LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retrofurnish klacht

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Herwin39
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 13:58

Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Herwin39 »

Ik heb een bestelling gedaan bij http://www.retrofurnish.com in november 2012 en betaald met Pay Pall om verzekerd te zijn van een veilige aankoop. Dit omdat ook deze webwinkel niet gevestigd is in Nederland.

De bestelling was niet op voorraad en moest gemaakt worden, levertijd 3 maanden en hiervan was ik op de hoogte. Op de site van Retrofurnisch kon men de bestelling volgen, status verzonden per boot. Levering eind januari 2013, maar omdat de status niet veranderde heb ik contact gezocht met Retro furnisch [ let op mail in het Engels ]. Als antwoord kreeg ik dat de order niet doorgegeven was en een excuus, ze konden mij wel een stoel leveren maar een compleet andere kleur die op voorraad stond.
De stoel kon ook opnieuw besteld worden met weer 3 maanden levertijd.

De oplossingen die zij mij boden waren geen optie voor mij, wil geen andere kleur en wil niet weer 3 maand wachten [ levertijd zou dan meer dan 7 maand zijn ].

Heb nu 4 mails naar Retro furnisch gestuurd met het verzoek om betaling terug te storten, maar tot op heden geen reactie.

Vandaag contact gezocht met http://www.PayPall.com om een geschil te openen voor goederen die niet geleverd zijn. Maar wat blijkt dat een geschil bij Pay Pall binnen 45 dagen gedaan moet zijn na de transactie, en werd weer terug verwezen naar http://www.retrofurnish.com waar ik respons meer terug van krijg. Dus met een bestelling die meer dan 45 dagen duurt geen kopers bescherming meer :( .

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe deze zaak gaat aflopen, want anders geef ik www.retrofurnish.com een heel erge warme douche :twisted:

Met vriendelijke groet:
Herwin
Laatst gewijzigd door Herwin39 op 12 apr 2013 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt wel wat op de puinhopen van infurn.

Na ontvangst van de centen zo lang mogelijk rekken totdat verhaal via de payment-provider niet meer mogelijk is.

MaryJane1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2013 16:24

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door MaryJane1984 »

Jammer dat het zo loopt. Ik heb zelf twee maal besteld bij Retrofurnish (telkens met een 4tal maanden wachttijd, waarvan ik op voorhand op de hoogte was) en tot nu toe is het telkens goed verlopen. Vragen heb ik steeds gesteld en beantwoord gekregen via Facebook (en als ik me goed herinner, antwoorden ze ook in het Nederlands). Misschien ook een optie? Veel succes en ik hoop dat het nog goed komt met de stoelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer ze na 4 mails nog niet reageren is het gewoon een onbetrouwbare organisatie.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Jammer dat het zo loopt. Ik heb zelf twee maal besteld bij Retrofurnish (telkens met een 4tal maanden wachttijd, waarvan ik op voorhand op de hoogte was) en tot nu toe is het telkens goed verlopen. Vragen heb ik steeds gesteld en beantwoord gekregen via Facebook (en als ik me goed herinner, antwoorden ze ook in het Nederlands). Misschien ook een optie? Veel succes en ik hoop dat het nog goed komt met de stoelen.
Deze post stinkt. Speciaal aangemeld om dit zo even te melden ?

Herwin39
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 13:58

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Herwin39 »

Nou deze mail stinkt niet :mrgreen:

Ik heb de toon van de mail maar weer een beetje gewijzigd <> Heb namelijk mijn geld terug gekregen :D

Maar om het verhaal compleet te maken, ik heb weer contact gekregen met het nieuws dat de zending per ongeluk in een verkeerde container zat. weekje wachten en dan zal die bezorgd worden :P .

Maar na een week bleek mijn stoel toch niet in de container te zitten, maar gelukkig mail contact bleef in de lucht. Geld zou terug gestort worden, na 2 weken wachten was het dan eindelijk zover.

Maar wat een gedoe en nog steeds kan ik niet achterover leunen op mijn mooie niet geleverde stoel :evil:

<<<<< DusZZZZZ >>>>>>>
* Geen koperbescherming meer na aankoop met Pay Pall als bestelling te lange levertijd heeft !!!
* Klanten service retro furnisch is niet echt super te noemen <> mail verkeer was in Engels
* Vindt het gewoon jammer dat het zo moest gaan, 4,5 maand gewacht geen stoel en al die tijd geld kwijt.
* Check adres maar es met Google Street view van Retro furnisch [ zie link hieronder ] , dit was de reden dat ik bang was dat ik mijn geld kwijt was [ ook dankzij Pay Pall ]

Stukje uit de algemene bepalingen :
De onderstaande bepalingen vormen de algemene voorwaarden (Algemene Voorwaarden) voor de interactie tussen gebruikers van de website http://www.RetroFurnish.com (de Website) en Retro Furnish Ltd., een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid die gevestigd is te 60 Constitution Street, EH6 6RR Edinburgh, Schotland , VK.*

