LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met levering bij ROFRA

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ddemelinne
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2019 19:47

Problemen met levering bij ROFRA

Ongelezen bericht door ddemelinne »

Nooit bij Rofra kopen! Ik weet dat ik de zoveelste ben op dit forum maar een extra gewaarschuwd mens telt wellicht voor 3 :-)

Rofra heeft een prachtige collectie maar het is daar een grote chaos achter de schermen. Wij zijn er 2 x in getrapt en zullen er nooit meer zaken mee doen.
De eerste keer kochten we een bank van bijna 4000. Bij deze bank zat een ook een hocker. We vroegen dit specifiek bij aankoop. Achteraf helaas toch niet. We hebben flinke druk moeten uitvoeren en ook moeten inschikken om toch de hocker te krijgen. Weliswaar tegen enige bijbetaling. Het gedrag van de medewerkers rechtvaardigt dee bijbetaling echter niet,

Nu hebben we tegen beter weten in toch 8 eetkamer stoelen besteld en aanbetaald. De bestelling vond plaats in juni en nu 6 maanden later hebben we nog steeds niets!

Tot 2 x toe een leverdatum gekregen die vlak ervoor dan toch weer niet doorgaat. Geen antwoord op emails, beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen. Vervolgens een email gestuurd naar de directie waarin ik aangeef van de bestelling af te zien. Vervolgens belt iemand van after sales met voor het eerst een beetje begrip voor mijn situatie maar vooral iemand die zocht naar begrip voor de situatie van Rofra (oud ICT systeem, slechte medewerkers die ontslagen zijn, boten die maar niet vertrokken uit het land van bestelling). Per email zijn vervolgens harde afspraken gemaakt over levering uiterlijk half november (niet gebeurd..). Vandaag 3 december staan ze aan de deur met 5 stoelen in de verkeerde kleur, 2 stoelen waarvan ik er eigenlijk 4 van besteld had, en 2 van 2 sotelen ontbrak ieder spoor. Gebeld met after sales. Ik mocht de stoelen tijdelijk houden als ik nog eens 500 euro overmaak. Wahaha wat een voorstel. Ze hebben al 6 maanden bijna 1000 van mij en ik heb ondanks allerlei beloftes nog steeds niks. Om het dan tijdelijk op te lossen vragen ze van mij een extra bedrag van 500, want ze hadden volgens deze meneer al vaker meegemaakt dat klanten uiteindelijk niet betaalden. WTF??? Dus ik moet mijn eigen oplossing kopen omdat men mij niet vertrouwd terwijl Rofra keer op[ keer niet betrouwbaar blijkt?

Wat een drama is dit bedrijf. Echt koop er nooit! Ik begreep van de chauffeurs dat het 9 van de 10 keer een puinhoop is bij bestellingen van Rofra.

Oh ja, en meneer van after sales schoffeerde ook nog even doodleuk na alle fouten de chauffeurs (waar ze bij stonden)door te melden dat hij niet zelf de bus had geladen dus aan hem lag het niet maar aan de transporteur. Gelukkig erkende hij dat Rofra naar eigen zeggen wel prutswerk aflevert. Toch nog een klein beetje hand in eigen boezem..

Jammer van de mooie collectie maar bespaar je zelf heel veel ellende en loop een deurtje verder!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met levering bij ROFRA

Ongelezen bericht door berndv »

Persoonlijk zou ik de koop ontbinden en in de toekomst hier heel ver vandaan blijven

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met levering bij ROFRA

Ongelezen bericht door witte angora »

ddemelinne schreef:
03 dec 2019 19:50
Nooit bij Rofra kopen! Ik weet dat ik de zoveelste ben op dit forum maar een extra gewaarschuwd mens telt wellicht voor 3 :-)
Helaas telden jullie ook maar voor 1. Aardig dat je ook wil waarschuwen, maar of het helpt? Mensen kopen eerst, en pas als het fout gaat gaan ze kijken wat wijsheid had geweest. Zo werkt het nu eenmaal, en wat er aan te doen is? Geen idee.

Gesloten