken om met ons in contact te treden hieromtrent. Dit is mogelijk middels ons e-mailadres [email protected] of middels ons telefoonnummer 0570-681681.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Koninklijke Auping b.v.
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Kun je mij laten weten hoe dit is afgelopen, wij zijn al vanaf maart 2010 bezig met problemen met de VIVO Firm mastras van Auping echter zonder resultaat. Graag sturen naar [email protected] dank je wel
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
Ook wij ervaren de Auping Vivi matrassen-medium als zeer onconfortabel niet passend bij een matras van deze prijs en vermeende kwaliteit.
Het meest vervelende is dat je in een diep kuil terechtkomt die niet meer van plaats te veranderen is hoe je ook andere delen van de matras probeert te activeren. Het ligt dus gewoon beroerd.
Ik heb behoorlijk veel last van de voelbare veerpotten of hoe noem je ze. Je voelt ze bijna elk afzonderlijk vooral liggend op de heupen.
De genoemde overgangen tussen harde en zachtere delen voel ik ook en vind dat vervelend. Het is niet gelijkmatig "zacht" en met gelijkmatige weerstand. Mijn dealer heeft gelukkig wel een en ander aangekaart maar toen was het nog erger geworden, dus geen succes. Tot hoever moet je gaan voor de zo geroemde slaapcomfort?
Deze Auping Vivo matrassen - medium- kan ik in ieder geval niet aan bevelen mbt de kwaliteit/slaapcomfort-prijsverhouding.
Jack D
Het meest vervelende is dat je in een diep kuil terechtkomt die niet meer van plaats te veranderen is hoe je ook andere delen van de matras probeert te activeren. Het ligt dus gewoon beroerd.
Ik heb behoorlijk veel last van de voelbare veerpotten of hoe noem je ze. Je voelt ze bijna elk afzonderlijk vooral liggend op de heupen.
De genoemde overgangen tussen harde en zachtere delen voel ik ook en vind dat vervelend. Het is niet gelijkmatig "zacht" en met gelijkmatige weerstand. Mijn dealer heeft gelukkig wel een en ander aangekaart maar toen was het nog erger geworden, dus geen succes. Tot hoever moet je gaan voor de zo geroemde slaapcomfort?
Deze Auping Vivo matrassen - medium- kan ik in ieder geval niet aan bevelen mbt de kwaliteit/slaapcomfort-prijsverhouding.
Jack D
Re: Problemen Auping AVS Vivo matrassen
het is nu bijna 2014 en ons probleem is tot vandaag niet opgelost. zijn dus al 5 jaar bezig met Auping.