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&gs_rn= ... CDEQ8gEwAA

DvanderKader
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2013 13:24

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door DvanderKader »

Hi,

Ik wil hier ook even op reageren. Door de vele slechte berichten op verschillende sites heb ik mijn bestelling bij retrofurnish laten storneren. Omdat ik dat vrijwel direct heb gedaan, is er nooit wat van mijn rekening afgeschreven. Echter had Retrofrunish dit niet door, want ca. 5 maanden later stond er een pakket voor mijn deur met daarin de geannuleerde bestelling! Ik heb hem retour afzender gestuurd (had er immers niet voor betaald), maar kennelijk is retrofunish toch niet zo'n oplichterspartij als ik dacht. ik heb ze hier nog een mail over gestuurd maar dat op heden geen reactie.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat hun logistiek afhandeling gekoppeld aan hun betalingssysteem en kennelijk dus ook aan hun klantbereikbaarheid echt bar en bar slecht is. Het is echt een extreem slecht in elkaar zittend bedrijf, dus daar zullen ze echt iets aan moeten doen. Ik zal in ieder geval niet aanraden hier iets te kopen, maar geloof niet dat het oplichters zijn.

Hannesssss
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2015 16:32

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Hannesssss »

Ik heb een bestelling gedaan bij retrofurnish in april 2015 en betaald per credit card. Van de 6 stoelen zijn er intussen 2 geleverd waarvan 1 kapot. Communicatie verloopt zeer moeizaam. Telefonisch is men niet bereikbaar. Ik kan niet aantonen dat het criminelen zijn maar zo'n waardeloze ervaring heb ik tot nu toe nog niet gehad met aankopen via internet. Ik heb er spijt van niet hert origineel te hebben gekocht via een normaal kanaal. IK KAN AANBEVELEN NIET TE BESTELLEN BIJ RETROFURNISH.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2015 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Gosse Ongemak
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2012 19:35

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Gosse Ongemak »

Kennelijk bestaat dit bedrijf nog steeds, maar heeft het weinig tot niets bijgeleerd. Ik heb begin februari iets besteld en betaald. De levertijd zou 6 weken zijn. Intussen allerlei mails gehad met de meest eigenaardige redenen waarom niet geleverd wordt en wanneer wel. Inmiddels is het begin juli en nog steeds niets ontvangen. Op een verzoek om het geld terug te storten is (zoals te verwachten was) in het geheel niet gereageerd. Kennelijk is het laten betalen en niet leveren het verdienmodel van dit bedrijf.

Laat deze ervaring een les en waarschuwing zijn voor anderen.

siammvua
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2016 09:30

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door siammvua »

Retrofurnsih is een verschrikkelijk bedrijf en bestel er alsjeblieft niks!!!! Ik ben diep teleurgesteld in hun service.
Ik heb in april 2 stoelen besteld en betaald. Ze zouden in juni binnen zijn (wat ik al een heel lange levertijd vind, achteraf gezien had dit bij veel webshops sneller gekund).

Toen ik in juni zelf per mail informeerde naar de status van de bestelling kreeg ik 5 dagen later te horen dat deze was vertraagd en dat ik ze eind juli pas zou krijgen. Ik kon een andere kleur etc eerder krijgen, maar dat wilde ik niet. Op mijn wedervraag per mail of ze dan na een specifieke datum in juli bezorgd konden worden omdat ik op vakantie was, heb ik tot op heden geen antwoord gekregen. Ook heb ik tot op heden geen stoel binnengekregen (het is nu eind augustus)!!!!!!!

De communicatie is zeer gebrekkig en slecht en de levering zeer onbetrouwbaar.

BESTEL NIET BIJ RETROFURNSIH zou ik zeggen. Het levert mij een hoop irritatie en stress op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer u heeft betaald per creditcard kunt u wellicht nog uw geld terug laten boeken.
GeldTerugService

Verkeerde afschrijving van uw creditcard?
Is er iets misgegaan bij een aankoop of geldopname met uw Creditcard of Platinumcard? Met de GeldTerugService doet u eenvoudig een verzoek tot teruggave van uw creditcardbetaling.
Betaling creditcard terugvragen
Wanneer kunt u gebruikmaken van de GeldTerugService
U kunt een creditcardbetaling terugvragen als:
Het bedrag onterecht is afgeschreven van uw Creditcard of Platinumcard.
U uw aankoop 30 dagen na de betaling nog niet heeft ontvangen.
Het bestelde product verkeerd geleverd of nep is.
De verkoper een bedrag zou terugstorten, maar dit na 15 dagen nog niet is gebeurd.
U geen of te weinig geld heeft gekregen bij een opname bij een geldautomaat.
Het is niet mogelijk uw betaling terug te vragen als:
U ontevreden bent over een geleverde dienst.
U niet direct aan de verkoper heeft betaald, maar bijvoorbeeld via Western Union of PayPal.
Let op: Het is alleen mogelijk een bedrag terug te vragen dat daadwerkelijk van uw creditcard is afgeschreven. Een reservering op uw creditcard kunt u niet terugvragen.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

Er is aantoonbaar niet binnen 30 dagen geleverd.

