LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Protexx (alweer)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
AW

Protexx (alweer)

Ongelezen bericht door AW »

We staan op het punt om een nieuwe 2-zitter aan te schaffen en twijfelen of we 'm gaan laten behandelen met Protexx. De meerprijs is € 80,- en dat is grofweg 10% extra.
Volgens de verkoopster werkt het om vlekken makkelijker te verwijderen (dat geloof ik) en krijg je 5 jaar garantie op vlekken die er niet uitgaan. Je zou de boel opnieuw bekleed krijgen (dat geloof ik niet zo).
Wat is het precies, wie heeft er ervaring mee (goed danwel slecht) en wat zijn de kleine letters?
Ik ben zo vrij geweest om een nieuw topic te starten, dat met die kat erin was niet echt serieus meer te nemen.

aow

Re: Protexx (alweer)

Ongelezen bericht door aow »

Ik had 't niet gedaan er zitten zoveel voorwaarden aan. En daarbij is 't ook nog zo de meeste banken zijn al standaard behandeld vanuit de fabriek en die zijn vaak nog meer water afstotend dan een door de firma behandelde bank, maar dat weet de klant meestal niet. Protexx is vaak pure winst voor de winkel.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

oud topic, maar ik wil toch even reageren. Als meubelverkoper kan ik U zeggen dat dit grote onzin is. 1. Een bank opnieuw stofferen kost een vermogen. vaak veel meer dan de prijs van een nieuwe bank. 2. Stofferen waarmee ? De oorspronkelijke stof is wellicht niet meer leverbaar en al zeker niet in dezelfde kleur of beter nog van dezelfde rol. Dus wat heeft U aan een nieuwe stoffering. Ze gokken erop dat U de vlek die niet meer weg gaat maar voor lief neemt. En wat is een vlek ? Dat wordt door iedereen anders geinterpreteerd. Verwacht geen medewerking van Protex !
Ze zijn ook bij ons geweest. Om een lang verhaal kort te maken volgens de vertegenwoordiger was het " gouwe handel" de helft voor ons als winkelier en de helft voor " protex" (zijn commissie was voor rekening van Protex) Wij zijn er niet mee in zee gegaan omdat een deel van onze aftersale service dan door derden wordt verricht waar wij geen invloed op kunnen hebben maar als het mis gaat wel de klachten.

De meubelzaken die het wel verkopen maken gebruik van een zwak moment in de koopbeleving van de klant. " U wilt toch ook dat de bank lang mooi blijft ?"

Niet doen dus. Beter is een stof uit te zoeken die niet zo vlek gevoelig is danwel vuilwerend is behandeld (ook zelf te doen). Ook goed is een dikke structuurstof te kiezen. Eenmaal aanwezige vlekken vallen hier minder op.

Hello

Ongelezen bericht door Hello »

Dit is totale onzin ! Protexx of een ander produkt is geen wondermiddel maar helpt zeker wel om bepaalde vlekken uit je stof te houden. Na een jaar of 12 in de meubelhandel kan ik wel zeggen dat ik er bepaalde ervaringen mee heb. Zeker in de grove structuurstof werkt het goed. Daar wel eens rode wijn over heen laten vallen? Nee, valt niet op volgens Sjoegel,dank je de koekoek. Stof is na zo'n behandeling gewoon makkelijker schoon te krijgen .

debbyola

Ongelezen bericht door debbyola »

Wij hebben ook de protex behandeling gekocht...
Als je de service wilt laten toepassen zijn ze bij poppeliers de nodige papieren vergeten op te sturen en schelden ze je aan de telefoon uit voor klerewijf ... service? Poppeliers moet dan de 2e keer een boete betalen van 90€ aan protexx omdat ze dit dus 2 keer vergeten? Boeltje goed op orde denk ik dan... Protex en poppeliers... Geef ons geld terug en neem je bank lekker terug.

Gesloten