LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RHF Matras

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Grolleman

RHF Matras

Ongelezen bericht door Grolleman »

Ik heb nu al bijna 2 jaar een RHF Matras, en het bevalt uitstekend. Kwalitatief gezien kun je deze matras vergelijken met Tempur en M-line, echter is de RHF Matras veel goedkoper. Ik lees soms dat men het niet bepaald hygienisch vindt, wanneer een matras wordt terug gedaan. Bij RHF echter vragen ze met nadruk een extra hoes in de proefperiode over het matras te trekken. Bovendien worden de matrassen die al gebruikt zijn in de koopjeshoek geplaatst, je weet dan wat je koopt, ze zijn dan nog goedkoper! Ook de service is prima, je hoeft pas aan de deur te betalen.

Yvonne.

verbergt E

Re: RHF Matras

Ongelezen bericht door verbergt E »

Ook wij hebben traagschuimmatrassen van RHF, na eerst rondgekeken te hebben op het internet. Sedert een jaar slaap ik terug als een roosje. Had zo'n dure pocketverenmatras van een Duits merk waar ik elke dag met een zere rug opstond. Je moet wat meer moeite doen om recht te komen, daar traagschuim niet meeveert zoals een verenmatras, maar je wordt het gewoon. De service is schitterend en op mails wordt dadelijk gereageerd (binnen de 10 minuten had ik al antwoord). Heb 2 weken geleden ook 2 oplegmatrassen besteld om mee te nemen op reis. De ervaring leert : eens traagschuim ---> altijd traagschuim.

Ben 100% tevreden over RHF en zijn traagschuimmatrassen.

dkuijt

Ongelezen bericht door dkuijt »

Nu slapen ik en mijn vriendin al ca. 1 jaar op onze RHF matrassen. En het klinkt afgezaagd, maar dat hadden we veel eerder moeten doen.

We waren ons aan het orienteren voor traagschuimmatrassen omdat onze oude binnenveringsmatrassen niet meer bevielen en ik elke ochtend pijn in mijn rug had.

Van een kennis kreeg ik toen te horen dat ik anders voor een traagschuimmatras moest kijken. Ik denk dat ik wel 2 maanden bezig ben geweest ben om alles na te gaan op het internet en uiteindelijk gekozen voor RHF. De recensies waren goed en erg belangrijk, de prijs was goed.

Ook de levering, betaling zijn naar volle tevredenheid verlopen.

meubelboer

Ongelezen bericht door meubelboer »

Klinkt allemaal een beetje verdacht positief, sluit wel aan bij het onderwerp van radar afgelopen keer. Die RHF kom ik verdacht vaak tegen op internet.

fromdad

Ongelezen bericht door fromdad »

Voor mij in elk geval geen RHF traagschuim meer, na 1 jaar stinkt de matras nog steeds naar de chemische troep die erin verwerkt is.
Normaal zou, volgens de fabrikant, deze geur na een weekje moeten verdwenen zijn.
De beste matras is nog steeds een pocketveer matras, aangepast aan je gewicht.
Nog nooit zoveel spijt gehad van deze (dure - 650 euro -80 x 200) aankoop.

compactbeamer

Ongelezen bericht door compactbeamer »

Wij hebben sinds oktober 2009 een RHF Premium Air matras.
Perfecte service, levering en betaling geheel naar wens, en het matras werd tot in de slaapkamer op de eerste verdieping gebracht.
Eerste 2 dagen een wat chemisch luchtje, maar dat is geheel verdwenen, en we kunnen nu alleen maar zeggen....dit hadden we veel eerder moeten doen.

***niels***

Ongelezen bericht door ***niels*** »

Ik heb ook bij RHF besteld. De reden hiervan is dat ze volledige garantie en een volledig proeftermijn bieden. Dat de prijs echter veel goedkoper is ben ik het niet mee eens. Een ongeveer gelijke bestelling bij:
RHF: 2319 euro
MLine: 2329 euro
Tempur: 3000+ euro

Het lijkt mij het beste om te kiezen voor wat je het lekkerste vind liggen. Mijn ervaring is dat de lichaamshouding bij M-Line zeer goed is. Echter heb ik gehoord dat ze onduidelijke voorwaarden hebben voor het uitproberen. Bij Tempur vind ik het lastiger een goede lichaamshouding aan te nemen. Over RHF kan ik nog niet oordelen.