Frans van Rijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2016 10:31

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Frans van Rijn »

Helaas heb ik ook een slechte ervaring.
8 eettafelstoelen besteld in mei dit jaar, maar ook na herhaalde verzoeken tot levering, nooit geleverd.
Helaas vooraf betaald met Ideal, waardoor ik het geld (ca. EUR 1.200) kwijt ben.
Retrofurnish houdt zich Oost-Indisch doof en/of komt met standaard no-reply antwoorden.
Inmiddels wel aangifte gedaan van internetfraude bij de Politie.
U bent in ieder geval gewaarschuwd!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door berndv »

Frans van Rijn schreef:Helaas heb ik ook een slechte ervaring.
8 eettafelstoelen besteld in mei dit jaar, maar ook na herhaalde verzoeken tot levering, nooit geleverd.
Helaas vooraf betaald met Ideal, waardoor ik het geld (ca. EUR 1.200) kwijt ben.
Retrofurnish houdt zich Oost-Indisch doof en/of komt met standaard no-reply antwoorden.
Inmiddels wel aangifte gedaan van internetfraude bij de Politie.
U bent in ieder geval gewaarschuwd!
aangifte doen is het enige wat je kan doen. Waarschijnlijk weten ze dat er genoeg mensen zijn die zomaar in zee gaan met een bedrijf zonder ook maar iets te checken op internet, en er maar gewoon blindelings van uit gaan dat het bedrijf waar ze even 1200 euro aan betalen gewoon betrouwbaar is.

Als ik in google alleen de naam al intyp krijg ik 1 link van hunzelf, hun eigen website, en daaronder alleen maar klachten. Niets anders dan klachten. 1,7 op trustpilot op en schaal van 1 tot 10 met 170 reviews zegt ook al genoeg. Oplichting is altijd fout, maar het wordt die mensen toch ook wel zo verschrikkelijk makkelijk gemaakt. Gewoon alleen maar even googlen levert een waslijst aan klachten en slechte reviews op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door crazyme »

Aangifte waarvan ?

Wanprestatie kun je bewijzen maar is niet strafbaar.
Bij oplichting moet je bewijzen dat er opzet in het spel is.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Aangifte waarvan ?

Wanprestatie kun je bewijzen maar is niet strafbaar.
Bij oplichting moet je bewijzen dat er opzet in het spel is.
Exact. Iedereen duikt gelijk maar het strafrecht in, terwijl 9 van de 10 keer het civiele recht de meest geëigende route is.

Dineke Mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:44

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Dineke Mulder »

Ik heb helaas precies dezelfde ervaring :( Heb op 10 juli 2016 5 stoelen besteld, kreeg na een paar weken al een heel gek mailtje waar in stond dat er iets was mis gegaan met mijn bestelling. Dit was het enige wat er in stond, dus geen nieuwe bezorgdatum oid. In mijn account zijn de bezorgingsdata ondertussen al 6 keer aangepast. Op dit moment zouden mijn stoelen in januari 2016 (!!) bezorgd moeten worden. Ik heb retrofurnish op alle manieren proberen te bereiken, niets werkt. Ik wil gewoon dat ze mijn bestellingen annuleren en mijn geld terugstorten (helaas met iDeal betaal). Ik denk dat ik ze maar ga spammen en elke dag een mail stuur. Ik snap echt niet dat dit bedrijf kan blijven bestaan.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door alloallo »

Retrofurnish verkoopt ongeautoriseerde kopieën van designklassiekers. Kortom de kopers van deze producten kiezen er bewust voor om niet bij de originele fabrikanten te kopen. Voor mij zijn deze fabrikanten de echte slachtoffers en niet de consument die bij deze oplichters bestellen.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Willem-J »

Als het bedrijf niet leert van fouten, zoals iemand schrijft, moeten de kopers er van leren.
Kopen op buitenlandse websites heeft altijd meer risico's dan op Nederlandse. En daar gaat het soms ook fout.
Van tevoren al rekenen op problemen en daarom betalen met Paypall kan verstandig zijn, maar dan moet je wel even checken wat de regels van Paypall zijn.

Frans van Rijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2016 10:31

Re: Retrofurnish klacht

Ongelezen bericht door Frans van Rijn »

Naar aanleiding van mijn klacht van 7 september jl. over Retrofurnish kan ik melden dat de 8 eettafelstoelen in november dit jaar, zes maanden na bestelling in mei dit jaar, alsnog in goede orde zijn ontvangen. Dit zonder nadere toelichting door Retrofurnish.
Helaas had ik in de tussentijd al andere stoelen gekocht.
Er is in het geval van mijn bestelling daarom geen sprake van internetfraude. Ik heb mijn aangifte bij de Politie weer ingetrokken.
De handelwijze van Retrofurnish verdient niet de schoonheidsprijs. Voor mij daarom GEEN bestellingen meer bij Retrofurnish.
Trek aub zelf uw conclusies!

Gesloten