LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prominent stoelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
minkja
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:04

prominent stoelen

Ongelezen bericht door minkja »

Een ieder die stoelen gaat kopen bij prominent moet zich realiseren dat ze ongeveer 50% meer betalen voor een stoel, die ook in vrijwel identieke uitvoering verkrijgbaar is bij de normale meubelinrichter. Het lijkt dat ze hoge kortingen geven, maar ondanks deze kortingen is prominent nog ca 40 a 50% duurder. Trap er dus niet meer in!!!!!!!!
Raadpleeg op internet de merken cosyform, elastoform, ergoform, de toekomst, etc.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Ik kan bevestigens wat hierboven staat.
Prijzen in de winkel lijken uiterst laag, maar dit zijn vanaf prijzen.
Indien er extra's bijkomen zoals elektro motoren, rvs poot, andere maat, ander leer etc komen er belachelijke prijzen om de hoek. Ook rekenenen ze meer prijs voor zaken die gewoon standaard zijn. Bijvoorbeeld Topswing (verstelbaar hoofdeind) Relax stoelen zijn altijd uitgerust met een Topswing. Fabrikant kan ze meestal niet eens zonder maken!

Service bij prominent is zeer goed te noemen, maar dit komt omdat men ongeveer 2x de stoel moet betalen. Ook hanteren zeer aggressieve verkoop technieken die bij hun doelgroep goed werken. (70+)

zeer

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door alloallo »

@minkja

Elastoform is geen merk van prominent. Elastoform is een Duits fabrikant op middenklasse niveau en is gevestigd te Duisburg.

minkja
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:04

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door minkja »

Maar waarschijnlijk worden daar ook sommige modellen voor hun gemaakt en onder een andere typenaam in hun toonzaal verkocht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Prominent koopt gewoon in zoals elke meubelzaak dat doet.

Ze vragen alleen meer geld voor hun fauteuils en ze krijgen het ook nog.

Hoezo kritische consument ? :lol:

Orbiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2012 10:36

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door Orbiter »

Onlangs was ik ook op zoek naar een relax fauteuil en bij Prominent binnengelopen.
De prijzen zijn erg hoog ook na de z.g. kortingen. Voor de vanaf (stof) prijs kan men in andere winkels lederen fauteuils kopen. Met andere leden eens dat prijzen zeker 40/50% te hoog liggen. Merken Elastoform en De Toekomst volop elders te krijgen. De bankstellen komen overigens bij W.Schillig vandaan. Ook die zijn elders goedkoper verkrijgbaar.

vandehoef
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2012 18:17

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door vandehoef »

Bij prominent kun je erop rekenen dat de fauteuils 4 keer over de kop gaan,

Bijvoorbeeld een standaard romeo die bij hun voor 3500 euro wordt verkocht hebben ze in hun magazijn staan voor een inkoop van 350 dollar.

Laat je niet misleiden door het gratis bakje koffie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou het zit u nogal dwars ,om een aatal topics te openen en het zelfde bericht neer te zetten????

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door tenormin »

Minkja, u heeft slechte ervaring met Prominent meubelen. Heb er zelf wel goede ervaring mee. Dat komt natuurlijk dat ik moeilijk loop en ze diverse mogelijkheden bieden, van komen halen en brengen of aan huis komen met. Dat laatste heb ik gedaan, van te voren uitgelegd in email wat ik ongeveer zocht. De verkoper heeft me nergens toe gedwongen, ik werd opgemeten, want als ik zit wil ik graag mijn benen op de vloer, is wel zo prettig als "kleintje", de prijs was okay (leuke aanbieding voor ieder jaar dat je boven de 65 bent!!); geen vooruitbetaling, correcte levertijd (ook een punt bij meubelen) oude bankstel meegenomen. Kortom, ik ben wel tevreden. Lees inderdaad vaak slechte dingen over Prominent, misschien heb ik geboft, geen idee, maar eerlijk is eerlijk, no problems there.

JenM
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2012 13:51

Re: prominent stoelen

Ongelezen bericht door JenM »

wij hebben ook een stoel bij prominent gekocht. Dat was het model space en ik had nogal wat problemen met deze stoel.
klanten van prominent , die daar ook het bovenstaande model gekocht hebben en twijfels of klachten over de kwaliteit hiervan hebben, kunnen een bericht op dit forum achterlaten.
Ik zal de komende maand regelmatig kijken of er berichten zijn en dan , indien mogelijk contact met u opnemen.

Gesloten