De informatie op traagschuim.info lijkt mij wel betrouwbaar. En daar onderbouwen ze dat ze de beste garantievoorwaarden hebben... Ook raden ze af goedkope traagschuim matrassen te kopen.

Ik ben benieuwd, krijg het bed over ongeveer 3 weken. :)

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

***niels*** schreef:De informatie op traagschuim.info lijkt mij wel betrouwbaar. En daar onderbouwen ze dat ze de beste garantievoorwaarden hebben... Ook raden ze af goedkope traagschuim matrassen te kopen.
Die site is van RHF (google maar even op het telefoonnummer....)

Het lijkt objectief, maar de hele site is gewoon een marketinginstument van deze lieden.

Zeer bedenkelijk....

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Niet bedenkelijk maar misselijkmakend net als de zogenaamde positieve posts hierboven.

***niels***

Ik heb eindelijk mijn bestelling ontvangen.
Zelf heb ik een Bamboo matras gekocht met CoolMax cover. Ik heb helaas geen Bamboo cover ontvangen en het is dus nu geen Bamboo matras meer, ik ga er vanuit dat ze deze cover nog nasturen. Maar ik vind wel dat ze zulke informatie wel even kunnen doorgeven, want ik betaal nu voor een CoolMax cover die ik toch straks niet meer gebruik.

Het traagschuim is wel van goede kwaliteit en ventileert goed. Het koudschuim geeft ook voldoende tegendruk.
Ik heb een 220cm matras gekocht en het blokjes profiel word helaas niet verlengt.

Ook heb ik een massageset voor de schotelbodem erbij besteld en die wordt helaas pas later geleverd.
De speciale onderdeken voor een 90x220 matras is gewoon een F.A.N. onderdeken van 100x214. Voor 90x200 betaal je €49,95. Bij de bestelling gaf die 119 euro aan! Ik verwachte dan ook een afzonderlijk product.
De service vind ik niet zo goed, bijvoorbeeld een handleiding zit er niet bij en je moet het toch zelf allemaal opzetten. En de levering werd maar steeds uitgesteld. Ook word er bij de Bamboo matras dus niet standaard die Bamboo tijk meegeleverd.

Of je zoveel naar HR moet kijken is de vraag. Bij de koudschuim onderlaag is het wel handig een te hebben van rond HR-65. Echter traagschuim is elastisch, en door druk word de dichtheid toch al minder. Thuis kun je dus best wel een wat hogere dichtheid gebruiken en zou daar dus niet teveel op letten. Nadeel is wel dat je je wat minder goed kan bewegen op een traagschuim met hogere dichtheid. Al met al zijn de matrassen van RHF wel goed, maar de informatie is onvoldoende.
Laatst gewijzigd door ***niels*** op 06 mei 2010 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

bavarian

Ongelezen bericht door bavarian »

Oh ja !

***niels***

Overal gaat weleens wat mis natuurlijk. In ieder geval slaap ik er steeds beter op. Wat een heerlijke zachte matras is het. 8) En van RHF kan je er vanuit gaan dat de kwaliteit in ieder geval goed is.
Ook hebben ze beloofd de bovengenoemde zaken op te gaan lossen. :D

Update:
Een pluim voor RHF! Al maanden slaap ik op een Tempur kussen en heb steeds nekpijn bij het opstaan. Ik heb gratis een RHF kussen ontvangen, wat een groot kussen! En sindsdien heb ik niet zo'n erge nekpijn meer :)

Ook heeft RHF de massageset nog snel nagestuurd. En de Bamboo tijk krijg ik nog. Top service dus!

Trouwens bij de goedkopere matrassen heb je niet zo goede ondersteunende matras, of je hebt een pocketvering onderlaag. Deze goedkope matrassen gaan ook veel minder lang mee, daarnaast kun je een pocketvering matras het beste dagelijks draaien, dit is natuurlijk niet voor niets.
De schuimen van RHF zijn van hoge kwaliteit HR50 waardoor ze zeer snel reageren. Door de cover van RHF voelen hun matrassen extra zacht.
Groot nadeel vind ik helaas wel dat mijn ervaring is dat het slecht op warmte reageert. Maar goed, RHF heeft dan ook een heel ander product dan bijvoorbeeld Tempur. Tempur schijnt wel heel hard te worden bij een koele slaapkamer, daarnaast omsluit het schuim je lichaam zodat waarschijnlijk het draaien wordt vermoeilijkt. Bij M-Line is dit wat minder. En bij RHF bijna niet. Het is dus maar net wat je voorkeur is...

Gesloten