LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 jan 2011 21:36
problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Ik heb in augustus meubels gekregen van profijt.
Jammer genoeg zijn deze in december al gaan scheuren.
Ik heb twee kleine bijzet tafeltjes die van links naar rechts een scheur hebben lopen waar door je naar je vloer kunt kijken. En mijn kasten hebben scheuren op de naad.
Als je dan belt krijg je te horen mail je klacht maar met foto's. Je kunt er zelf achter aan blijven bellen of ze je mail ontvangen hebben of niet en of ze er iets mee gaan doen.
Nogmaals dit is al vanaf december, het is nu april en ik ben nog bezig met mijn meubels.
Ik ben nu wel zover dat ik een bedrag terug kan krijgen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kan de helft van het bedrag terug krijgen. Via de rechtsbijstand weet ik dat ik eigenlijk recht heb op het hele bedrag maar dat vind ik niet nodig. Maar het mooie is dat ik het bedrag wat ze bieden zo terug kan krijgen maar het bedrag wat ik vraag kan ik alleen als een tegoedbon terug krijgen.
Wat moet ik hier nou mee??
En heeft iemand hier ervaring mee???
Ik weet dat er veel berichten over banken zijn, maar die zijn juist goed bij mij.
Jammer genoeg zijn deze in december al gaan scheuren.
Ik heb twee kleine bijzet tafeltjes die van links naar rechts een scheur hebben lopen waar door je naar je vloer kunt kijken. En mijn kasten hebben scheuren op de naad.
Als je dan belt krijg je te horen mail je klacht maar met foto's. Je kunt er zelf achter aan blijven bellen of ze je mail ontvangen hebben of niet en of ze er iets mee gaan doen.
Nogmaals dit is al vanaf december, het is nu april en ik ben nog bezig met mijn meubels.
Ik ben nu wel zover dat ik een bedrag terug kan krijgen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kan de helft van het bedrag terug krijgen. Via de rechtsbijstand weet ik dat ik eigenlijk recht heb op het hele bedrag maar dat vind ik niet nodig. Maar het mooie is dat ik het bedrag wat ze bieden zo terug kan krijgen maar het bedrag wat ik vraag kan ik alleen als een tegoedbon terug krijgen.
Wat moet ik hier nou mee??
En heeft iemand hier ervaring mee???
Ik weet dat er veel berichten over banken zijn, maar die zijn juist goed bij mij.
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Dat houten meubels scheuren komt door een te droge lucht in je huis. In het najaar ben je gaan stoken in je huis wat zorgt voor een droge lucht. Vocht trekt uit het hout en het hout krimpt wat scheuren tot gevolg heeft.
Men heeft je hierover niet goed geinformeerd bij de aankoop denk ik. Ik zou de kieren gewoon vullen met een 2 componenten houtvulpasta.
Men heeft je hierover niet goed geinformeerd bij de aankoop denk ik. Ik zou de kieren gewoon vullen met een 2 componenten houtvulpasta.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 jan 2011 21:36
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Dat zeiden ze toen ik de klacht door gaf!
Maar ik droog me was in de kamer en ik heb een hygrometer in huis staan en die geeft aan dat de lucht niet te droog en niet te vochtig is.
Waarschijnlijk is het hout nog te nat geweest toen ze er de meubels van gemaakt hebben.
Maar heb ik nou gewoon recht op het bedrag wat ik vraag of moet ik het bedrag wat ze zeggen maar gewoon nemen??
Maar ik droog me was in de kamer en ik heb een hygrometer in huis staan en die geeft aan dat de lucht niet te droog en niet te vochtig is.
Waarschijnlijk is het hout nog te nat geweest toen ze er de meubels van gemaakt hebben.
Maar heb ik nou gewoon recht op het bedrag wat ik vraag of moet ik het bedrag wat ze zeggen maar gewoon nemen??
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Natuurlijk krijg je niet wat je vraagt ! De helft vind ik een heel net aanbod van Profijt.
Ze kunnen natuurlijk ook het set omruilen.
Ze kunnen natuurlijk ook het set omruilen.
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Consumentenrecht:
Bij een gebrek in het eerste half jaar wordt er verondersteld dat dit gebrek al in het product aanwezig was, tenzij de verkoper het tegendeel kan aantonen.
Door het aanbod van de kortingsbon geeft de winkelier eigenlijk al fout toe. Echter, kortingsbon hoef je niet te accepteren!
Bij een gebrek in het eerste half jaar wordt er verondersteld dat dit gebrek al in het product aanwezig was, tenzij de verkoper het tegendeel kan aantonen.
Door het aanbod van de kortingsbon geeft de winkelier eigenlijk al fout toe. Echter, kortingsbon hoef je niet te accepteren!
In hoeverre is dat de koper aan te rekenen?Men heeft je hierover niet goed geinformeerd bij de aankoop denk ik
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Rechtsbijstand kan de klacht op afstand beoordelen en stelt dan ook maar dat u een korting van 100% kunt krijgen ?mariekeger schreef: Ik ben nu wel zover dat ik een bedrag terug kan krijgen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kan de helft van het bedrag terug krijgen. Via de rechtsbijstand weet ik dat ik eigenlijk recht heb op het hele bedrag maar dat vind ik niet nodig.
Only in your dreams.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 apr 2011 15:09
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Wellicht goed om een reactie van onze zijde (Profijt Meubel Doetinchem) te geven. Vooropgesteld proberen wij alle problemen altijd naar behoren op te lossen, in sommige gevallen blijkt dit helaas lastiger dan in andere gevallen.
In december hebben wij van mevrouw een klacht ontvangen, hierover is herhaaldelijk onderling contact geweest, helaas heeft dit nog niet tot een definitieve oplossing geleid. Uit de melding op dit forum blijkt dat mevrouw zich nog niet heeft kunnen vinden in één van onze voorstellen. De geboden oplossingen variëren van het uitzoeken van nieuwe meubelen, of verschillende varianten in financiële tegemoetkoming. Overigens is Profijt Meubel Doetinchem aangesloten bij de Centrale Branche vereniging Wonen (CBW). In die uitzonderlijke gevallen dat wij er met de klant niet uitkomen is er dus de mogelijkheid van een geschillencommissie. Deze onafhankelijke commissie wordt aangeboden door de CBW.
Misschien ook goed om onze visie op de diverse opmerkingen te geven.
Krimp en trekproblemen in massief hout doen zich inderdaad vaak voor als gevolg van vochtproblemen in huis, vaak wordt dit zichtbaar in de wintermaanden, want dan gaat de kachel weer aan, en wordt het droger in huis. Zeker in een winter zoals de afgelopen winter. In dit specifieke geval, beoordeelt aan de hand van de foto’s, is de werking van het hout echter buiten de marge, derhalve zijn er diverse opties aan de klant voorgelegd, om dit naar tevredenheid op te lossen.
Voor wat betreft de informatie bij verkoop, er wordt door al onze verkopers bij verteld dat massief hout kan werken. Hiervoor heeft Profijt Meubel Doetinchem een speciale checklist ontwikkeld met diverse onderwerpen, waaronder de werking van massief hout en het aanleveren van digitale foto’s in geval van reclamaties. Deze checklist wordt samen met de klant bij verkoop doorgenomen, en door de klant ondertekend, zo ook in dit geval.
De geplaatste opmerking van de rechtsbijstand waarbij mevrouw 100% terug zou ontvangen zal er van uit gaan dat de artikelen terug gaan naar Profijt Meubel Doetinchem. In het aanbod dat mevrouw gedaan is er echter vanuit gegaan dat de meubelen door mevrouw behouden worden en dat mevrouw daarnaast een aanzienlijke korting mag ontvangen. Hierbij kan inderdaad gekozen worden uit twee varianten. Een percentage in contanten, of een hoger percentage in de vorm van een tegoedbon. De keuze is aan mevrouw.
Wij hopen een helder beeld te hebben gegeven van de situatie en vertrouwen er op dat wij tot een passende oplossing kunnen komen met mevrouw.
Profijt Meubel Doetinchem
In december hebben wij van mevrouw een klacht ontvangen, hierover is herhaaldelijk onderling contact geweest, helaas heeft dit nog niet tot een definitieve oplossing geleid. Uit de melding op dit forum blijkt dat mevrouw zich nog niet heeft kunnen vinden in één van onze voorstellen. De geboden oplossingen variëren van het uitzoeken van nieuwe meubelen, of verschillende varianten in financiële tegemoetkoming. Overigens is Profijt Meubel Doetinchem aangesloten bij de Centrale Branche vereniging Wonen (CBW). In die uitzonderlijke gevallen dat wij er met de klant niet uitkomen is er dus de mogelijkheid van een geschillencommissie. Deze onafhankelijke commissie wordt aangeboden door de CBW.
Misschien ook goed om onze visie op de diverse opmerkingen te geven.
Krimp en trekproblemen in massief hout doen zich inderdaad vaak voor als gevolg van vochtproblemen in huis, vaak wordt dit zichtbaar in de wintermaanden, want dan gaat de kachel weer aan, en wordt het droger in huis. Zeker in een winter zoals de afgelopen winter. In dit specifieke geval, beoordeelt aan de hand van de foto’s, is de werking van het hout echter buiten de marge, derhalve zijn er diverse opties aan de klant voorgelegd, om dit naar tevredenheid op te lossen.
Voor wat betreft de informatie bij verkoop, er wordt door al onze verkopers bij verteld dat massief hout kan werken. Hiervoor heeft Profijt Meubel Doetinchem een speciale checklist ontwikkeld met diverse onderwerpen, waaronder de werking van massief hout en het aanleveren van digitale foto’s in geval van reclamaties. Deze checklist wordt samen met de klant bij verkoop doorgenomen, en door de klant ondertekend, zo ook in dit geval.
De geplaatste opmerking van de rechtsbijstand waarbij mevrouw 100% terug zou ontvangen zal er van uit gaan dat de artikelen terug gaan naar Profijt Meubel Doetinchem. In het aanbod dat mevrouw gedaan is er echter vanuit gegaan dat de meubelen door mevrouw behouden worden en dat mevrouw daarnaast een aanzienlijke korting mag ontvangen. Hierbij kan inderdaad gekozen worden uit twee varianten. Een percentage in contanten, of een hoger percentage in de vorm van een tegoedbon. De keuze is aan mevrouw.
Wij hopen een helder beeld te hebben gegeven van de situatie en vertrouwen er op dat wij tot een passende oplossing kunnen komen met mevrouw.
Profijt Meubel Doetinchem
Re: problemen met kasten en tafel van profijt meubel doetinchem
Dat dacht ik al. Mevrouw heeft klepels horen luiden waar geen klok zit.